[Powerline] Netwerk via 230V

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 5.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:03
Tsja het is niet echt een probleem maar ik wou kijken of er nog andere mensen waren met dit spul en maybe wat tips uitwisselen.

Ik heb dus deze week een Powerline set meegekregen van mijn werk. Bestaande uit 2 bridges en 2 usb adapters. In de eerste plaats om eens wat testen daar mee ui te voeren en de 2de plaats om maybe zo iets voor mij zelf te kopen.

Ik moet namelijk van onder (router), 2 verdiepingen omhoog en dan net de andere kant van het huis op (lan boven) Aangezien dit echt een k*t werk is omdat mijn ouders alles fijn weggewerkt willen hebben zodat er niets van kabels zichtbaar is :X en ik over 1 jaartje of zo toch het huis uit ben (hoop ik) ga ik daar geen moeite voor doen.

Maar ik dwaal af.

Het spul:
Afbeeldingslocatie: http://www.bestcom.nl/products/powerline/img/bridge.jpg
De bridge

Afbeeldingslocatie: http://www.bestcom.nl/products/powerline/img/usb.jpg
De USB adapter

Wat heb ik getest:

1 USB adapter <--> USB adapter
2 USB adapter <--> Bridge
3 Bridge <--> Bridge

En alle situaties werkte gewoon :*)
Het was gewoon een kwestie van in de 220 pluggen een usb/utp kabel van de usb adapter/bridge naar een pc of eventueel een hub en gaan met die banaan!

Mijn situatie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[@home modem]-----[router]
                     |------------[PC1]               
                     |------------[PC2]                                      
                     |------------[bridge]   
                                       *
                                      *     
                                    *
                                   *
                                  *    
[PC3]-------|-----[hub]------[bridge]
[PC4]-------|         

*=220V
- =UTP

Ik heb voor 2 bridges gekozen omdat dit en goedkoper is dan 1 bridge + 2 USB adapters en omdat ik linux draai op beide pc's en die worden door de USB adapters niet ondersteund.

Beide bridges zitten trouwens op aparte groepen dus dit geeft geen probleem

Snelheid:
In het begin haalde ik snelheden van 3-4mbit/s. Totdat ik erachter kwam dat ik 1 bridge op een verdeeldoos had. Na het plaatsen van de bridge op een wandcontactdoos haal ik 10-11mbit/s. Maximaal zouden ze 14mbit/s kunnen halen.
Nu is 10-11mbit/s toch al lekker maar je bent en bijft een tweaker dus als het mogelijk is wil ik nog zoveel mogelijk eruit trekken :Y)

Dus zijn er nog tweakers hier met een Powerline netwerk? En zo ja wat zijn je ervaringen kwa snelheid en mbt andere aparaten die op dat moment aanstaan?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Anoniem: 18388

gezien je ervaringen met powerline heb ik de volgende vraag:
Ik heb een isdn aansluiting en die wil ik gaan delen in een netwerk. kan dat via powerline? en hoe moet ik dat doen en wat heb ik nodig?

Anoniem: 35417

Ja, dit kan. Je doet eigenlijk precies hetzelfde als zonder Powerline, alleen vervang je een stukje UTP door 230V-bekabeling :) Zorg dat je dus gewoon een modem en router voor je Powerline-bridge hebt staan, en een HUB en clients achter de andere Powerline-bridge. Klaar is cardinal ;)

Anoniem: 50683

Interessant, is dit spul overal te krijgen?
Zoja wat zijn de prijzen zo ongeveer?
Welke merken brengen dit op de markt?

• Zym0tiC
Of het overal te verkrijgen is zou ik niet weten. Wij hebben het een paar weken terug gekregen.

Bridge: €98,-
Usb adapter: €89,-

http://www.bestcom.nl/products/powerline/ voor meer info

Zym0tiC schreef op 10 September 2003 @ 22:16:
Of het overal te verkrijgen is zou ik niet weten. Wij hebben het een paar weken terug gekregen.

Bridge: €98,-
Usb adapter: €89,-

http://www.bestcom.nl/products/powerline/ voor meer info
Please note that we do not sell to end-users.
:(

hm ff verder gekeken :)
http://www.bestcom.nl/products/powerline/resellers.php

Maar dit is toch een goed alternatief voor wireless (ligt aan de situatie).
Maar ik heb al een aantal kennissen die vaste pc's via wireless verbinden,
met alle connectie en security problemen die door bij horen.

Voor een beetje simpel surfen/emailen is 10-14mbit meer dan genoeg denk ik,
en het is ook goed betaalbaar zo te zien. Waarom horen we niet meer van
dit spul?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 10-09-2003 22:29 ]

• Zym0tiC
Anoniem: 50683 schreef op 10 September 2003 @ 22:27:
[...]

[...]
:(

hm ff verder gekeken :)
http://www.bestcom.nl/products/powerline/resellers.php

Voor een beetje simpel surfen/emailen is 10-14mbit meer dan genoeg denk ik,
en het is ook goed betaalbaar zo te zien. Waarom horen we niet meer van
dit spul?
Geen flauw idee, ik heb een tijd wireless gehad maar ik vond het erg tegenvallen. De snelheden maar ook dat ik vaak mijn verbinding verloor.
En ik moet zeggen dat dit gewoon probleemloos werkt. Zolang je een stopcontact in de buurt hebt kun je internetten.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 50683 schreef op 10 September 2003 @ 22:27:
Hoe zit het met de security van dit dan?
Als de buren ook zo'n setje aanschaffen, kunnen ze dan misschien ook jouw netwerk zien?

OlafvdSpek schreef op 11 September 2003 @ 00:08:
[...]

Als de buren ook zo'n setje aanschaffen, kunnen ze dan misschien ook jouw netwerk zien?
Wat ik hierover eerder gehoord/gelezen heb, kan het signaal niet voorbij de meterkast zeg maar.

Zym0tiC schreef op 10 September 2003 @ 22:50:
[...]

Geen flauw idee, ik heb een tijd wireless gehad maar ik vond het erg tegenvallen. De snelheden maar ook dat ik vaak mijn verbinding verloor.
En ik moet zeggen dat dit gewoon probleemloos werkt. Zolang je een stopcontact in de buurt hebt kun je internetten.
Heb jij enig idee of die router die eraan komt, ook geschikt is voor kabel (@home) netwerken?

• Zym0tiC
ik denk voor 99% niet omdat op hun site staat voor ADSL, misschien dat er een kabel versie uitkomt, nobody knows

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zym0tiC schreef op 11 September 2003 @ 00:37:
ik denk voor 99% niet omdat op hun site staat voor ADSL, misschien dat er een kabel versie uitkomt, nobody knows
Een losse router kun je natuurlijk ook gebruiken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 50683 schreef op 11 september 2003 @ 00:12:
Wat ik hierover eerder gehoord/gelezen heb, kan het signaal niet voorbij de meterkast zeg maar.
Voor de zekerheid (en de grap) kun je het misschien toch even testen.

• Zym0tiC
OlafvdSpek schreef op 11 september 2003 @ 00:08:
[...]

Misschien het netwerk zien, maar als je alles dichtgooid voor onbevoegde is dit nog niet zo'n probleem.

Anoniem: 69652

Gisteravond met zoiets gespeeld, in dit geval van Devolo :
Opstelling:
kabelmodem --> 'Server' met WinXP met ICS --> 8 poorts cheapo-switch
Op die switch hangen 3 pc's

Toegevoegd aan switch: 1x cat5 naar 1 HomePlug adapter in een stopcontact

In de schuur : 1 HomePlug adapter in een stopcontact met cat5 naar laptop

De bijgeleverde CD in de 'Server', opstarten (de CD :) )
1 wizard starten
2 'wachtwoord' verzinnen(dit wordt gebruikt voor de 56-bits encryptie)
3 de wizard zoekt de adapter die 'bij de server zit', de adapters hebben MAC-adressen
4 MAC adres van adapter uit de schuur ingevoerd
5 Optioneel (wel doen, we willen alles weten) de 'informer' installeren
6 Vol ongeloof vaststellen dat het in 1x werkt (zowel i-netten als netwerken, nadat ik de firewall had aangepast :+ )

Oja, de snelheid? 12 to 14 Mbit volgens de informer, 1 klein checkje gedaan met een 25 MB bestandje, volgens de performance-monitor van XP ging dat met zo'n 500 Kbit.
Voor info check de site van Devolo, www.devolo.de
Ik weet 1 reseller: www.routershop.nl

Anoniem: 31605

Anoniem: 50683 schreef op 11 September 2003 @ 00:12:
[...]

Het signaal loopt terug tot het centrale verdeel doosje bij je in de straat. Daar wordt het uitgefilterd door een spoel.

Ieder huishouden maakt gebruik van een andere fase (mits geen krachtstroom)
dus
code:
1
2
3
4
5
huishouden 1 --> fase 1
huishouden 2 --> fase 2
huishouden 3 --> fase 3
huishouden 4 --> fase 1
etc etc

De buren zullen dus nooit contact kunnen maken omdat ze op een andere fase aangesloten zijn. En zoals ik al zei wordt alles boven de 50 Hz uitgefilterd in de centrale verdeel kast.

Je zou voor de grap je setje er bij huishouden 4 in kunnen steken, maar als het goed is gaat het niet werken :)

Anoniem: 91758

Anoniem: 31605 schreef op 11 September 2003 @ 14:41:
[...]

Het signaal loopt terug tot het centrale verdeel doosje bij je in de straat. Daar wordt het uitgefilterd door een spoel.

Ieder huishouden maakt gebruik van een andere fase (mits geen krachtstroom)
dus
code:
1
2
3
4
5
huishouden 1 --> fase 1
huishouden 2 --> fase 2
huishouden 3 --> fase 3
huishouden 4 --> fase 1
etc etc

De buren zullen dus nooit contact kunnen maken omdat ze op een andere fase aangesloten zijn. En zoals ik al zei wordt alles boven de 50 Hz uitgefilterd in de centrale verdeel kast.

Je zou voor de grap je setje er bij huishouden 4 in kunnen steken, maar als het goed is gaat het niet werken :)
niet altijd :+

we hebben hier eens de FASE 1 er uitgehad ( zelf 3 fasen kast ) maar de hele straat zat zonder stroom >:) net wij niet ivm 2de en 3de fase :P

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Je kan volgens de CHIP, een kastje kopen, een fase koppelaar, die er voorzorgt dat het signaal van Powerline niet door je meterkast heen gaat. Ik ga ff opzoeken welk nummer.

edit1:

Het gaat hier om het Juli/Augustus nummer.

[ Voor 33% gewijzigd door Plofkotje op 11-09-2003 15:53 ]

Anoniem: 31605

Anoniem: 91758 schreef op 11 september 2003 @ 15:39:
[...]

niet altijd :+

we hebben hier eens de FASE 1 er uitgehad ( zelf 3 fasen kast ) maar de hele straat zat zonder stroom >:) net wij niet ivm 2de en 3de fase :P
Hmm zeker oude huizen dan? Normaal ieder huis een eigen fase.

Anoniem: 88864

Klinkt allemaal erg cool! Dus dit werkt met kabelinternet? En kan ik die Devolo meteen op de kabelmodem aansluiten of moet daar eerst nog iets van een router voor?

• Zym0tiC
Anoniem: 88864 schreef op 13 September 2003 @ 14:49:
Klinkt allemaal erg cool! Dus dit werkt met kabelinternet? En kan ik die Devolo meteen op de kabelmodem aansluiten of moet daar eerst nog iets van een router voor?
Je kunt die poweradapter idd gelijk op je kabel modem aansluiten. Je hoeft alleen met hubs of routers te werken als er meer als 1 pc op komt

Moet de kabelverbinding met anderen delen, zou ik dan ook een derde poweradapter aan kunnen sluiten of gaat dat niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
Anoniem: 88864 schreef op 13 September 2003 @ 15:08:
Moet de kabelverbinding met anderen delen, zou ik dan ook een derde poweradapter aan kunnen sluiten of gaat dat niet lukken?
ik weet voor bijna 100% zeker dat dat niet gaat omdat je dan in principe een gewone hub hebt, welliswaar via de 220 maar evengoed.
Ik denk niet dat je onder een router uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zym0tiC schreef op 14 September 2003 @ 10:39:
[...]

ik weet voor bijna 100% zeker dat dat niet gaat omdat je dan in principe een gewone hub hebt, welliswaar via de 220 maar evengoed.
Ik denk niet dat je onder een router uitkomt.
Dan gaat het toch nog een een ingewikkelde constructie worden. Zucht... Maar in ieder geval scheelt het het aanleggen van antennes ed. Ik neem aan dat ik ze het het beste in Duitsland kan kopen? De routershop klinkt nogal duur.

Ik heb net bij de Vobis in Duitsland gekeken. Wat mij opviel is dat er twee versies worden aangeboden: één ethernet => USB en één eth => eth combinatie. De eerste 30 euro goedkoper. Ik had eigenlijk nog nooit van een USB netwerk gehoord. Maar ik heb daar geen speciale modems voor gevonden. Niet nodig? Dat zou op zich wel cool zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 88864 op 14-09-2003 21:23 . Reden: Duitse winkel gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Zijn er al tweakers die gebruik maken van powerline bridges? Zelf zit ik te denken om zo'n setje aan te passen en te gebruiken voor mijn nieuwe kantoor aan huis.

Mijn opstelling (per juni) wordt als volgt.
Ik heb in mijn huis, voor in de woonkamer een kabel-internet aansluiting. dit is een erg ongelukkige plaats, want mijn telefoon, gas, electrisch en water zitten in de keuken.
Ik laat momenteel een nieuw kantoor bouwen, deze staat 30 meter buiten mijn gevel. Alle aansluitingen (behalve internet) gaan netjes naar mijn nieuwe kantoor. Maar voor internet heb ik nog geen oplossing. Ik heb nu een e-tech draadloze verbinding, maar die heeft er al moeite mee mijn oude kantoor te bereiken (geen zicht, 8 muren + kopieermachine). Straks is de afstand nog eens 20 meter meer.

Nu zit ik dus te denken om met een powerbridge mijn verbinding te leggen. maar hoe goed is zo iets, tests zeggen wel iets, maar dat zijn vaak beperkte afstanden en dan is zoiets heel goed. Ik wil /moet /zal een 70 ~ 90 meter moeten overbruggen.
Blijft er van de opgegeven 14Mbits na deze afstanden nog 'iets' over, of heb je aan het eind slechts een 1Mbit lijntje?

Wie heeft ervaring met zoiets en kan mij nuttige tips en ideen geven. Misschienis er een andere oplossing waar ik nog nooit aangedacht heb.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit wordt het discussietopic over deze nieuwe netwerktechniek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21

CXNeXo

This behavior is by design.

Even een aantal puntjes uit de handleiding, misschien handig om op te nemen in de startpost:

De nederlands versie van de handleiding kan je hier vinden: http://www.devolo.de/_de_...aneth/doc/handbuch_nl.pdf

dLAN is een voordelige en comfortabele netwerktechnologie. Kabels hoeven niet meer gelegd te worden en elk stopcontact dient voor aansluiting op het thuisnetwerk.
Bij de dLAN krijgen de elektriciteitsleidingen extra frequentiemodulaties erbij. Dit toevoegen van modulaties is een bekend en beproefd procédé voor gegevenstransmissie, dat reeds sedert enkele jaren in andere bereiken wordt toegepast. Tegenwoordig dient het voor de inrichting van Internet- en net-werktoegangen thuis of op kantoor. Naargelang dempingsfactor worden afstanden tot max. 200 meter overbrugd.
Met een maximale gegevenstransmissiesnelheid van 14 Mbps en symme-trisch up- en downloaden staat dLAN gelijk met de klassieke Ethernet-net-werkoplossingen resp. overtreft zelfs de huidige Wireless-standaard WIFITMvoor thuistoepassingen. Naargelang leidingkwaliteit zijn in de praktijk band-breedten van 6 tot 8 Mbps mogelijk – absoluut voldoende voor een verlenging van de DSL-aansluiting naar alle kamers.

Gegevensbeveiliging en straling:

De stroommeter in huis dient als fysieke barrière tegen ongewenste toegang van buitenaf. Uit veiligheidsoverwegingen moet echter de 56-Bit-codering gebruikt worden, die een veilige gegevenstransmissie binnen het netwerk garandeert.
dLAN-apparaten van devolo voldoen aan de strenge EU-industrienormen en voldoen aan de gangbare normen in het elektromagnetisch stralingsbereik. In vergelijking met draadloze Wireless-LAN-technologieën is de straling zelfs duidelijk geringer.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarok trek je geen kabel naar je kantoor ? (stp of utp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Anoniem: 50683 schreef op 29 april 2004 @ 11:59:
[...]

Waarok trek je geen kabel naar je kantoor ? (stp of utp)
Omdat ik helaas geen kruipruimte heb. en dan mijn mooie eikenhouten vloer er uitmoet. Of het zou buitenom moeten en dan moet ik mijn parkeerplaats anex oprijlaan "vernielen" wat me ook aan het hart gaat en veel manuren (lees geld) kost om weer te laten herstellen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Dus voor simpel internetten met 1pc met @home zonder router is dit internet via het netwerk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Sharkys schreef op 19 mei 2004 @ 16:57:
Dus voor simpel internetten met 1pc met @home zonder router is dit internet via het netwerk een oplossing?
Ik heb de zooi gewoon gekocht. Voorheen met wireless was de verbinding zeeeeer onstabiel, dit door te veel muur tussen de wireless adapters. Nu met het powerline systeem van Devolo was het inpluggen en internetten. Top systeem, echt aan te raden! Snelheid was ongeveer 5 Mbit in deze situatie. Maar de snelheid ligt vaak tussen de 5 en de 10 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb super eravringen. compleet netwerk aangelegd met de devolo produkten (home adsl verbinding, 3 pc's, delen bestanden). natuurlijk geen super snelle verbinding maar voor mijn huis tuin en keuken gebruik prima. het ligt zo tussen de 3 en 12 mips echter vooral het plug and play en dan ook echt..deed mij smullen. en als ik dan hoor van de ellende van vrienden en collega's met wireless dan is dit een prima alternatief voor het huis, tuin en keuken segment. (oja over fases weet ik niets, daar heb ik niet naar gekeken en van storingen met andere apparatuur heb ik niets gemerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69145

Ik heb dus vorige week dat Devolo spul getest en ik moet zeggen dat het goed werkt.

makkelijke installatie
redelijke snelheid > ruim voldoende voor internet maar je moet er geen 10 GB over gaan sturen want dan ben je wel even bezig

Als met al ben ik heel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 20:20
Maar stel: je hebt een router aan je adsl modem hangen, en op één van die poorten sluit je zo'n homeplug aan. Dan kun je ergens anders in huis ook een homeplug erin steken en daar één pc aan hangen. Je kunt dus niet op een tweede poort van je router nog een homeplug hangen en ergens anders weer een homeplug erin steken om daar ook een pc aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom zou dat niet kunnen?
Volgens mij heb je die tweede plug in je router niet eens nodig.
Het elektriciteitsnet werkt gewoon als een grote ouderwetse hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vraag me eigenlijk af:
Is deze techniek stabiel?
Heb ik met mijn internet snelheids vermindering? (download=128kb/s)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op 20 oktober 2004 @ 10:13:
Ik vraag me eigenlijk af:
Is deze techniek stabiel?
Heb ik met mijn internet snelheids vermindering? (download=128kb/s)
Devolo haalt 13 Mbit (ik heb het zelf gehaald) ga uit van iig 10 Mbit dat is

10/8 = 1250 kbit / sec

dan moet je een flinke kabel of ADSL verbinding hebben wil die daaroverheen gaan

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 69145 op 22-10-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op 19 oktober 2004 @ 17:15:
Waarom zou dat niet kunnen?
Volgens mij heb je die tweede plug in je router niet eens nodig.
Het elektriciteitsnet werkt gewoon als een grote ouderwetse hub.
Je hebt wel voor elke aansluiting een plug nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 69145 schreef op 21 oktober 2004 @ 22:05:
Je hebt wel voor elke aansluiting een plug nodig!
Dat zeg ik toch?
Een plug per aansluiting, niet twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69145 schreef op 21 oktober 2004 @ 22:04:
[...]

pas met een 1 Mbit lijn kom je in de problemen, dit gaat nog zat!!
1Mbit / 8 = 125kB/s B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dus het zou net gaan.
Die laatste 3 kb/s kan ik wel missen.
Maar werkt het een beetje stabiel? Dat vindt ik eigenlijk het belangrijkste.
Niet dat om de zoveel tijd mijn verbinding eruit geknalt wordt, want dan hoef ik het dus al niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je haalt met Devolo zeker10 Mbit (ik heb de 13Mbit al gehaald) dat is dus

10/8 = 1250 kB/s zat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij zegt dat je vanaf 1Mbit in de problemen komt. Dan zou het dus niet makkelijk gaan ;)

Wat betreft stablitieit; in theorie werkt het prima. Maar het is nooit in de praktijk te voorspellen. Het kan best zijn dat lange leidingen, oude leidingen, slecht koper etc. invloed heeft op snelheid en stabiliteit. Het zal er ongetwijfeld ook vanaf hangen op welke afstand twee van die units van elkaar werken. Moeilijk te voorspellen, ik zou het gewoon proberen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op 22 oktober 2004 @ 09:12:
[...]

Dus het zou net gaan.
Die laatste 3 kb/s kan ik wel missen.
Maar werkt het een beetje stabiel? Dat vindt ik eigenlijk het belangrijkste.
Niet dat om de zoveel tijd mijn verbinding eruit geknalt wordt, want dan hoef ik het dus al niet.
bij mij werkt het super stabiel. nooit problemen. ook niet met andere apparatuur. en wat voor mij erg handig is ( ik onderhoud de pc's van mijn familie zonder wireless apparatuur) is de usb adapter in combinatie met plug and play. deze gebruik ik als ik een "oude" pc's aan mijn adsl verbinding moet aansluiten. het werkt altijd. (en die ervaring is voor mij als kritische home computer gebruiker heel veel waard gezien de ellende van veel produkten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

IS het ook geschikt als constant aan het internetten bent? (lees: constant downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Kickje!
Hoe zit het als de de stop eruit springt, heb je dan geen netwerk meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07

Duinkonijn

Huh?

Rakkerzero schreef op 25 oktober 2004 @ 15:21:
Kickje!
denk het niet. hi zal niet de stroom van die utp kabel gebruiken denk ik

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op 23 oktober 2004 @ 11:03:
IS het ook geschikt als constant aan het internetten bent? (lees: constant downloaden)
jazeker. ik doe niets anders. pc draait b24 uur per dag. zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

Als ik het goed begrijp is het volgende mogelijk?

Internet <-- KabelModem <-- Router <-- dLAN adapter (UTP) *****230V**** dLAN adapter (UTP) --> switch --> UTP --> computer(s)

ideaal zou zijn als de dLAN adapter ook nog eens WIFI ingebouwd zou hebben. dLAN adapter in je wandcontactdoos, en laptop/pc draadloos erop aansluiten.

Hoe zien die dLAN dingen eruit? liefst geen kastjes, maar gewoon een complete adapter die je in de muur (eh..wandcontactdoos) steekt. Zijn ze uitsluitend met USB verkrijgbaar, of ook met Ethernet aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94642

ideaal zou zijn als de dLAN adapter ook nog eens WIFI ingebouwd zou hebben. dLAN adapter in je wandcontactdoos, en laptop/pc draadloos erop aansluiten.
Dan moet je een dLan Wireless Accesspoint kopen. Meer info zie: http://www.devolo.de/_de_/produkte/dlan/mldlanwireless.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

Daar zit weer geen UTP op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148 schreef op 28 oktober 2004 @ 09:51:
Als ik het goed begrijp is het volgende mogelijk?

Internet <-- KabelModem <-- Router <-- dLAN adapter (UTP) *****230V**** dLAN adapter (UTP) --> switch --> UTP --> computer(s)

Hoe zien die dLAN dingen eruit? liefst geen kastjes, maar gewoon een complete adapter die je in de muur (eh..wandcontactdoos) steekt. Zijn ze uitsluitend met USB verkrijgbaar, of ook met Ethernet aansluiting?
ook met ethernet aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:10

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Rakkerzero schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 15:21:
Kickje
Ik neem aan dat jouw router en modem ook stroom verbruikt?

Als je een normale verbinding via utp zou hebben, dan heb je ook geen internet als de stoppen er uit vliegen ;)

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een UPS wel. Bovendien is het interessant om te weten of de boel nog werkt na het springen van de zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69652

Goed nieuws, stop 'eruit' (is eigenlijk een schakelaar, nieuwe meterkast), terug gedaan, alles doet het nog. (Behalve de wasmachine die de stop deed springen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik ben er zeer geintresseerd in, omdat kabel leggen m'n ouders liever niet willen (en wireless hier nier goed werkte).
Op de website van Devolo zag ik dat er begin juni 2005 een 85 mbit versie uitkomt vande producten!
Dit maakt het ook voor de mensen die veel willen overzetten intressant.
Ik neem aan dat het ook mogelijk is om met een ethernet versie gewoon in het sopcontact te steken en daaraan een AP? Opzich kan de wireless versie ook, hoef je er geen stopcontact voor AP te regelen, en AP ergens neer te zetten, maar de wireless versie is 802.11b, maar misschien dat dat veranderd met de nieuwe producten in juni, wie weet!

Over de ervaringen, maakte bij jullie een verdeeldoos veel uit? Ik heb op mijn kamer bij de pc 1 wandcontactdoos, dus alles zit in een verdeeldoos (zonder spanningsbeveiliging, dat kon uitmaken las ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47306

Even een vraagje aan mensen die het systeem gebruiken. Werkt het ook op een 3 fase net ? Of moet je dan perse opdezelfde fase zitten met je 2 Devolo kastjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dezelfde fase. Anders moet je via de energie centrale en weer terug.

Liefst op dezelfde groep dacht ik zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61635

Werken meerdere van die dingen ook naast elkaar op verschillende frequenties?

Want dan wordt het channelbonden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 14-07 23:34
AlexanderOnline schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:35:
Ik ben er zeer geintresseerd in, omdat kabel leggen m'n ouders liever niet willen (en wireless hier nier goed werkte).
Op de website van Devolo zag ik dat er begin juni 2005 een 85 mbit versie uitkomt vande producten!
Ik neem aan dat het ook mogelijk is om met een ethernet versie gewoon in het sopcontact te steken en daaraan een AP? Opzich kan de wireless versie ook, hoef je er geen stopcontact voor AP te regelen, en AP ergens neer te zetten, maar de wireless versie is 802.11b, maar misschien dat dat veranderd met de nieuwe producten in juni, wie weet!

Over de ervaringen, maakte bij jullie een verdeeldoos veel uit? Ik heb op mijn kamer bij de pc 1 wandcontactdoos, dus alles zit in een verdeeldoos (zonder spanningsbeveiliging, dat kon uitmaken las ik)
Ze zijn nu te koop, 190 euro voor set van 2. (de HighSpeed 85 Mbit)
www.routershop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Ik zag het ja :)
Ik heb nog een vraagje, watme niet echt duidelijk werd

Ik heb 2 pc's die ik via een Ethernet adapter in het electriciteitsnet wil prikken. Ik heb ook een ADSL modem/router in de meterkast. Is het voldoende als ik van het modem/router een poort van de switch (in het modem/router) met een apdapter in het net prik, en de 2 pc's ook in het net prik? Of moet ik vanuit het ADSL modem/router 2 adapters op het net aansluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderOnline op 21-06-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135884

Heb de 85mbt versie ergens geinstalleerd en werkt top, heb 50mbit gehaald op een afstand van ongeveer 30 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Anoniem: 135884 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:19:
Heb de 85mbt versie ergens geinstalleerd en werkt top, heb 50mbit gehaald op een afstand van ongeveer 30 meter :)
Waar heb je deze gehaald (was die zaak fijn. En heb je een starterskit besteld, of zijn er voor highspeed ook al losse?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32412

Sorry dat ik hem weer even openschop.

Ik wil dus ook een netwerkje gaan maken met deze apparaatjes voor ons studentencomplex. Het bestaat uit stalen containers dus draadloos is geen optie (al geprobeerd). Hoeveel kunnen er in een netwerk? Kan ik ze beschouwen als hub of switch? Is het protocol wat gebruikt wordt (bijv de HomePlug V1.0 standaard) compatible met meerdere merken?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Vraag:
Wat is het max. aantal dLAN-adapters in een eengezinswoning?

Wat is het max. aantal dLAN-adapters in een eengezinswoning?Antwoord:
Theoretisch zijn er max. 253 aansluitingen mogelijk, praktisch moeten niet meer dan 10 apparaten tegelijkertijd gegevens overbrengen.

http://www.devolo.nl/nl_NL/service/dlanfaq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:24
In een driefase systeem werkt homeplug natuurlijk als alle adapters op dezelfde fase zitten, maar ook als de adapters op verschillende fases ziten, heb je vaak al genoeg overspraak tussen de fases om een verbinding op te zetten (maar niet op volle snelheid). Als de twee fases ongeveer een meter op korte afstand langs elkaar lopen, kun je al een verbinding krijgen. Dit is natuurlijk geen garantie dat het werkt, je kunt wel echter een doorlaatfilter, dat de homeplug frequenties doorlaat en 50Hz blokkeert, tussen de fases zetten, dan werkt het ook. Of een bridge maken met twee homeplug adapters en een ethernet kabel tussen twee verschillende fases. Meerdere homeplug netwerken op 1 230V-leiding is trouwens ook mogelijk; je kunt ze trouwens ook wel via een telefoonlijn of andere leiding laten werken als je intern het 230V voedingsgedeelte loskoppelt van het homeplug gedeelte (hangt waarschijnlijk van het merk adapter af of dit makkelijk te doen is; ik had geen zin om een frequentieanalyzer aan 230V te koppelen :) ). .

De fysieke netwerkverbinding valt natuurlijk niet weg als er een stop kapotgaat, maar alle (consumenten) homeplug adapters worden gevoed vanuit het lichtnet, zodat het netwerk toch wegvalt. Zou je de adapters via batterijen voeden, dan kun je gewoon gebruik maken van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
E69,95 voor een setje van 2 Homeplug ethernet adapters, ik denk dat ik straks even langs de winkel fiets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32412

mcdroos schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:02:
E69,95 voor een setje van 2 Homeplug ethernet adapters, ik denk dat ik straks even langs de winkel fiets :).
En welke winkel is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
Ik heb inmiddels twee van die ethernet Homeplug adapters in huis. Ze komen van Moka, ik had het gevonden via deze advertentie: http://www.marktplaza.nl/winkel.php?winkelnr=288530 en ze hebben ook een site op http://www.moka.nl waar alleen geen prijzen op staan. Het is een soort groothandel en Moka is waarschijnlijk een merk wat ze OEM laten maken in Taiwan/Korea of in die buurt. Wat mij opviel aan het setje is dat er geen "Homeplug certified"-logo opstaat, misschien ook wel de reden waarom ze zo goedkoop zijn (die compatibility testen kosten natuurlijk ook geld). Qua werking zal dat niet zoveel uitmaken, volgens mij komen vrijwel alle homeplug chips van dezelfde fabrikant en gebruiken de meeste fabrikanten het reference design. De adapters zien er iig. mooi uit en zijn niet zo groot. Ik heb ze nog niet uitgebreid bekeken, maar heb ze op twee locaties even in het stopcontact gestoken en beide keren werkte het probleemloos, zonder enige configuratie wat dan ook :). Mocht je nog meer willen weten, ik ga er na het weekend nog mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31122

mcdroos schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:32:
Ik heb inmiddels twee van die ethernet Homeplug adapters in huis. Ze komen van Moka, ik had het gevonden via deze advertentie: http://www.marktplaza.nl/winkel.php?winkelnr=288530 en ze hebben ook een site op http://www.moka.nl waar alleen geen prijzen op staan. Het is een soort groothandel en Moka is waarschijnlijk een merk wat ze OEM laten maken in Taiwan/Korea of in die buurt. Wat mij opviel aan het setje is dat er geen "Homeplug certified"-logo opstaat, misschien ook wel de reden waarom ze zo goedkoop zijn (die compatibility testen kosten natuurlijk ook geld). Qua werking zal dat niet zoveel uitmaken, volgens mij komen vrijwel alle homeplug chips van dezelfde fabrikant en gebruiken de meeste fabrikanten het reference design. De adapters zien er iig. mooi uit en zijn niet zo groot. Ik heb ze nog niet uitgebreid bekeken, maar heb ze op twee locaties even in het stopcontact gestoken en beide keren werkte het probleemloos, zonder enige configuratie wat dan ook :). Mocht je nog meer willen weten, ik ga er na het weekend nog mee spelen.
Ik ben wel nieuwschierig welke snelheid je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Als snelheid belangrijk is kan je beter een 85 Mbit nemen i.p.v. de standaard 14 Mbit.
AlexanderOnline schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:35:Op de website van Devolo zag ik dat er begin juni 2005 een 85 mbit versie uitkomt vande producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abusimbal schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:31:
Als snelheid belangrijk is kan je beter een 85 Mbit nemen i.p.v. de standaard 14 Mbit.

[...]
Gelukkig kosten die maar 30e p/s meer dan de 14mb versie :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, wat verwacht je dan? Snelheid is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
Tsja, de snelheid van het kabelmodem is toch geen 14Mb/s :). Ze doen het iig. in elk stopcontact waar ik ze heb ingeplugd, ook in de tuin. Ik haal nu 5Mb/s, maar het gaat nu nog via een contactdoos wat volgens het boekje eigenlijk niet mag. Maar 5Mb is dus al genoeg; belangrijkste punt is het ontbreken van configuratie (nou ja, ik heb wel een wachtwoord ingesteld).

Misschien dat ik nog een extra homeplug adapter te koop heb; er is eigenlijk nog 1 adapter nodig, terwijl ze alleen per 2 worden verkocht.

Edit: De chipset van deze adapters is de Intellon INT51X1.

[ Voor 6% gewijzigd door mcdroos op 10-08-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even dit "devolo topic" omhooghalen.

Ik heb een aantal weken terug ook een high-speed setje gekocht (85Mbit) maar had geen stabiele verbinding en als er verbinding was haalde ik maar 1Mbit.
Ik heb een meterkast met 2 aardlekschakelaars, het devolosetje moest over beide aardlekken heen voordat ze verbinding hadden.

Nu heb ik door een monteur beide groepen op dezelfde aadrlek laten zetten maar haal ik nog steeds niet meer dan 4 Mbit... :|

Aangezien ik een versatel 15Mbit ( :) ) verbindig heb en Eweka is het nogal jammer dat ik de snelheid niet haal.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

De meterkast is nu 3 maand oud
Bijna alle bekabeling is vervangen (zat eerst geen aarde draad in het huis |:( )
De verbinding loopt van beneden naar zolder (20 meter?)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer beide homeplugs eens in hetzelfde stopcontact. Als je een normale snelheid haalt moet je je stoppenkast vervangen.

Nog een vraagje, hoe zit het met de compatibliteit van de 85mbit versie tov de 14? Kan ik 5 14mbit versies aan een 85 hangen en de hele zooi volpompen met data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564

Ik lees hier wel alles over dat het normaal geproken over 1 fase loopt, en dat er een kans is dat het ook op de 2e fase werkt als deze dicht bij elkaar liggen.
Maar hoe zit het nu met de buren? Waar wordt het signaal afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:34:
Ik lees hier wel alles over dat het normaal geproken over 1 fase loopt, en dat er een kans is dat het ook op de 2e fase werkt als deze dicht bij elkaar liggen.
Ja, het hoogfrequente signaal komt niet door de meterkast heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 18:02
Ik heb een Devolo High Speed starterskit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/d1152hs.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Anoniem: 31122 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:08:
probeer beide homeplugs eens in hetzelfde stopcontact. Als je een normale snelheid haalt moet je je stoppenkast vervangen.
Wat zou dan het probleem met een zekeringkast (of stoppenkast zoals jij het noemt) in het "algemeen" kunnen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Anoniem: 30386 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:06:
[...]

Wat zou dan het probleem met een zekeringkast (of stoppenkast zoals jij het noemt) in het "algemeen" kunnen zijn???
Waar ik me eerder afvraag is of lichtdimmers geen negatief effect hebben op de bandbreedte van Devolo Dlan produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
chimo schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:26:
Ik heb een Devolo High Speed starterskit.

[afbeelding]
Ik sinds december ook, maar ik wil toch even waarschuwen dat de snelheid echt flink per huis kan verschillen! Denk hierbij aan kwaliteit van bekabeling, storing van andere apparaten. Hoewel mijn tooltje rond de 30 mbit aan geeft (Dus al veel minder dan de theoretische 85) haal ik in de praktijk maximaal 7-9 mbit!!! De ping snelheid is prima, zo rond de 2-3 ms naar m'n router. Echter moet ik wel zeggen, als ik iets van de ene naar de andere pc verplaats op de ongeveer 7-9 mbit, de ping aanzienlijk hoog en instabiel is (zelfs uitschieters tot 30 ms etc)
Het is een mooi product, installeren ook geen fluit aan, maar het kan dus tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
AlexanderOnline schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:57:
[...]

Ik sinds december ook, maar ik wil toch even waarschuwen dat de snelheid echt flink per huis kan verschillen! Denk hierbij aan kwaliteit van bekabeling, storing van andere apparaten. Hoewel mijn tooltje rond de 30 mbit aan geeft (Dus al veel minder dan de theoretische 85) haal ik in de praktijk maximaal 7-9 mbit!!! De ping snelheid is prima, zo rond de 2-3 ms naar m'n router. Echter moet ik wel zeggen, als ik iets van de ene naar de andere pc verplaats op de ongeveer 7-9 mbit, de ping aanzienlijk hoog en instabiel is (zelfs uitschieters tot 30 ms etc)
Het is een mooi product, installeren ook geen fluit aan, maar het kan dus tegenvallen.
Het hangt ook af van de kwaliteit van je elektriciteitsdraden.

Trouwens, ik heb hem nu op een 10mbps hub (ja, ik weet het maar had even geen switch) en nu zit ie rond de 77mbps. Helaas heb ik geen tweede PC om de doorvoersnelheid te meten. Zal morgen kijken o ik de laptop van de zaak kan lenen. :)

Trouwens2, een klant heeft de 14mbps variant (voorganger van de 85mbps) op 160 meter in een kantoor en 9mbps doorvoer! Het kan dus wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 29-01-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:21
Anoniem: 80564 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:34:
Het signaal blijft binnen een fase en wordt in principe nergens binnen de fase afgebroken. Het signaal rijkt zover als mogelijk binnen de fase (tot iets van 150 meter) dat kan dus zeker voorbij de meterkast zijn. Hey maar daarvoor heb je encryptie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Laatst online: 00:25
Iets dat ik uit ervaring bij een klant geleerd heb, die het systeem wilde uitproberen, is dat overspanningsbeveiligingen funest zijn voor de snelheid/stabiliteit/ontstaan van de connectie. Sowieso mag t niet worden geplaatst achter zo'n filter, maar als je in hetzelfde stop contact op het enen stopcontact een spanningsfilter heb zitten en op de andere zo'n kastje dan gaat je signaal ook enorm onderuit. En ik heb het niet getest, maar ik vermoed dat het aantal overspanningsbeveiligingen/filters in huis de snelheid/stabiliteit/ontstaan van de verbindingen redelijk lineair beinvloed. Iets dat goed is om rekening mee te houden! Er zijn hierdoor mensen waar Wi-Fi uiteindelijk toch het betere alternatief lijkt, ook al lijkt dit in eerste instantie veel aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
ik heb er nu een 10mbit hub tussen en dan zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/d1152hs1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171375

ik heb ook een vraagje over dat netwerk intern et via stopcontact
kan ik die homeplug meenemen naar maar werk en kan ik die daar in de stopcontact doen
en heb ik dan ook internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564

Anoniem: 171375 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:07:
ik heb ook een vraagje over dat netwerk intern et via stopcontact
kan ik die homeplug meenemen naar maar werk en kan ik die daar in de stopcontact doen
en heb ik dan ook internet
Als je werkgever al via een andere homplug het netwerk (internet) op het lichtnet heeft gezet dan is dit mogelijk, mits hij er geen wachtwoord op heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Sorry dat ik zo'n oud topic aanhaal maar dit was zo ongeveer het meest complete topic over dit onderwerp.

Ik zit in een nieuwbouwhuis en heb ook m'n router (experiabox) in de meterkast en m'n PC op de eerste verdieping staan en op dit moment gebruik ik een siemens gigaset USB adapter 108 en m'n verbinding is baggerslecht (en dat is op een goeie dag -> max iets van 150 kB/s, 60% signaal maar slechts 20% verbinding) op een slechte dag is de verbinding nog minder.
De antenne een beetje verplaatsen heeft weinig tot geen impact en daarom overweeg ik nu om zo'n Devolo setje aan te schaffen.

Ze zijn echter toch niet goedkoop en de meeste ervaringen zijn al weer van een paar jaar geleden, ik vroeg me af of er ondertussen al meer mensen zijn die van dit systeem gebruik maken en of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden.

Ik heb begrepen dat er wel flink signaal verlies is maar de prijsverschillen tussen de 85 en 200 serie zijn niet zo heel groot terwijl de 200 serie 128bit encryptie heeft.
Ik heb ook begrepen dat het signaal zelfs naar andere groepen werkt (zelfs andere aardlekgroepen), maar dit is niet zo'n punt want indien nodig kan ik het stopcontact in de meterkast wel naar dezelfde groep brengen als m'n PC.
Ik heb in een review gezien dat je signaalverlies zo 80% ofzo is maar dan blijft er toch nog 40 Mbps over.

Zijn hier nog mensen die recentere ervaring hebben? Alvast bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Als je in de buurt van Weert kom, mag je er wel 1tje lenen van me om te testen.
Als je ze maar terug komt brengen.
Denk dat Leidschendam een beetje ver weg is.

Ik heb wisselende ervaringen ermee; van meterkast naar zolder is een no-go bij ons, maar voor meterkast naar tv (voor wat testjes met een mediabox) is het heel goed te doen. Volgens mij heb ik de 58Mb variant.

Het scheelt iig heel veel om dat ding NIET via een verdeeldoos aan te sluiten (wat dus helaas onmogelijk is bij ons in de meterkast; heb ook geen zin en plek om extra aansluitingen te maken)

[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 17-01-2008 10:20 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
bedankt voor je antwoord krypt -> enig idee waarom de zolder niet werkt? zit die op een andere fase ofzo?

Ik heb het voordeel dat ik in de meterkast zelf een wandcontactdoos heb geplaats en daar heb ik nog een plekje in. Bij de PC kan ik ook direct in een contactdoos gelukkig.

Weert is idd een beetje ver voor even een testje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Meterkast en zolder zit niet op een andere fase, maar wel een andere groep.
En de leidingen op zolder komen via flink wat vertakkingen; en dat is funest voor die dingen.

Pvouput live

Pagina: 1