Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel VII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Precies! Rec-out van je mixer in je line-in, werkt als een trein :D

/post 200 (tering gaat hard zo :*))

Flake wijzigde dit bericht 24-07-2003 19:44 (23%)

Reg. datum: 18 januari 2002

quote:
leffe_blond schreef op 24 juli 2003 @ 19:41:
nah, we hebben ook nog pc speakers :p
Ik heb nog een mooi setje Trust dingen staan, ik denk dat we voor ¤350 wel wat kunnen regelen :+

Mijn specs Rockford Fosgate Power

Who's the man?
Reg. datum: 23 juni 2001

Hej Vash ik heb net je solitude mix geluisterd en klinkt erug lekkel moet ik zeggen pcies de muziek die ik koel vind!

heb je toevallig nog een tracklistje?

oeps zie net dat me maat nog ingelogt staat :S

Me = Arne_F

BroxTheMan wijzigde dit bericht 24-07-2003 22:44 (18%)

Nu ook CCNA!

quote:
huisman schreef op 24 juli 2003 @ 17:42:
[...]
WAT???

Daar heb ik nog NOOIT van gehoord. Er zou ook geen enkele zinnige reden zijn waarom het apparaat zo zou werken.

Voor de zekerheid heb ik er snel een uitgepakt en gecontroleerd wat er gebeurde. Volgens mij heb je je stevig vergist. De speler blijft keurig z'n huidige snelheid houden en onthoudt zeker NIET wat de pitch stand was op het moment dat je het cue point gezet hebt (en gelukkig maar zeg!).

hmmm... ga ik morgen toch ff testen!!!!

de manier hoe je het snelst merkt: pleur de pitch op max... maak een cue point... en start um... ik had het gevoel dat ie op 0% pitch begon, en daarna 'aanzwengelde' naar de ingestelde pitch... (wel binnen enkele seconde, maar je kon wel merken dat ie op 0% starte)
ik heb het een aantal keer getest, gelukkig doe ik drive-in, en hoef ik niet zovaak te beat-matchen.. ;) jullie horen nog van me.. ;)

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Yow biatches, ik hoorde laatst dat Behringer mixers niet zo goed zijn van kwaliteit :? Klopt dat ? Als ik een DJ ga worden dan kijk ik naar een mixer van max 170 euro. Zat zelf een beetje te azen op Behringer en Gemini (626)

Edit: w031, nog wat leuks gevonden:
http://www.musik-service....ehringer_VMX300_Mixer.htm
Lekker goedkoop ook :)

JT wijzigde dit bericht 24-07-2003 23:51 (25%)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

offtopic:

--->Yow biatches<----
hiphopdj toevallig?

Welke stijl van dj denk je te worden?? Hiphop heeft een heel ander soort mixer nodig dan dance. Als je de meningen van anderen mag geloven kan je beter voor een Gemini gaan dan een Behringer. Sowiso is 170 eur voor een mixer niet echt een breed budget.

You don't need eyes to see, you need vision

Mountainbike t3h pwn

* JT loves hardcore most of all, geen hiphop ofzo :P Maar goed, De Gemini is een mixer die normaal 170 pleuro kost ,de Behringer eentje die normaal 250 kost. Alleen kan ik die nu voor 172 krijgen, zou een Behringer van 250 de kwaliteit hebben van een Gemini (globaal, ik weet dat je dat in principe moet uitproberen enzo) ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
BroxTheMan schreef op 24 juli 2003 @ 22:42:
Hej Vash ik heb net je solitude mix geluisterd en klinkt erug lekkel moet ik zeggen pcies de muziek die ik koel vind!

heb je toevallig nog een tracklistje?

oeps zie net dat me maat nog ingelogt staat :S

Me = Arne_F
Echt waar? Dank je wel :D
Tracklistje:

01. DJ Calvin - Stop The Violence [Simsalabim]
02. M.O.R.P.H. - Consequence (Benicio remix) [ID&T]
03. Ferry Corsten - Punk [Tsunami]
04. Sensation - The Anthem 2003 [ID&T]
05. Veracocha - Carte Blance [Positiva]
06. Three Drives - Air Traffic [Massive]
07. Carlo Resoort vs. 4 Strings - T.B.A. [Liquid]
08. Rank 1 - Breathing (Push Dub Mix) [ID&T]
09. System F - Solstice [Tsunami]
10. 4 Strings - Let It Rain [Liquid]
11. Marco V - Indicator [ID&T]
12. Tomcraft - Loneliness [Captivating]

D'r komt binnenkort een nieuwe set aan, eentje waarbij ik dit keer geen alcohol drink (want die mixfouten vanaf nummer 7 ofzo zijn écht doodzonde).

JT: Klik

Startpost is geupdate met een lijst van aan te bevelen apparatuur en tips over tweedehands apparatuur. Suggesties (incomplete lijst/product ontbreekt) altijd welkom :)

Flake wijzigde dit bericht 25-07-2003 00:47 (14%)

Dunnow :p

Ik zou willen beginnen met draaien (vinyl) maar weet echt nie zo goed wat gekozen. Hier in de buurt is een winkel die stanton en jb systems verkoopt, mijn budget is niet groot (een dikke 1000 euro) om te beginnen. Speakers heb ik hier al (welliswaar al heel oude), mixer, versterken en tunrtables moet ik nog kopen. Geen cd's dus.
Iemand die iets kan aanbevelen?

oh ja, mixer moet maar 3 kanaals zijn.

En ja ik heb de topicstart gelezen maar ben er niet echt uitgekomen

Genre zal techno en co-soorten zijn

My name's hoop, Molshoop | visit my website http://www.dscrew.be

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

JT:

Leef je uit kerel: Fewture@hardcore (gare mix hoor, maar wel hardcore :D )

@JT vriend van mij heeft die Behringer en die begint naar een paar maanden al te kraken, voor de rets vin dik hem ook niet fijn. Volgens is hij voot ¤170 ook wel hier in Hollanda te krijgen.

Als ik jou was dan zou ik voor die Gemini gaan, kwaliteit voor weinig geld. Kijk ook eens bij Dré www.newline.nl

eerst even langs de kvk

quote:
Vash schreef op 25 juli 2003 @ 00:17:
[...]
Echt waar? Dank je wel :D
Tracklistje:

01. DJ Calvin - Stop The Violence [Simsalabim]
02. M.O.R.P.H. - Consequence (Benicio remix) [ID&T]
03. Ferry Corsten - Punk [Tsunami]
04. Sensation - The Anthem 2003 [ID&T]
05. Veracocha - Carte Blance [Positiva]
06. Three Drives - Air Traffic [Massive]
07. Carlo Resoort vs. 4 Strings - T.B.A. [Liquid]
08. Rank 1 - Breathing (Push Dub Mix) [ID&T]
09. System F - Solstice [Tsunami]
10. 4 Strings - Let It Rain [Liquid]
11. Marco V - Indicator [ID&T]
12. Tomcraft - Loneliness [Captivating]

D'r komt binnenkort een nieuwe set aan, eentje waarbij ik dit keer geen alcohol drink (want die mixfouten vanaf nummer 7 ofzo zijn écht doodzonde).

JT: Klik

Startpost is geupdate met een lijst van aan te bevelen apparatuur en tips over tweedehands apparatuur. Suggesties (incomplete lijst/product ontbreekt) altijd welkom :)
deez: 08. Rank 1 - Breathing (Push Dub Mix) [ID&T] is echt super wreed die moet ik toch ook maar eens halen.. ik denk dat ik zelf 9 van de 12 nummers ook heb!

Yesterday was yesterday, if you try to recapture it you will only loose tomorrow....

Reg. datum: 18 juli 2001

quote:
leffe_blond schreef op 24 July 2003 @ 23:55:
offtopic:

--->Yow biatches<----
hiphopdj toevallig?

Welke stijl van dj denk je te worden?? Hiphop heeft een heel ander soort mixer nodig dan dance. Als je de meningen van anderen mag geloven kan je beter voor een Gemini gaan dan een Behringer. Sowiso is 170 eur voor een mixer niet echt een breed budget.

Ik wil hip-hop gaan mixen, naar wat voor soort mixer moet ik dan zoeken?

Een ecler-HAK ligt niet in mn budget iig ;)

Mountainbike t3h pwn

quote:
Fewture schreef op 25 July 2003 @ 02:18:
JT:

Leef je uit kerel: Fewture@hardcore (gare mix hoor, maar wel hardcore :D )
* JT gaat is luisteren :P

Als het niks is gaattie er weer net zo hard vanaf, heb toch een giegje of 30 aan hardcore :+

Edit: hij begint iig met een erg goed nummertje :P

quote:
PatriXx schreef op 25 July 2003 @ 06:27:
@JT vriend van mij heeft die Behringer en die begint naar een paar maanden al te kraken, voor de rets vin dik hem ook niet fijn. Volgens is hij voot ¤170 ook wel hier in Hollanda te krijgen.

Als ik jou was dan zou ik voor die Gemini gaan, kwaliteit voor weinig geld. Kijk ook eens bij Dré www.newline.nl

Daar had ik ook al gekeken en daar kosttie die VMX300 ook 246 euro. Maar ja, als het troep is, laat dan maar he. Wel jammer, dat ding heeft een hoop opties, maar ja daar heb je niks aan als dat ding snel gaat kraken enzo.

Zelf zat ik meer te kijken naar de PS626i en 2x de CDJ20 OF afhankelijk van de prijs, kan hem nog niet in NL vinden, de MP 320X. Eerst wil ik is kijken of dat goed werkt, dat mp3 op die dingen. Wat kunnen jullie daarover zeggen ? Is het trager, door de verwerking ofzo ? Of werkt het allemaal wel goed ?

JT wijzigde dit bericht 25-07-2003 11:44 (8%)

Less is more!

Technics had een goeie mixer maar die wordt niet meer gemaakt, in belgie zag/zie je die best veel op hip hop feesten, overgens lag zn prijs rond de 400-500 eur ze zijn nog wel te vinden in winkels. Mischien kan je gaan voor een rodec: hoewel die niet specifiek op turntablism gericht is: http://www.rodec.be/images/photosmall_mixbox_front.gif maar die zit ook rond die prijs (400-500).
Als je enkel wat hiphop plaatjes aan elkaar plakt kun je welk voldoen met een gewoon mixertje zoals de meesten hier hebben, maar wil je gaan scratchen (en als hiphop dj ga je dat nu of later toch willen) dan kom je toch uit op een batlle mixer:

smal
2 chans is voldoende, eventueel een mic chan erbij (je weet nooit dat je een MC maatje vind :p)
Extreem stevige faders, wat ze gaan het hard te verduren krijgen
Korte soeppele faders om snel te kunnen werken
geen onzin erop

Mischien kan je beginnen met een el cheapo battle mixer, en als je daar de grenzen van ontmoet gaan voor een topspulletje..

Enkele battle mixers: http://www.new-line.nl/we...?str=Battle+Mixer&p=1
waarschijnlijk bruikbaar spul van gemini:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7389 (battle mixer van gemini)
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=246 (deze is niet specifie op hiphop gericht, maar hij zal ook wel voldoen, bovendien zijn er nogal wat positive reakties op deze serie van mixers)

ik wil hier nog ff bijzeggen dat ik zelf geen hiphop mix (vroeger wel ff gedaan) maar dat ik deze info heb uit babbeltjes met hiphop dj's en info op het net ;)

Mountainbike t3h pwn

FF commentaar op je mix: dat gekut in die Pessa Pessa remix met fader op en neer is fout :P

Grootste probleem vind ik nog je platenkeuze: er gaan allerlei soorten hardcore door elkaar, niet echt een suc6 :P Sorry :P

JT wijzigde dit bericht 25-07-2003 12:15 (42%)

Sorry Fewture ben het helemaal met JT eens, ik vind het persoonlijk helemaal niets. Je hebt zeker al lang geen hardcore meer gedraait?

quote:
leffe_blond schreef op 25 July 2003 @ 11:35:
Technics had een goeie mixer maar die wordt niet meer gemaakt, in belgie zag/zie je die best veel op hip hop feesten, overgens lag zn prijs rond de 400-500 eur ze zijn nog wel te vinden in winkels. Mischien kan je gaan voor een rodec: hoewel die niet specifiek op turntablism gericht is: http://www.rodec.be/images/photosmall_mixbox_front.gif maar die zit ook rond die prijs (400-500).
Als je enkel wat hiphop plaatjes aan elkaar plakt kun je welk voldoen met een gewoon mixertje zoals de meesten hier hebben, maar wil je gaan scratchen (en als hiphop dj ga je dat nu of later toch willen) dan kom je toch uit op een batlle mixer:

smal
2 chans is voldoende, eventueel een mic chan erbij (je weet nooit dat je een MC maatje vind :p)
Extreem stevige faders, wat ze gaan het hard te verduren krijgen
Korte soeppele faders om snel te kunnen werken
geen onzin erop

Mischien kan je beginnen met een el cheapo battle mixer, en als je daar de grenzen van ontmoet gaan voor een topspulletje..

Enkele battle mixers: http://www.new-line.nl/we...?str=Battle+Mixer&p=1
waarschijnlijk bruikbaar spul van gemini:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=7389 (battle mixer van gemini)
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=246 (deze is niet specifie op hiphop gericht, maar hij zal ook wel voldoen, bovendien zijn er nogal wat positive reakties op deze serie van mixers)

ik wil hier nog ff bijzeggen dat ik zelf geen hiphop mix (vroeger wel ff gedaan) maar dat ik deze info heb uit babbeltjes met hiphop dj's en info op het net ;)
Hey hartstikke bedankt voor je uitleg, ik zat zelf ook al naar die Gemini EX-26 te kijken, die ligt het beste in mijn budget, kan nu nog geen 500 euro uit gaan geven aan een mixer :) Ik wou 2 pdt-6000's kopen en dan hoogst waarschijnlijk die EX-26. Of kan ik voor hiphop beter een straight-arm TT kopen? Bedankt alvast iig ;)

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
PatriXx schreef op 25 July 2003 @ 14:22:
Sorry Fewture ben het helemaal met JT eens, ik vind het persoonlijk helemaal niets. Je hebt zeker al lang geen hardcore meer gedraait?

Whahaa :D Ik zei toch dat het een gare mix was :D

Edit:
Nee, doe mij maar techno ;) Mijn hardcore platen staan al heel lang stoffig te worden idd. En ik moet zeggen dat ik niet echt mn best op die mix heb gedaan, maar dat was dan ook niet echt de bedoeling. Ik poste het ook niet om serieuze reacties op te krijgen..hij zit echt ramvol met fouten en troep.

Fewture wijzigde dit bericht 25-07-2003 16:23 (37%)

Less is more!

Om te scratchen schijnt een rechte,verkorte arm beter te zijn dan een S vormige, maar aangezien de SL1200 ook in het Hip Hop milieu erg populair is zal je daar ook wel op kunnen scratchen :) als je hem een beetje goed afsteld EN je gebruikt geschikte naalden EN je hebt al wat skills verzameld kan je op een S vormige arm ook scratchen. Bovendien schijnen de verkorte rechte arm platenspelers je platen sneller te verslijten.

Je moet nog beginnen en kan dus nog niet zeggen ik moet een rechte/S arm hebben, ik zou er dan ook niet al teveel belang aan hechten: waar je wel belang aan hecht is:

mooi uitgebalanceerde arm
Krachtige (direct drive natuurlijk) motor, hoge torque dus.
stabiel plateau

maw, alles waar een goeie platenspeler sowieso aan beantwoord, in dat opzicht zal de PTD 6000 wel geen slechte keus zijn. Reind heeft in het vorig deel van dit topic een review geschreven over deze platenspeler, zoek het maar ff op, of lees de reviews van het ding op http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=8270

Met goed afstellen bedoel je dan de speling (laten) weghalen? En moet ik bij een goede naald aan een Concorde Scratch of iets in die richting denken?

Ik had het vorige deel al gebrowsed op de 6000 maar ik zal nog even wat gerichter kijken, bedankt.

MM- wijzigde dit bericht 25-07-2003 16:48 (18%)

Less is more!

De arm moet niet rammelen neen :p met goed afgesteld bedoel ik element staat recht gemonteerd, op de juiste plaats, de hoogte is goed ingesteld gewicht is ok etc. Hier hoef je niet aan standaardwaarden te denken, speel er wat mee tot je zelf de goeie instelling vind. Er zijn volledige turntablism fora waar men de discussie voerd over naalddruk, anti skating, armhoogte, naaldkeuze...

Een goeie naald: nog zoiets persoonlijks, ik had vroeger Shure M44-7 een heel populare naald in die wereld. Op aanraden van een andere DJ ben ik in die tijd naar Stanton AL 500 gegaan, deze hebben er dus slechts een maand opgestaan: platen kapot, scratchen wilde niet lukken, terug naar mn Shure's gegaan. Het blijven topdingen om te scratchen. Omdat ik van de mindere klank van die dingen af wilde heb ik sinds enkele weken Concorde pro's gekocht. Dat heb ik me nog geen seconde beklaagd. (scratchen doen ze ook goed :p)

Maar zoals gezegd hip hop / turntablism is voor mij slechts een slippertje geweest.. Platen heb ik wel nog: heel wat DJ/scratch tools (dubbel uiterraard) enkele albums en wat maxi's, dan vooral uit de belgische (franstalige) hiphop, mijn favo's waren echter wel instrumentals van DHL, Afterhours, Grazzhoppa Simooz enz..

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

Ik wil nu een paar nieuwe elementen gaan halen, mijn stantons zijn op (de naalden althans) en dit biedt de kans om over te stappen op iets anders.

Ik zit met een keuze tussen de volgende 2:

-Ortofon OM Pro
-Ortofon Concorde Pro

Nu scheelt de prijs behoorlijk (voor een Concorde Pro heb ik een OM Pro + reservenaald), maar is het verschil in kwaliteit in die mate dat de prijs gerechtvaardig wordt?
Ik draai allerlei stijlen, ik scratch af en toe eens een keertje voor de lol, dus heb ik geen scratch-naald nodig. Geluidskwaliteit is wel een item maar geen vereiste, als ik kwaliteit wil hebben luister ik wel naar mijn jean michel jarre cd.....

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

fckn wckd*

Ik zou gewoon je stantons blijven gebruiken, zijn lekker goedkoop en redelijk geluid (hoog kan beter, maar dat hoort toch niemand buiten je slaapkamer).

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

AboutDJ

Ortofoon cocncorde pro staat mooi maar presteerd gewoon hetzelfde als de OM Pro. Geen verschil dus tussen die 2. (behalve dan dat je de OM op een headshell moet schroeven)

Ik zou toch echt voor de Concorde's gaan -> Klinken gewoon een stuk beter. En das gewoon fijn :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: