Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel VII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

gotdj/mixes
www.chronical.nl

Nu ook CCNA!

quote:
Vash schreef op 22 July 2003 @ 16:26:
[..]
't Is precies andersom, de CDJ1000 is duurder dan de 800 ;) Maar die paar effectjes op de 1000 zijn niet boeiend, niemand die ze gebruikt :Y)

ik had het over de CDJ100 (waar de vraagsteller het volgens mij ook over had), dus de 'instap' DJ CD-speler van pioneer, met een paar kleine effectjes...

maar je hebt gelijk ja, die CDJ1000 heeft maar een paar extra effectjes, voor in een discotheek zijn ze misschien wat makkelijker, vanwege het smartmedia-card systeem... (je kunt dus je cue-points op een kaart opslaan, en meenemen als je ergens moet draaien waar ze ook die CDJ1000's hebben staan)

RonnieB82 wijzigde dit bericht 23-07-2003 00:08 (3%)

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

Relax, we understand j00

quote:
RonnieB82 schreef op 23 July 2003 @ 00:08:
[...]

ik had het over de CDJ100 (waar de vraagsteller het volgens mij ook over had), dus de 'instap' DJ CD-speler van pioneer, met een paar kleine effectjes...

maar je hebt gelijk ja, die CDJ1000 heeft maar een paar extra effectjes, voor in een discotheek zijn ze misschien wat makkelijker, vanwege het smartmedia-card systeem... (je kunt dus je cue-points op een kaart opslaan, en meenemen als je ergens moet draaien waar ze ook die CDJ1000's hebben staan)
Ow crap, iets te snel gelezen |:( Sorry! :)

Maar het verschil tussen de CDJ100 en de 800 moge duidelijk groter zijn! De 100 heeft geen loop, geen anti-shock (en toch schijnt ie er aardig tegen te kunnen) en de effecten op dat ding zijn van het kaliber "simpel en onzinnig". Neemt niet weg dat het een vrij grappig dinkie is trouwens (natuurlijk minder dan de 800, maar dat mag ook wel met zo'n prijsverschil).

Nu ook CCNA!

de CDJ100 is van binnen erg goed opgehangen, daardoor kan ie behoorlijk goed tegen stoten!

maar als je op zoek bent naar een simpele CD speler voor standaard drive-in werk, kijk eens naar de gemini CDJ20, heerlijk simpel dingetje, wel pitch, pitch-bend, jog-dial, 40secs anti-shock, niks geen overbodige poespas! (en hier spreekt een tevreden gebruiker van 2 CDJ20s ;)) mochten er andere mensen op je cd-speler gaan spelen (denk aan verhuur, oid) dan kun je beter voor de CDJ100s gaan, denk dat de CDJ20s niet stevig genoeg zijn als men er lomp mee omgaat...

* RonnieB82 wil binnenkort 2 CDJ800s voor zn drivein! :P

AboutDJ

quote:
RonnieB82 schreef op 23 juli 2003 @ 00:30:
maar als je op zoek bent naar een simpele CD speler voor standaard drive-in werk, kijk eens naar de gemini CDJ20, * RonnieB82 wil binnenkort 2 CDJ800s voor zn drivein! :P

Kijk ook is naar de DAP TL1500. Geloof het of niet maar qua techniek vind ik hem beter als de CDJ20. Hij is alleen zo godslelijk dat hij het daglicht niet kan verdragen :P

Heb er nu 1 open liggen voor mijn neus. Nu alleen weer in elkaar :+

Reind wijzigde dit bericht 23-07-2003 01:47 (9%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

quote:

't is dat voor site dan???

Als ik daar een beetje rondlees kan ik me amper voorstellen dat dat met serieus mixen te maken heeft...
Maar als het een portal kan worden voor GoT mixjes (MRIES!!! Waar is m'n geld gebleven!!! Jij een dikke HD en wij geen space meer...Ik was er al bij voorbaat bang voor...) dan vind ik het mooi. Zal ik er ook weer eens een mixje op zetten.

Ow, en zullen we met z'n allen iets minder druk posten? Het is vakantie, maar als ik thuis kom moet ik bakken met nieuwe replies lezen... :)

En hoe gaat het met de Amsterdam meeting? Dood aan het bloeden? Geert, we moeten weer eens ICQ-en! (zal ik icq weer aanzetten... O-) )

MisterDon wijzigde dit bericht 23-07-2003 04:36 (2%)
Reden: typo

quote:
Ener-G schreef op 22 July 2003 @ 15:32:
[...]

in principe is het zo dat elke zichzelf respecterende dj aan opbouw moet doen.. wat voor stijl ie ook draait.. anders wordt het een erg saaie bedoening

Geheel mee eens :)

quote:
Luister mijn mixje maar eens

Zal vanavond wel ff luisteren,
had gisteren ook een mix opgenomen echter was die achteraf best een beetje minder, maaja op naar de volgende

There's no place like 127.0.0.1

Relax, we understand j00

quote:
MisterDon schreef op 23 July 2003 @ 04:31:
[...]

't is dat voor site dan???

Als ik daar een beetje rondlees kan ik me amper voorstellen dat dat met serieus mixen te maken heeft...
Start je FTP client es en ga daarmee naar www.chronical.nl O-)

Acties:

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
Vash schreef op 23 July 2003 @ 09:55:
[...]
Start je FTP client es en ga daarmee naar www.chronical.nl O-)
Enne deze is public? O-)
alszijnde: met financiële support, mag de rest ook uploaden ??? :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

Doet het zonder pass niet erg...

quote:
MisterDon schreef op 23 July 2003 @ 13:24:
Doet het zonder pass niet erg...

ftp://gotdj:mixes@chronical.nl :Y)

Graag niet quoten :)

jadjong wijzigde dit bericht 23-07-2003 13:28 (7%)

Extreme Audio

't is wel een beetje traag of ligt dat aan mij?

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

Een paar foto's van mijn setje in mijn appartement:

http://members.home.nl/universal-creations/S_5.JPG
http://members.home.nl/universal-creations/S_6.JPG

En de Hifi hoort daar natuurlijk ook bij:

http://members.home.nl/universal-creations/S_2.JPG
http://members.home.nl/universal-creations/S_3.JPG
http://members.home.nl/universal-creations/S_4.JPG

Nog even een foto'tje van wat "kwaliteits-cd's"

http://members.home.nl/universal-creations/S_10.JPG

universal creations wijzigde dit bericht 23-07-2003 18:06 (4%)

Flickr
Canon: EOS 450D | 70-200 f/4L IS | EX-430-II
Sigma: EX 50mm f/1,4 DG | EX 18-50 mm f/2,8 Macro | EX 50-150 mm f/2,8
Minolta Rokkor: 58mm f/1.2 | 45mm f/2

Extreme Audio

Spuit dan ook ff die cd-rom spelertjes even mee ;)
Nee, goed voor mekaar hoor :) (maar dat wist je vast al wel)

www.openttd.org

ik heb al een tijdje twee draaitafels en een mixer, daarbij natuurlijk een vesterker en één "boom box" (voor in de auto geloof ik)

na vervanging van de mixer en draaitafels vind ik het nu tijd wordt om de versterker en box te vervangen, kunnen jullie mij advies geven wat voor vesterker en boxen ik zou moeten kopen

het is voor thuis en de versterker moet op eigelijk ook voor kunnen versterken voor naar een mixtafel

hier een foto van mijn setje:
http://members.home.nl/fpostema/mixspul.jpg
1xnumark dm2002x en 2x stanton st-90 8) _/-\o_ :9~ >:) :)
Extreme Audio

Heb jij die plaat op schragen staan? Staat dat een beetje stabiel?
En moet je bij elke regenbui niet naar boven sprinten (als ik dat dakraam zo zie ;))

quote:
num-lock schreef op 23 July 2003 @ 20:06:
ik heb al een tijdje twee draaitafels en een mixer, daarbij natuurlijk een vesterker en één "boom box" (voor in de auto geloof ik)

na vervanging van de mixer en draaitafels vind ik het nu tijd wordt om de versterker en box te vervangen, kunnen jullie mij advies geven wat voor vesterker en boxen ik zou moeten kopen

het is voor thuis en de versterker moet op eigelijk ook voor kunnen versterken voor naar een mixtafel

hier een foto van mijn setje:
[afbeelding]
1xnumark dm2002x en 2x stanton st-90 8) _/-\o_ :9~ >:) :)
Voor thuis zou ik eens kijken naar een leuk setje van Samson of JBL :)

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

Nice setje.

Welke versterker + boxen? ben je zorgzaam met je mixer; dwz jaag je niet overdreven veel clipping op je set, kan je vast een leuke HIFI set uitkiezen. anders zou ik eerder gaan voor monitors.

Ikzelf ga mn HIFI en mn DJ speakers gescheiden houden (DM603S3 zijn nog net niet besteld). Op mn amp kan ik speakers aan of uitsdchakelen, dus zo is de kans dat ik mn HIFI speakers opblaas alweer wat kleiner. Om te mixen gebruik ik dan oude speakers waar ik het niet al te nauw mee hoef te nemen..

@UC enigma :P
* leffe_blond is ook een flat aan het zoekken, maar ik vrees dat ik veel burenlawaai ga maken. Heb je bepaalde maatregelen genomen om je buren te vriend te houden tijdens het mixen of heb je er lak aan???

You don't need eyes to see, you need vision

T.net=OC^2

Ten eerste: die cd-roms worden komende week gestealth, samen met het inbouwen van de waterkoeling.

Ten tweede: ik heb zeker maatregelen genomen: de vloer bevat 2 lagen dik systeemplafondplaten (je weet wel van die witte die zo korrelen) met daarover heen 18 mm OSB platen. De zijwand is bekleed met 2 lagen dik systeemplafondplaten en gipsplaten ertegen aan. Het plafond moet nog wat op bedacht worden, ben er nog niet uit. Voordeel van deze aanpak: veel massa, heel veel massa, want dat dempt tenminste heel goed de bassen.

Nog even 3 foto'tjes van een paar plaatjes waar ik wel trots op ben:

http://members.home.nl/universal-creations/Platen1.JPG
http://members.home.nl/universal-creations/Platen2.JPG

De volgende 2 ben ik erg trots op en daar ga ik ook voor door het vuur:

http://members.home.nl/universal-creations/Platen3.JPG

Flickr

quote:
Universal Creations schreef op 23 July 2003 @ 21:09:
Ten eerste: die cd-roms worden komende week gestealth, samen met het inbouwen van de waterkoeling.

Ten tweede: ik heb zeker maatregelen genomen: de vloer bevat 2 lagen dik systeemplafondplaten (je weet wel van die witte die zo korrelen) met daarover heen 18 mm OSB platen. De zijwand is bekleed met 2 lagen dik systeemplafondplaten en gipsplaten ertegen aan. Het plafond moet nog wat op bedacht worden, ben er nog niet uit. Voordeel van deze aanpak: veel massa, heel veel massa, want dat dempt tenminste heel goed de bassen.

Nog even 3 foto'tjes van een paar plaatjes waar ik wel trots op ben:

[afbeelding]
[afbeelding]

De volgende 2 ben ik erg trots op en daar ga ik ook voor door het vuur:

[afbeelding]
kan je ook de titels erbij vermelden? Moby was niet zo moeilijk maar met alleen een wit vlak kom ik niet zo ver :P

Nu ook CCNA!

quote:
num-lock schreef op 23 July 2003 @ 20:06:

een hele strakke monitor voor niet al te veel geld... (hoewel?) is de syrincs m3-220... heb hem gehoord bij heuff in maarsbergen, en klinkt echt lekker! kan goed hard, bas klinkt heerlijk strak, mid en hoog is goed zuiver!

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195

maar wel 639,- eurotjes.. (maar dat waren we al gewend in de PA wereld)

T.net=OC^2

1-2-3
4-5-6
7-8-9

10-11-12
13-14-15
16-17-18

19-20

1. Moby - Go (originele)
2. Blue Alphabet - Cybertrance (originele)
3. Moby - Feeling So Real (originele)
4. CJ Bolland - Sugar Sweeter (originele)
5. 808 State - Pacific (originele)
6. Tori Amos - Professional Widow (armand van helden remix)
7. Mackenzie feat Jessy - Innocence (met de gewilde Tiesto Magikal Remake erop)
8. CRW - I Feel Love (met de originele speedgarage versie erop)
9. DJ Scot - U (I've Got A feeling) (met de beste mix erop: FVV Mix)
10. Plastikman - Spastik (geen originele, maar ik heb hem wel dubbel, hier heb ik mee leren draaien)
11. Southside Spinners - Luvstruck (originele)
12. Josh Wink - Higher State of Consciousness (met de allerbeste mix erop: Original Tweekin' Acid Funk Mix)
13. The Sunclub - Fiesta (originele)
14. Hand's Burn - Good Shot/Vision of Life (originele)
15. Chicane - Offshore (originele)
16. Grooveyard - Mary Go Wild (originele)
17. Cherrymoon Traxx - House of House (originele)
18. Stix 'n' Stones - Outrageous (geen originele, maar wel een supervette classic)
19. State of House - Pacific Dance (originele, zijn er maar heel weinig van)
20. Humate - Love Stimulation (originele, heb ik 10 jaar naar gezocht)

Ik heb nog wel meer originele classix, maar dit waren wel de paradepaardjes.
Binnenkort komt daar de originele Cafe del Mar bij uit '93 op Eye-Q (via Ebay voor 12 euro :) )
Nu nog de originele Age Of Love zien te bemachtigen en ik kan een mooie drieluik maken van de 3 grootste Trance Classix allertijden: Humate - Love Stimulation, The Age of Love - The Age of Love en Energy 52 - Cafe Del Mar

Flickr

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

jij hebt daar idd enkele platen om trots op te zijn, originele Go, CJ Boland :9

age of love - age of love heb ik maar niet op originele persing staat samen met moby - Go op een serieus beats 12"

wel origineel: moby - everything is wrong (LP) een rijtje Jeff Mills 12" en nog enkele leuke dingetjes...

You don't need eyes to see, you need vision

T.net=OC^2

quote:
leffe_blond schreef op 24 July 2003 @ 00:07:
age of love - age of love heb ik maar niet op originele persing staat samen met moby - Go op een serieus beats 12"
Ik heb hem wel op het originele label, alleen is het dus een repress van 7 jaar na dato: '97 dus

universal creations wijzigde dit bericht 24-07-2003 00:21 (26%)

Flickr

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: