[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicTegen 44.1kHz is dit dus 34 milliseconden extra latency.
De eenvoudigste manier om te zien of de latency of de compressiekwaliteit je stoort is waarschijnlijk om het gewoon ff te proberen.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
In de praktijk wordt op DVD's meestal voor DD 384 of 448kbit/sec gebruikt, voor DTS is het meestal 754 en soms 1508 kbit/sec.
Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned the users to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!
nouja eenvoudig... niet als je (nog) geen soundstorm mobo en/of dolby digital reciever hebt, maar ik kan natuurlijk wel mijn ervaring delen: ik heb nooit een latency gemerkt, dit stoort met dus niet. En de compressie kan ik eigenlijk niet zeggen: vaak hoor ik wel dat het geluid in games mooier kan, maar ik weet bijna zeker dat dat (vooral) ligt aan de compressie die de gamemakers aan het geluid hebben gegeven.quote:De eenvoudigste manier om te zien of de latency of de compressiekwaliteit je stoort is waarschijnlijk om het gewoon ff te proberen.
Tja, compressie + compressie = nog meer compressie fouten. Zo heb je de nadelen van mp3 (of wat ze dan ook gebruiken) EN dolby digital.quote:MarijnvdZaag schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 01:40:
[...]
vaak hoor ik wel dat het geluid in games mooier kan, maar ik weet bijna zeker dat dat (vooral) ligt aan de compressie die de gamemakers aan het geluid hebben gegeven.
In goeie spellen van de afgelopen 2 jaar volgens mij altijd, ik zie dat vaak wel op die doosjes staan.
En wat zouden ze anders gebruiken voor het surroundgeluid?
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
quote:...dat pas nadat deze samples naar surround gemixed worden...
naar surround gemixed... welk formaat surround? DD?
Wie weet hier meer over?
PS: sorry Stan dat ik je topic eigenlijk een beetje omgegooid heb, maar je weet alles wat je wilde weten nu toch?
MarijnvdZaag wijzigde dit bericht 20-04-2005 23:45 (33%)
- Niet alle 5.1 versterkers hebben 6 analoge ingangen
- Mijn mooie zuilspeakers aan m'n 5.1 versterker klinken beter dan elke creative/logitech troep
- Analoge uitgang van m'n onboard realtec VS DD Soundstorm is toch stukken slechter.
Dus er is in iig nut...
Nu maar wachten op een terratec kaartje, anders zit upgraden er voorlopig niet in
- Ik heb dus zo'n kaart nodig omdat m'n receiver geen 6 analoge ingangen heeft, en ik in games wel 5.1 wil horen
Ik heb een mailtje gestuurd naar een geluidskaart fabrikant met die nieuwe chip deze week, kijk dit eens
Dus even afwachten wat het gaat worden, ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat we ze naar Nederland kunnen krijgen, anders is dit misschien wel iets leuks om een IA van te maken ofzo (natuurlijk buiten got)quote:
Dear Pierre,
We would like to thank you for your interest in our product. We are preparing the launch of this product thru our online distribution channel and we expect to be able to ship out to them starting from this week.
We will contact you back with the link to the product of where you can purchase it as soon as it is available.
Thanks & B.Rgds,
Steven B.
BlueGears, Inc. (www.bluegears.com)
41662 Christy St., Fremont, CA 94538
This message is intended only for the use of the Addressee and may contain information that is PRIVILEGED and CONFIDENTIAL. If you are not the intended recipient, dissemination of this communication is prohibited. If you have received this communication in error, please erase all copies of the message and its attachments and notify us immediately.
-----Original Message-----
From:
Sent: Monday, May 02, 2005 3:26 AM
To: sales@bluegears.com
Subject: WWW Form Submission
Below is the result of your feedback form. It was submitted by
() on Monday, May 2, 2005 at 03:26:21
---------------------------------------------------------------------------
Subject: X-MYSTIQUE soundcard
Name: Pierre + achternaam
Email: mijn_email@adres
Can you tell me if the X-MYSTIQUE soundcard (7.1) is being sold at the moment, and if so, can you tell me some shops?
Thank you in advance!
Greetings,
Pierre ..................
(The Netherlands)
---------------------------------------------------------------------------
pierre-oord wijzigde dit bericht 27-10-2005 10:56 (4%)
Reden: google had m'n email al gevonden
De nieuwe IRC Bouncer: FleXbouncer - www.flexbouncer.com - gebaseerd op MySQL database, sneller en stabieler dan PsyBNC!
En ik snap het gezeur niet van de 384Kbps, een DVD kijk je ook meestal gewoon in het DD formaat (ja, afgezien van DTS, etc, maar iemand met een doorsnee receivertje hoort het verschil echt _niet_)
Daarbij, heb ik voor andere dingen gewoon een 7.1 Hercules kaartje erin. Mijn receiver heeft ook een 7.1 analoge input. Verder niet erg boeiend, ik gebruik het toch nooit.
Ik sluit me volledig aan bij JvS, over dat psychische, etc.
Het mooie in games met al die effecten verkrijg je geloof ik ook met Dolby Live kaartjes, deze zijn meestal ook onboard bij de nieuwere mobo's, maar dit weet ik niet zeker.
Tele wijzigde dit bericht 05-05-2005 12:20 (66%)
(zit ook op het Asus P5AD2 deluxe mainboard)
Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned the users to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!
De STAC9220 en STAC9221 hebben heel wat 'dolby' aan boord:
En ik ben natuurlijk ook benieuwd wat Creative op basis van de X-Fi uitbrengt.quote:The STAC9221 and STAC9220 are intended to support the Dolby Laboratories PC Entertainment Experience program. The STAC9221 audio performance is targeted at the Dolby(R) Master Studio(TM) specifications, providing Dolby(R) Digital Live, Dolby(R) Headphone(TM), Dolby(R) Virtual Speaker(TM), and Dolby(R) Pro Logic(R) IIx technology with 7.1 channel audio and S/PDIF out. The STAC9220 is targeted at the Dolby(R) Home Theater(TM) specification which shows that the PC will provides system-wide access to Dolby Digital Live, Dolby(R) Headphone(TM), Dolby(R) Virtual Speaker(TM), and Dolby(R) Pro Logic(R) II technology with 5.1 channel audio and S/PDIF out. The high SNR of the new codecs is intended to allow the PC manufacturer to meet Dolby's requirements of 95dB (CCIR-2K weighted) at the connector for Dolby(R) Master Studio(TM) and 85dB (CCIR-2K weighted) at the connector for Dolby(R) Home Theater(TM).
quote:joopv schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:15:
Uitkijken naar kaarten gebaseerd op de C-Media CMI9880, die heeft al die features.
(zit ook op het Asus P5AD2 deluxe mainboard)
Ook op de goedkopere borden van Asus in de vorm van de P5GDC Deluxe en nog wat 915P/G series borden van Asus.
Ook de Abit Fatal1ty AA8-XE heeft er 1
Of gaat daar eerst veel tijd overheen gebruikelijk?
En is iemand bekend met softwarematige oplossingen?
Hee, waar is het station's plein?! ..:?<br>Specs Skanimal.nl
Ik heb zonet twee exemplaren besteld op FrozenCPU.com, waar ze volgens de website op voorraad zijn. Ik ben benieuwdquote:pierre-oord schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:16:
Nou, ik had dit topic dus al eens gekicked, nu nog eens
- Ik heb dus zo'n kaart nodig omdat m'n receiver geen 6 analoge ingangen heeft, en ik in games wel 5.1 wil horen
Ik heb een mailtje gestuurd naar een geluidskaart fabrikant met die nieuwe chip deze week, kijk dit eens![]()
! :
[...]
Dus even afwachten wat het gaat worden, ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat we ze naar Nederland kunnen krijgen, anders is dit misschien wel iets leuks om een IA van te maken ofzo (natuurlijk buiten got)
quote:Femme schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 03:13:
[...]
Ik heb zonet twee exemplaren besteld op FrozenCPU.com, waar ze volgens de website op voorraad zijn. Ik ben benieuwd.
Super! Ik hoop dat ze snel binnen zijn, laat dan snel horen wat het is
edit:
Ik heb er zelf ook een besteld daar, hoop dat die snel binnenkomt
pierre-oord wijzigde dit bericht 11-05-2005 18:51 (20%)
De nieuwe IRC Bouncer: FleXbouncer - www.flexbouncer.com - gebaseerd op MySQL database, sneller en stabieler dan PsyBNC!
PcmCia en of USB oplossingen zullen nog wel even duren eer dat die er zijn. Er is dacht ik wel software dat dit kan, maar dat kost flink wat cpu kracht. Dat lijkt mij dus niet echt een goede oplossing.quote:Animal schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:25:
Kan dit binnenkort ook voor de laptop (pcmcia of usb) verwacht worden?
Of gaat daar eerst veel tijd overheen gebruikelijk?
En is iemand bekend met softwarematige oplossingen?
nieuws: HDA X-Mystique 7.1 Gold beluisterd
Ben benieuwd of het hier ook een beetje geleverd kan gaan worden.
Huis kopen in Tiel? Grote tuin, garage, oprit, etc. :) BMW 6 serie Turbo kopen?
Een audigy doet dit volgens mij heel erg goed, hij maakt er alleen 4 of 6 losse kanalen van. Deze kaart waarjullie het over heeft, doet daar nog een extra stap achteraan, hij bundelt die 6 of 8 kanalen in een "dolby digital live" signaal. Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar kan die kaart wel het hele voortraject van die audigy net zo goed doen?
Ik heb een klein beetje het gevoel dat iedereen hier 100% aan het focussen is op de manier waarop het signaal overgedragen wordt aan de versterker, terwijl het naar mijn mening bij games VEEL belangrijker is hoe goed een kaart de effecten berekent (wat compleet losstaat van het bundelen van die kanalen in een data/dolby digital stroom).
In die review zie ik daar niet zo heel veel van terug.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
De soundstrom komt wat dat betreft en ook qua snelheid erg goed uit reviews, over de kaart waar ze het hier boven over hebben weet ik dat niet, in het nieuwsbericht las ik iets over c-media, en mijn ervaring daarmee is niet al te bestquote:JvS schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:35:
Misschien ben ik wel gek hoor, maar is het bij 3d geluid van spellen nou niet VEEL belangrijker hoe de effecten en reverb, de verschillende materialen en reflecties, de locatie van geluiden, de vervormingen en al die zaken die het zo realistische maken berekend worden?
Een audigy doet dit volgens mij heel erg goed, hij maakt er alleen 4 of 6 losse kanalen van. Deze kaart waarjullie het over heeft, doet daar nog een extra stap achteraan, hij bundelt die 6 of 8 kanalen in een "dolby digital live" signaal. Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar kan die kaart wel het hele voortraject van die audigy net zo goed doen?
Ik heb een klein beetje het gevoel dat iedereen hier 100% aan het focussen is op de manier waarop het signaal overgedragen wordt aan de versterker, terwijl het naar mijn mening bij games VEEL belangrijker is hoe goed een kaart de effecten berekent (wat compleet losstaat van het bundelen van die kanalen in een data/dolby digital stroom).
In die review zie ik daar niet zo heel veel van terug.
Je bent niet gek, dat is imho net zo belangrijk.quote:JvS schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:35:
Misschien ben ik wel gek hoor, maar is het bij 3d geluid van spellen nou niet VEEL belangrijker hoe de effecten en reverb, de verschillende materialen en reflecties, de locatie van geluiden, de vervormingen en al die zaken die het zo realistische maken berekend worden?
.
Dat bundelen van die 6 kanalen in één SPDIF signaal is voor mij belangrijk omdat:
- Ik een SACD speler heb, en mijn reciever maar één analoge multichannel ingang heeft.
- Ik een aardlus (brom, ruis,...) krijg zodra ik m'n pc en reciever níet optisch aansluit.
- Deze kaart zal ik iig niet gaan kopen, juist omdat er in de review(s) zo weinig aandacht uitgaat naar de effecten uitgaat (mocht het blijken dat hij beter als een audigy presteert, dan denk ik er nog wel 3x over na ivm toekomstige driversupport)
Mag ik nu concluderen dat je het met een bijgeleverde cd kunt doen en verder geen support meer?
Op een dag drink je geen bier meer, maar ook niet minder....
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last