quote:
Als je even google't op 'photoshop aqua button tutorial' ofzo...
Ik ken de procedure al uit mn hoofd
- Zorg dat je een background layer hebt, en maak daarop een nieuwe layer.
- maak een shape met rounded corners op deze layer, die button vorm dus. Maak hem middenblauw, niet bepaald fel. Probeer het anders met de kleur paars die een donkerpaars posting-vakje hier heeft.
- Leg, mag met layer effects, een cutout over de button heen. Het moet een blurry'ige cutout zijn, met een distance van echt niet meer dan 1 ofzo naar beneden en naar rechts. Je moet nml. rechts en onderin nog wel die donkere gloed zien.
- Ctrl-select de layer, je krijgt nu de selectie van je shape; maak een nieuwe layer en contract hem een eind. Fill de selectie met puur wit. Gooi er een gaussian blur overheen. Zet nu de layer modus van deze layer op 'dodge' en de opacity iets omlaag totdat de vlek niet meer wit maar fel blauw is. Plaats de vlek iets naar beneden in de button.
- Nu het maken van het glimmertje. Ctrl select de button weer, en maak een nieuwe layer, modus normal. Met de selectierechtoek en de ctrl of alt, 'knip' je het onderste deel van de selectie eraf; je moet ongeveer 1 vierde van je originele selectie overhouden, aan de bovenkant dus.
Deze selectie fill je met een gradient, die loopt van wit (boven) naar transparant (onder). Maar, nu beslaat je glimmer nog je hele button. Dus je deselecteert en kiest Free Transform, en je sleept het ding (met shift of alt blijft ie aan beide zijden gelijk) iets kleiner en iets meer naar beneden.
Je kunt de glimmer nog iets aan beide onderhoeken schuin trekken naar buiten toe.
Notes: Je kunt in plaats van de 'dodge' layer ook heel simpel met Layer effects een inner glow aanbrengen, deze op 'center' zetten, opacity iets verlagen en de modus op Dodge zetten.
Ook de glimmer is, hoewel niet zo netjes, met Layer effects te maken, dan moet je Bevel en Emboss gebruiken, en even met de instellingen pruts0ren. Het is me gelukt om op die manier een redelijk nette glass button te krijgen, maar de originele manier vind ik nog altijd netter werken.
* Dark Blue besluit na dit uit haar mouw te hebben geschud maar weer even aan het werk te gaan, daar word ik hier voor betaald 
quote:
DarkX schreef op 23 juli 2003 @ 13:33:
[...]
np blue
Maar ik moet zeggen dat ik niet echt vrolijk wordt van je foto, maar ik heb dan ook niet echt het gevoel dat dat de bedoeling is

Kil en erg sfeerloos, het doet me denken aan 's ochtends om een uur of 7 wakker worden met een moordende kater, terwijl de beelden terugkomen van wat je in godsnaam gisteren allemaal gedaan hebt. Alleen de gezichtsuitdrukking komt een stuk droever over dan dat, dat weet ik, maar vooral de belichting kwam denk ik op mij zo over

Ik ken echter het nr niet echt goed, weet niet psies waar het over gaat.
Het is ook niet echt om vrolijk van te worden

En het is gelukkig ook niet mijn stemming nu hoor
Het nummer gaat over een vrouw die wakker wordt 's ochtends, en ze wil niet wakker worden, want alles waar ze aan kan denken is haar ex. Ik heb de tekst iets herschreven omdat het anders niet rijmde, maar hij heeft nog dezelfde strekking als het nummer. Ik had mezelf nog groenblauwiger kunnen maken, maar dan kreeg het zo'n ziekenhuissfeertje, en leek het alsof ik een verslaafde was ofzo. Dat moest ook weer niet.
Het origineel:
http://huonline.webservicez.nl/meuk/smt_original.jpg
Ik heb de foto eigenlijk 's ochtends wel gemaakt voor het nummer, maar toen ik ermee begon te soepen vond ik een paar punten jammer, bijv. dat mn haar niet echt vrouwelijk lag, dat mn lippen erg bleek waren, en dat ik een tshirt droeg en geen zijden nachthemdje

(hoewel dat laatste weer bijdraagt aan de 'onverschilligheid' die de vrouw zal hebben omdat ze zich zo rot voelt over haar voorbije relatie).
Dark Blue wijzigde dit bericht 23-07-2003 14:18 (27%)