Gathering of Tweakers

Quicksearch
Cellograficus met rode cap

quote:
Dark Blue schreef op 22 July 2003 @ 22:57:
[afbeelding]

Gebaseerd op 'Spending My Time' van Roxette die ik toevallig vandaag luisterde, ik heb de tekst zelf wat aangepast, foto zelf gemaakt (ik zie niet altijd zo blauw hoor)
(Zei er iemand Vodafone? :X )
...
De tekst hoort bij iemand die er veel gepijnigder bij ligt dan jij op die foto. Volgens mij zou het al een boel toevoegen als je flink wallen onder je ogen zou Photoshoppen.

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

Rawrrr!
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
Dark Blue schreef op 23 July 2003 @ 01:35:
Ahh ik snap... misschien kunnen deze textures (thnx DarkX!) je wat helpen?
http://www.art.net/~jerem...texture/Set_I/page_02.htm

Crumpled paper ofzo, of scheurtjes dmv. kurk/modder aan de randen, wil soms nog best echt lijken...

np blue :P

Maar ik moet zeggen dat ik niet echt vrolijk wordt van je foto, maar ik heb dan ook niet echt het gevoel dat dat de bedoeling is ;) Kil en erg sfeerloos, het doet me denken aan 's ochtends om een uur of 7 wakker worden met een moordende kater, terwijl de beelden terugkomen van wat je in godsnaam gisteren allemaal gedaan hebt. Alleen de gezichtsuitdrukking komt een stuk droever over dan dat, dat weet ik, maar vooral de belichting kwam denk ik op mij zo over :) Ik ken echter het nr niet echt goed, weet niet psies waar het over gaat.

quote:
Booster schreef op 22 July 2003 @ 02:42:
Aqua :9~ _/-\o_

In een ver verleden (nou nou... een jaartje) ook nog wat aqua dingetjes gemaakt, onderstaande was duidelijk de beste. Helaas is de tutorial die ik ervan gemaakt heb van mindere kwaliteit, dus die zal ik jullie onthouden.

[afbeelding]

Ik vond hem vrij aardig gelukt, zeker als hij wat kleiner is (gewone aqua button grootte) dan lijkt hij heel aardig.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je zulke buttons maakt!

Website
lordpalf of the flapdrols

Render myself

quote:
Booster schreef op 22 July 2003 @ 02:42:
Aqua :9~ _/-\o_

In een ver verleden (nou nou... een jaartje) ook nog wat aqua dingetjes gemaakt, onderstaande was duidelijk de beste. Helaas is de tutorial die ik ervan gemaakt heb van mindere kwaliteit, dus die zal ik jullie onthouden.

[afbeelding]

Ik vond hem vrij aardig gelukt, zeker als hij wat kleiner is (gewone aqua button grootte) dan lijkt hij heel aardig.

De tutorial die jij er van gemaakt hebt ? http://www.fresherimage.com/Tips/Photoshop/PlasticButton/

Ik weet niet meer precies op welke website die tutorial stond, maa dar was precies dezelfde button. Je mag heus wel toegeven dat je een tutorial gebruikt hebt ipv geschreven...

I like to create my own world with Photoshop 7 and Maya or 3D-StuidioMAX

quote:
HawVer schreef op 23 July 2003 @ 13:37:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je zulke buttons maakt!

Als je even google't op 'photoshop aqua button tutorial' ofzo... :)

Ik ken de procedure al uit mn hoofd :Y)
- Zorg dat je een background layer hebt, en maak daarop een nieuwe layer.
- maak een shape met rounded corners op deze layer, die button vorm dus. Maak hem middenblauw, niet bepaald fel. Probeer het anders met de kleur paars die een donkerpaars posting-vakje hier heeft.
- Leg, mag met layer effects, een cutout over de button heen. Het moet een blurry'ige cutout zijn, met een distance van echt niet meer dan 1 ofzo naar beneden en naar rechts. Je moet nml. rechts en onderin nog wel die donkere gloed zien.
- Ctrl-select de layer, je krijgt nu de selectie van je shape; maak een nieuwe layer en contract hem een eind. Fill de selectie met puur wit. Gooi er een gaussian blur overheen. Zet nu de layer modus van deze layer op 'dodge' en de opacity iets omlaag totdat de vlek niet meer wit maar fel blauw is. Plaats de vlek iets naar beneden in de button.
- Nu het maken van het glimmertje. Ctrl select de button weer, en maak een nieuwe layer, modus normal. Met de selectierechtoek en de ctrl of alt, 'knip' je het onderste deel van de selectie eraf; je moet ongeveer 1 vierde van je originele selectie overhouden, aan de bovenkant dus.
Deze selectie fill je met een gradient, die loopt van wit (boven) naar transparant (onder). Maar, nu beslaat je glimmer nog je hele button. Dus je deselecteert en kiest Free Transform, en je sleept het ding (met shift of alt blijft ie aan beide zijden gelijk) iets kleiner en iets meer naar beneden.
Je kunt de glimmer nog iets aan beide onderhoeken schuin trekken naar buiten toe.

Notes: Je kunt in plaats van de 'dodge' layer ook heel simpel met Layer effects een inner glow aanbrengen, deze op 'center' zetten, opacity iets verlagen en de modus op Dodge zetten.
Ook de glimmer is, hoewel niet zo netjes, met Layer effects te maken, dan moet je Bevel en Emboss gebruiken, en even met de instellingen pruts0ren. Het is me gelukt om op die manier een redelijk nette glass button te krijgen, maar de originele manier vind ik nog altijd netter werken.

* Dark Blue besluit na dit uit haar mouw te hebben geschud maar weer even aan het werk te gaan, daar word ik hier voor betaald :z
quote:
DarkX schreef op 23 juli 2003 @ 13:33:
[...]

np blue :P

Maar ik moet zeggen dat ik niet echt vrolijk wordt van je foto, maar ik heb dan ook niet echt het gevoel dat dat de bedoeling is ;) Kil en erg sfeerloos, het doet me denken aan 's ochtends om een uur of 7 wakker worden met een moordende kater, terwijl de beelden terugkomen van wat je in godsnaam gisteren allemaal gedaan hebt. Alleen de gezichtsuitdrukking komt een stuk droever over dan dat, dat weet ik, maar vooral de belichting kwam denk ik op mij zo over :) Ik ken echter het nr niet echt goed, weet niet psies waar het over gaat.

Het is ook niet echt om vrolijk van te worden ;) En het is gelukkig ook niet mijn stemming nu hoor :P
Het nummer gaat over een vrouw die wakker wordt 's ochtends, en ze wil niet wakker worden, want alles waar ze aan kan denken is haar ex. Ik heb de tekst iets herschreven omdat het anders niet rijmde, maar hij heeft nog dezelfde strekking als het nummer. Ik had mezelf nog groenblauwiger kunnen maken, maar dan kreeg het zo'n ziekenhuissfeertje, en leek het alsof ik een verslaafde was ofzo. Dat moest ook weer niet.
Het origineel: http://huonline.webservicez.nl/meuk/smt_original.jpg
Ik heb de foto eigenlijk 's ochtends wel gemaakt voor het nummer, maar toen ik ermee begon te soepen vond ik een paar punten jammer, bijv. dat mn haar niet echt vrouwelijk lag, dat mn lippen erg bleek waren, en dat ik een tshirt droeg en geen zijden nachthemdje ;) (hoewel dat laatste weer bijdraagt aan de 'onverschilligheid' die de vrouw zal hebben omdat ze zich zo rot voelt over haar voorbije relatie).

Dark Blue wijzigde dit bericht 23-07-2003 14:18 (27%)

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Render myself

Mijn inzending: wel de meest simpele dingen die er zijn, maar goed...

Origineel:
http://www.xs4all.nl/~armani/audior.jpg

Mijn bewerking:
http://www.xs4all.nl/~armani/audiasoep.jpg

Ik zal de volgende keer eens wat professioneler werk plaatsen :)

I like to create my own world with Photoshop 7 and Maya or 3D-StuidioMAX

quote:
ranus schreef op 21 juli 2003 @ 16:17:
[...]

sorry dat ik het zeg maar je vraagt erom, ik vind ze verschrikkelijk lelijk en amateuristisch
Er wordt gevraagd om commentaar, zoals eerder gezegd onderbouwd, niet om iemand af te zeiken !

Hoelang krijgt een mens, om te dromen?

Rawrrr!

quote:
Dark Blue schreef op 23 July 2003 @ 14:03:
[...]
Het is ook niet echt om vrolijk van te worden ;) En het is gelukkig ook niet mijn stemming nu hoor :P
Het nummer gaat over een vrouw die wakker wordt 's ochtends, en ze wil niet wakker worden, want alles waar ze aan kan denken is haar ex. Ik heb de tekst iets herschreven omdat het anders niet rijmde, maar hij heeft nog dezelfde strekking als het nummer. Ik had mezelf nog groenblauwiger kunnen maken, maar dan kreeg het zo'n ziekenhuissfeertje, en leek het alsof ik een verslaafde was ofzo. Dat moest ook weer niet.
Het origineel: http://huonline.webservicez.nl/meuk/smt_original.jpg
Ik heb de foto eigenlijk 's ochtends wel gemaakt voor het nummer, maar toen ik ermee begon te soepen vond ik een paar punten jammer, bijv. dat mn haar niet echt vrouwelijk lag, dat mn lippen erg bleek waren, en dat ik een tshirt droeg en geen zijden nachthemdje ;) (hoewel dat laatste weer bijdraagt aan de 'onverschilligheid' die de vrouw zal hebben omdat ze zich zo rot voelt over haar voorbije relatie).

Eh. En nu een werkende voto?

Ow, hoeveel vrouwen hebben hun haar al goed zitten 's ochtends? Meeste dames die ik ooit zie bij het wakker worden zijn best wel een verschrikking tegenover de avond ervoor (en dat heeft niks met alcohol te maken ;)). Bij jongens trouwens weinig anders, maar bij meisjes is het verschil vaak wat groter, vooral doordat ze wat meer aandacht aan hun haar, makeup, kleding e.d. besteden, en doordat het vaak wat langere haar verder in de war kan :)

zie mophor

Voor een niet nader te noemen figuur heb ik een ontwerpje gemaakt omdat deze figuur vond dat ik niks kon en alleen maar blaatte. Dit is een slecht en lelijk ontwerp, by the way. In tien minuten in elkaar geklopt om te laten zien dat je met roze en wit toch best ranzige plaatjes kan maken.

http://tobias.dezeserver.nl/forum/azerix-10mins.jpg

sorry voor het formaat, hoe maak ik dit klikbaar? :)

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

Rawrrr!

[url= url van het plaatje ][img=600] url van het plaatje[/img][/url]

http://synerjee.shodown.net/img/incarnation-one.png

Goh, toevallig, ik ben ook even met roze en wit aan de slag gegaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik er niet al te lang over gedaan heb, 't is alleen zo dat ik ook nog avondeten had ;).

Verder lijkt 'Azerix" me iets te veel op "Asterix", en daarom heb ik 't even een ander naampje gegeven. Heel onpraktische gui, maar een paar semi-transparante DIV's lossen dat probleem wel op.

Yoozer wijzigde dit bericht 23-07-2003 21:11 (6%)
Reden: in de /img dir dus

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

@Yoozer&HunterPro: Roze is mooi 8)

@HunterPro: Beetje simpel vind ik hoor... eigelijk best mooi. Geen fratsen, dat scheelt! :)
@Yoozer: Woooow, ingewikkeld! :o Ik probeer zelf van die dingen te maken waar je onwijs veel dingen heb in een plaatje. Maar het lukt me alleen nooit. :/ Als ik een afbeelding te leeg is en ik vind het zelf ook leeg en andere vinden het ook leeg, neem ik meestal de conclusie dat ik domweg genaaid bent. Ik kan dus echt niks verzinnen. :|

Hier check dit:
http://home.planet.nl/~hosse025/thumb2.jpg
Dit is dus een wallpaper die ik heb gemaakt met hulp van 3ds max (Hoort toch maar in de 2D topic). Zoals je ziet is het nogal leeg.

......... :|

offtopic:
Voor de mensen die nog niet weten hoe ze clickbare thumbnails moeten maken: LUISTEREN!

1. Maak eerst een goeie formaat van je thumbnail in een paint programma (Niet zeggen dat je er geen heb, want jullie hebben het wel :D )
2. Zet die thumbnail ook op internet (duuh)
3. Gebruik de URL tag om een link te geven naar je volledige afbeelding van grote grootte, gebruik in die URL tag een afbeelding i.p.v. tekst.
Voorbeeld:

code:
1
[url=www.plaatjes.nl/user/mooigrootplaatje.jpg][img]www.plaatjes.nl/user/thumbnail[/img][/url]

;)

[edit] *ziet DarkX' post* |:(

Private Hoffman wijzigde dit bericht 23-07-2003 21:40 (8%)
Reden: lay-out vernaaid, tags vergeten en vernaaid O_o'

Operation Charlie Foxtrot

quote:
ultrasupreme schreef op 23 juli 2003 @ 21:34:
@Yoozer: Woooow, ingewikkeld! :o Ik probeer zelf van die dingen te maken waar je onwijs veel dingen heb in een plaatje. Maar het lukt me alleen nooit. :/ Als ik een afbeelding te leeg is en ik vind het zelf ook leeg en andere vinden het ook leeg, neem ik meestal de conclusie dat ik domweg genaaid bent. Ik kan dus echt niks verzinnen. :|

Dit soort effectjes kun je in feite het beste doen met een combo van Illustrator (voor de complexere vectorvormen, Photoshop is daar niet zo geschikt voor vind ik zelf) en Photoshop. Teken je basisvorm in Illustrator, zorg ervoor dat als je lijnen hebt met strokes deze allemaal geconvert zijn naar outline stroke (dus als je een lijn van een bepaalde dikte tekent moet 't er uiteindelijk uit komen te zien als een 'blok'. Dit kan met Object > Path > Outline stroke.

Ctrl+C die vorm. Ctrl+V in Photoshop : je krijgt de vraag of 't als pixel of shape gekopieerd moet worden. Kies shape. Gebruik dan de shape tool in Photoshop en selecteer je nieuwe shape. Maak er een custom shape van. Selecteer die custom shape en teken er een shitload van die dingen mee. Klaar! Je moet alleen zorgen dat het object waarmee je tekent goed is.

quote:
Hier check dit:
[afbeelding]
Dit is dus een wallpaper die ik heb gemaakt met hulp van 3ds max (Hoort toch maar in de 2D topic). Zoals je ziet is het nogal leeg.

Maak van dat ding eens het object in een particle generator en genereer er dan meer. Zet dan de focal blur aan. Je fontkeuze kan beter - wat je nu gebruikt is nog niet 'trendwhore' genoeg :). Vermijd basiseffecten zoals afbeeldingen in negatief zetten. Gebruik een basiskleurenschema en ga daar van uit.

Heb je 't origineel nog (dat ring-ding op een witte achtergrond), dan zal ik je laten zien wat je er mee zou kunnen doen.

Thanks Yo0zer 8), ik zal morgen even een leuke afbeelding met Illustrator en Photoshop koken.
Hier <-- is trouwens het origineel dinges. Weet niet echt wat je ermee gaat doen, maar ik zie het graag :Y).

Bedankt nogmaals voor de tips. :)

zie mophor

nice, yooz, en ik ga ook ff met die 3d plaat aan de slag :)

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

Cellograficus met rode cap

Het is leuk om 3d-plaatjes te gebruiken voor wallpapers, maar maak dan wel zelf iets. Ik zie hier nu gewoon een torus knot-object, dat is wel heel erg gemakkelijk, want die zit er standaard in.

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

quote:
Oogst schreef op 24 juli 2003 @ 11:50:
Het is leuk om 3d-plaatjes te gebruiken voor wallpapers, maar maak dan wel zelf iets. Ik zie hier nu gewoon een torus knot-object, dat is wel heel erg gemakkelijk, want die zit er standaard in.
Me geheim is verklapt!! :X 8)7

Rawrrr!

Hmm, ik doe TOTAAL niet aan trendhoeren, ben meer een tekentiepje. Maar wou het es proberen, en d'r stond nu een plaatje dat om verbetering vroeg, en op een simpele trendwhore plaat krijg je om een of andere reden altijd meer response als een tekening waar je een week aan bezig bent :) Merk alleen dat ik te weinig naar die platen kijk, heb ff geen idee hoe ze er nu uit horen te zien. Heeft iemand een "ik ben een vuile trendhoer" tutorial? :P Kan ik ook es blitsen. Ik mis sowieso nog een effectlaag of 6.

http://members.home.nl/scribbles/pix/tnwhore.jpg

klikbaar :)

http://synerjee.shodown.net/img/synremix.jpg

Ik wist weinig nieuws te verzinnen en ik heb RSI van dat achterlijke "defend the castle" spelletje :(. Dusch.

Reg. datum: 30 oktober 2002

ben zonet ook eventjes bezig geweest tis tievens rustig hier op me werk dus dan maar even wat voor mezelf he.

http://members.home.nl/d-san/lip2.jpg

insperation becomes innovation

Rawrrr!

quote:
Yoozer schreef op 24 July 2003 @ 15:42:
[afbeelding]

Ik wist weinig nieuws te verzinnen en ik heb RSI van dat achterlijke "defend the castle" spelletje :(. Dusch.

Ik trendhoer ik trendhoer wat jij niet trendhoert en het iiiiiss...... .... geel :)

Hoeveel laagjes zijn da?

DarkX wijzigde dit bericht 24-07-2003 15:47 (6%)

Stuk of 20, denk ik zo.

* Yoozer checkt

Ah, 22 dus :). Was in een half uurtje klaar, overigens, vanwege genoemde redenen. De tutorial voor trendwhores moet trouwens starten met "gebruik het woord 'trendwhore' niet in je piece." &gt;:)

the alien you never expected

Heb ik een tijd terug gemaakt...

alienfruit wijzigde dit bericht 25-07-2003 07:34 (56%)

Rawrrr!

quote:
Yoozer schreef op 24 July 2003 @ 16:21:
Stuk of 20, denk ik zo.

* Yoozer checkt

Ah, 22 dus :). Was in een half uurtje klaar, overigens, vanwege genoemde redenen. De tutorial voor trendwhores moet trouwens starten met "gebruik het woord 'trendwhore' niet in je piece." &gt;:)

Nah, fucktrendwhore is dan ook vrij sarcastisch, ik ben nl geen trendhoer :) Ben er zelfs redelijk op tegen, al is het omdat je in een half uurtje meer oh en aaahs reageert als een tekening van enkele uuren werk, en als aanhanger van dat tweede ben ik veel te jaloers :)

Plus dat het een redelijk aangeleerd techniekje is, vind het weinig echt creatief, nofi :)

Gut, begint winamp zich te bemoeien :)

I'm not a trendy asshole
I don't give a fuck if it's good enough for you
Cause I'm alive

O-)

Hmm, ik ga er trouwens vanuit dat de vector en 3d plaatjes die je hebt toegevoegd als klaar waren, of maak je die binnen dat half uur :?

DarkX wijzigde dit bericht 24-07-2003 16:50 (40%)

@Yoozer&DarkX: Hoe maak je in godsnaam zulke dingen!!!! :| Oh trouwens ik probeerde wat te maken maar ik kon echt niks verzinnen :/

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws