Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Gitaarwerk schreef op 23 juni 2003 @ 00:36:
[...]

overnemen ?? :Y) sure..
8)7 heheh
overkopen is nogal fout ja...
fout nederlands voor het geval je dat nog niet duidelijk was ;)

ernst wijzigde dit bericht 23-06-2003 17:49 (17%)
Reden: kleine toevoeging just for sure

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

quote:
Melvin schreef op 23 June 2003 @ 17:37:
Audioklang heeft me net gemaild scarp, en die prijzen zijn de B&W adviesprijzen met 10% korting af.

Zal per product anders zijn denk ik. De marges op de goedkoopste reeks zijn wat kleiner vermoed ik. Als je meer koopt kan de prijs misschien ook omlaag. Volgens mij hebben ze gewoon hun eigen prijslijst voor B&W producten die ze standaard hanteren. Zelf tussen de 10% t/m 25% lager zijn dan adviesprijs.
Nog steeds jammer dat ik niet een demo heb gevraagd van dat setje 800's :(

electronica op mijn site

quote:
_Robzilla_ schreef op 23 juni 2003 @ 17:39:
[...]

Heb je nou utp cat5 als speaker kabel? Wat is daar het nut van dan?

is een goedkope tweak als alternatief voor dure LS-kabel.
Klinkt niet slecht hoor! ;)
Reg. datum: 14 december 2002

quote:
Melvin schreef op 23 June 2003 @ 17:37:
Audioklang heeft me net gemaild scarp, en die prijzen zijn de B&W adviesprijzen met 10% korting af.

dat moet veel goedkoper kunnen toch melvin ;)
heb je nog wat mailtjes verstuurt??ben benieuwd of die 4 bedrijven dezelfde kortingen aanbieden of voor iedereen een aparte korting berekenen

Ja dat kan wel beter, maar ik heb hun gewoon eens gemaild om te kijken wat ze standaard vragen. Hier in Nederland krijg je dan praktisch overal de adviesprijs te horen, en bij hun dus meteen die 10% eraf.

Ben nu in de fase van wat nieuws te kopen, en daar ga ik zeker wat winkels tegen elkaar laten opbieden, want ik heb al van veel mensen gehoord dat je zo best wel tot 20% kunt gaan, zelfs lager als je aardig wat koopt in 1 keer.

Dus als alles goed gaat, heb ik hier binnen een paar weken een mooi setje 805's staan met een HTM2 :) En de SVS sub natuurlijk niet te vergeten !

(mensen die mn 602's en/of LCR60 willen kopen -> zie sig)
Zozo ook al aan de Nautilus? ;)

Ik neem aan dat je ook veel andere speakers hebt beluisterd, kun je daar wat meer over vertellen?

www.hospitalitylife.nl

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Wie weet eigenlijk hoe stijl het filter is van de sub-out op een surround amp/receiver ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Uh...heel erg stijl? Dat is toch een actief filter dat gewoon afkapt boven een bepaalde frequentie? Alleen passieve filters hebben toch te maken met een 'steilheid'? Of zit ik nu echt poep te praten?

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
zimbab schreef op 23 June 2003 @ 21:22:
Uh...heel erg stijl? Dat is toch een actief filter dat gewoon afkapt boven een bepaalde frequentie? Alleen passieve filters hebben toch te maken met een 'steilheid'? Of zit ik nu echt poep te praten?
Een beetje wel :P Ook actieve filters hebben een steilheid. Bijvoorbeeld een Linkwitz Riley, 24db/octaaf ofzo.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Back on Planet Telex

Ow...ik weet al weer wat het voordeel van actieve filters was (denk ik)....dat ze niet met de wisselende impedantie van de speakers te maken krijgen.....

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

quote:
Play schreef op 23 June 2003 @ 21:17:
Zozo ook al aan de Nautilus? ;)

Ik neem aan dat je ook veel andere speakers hebt beluisterd, kun je daar wat meer over vertellen?

Ja, de rest van de Nautilus lijn, maar die is me wat te duur :P

Nee niet echt, ik ben niet iemand die uren gaat luisteren naar verschillende setup's. Ik heb een half jaar geleden mn eerste echte deftige speaker gekocht (komende van een goedkoop Sony alles-in-een ding waar meer bas uit kwam dan detaul), nl. de 602, en daar ben ik heel erg tevreden mee. Ik heb toen de 602's aangevuld met een LCR60 en 601 surrounds en nu heb ik een ideale setup voor zowel HT als Stereo (vind ik dus). Alleen heb ik een tijdje geleden iets gedaan wat ik eigenlijk niet had mogen doen: luisteren naar een betere/duurdere speaker.

Toen ben ik echt verliefd geworden op de 805 bij wijze van spreke. Dat is een speaker die echt alles in de muziek boven brengt wat ik wil. Veel meer detail dan de 602 terwijl hij niet te laag gaat, iets wat ik altijd als eis stel. Daarnaast ziet dat ding er heel erg mooi uit + mn vriendin vindt deze speaker nog enigzins acceptabel in de woonkamer (toch meer dan een beest van een speaker zoals de 803 en hoger), dus voor mij is dit echt de ideale speaker. Misschien is er nog wel iets dat beter is dan de 805 (signature 805 :P), maar ik kan me er wel mee verzoenen dat ik misschien niet het onderste uit de kan heb gehaald.

Daarnaast heb ik nu ook een Marantz SR6300 amp, met 6x100watt @ 8Ohm. Dat ding kan die 805's en HTM2 (samen met 601 surrounds) meer dan goed genoeg aansturen, wat ook een vereiste was voor een nieuwe speaker. En nee, die ga ik NIET meteen vervangen door een Rotel >:)

En het laatste en wel meest doorslaande argument: ik heb momenteel het budget ervoor (indien ik mn oude set dus verkoop), dus ik ga er gewoon voor.
Naimoholic

Even een vraagje tussendoor nog aan Scarp:
Hoe groot zijn de dozen van de 804? (wel handig om te weten als je ze gaat halen :p ) en hoe zit de midrange precies vast?

Music Addicted

Op zoek naar user icon...

Omdat hier de oude foto's niet meer gepost worden, maar een link van me site. Deze site is nog volop in ontwikkeling zoals dat heet, en de foto's van de set moeten nog geplaatst worden, maar de site is online:

Website van Blue-Eyes met oa zelfbouw rack, en huidige en oude apparatuur

blue eyes wijzigde dit bericht 23-06-2003 21:50 (7%)

1 game pc en 4 kantoor pc's

quote:
Anthrax schreef op 23 June 2003 @ 19:15:
[...]

is een goedkope tweak als alternatief voor dure LS-kabel.
Klinkt niet slecht hoor! ;)
Meer mensen die dit doen, en moet je op een speciale manier vlechten ofzo?

:)

quote:
Daarnaast heb ik nu ook een Marantz SR6300 amp, met 6x100watt @ 8Ohm. Dat ding kan die 805's en HTM2 (samen met 601 surrounds) meer dan goed genoeg aansturen, wat ook een vereiste was voor een nieuwe speaker. En nee, die ga ik NIET meteen vervangen door een Rotel

Misschien niet een Rotel, maar als ik zo vrij mag zijn: je hebt aansturen en aansturen. En een SR6300 met N805s is niet echt lekker. Ik weet niet met wat voor amp je de 805s gehoord hebt, maar mijn ervaring is dat een goede amp echt wel nodig is om je speakers tot zijn recht te laten komen.

Volgens iedereen die ik sprak zouden mijn CDM7NTs prima aan te sturen zijn met mijn SR4200. Maar dat viel me erg tegen toen ze er stonden. Nu hangt er een Arcam A85 achter, en dat maakt gewoon het verschil tussen muziek en mooie muziek. En als ik nou eens een P85 kon vinden voor een leuk bedrag dan wordt het pas echt volmaakt.

Niettemin zou ik zeker de 805 kopen, maar zet dan maar vast een paar goede monoblokken of een meerkanaals eindbak op je wishlist; you know you want them ;)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Dat is ook de bedoeling, maar zoals je wellicht eens met me zal zijn: eerst de speakers, dan de amp. Ondertussen hou ik de 2de hands markt goed in de gaten :)

Ik heb die 805's in de winkel gehoord met een SR7300 (ze hadden geen 6300 toonmodel staan) en dat klinkt toch best wel lekker. Er stond ook een Rotel RMB 1095, maar die heb ik optzettelijk nog NIET geluisterd :(

Melvin wijzigde dit bericht 23-06-2003 22:16 (3%)
Reden: Typo

Op zoek naar user icon...

Er stond op hear.nl een 2ehands P85 te koop.

1 game pc en 4 kantoor pc's

electronica op mijn site

quote:
_Robzilla_ schreef op 23 juni 2003 @ 21:52:
[...]

Meer mensen die dit doen, en moet je op een speciale manier vlechten ofzo?

gewoon 3 kabels vlechten
maar daarin kan je zo ver gaan , als je zelf wil

http://www.mejiatryti.com/SpeakerCable/
Bedankt voor de tip, helaas in zwart en wat duur (3 jaar oud en dan slechts 450 euro onder de nieuwprijs...).

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

quote:
Ik heb die 805's in de winkel gehoord met een SR7300 (ze hadden geen 6300 toonmodel staan) en dat klinkt toch best wel lekker. Er stond ook een Rotel RMB 1095, maar die heb ik optzettelijk nog NIET geluisterd
Staar je ook niet blind op Rotel; zij zijn een van de weinigen die meerkanaals eindbakken leveren die nog redelijk betaalbaar zijn, maar twee paar tweekanaalseindbakken van een ander merk kan ook. Je zit dan ook niet vast aan de Rotel-sound. Zelf wil ik er graag een P85/3 en een P85 bij, de eerste voor center en surrounds, de tweede voor bi-amping. Ach ja, als ik het geld had...

Back on Planet Telex

quote:
Dr. Strangelove schreef op 24 juni 2003 @ 00:10:

Staar je ook niet blind op Rotel; zij zijn een van de weinigen die meerkanaals eindbakken leveren die nog redelijk betaalbaar zijn, maar twee paar tweekanaalseindbakken van een ander merk kan ook. Je zit dan ook niet vast aan de Rotel-sound. Zelf wil ik er graag een P85/3 en een P85 bij, de eerste voor center en surrounds, de tweede voor bi-amping. Ach ja, als ik het geld had...

Staar je ook niet blind op Arcam :P ;)

Maaruh..... * zimbab heeft de kriebels.....gaat misschien zeer binnenkort iets leuks kopen.*

Wordt wel tweekanaals, dus hoort eigenlijk niet hier thuis. Ik houd de spanning er nog even in......

Is maar een voorbeeld... maar ik staar me nergens meer blind op, want ik heb al gekozen. Ik ga mijn A85 natuurlijk niet aanvullen met een NAD of Rotel eindbak als Arcam zelf perfect matchende eindbakken maakt.

Reg. datum: 03 november 2002

Ben je ook een paar dagen weg komt Scarp aanzetten met z'n nautilusjes. :/

Ziet er super uit in ieder geval alleen tsja die center..toch maar een plasma'tje aan de muur en dan de center op het rack? _/-\o_

quote:
Boekster schreef op 23 June 2003 @ 21:47:
Even een vraagje tussendoor nog aan Scarp:
Hoe groot zijn de dozen van de 804? (wel handig om te weten als je ze gaat halen :p ) en hoe zit de midrange precies vast?
114cm hoog, 46cm diep en 36cm breed.

quote:
Dr. Strangelove schreef op 24 juni 2003 @ 00:10:
[...]

Twee keer een 2kanaals is onhandig, omdat je dan een kanaal mist :)
Je kan dan beter 1 vijf kanaals amp kopen zoals de 1095. Je krijgt dan geen geluidsverschillen tussen de kanalen.
De 1095 heeft ook twee trafo's en als je 'm goed aansluit heb je in stereo mode (dus alleen je fronts aansturend) een trafo per kanaal. (links voorspeaker aan linkervoor amp uitgang en rechtervoor speaker aan rechter rear amp uitgang). Op die manier kan ie perfect een setje 805 of hoger aansturen.

Scarp wijzigde dit bericht 24-06-2003 07:26 (5%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws