quote:
Ja, de rest van de Nautilus lijn, maar die is me wat te duur
Nee niet echt, ik ben niet iemand die uren gaat luisteren naar verschillende setup's. Ik heb een half jaar geleden mn eerste echte deftige speaker gekocht (komende van een goedkoop Sony alles-in-een ding waar meer bas uit kwam dan detaul), nl. de 602, en daar ben ik heel erg tevreden mee. Ik heb toen de 602's aangevuld met een LCR60 en 601 surrounds en nu heb ik een ideale setup voor zowel HT als Stereo (vind ik dus). Alleen heb ik een tijdje geleden iets gedaan wat ik eigenlijk niet had mogen doen: luisteren naar een betere/duurdere speaker.
Toen ben ik echt verliefd geworden op de 805 bij wijze van spreke. Dat is een speaker die echt alles in de muziek boven brengt wat ik wil. Veel meer detail dan de 602 terwijl hij niet te laag gaat, iets wat ik altijd als eis stel. Daarnaast ziet dat ding er heel erg mooi uit + mn vriendin vindt deze speaker nog enigzins acceptabel in de woonkamer (toch meer dan een beest van een speaker zoals de 803 en hoger), dus voor mij is dit echt de ideale speaker. Misschien is er nog wel iets dat beter is dan de 805 (signature 805

), maar ik kan me er wel mee verzoenen dat ik misschien niet het onderste uit de kan heb gehaald.
Daarnaast heb ik nu ook een Marantz SR6300 amp, met 6x100watt @ 8Ohm. Dat ding kan die 805's en HTM2 (samen met 601 surrounds) meer dan goed genoeg aansturen, wat ook een vereiste was voor een nieuwe speaker. En nee, die ga ik NIET meteen vervangen door een Rotel
En het laatste en wel meest doorslaande argument: ik heb momenteel het budget ervoor (indien ik mn oude set dus verkoop), dus ik ga er gewoon voor.