Gathering of Tweakers

Quicksearch
Deel 3 !!! Verder vanaf Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 :)

Gaarne alleen nieuwe foto's te posten of wijzigingen in je HT. Deel 2 bevat de meeste HT foto's ook al. Uiteraard als je niet gepost hebt in de vorige topics dan ook hier posten

Het maakt ook niet uit hoe duur of goedkoop je HT is, basis elementen die er in moeten: speakers, beeld/geluids bronnen, versterking en beeldweergave :) Zonder 1 van die 4 geen HT :)

Info over Projectors/Beamers, zie Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Geen "wat moet ik kopen" posts aub.

ff een foto om mee te beginnen.
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000248.JPG

Meer foto's in deel 2 :)

Inmiddels zijn de specs van mijn systeem:
Versterking
Rotel RSP1066
Rotel RB1090 (front speakers)
Rotel RMB1075 (center en surrounds)

Bronnen
Onkyo DV-SP800 (DVD)
Onkyo DX-C380 (CD Wisselaar)
JVC HR-S7500 (SVHS)

Luidsprekers
2x B&W Nautilus 804
2x B&W 603s3
1x B&W Nautilus HTM1

Beeld
Panasonic TX-W32D3F

Bekabeling
MIT T2 voor Pre-amp naar Poweramps.
MIT T2 voor analoog dvd naar Pre-amp.
6x VLS Blue Series voor 5.1 analoog van dvd naar pre-amp.
Qed Sqart AV51, 5 meter
VLS Blue Series 6 meter voor subwoofer
1x Digital Harmony (met WBT) (Digital Coax DVD -> Receiver)
Bi-wired VLS 4,00 mm˛ OFC speaker cable voor de fronts en center
Bi-wired VLS 2.50 mm˛ OFC speaker cable voor de surrounds

Overig
Finite Element Spider Rack.
APC Line-R

Aankomend
SVS subwoofer.

Toekomst
805's voor rear, speaker kabels en andere TV

Scarp wijzigde dit bericht 04-07-2003 21:32 (92%)

Vorige deel ging snel zeg! Nou deel 3 dan maar :)

Die woofer blijft mooi, stel voor om elke pagina te beginnen met een nieuw picje van je 804's :P

Gisteren wat picjes geschoten van een vriend z'n Marantz SR-6200, het blijven mooie apparaten (clickable):

http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Audiorack/thumbs/Marantz1.jpg

http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Audiorack/thumbs/Marantz2.jpg
Wie herkent z'n vingerafdruk?

http://home.planet.nl/~bohtl000/Got/Audiorack/thumbs/Marantz4.jpg
Focus? :X

www.hospitalitylife.nl

he play is dat een eigengemaakt rackje ?

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Mooi dat anodized metaal van die marantz ... lijkt op m'n Lian Li computer kast :)
Zit er geen klepje op die 3 ingangen vooraan? (rechts onder)

quote:
JWO schreef op 22 June 2003 @ 12:48:
he play is dat een eigengemaakt rackje ?
Jep :) Play in "Audiorack bouwen"
quote:
Scarp schreef op 22 June 2003 @ 12:49:
Mooi dat anodized metaal van die marantz ... lijkt op m'n Lian Li computer kast :)
Zit er geen klepje op die 3 ingangen vooraan? (rechts onder)
Ja erg mooi, kwa uitstraling staat zo'n Marantz echt op een tree hoger dan de directe concurrenten.

Ik heb geen idee of er een klepje bij zat eigenlijk.

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 04 november 2001

Op de reactie van het klepje.

bij de 6200 zit geen klepje bij , dat vind ik het storende van marantz..4200 heeft het ook niet 7200 ook niet..

maar goed wel een leuk 'beest'

Als het goedkoop ook hard kan gaan, doet U mij dat maar ....

4200 heeft het niet nodig want die heeft geen aansluitingen op de voorkant... maar goed ook, who needs them?

Enne Scarp, mooie speakers :) Tijd alleen om de TV te upgraden lijkt me, ziet er wat zielig uit tussen al dat audio geweld. Waarom ben je eigenlijk voor een HTM1 gegaan, het laag wat die geeft lijkt me toch wat overdadig voor bij de 804, zeker in een relatief kleine kamer.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 22-06-2003 14:38 (57%)

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

Bij deze dan het voltooide HT, de Speaker en Co pakketten zitten allemaal in elkaar.

http://www.meganerd.net/audio/DSCN2559.jpg

Front: Vifa Vivace '94
Center: Vifa Carat Center
Rear: Vifa Impuls

NAD T762 AV Receiver
NAD T562 DVD Player
Sony KV32FX66B

Klinkt wat mij betreft erg goed, project geslaagd.

rmels wijzigde dit bericht 22-06-2003 16:35 (11%)

rmels

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Ziet er erg netjes uit :)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 30 september 2001

quote:
rmels schreef op 22 June 2003 @ 15:38:
Bij deze dan het voltooide HT, de Speaker en Co pakketten zitten allemaal in elkaar.

[afbeelding]

NAD T762 AV Receiver
NAD T562 DVD Player
Sony KV32FX66B

Wat zijn de specs van je pc-playertje ? en is hij stil ?

Het is de VIA EPIA M10000 C3, en echt still is hij helaas niet. Moet nog wat aan gesleuteld worden.
Andere mogelijkheid is een gemodde XBox of een Kiss DP500, moet ik nog eens over denken.

rmels

quote:
rmels schreef op 22 June 2003 @ 15:38:

[afbeelding]

NAD T762 AV Receiver
NAD T562 DVD Player
Sony KV32FX66B

Maar hoé goed klinkt het?

Kun je een wat betere impressie geven en dan vooral van je fronts? :)

www.hospitalitylife.nl

electronica op mijn site

quote:
Play schreef op 22 June 2003 @ 12:43:
Vorige deel ging snel zeg! Nou deel 3 dan maar :)

Die woofer blijft mooi, stel voor om elke pagina te beginnen met een nieuw picje van je 804's :P

Gisteren wat picjes geschoten van een vriend z'n Marantz SR-6200, het blijven mooie apparaten (clickable):

[afbeelding]

[afbeelding]
Wie herkent z'n vingerafdruk?

[afbeelding]
Focus? :X

Zie ik daar een namaak spider rack??
Heb je daar meer fotos van?
De front's ben ik errug over te spreken. De belangrijkste reden dat ze er staan is muziek, in gewoon stereo mode klinken ze fraai. Helder hoog, en met name ook een mooi bereik rond het midden. Ik heb ze uitgezocht als muziek luidsprekers, wat nog niet zo simpel bleek te zijn.
Qua laag zijn ze echt absurd, een subwoofer heb ik nog over gedacht, maar dat is echt overbodig. Deze dingen rammelen alles al uit elkaar. Belastbaar tot 180 W, en een vrij hoog rendement, use your imagination.

rmels

quote:
Anthrax schreef op 22 June 2003 @ 18:21:
[...]

Zie ik daar een namaak spider rack??
Heb je daar meer fotos van?
Jep die heb ik, linkje staat in de 4e post van dit topic ;)

www.hospitalitylife.nl

Naimoholic

Ik zie net dat ons Scarp ook maar naar een set 804's gegaan is? De 803 wilde je toch niet vanwege de grootte en de klank las ik. Hoe vond je ze tegenover de 804?

Music Addicted

Ha, gisteravond ben ik door deel 1 en 2 heen gespit van dit Topic.... erg leuk! :) Erg indrukwekkend ook, er zitten een paar ongelooflijke HT's tussen zeg, allemachtig!

Mijn HT(tje) ;) (de foto's zijn klikbaar...)

http://jacques.villeneuve.net/ht-1.jpg
hier staat:
NAD 916, gebridged naar 3x90watt voor 'voor'
Yamaha AX-496 voor 'achter' (+/- 85 watt per kanaal)
(ik heb met de 'tonecontrols' de achterkant zoveel mogelijk aangepast aan 'voor', want zowel de versterking als wel de speakers verschillen enorm en nu klinkt het geheel toch redelijk homogeen, het is een beetje behelpen, maar toch.)
NAD 910, de voorversterker en tevens Dolby Pro-Logic processor voor (voornamelijk) TV-geluid
Yamaha DDP-2, Dolby Digital Processor
en mijn 'HTPC' om de boel van beeld&geluid te voorzien, daar zit in:
Asus A7M266
Duron 900
2x256MB PC2100
40GB 5400rpm Maxtor
Soundblaster Audigy Player
RealMAGIC Hollywood+
Asus V3800 TVR, met video in&uit
Zowel de voedings- als de CPU-fan draaien op 7 volt en de videokaart is passief gekoeld. Ik heb aan het experimenteren om de harde schijf stil te krijgen, hij staat nu op rubberen voetjes en zit helemaal ingepakt in een kartonnen doosje met daarover heen vloerbedekking |:( Ik hou het geheel in de gaten met een huis, tuin en keuken-temperatuurmetertje... hij blijft rond de 40 graden nu maar ik kan 'm ook nog zachtjes horen.

http://jacques.villeneuve.net/ht-2.jpg
mijn rears, Tannoy Mercury mR Cherry, ziiten op de Yamaha AX-496 aangesloten

http://jacques.villeneuve.net/ht-3.jpg
mijn fronts, BNS E5, met nieuwe tweeters(merk weet ik niet meer, gekocht bij Speaker&Co)

http://jacques.villeneuve.net/ht-4.jpg
het zicht vanuit mijn 'kijk&luisterpositie... Oh ja, mijn TV, een Sony Trinitron 52cm

http://jacques.villeneuve.net/ht-5.jpg
close-up van de processors als ik DVD draai

http://jacques.villeneuve.net/ht-6.jpg
poging de boel in één beeld te vangen...

http://jacques.villeneuve.net/ht-7.jpg

Qua beeld ben ik wel aan vervanging toe, ik hoop ooit een goedkope CRT-beamer op de kop te tikken, ik meen ze wel eens gezien te hebben voor 200 euro...

Daarnaast, ik heb geen center! :P Ik heb zowel de DD als de DP-processor op 'phantom' staan en dat bevalt eigenlijk prima... Ik heb de versterking wel (nog 1 kanaal over op mijn NAD 916) maar ik zit te twijfelen wat ik nu wil. Aan de ene kant wel zo'n B&W setup die je hier vaak ziet langskomen, maar ja... Dat kost nogal. Anderzijds ben ik ook een paar keer bij Speaker&Co wezen kijken wat er nu mogelijk is om zelf te bouwen en dat zie ik toch wel zitten... Maar ja, eerst maar weer eens sparen :)

I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs

Dr Strangelove, ik weet niet wat een relatief kleine kamer is, maar 5x6 meter is redelijk ruim. Ik draai nu zonder sub en vindt de bas zeker niet overdadig. Met m'n 604's was het zelfs behoorlijk meer. 804's en HTM1 zijn veel meer in balans qua geluid. De HTM1 heb ik gekozen omdat ik er een zeer goed aanbod voor kreeg en omdat ik gewoon de boel gelijk goed wil hebben, dus een center hoef ik de eerste 10 jaar niet meer te upgraden. En ja, d'r hoort eigenlijk een 52" plasma of iets dergelijks bij, maar goed, voorlopig blijft het zo.

Boekster, de 803's produceren mij teveel bas en zijn gewoon te groot en zwaar (niet qua gewicht maar qua geluidsproductie) voor in m'n kamer. 804's klonken me gewoon beter voor mijn situatie en muzieksoorten. Andere reden is WAF (803's zijn gewoon echt veel te groot om geaccepteerd te worden) en financieel. Voor de prijs van 2x 803 kon ik een HTM1 en een set 804's kopen. Ook kan ik op deze manier beter een matchende set bijeen verzamelen, dus bij de 804's kunnen prima 805's als rears.

Anyway, de HTM1 is echt fantastisch ... bij m'n vorige center had ik bijna altijd dat ik ondanks een goede calibratie het geluid van de center omhoog moest gooien om de boel goed te verstaan. Echter bij de 804 en HTM1 combinatie is dit niet nodig. Het geluidsbeeld en klank lopen perfect in elkaar over. Overigens doen de 603's het niet slecht als rears :)

Reg. datum: 30 september 2001

Heb de vraag ook neergeplant in het andere topic, maar daar is weinig tot geen reactie op gekomen. Is ook wel een newbvraag. Maar kan ik m'n versterker zeggen dat ik m'n tv als center wil gebruiken ipv luidsprekers ?! Of zit deze aansluiting er niet op :/ ..

Als je receiver een pre-out heeft en je TV een (mono) cinch ingang heeft, dan kan het. Volgens mij hebben sommige Philips TV's die mogelijkheid.
Je sluit dan gewoon de pre-out van de center aan op de TV.

je wilt dus je tv als center gebruiken ? dan moet een center pre-out hebben op je receiver en deze dan weer als enigste kanaal naar je scart toe sturen..

/typ te traag :O

JWO wijzigde dit bericht 22-06-2003 19:38 (7%)

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Hail to the king, baby

Je zou zelfs een scartkabel kunnen verbouwen/kopen.
Geluid van je center verbinden aan de scart stekker en het geluid er door pompen.

I think hiphop is disrespectful to bitches and hoes.

quote:
Scarp schreef op 22 June 2003 @ 12:36:

...

Versterking
Rotel RSP1066
Rotel RB1090 (front speakers)
Rotel RMB1075 (center en surrounds)

...
Een erg mooie setup bij elkaar, waarom heb je gekozen voor een aparte amp voor je fronts? RMB1075 is 5 kanaals toch?

De RB1090 is een stuk muzikaler en aangenaam klinkerder dan de 1075 (welke inderdaad een 5 kanaals amp is). De 804's komen erg goed uit met deze amp.

De 1075 is niet krachtig genoeg om 804's, HTM1 en later ook 805's aan te kunnen. De 1095 zou dat kunnen, maar ik heb nu al de 1075 en die voldoet. Aangezien er maar 3 speakers aankomen wordt ie iets minder belast dan met 5 aangesloten speakers.

Andere reden is dat ik eerst 7.1 had, met al een stereo aparte amp, daarna de 1075 erbij gedaan, terug naar 5.1 gegaan. Dus is het meer zo gegroeid.

Anyway, voorlopig laat ik het zo qua versterking.

@mistermark: Gaaf die Macintosh SE die je zo gemod hebt :)

En zie ik daar ook een LC630 (of 1 van de honderduizend Performa's) op de vloer staan ?

Melvin wijzigde dit bericht 22-06-2003 20:24 (44%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws