Hoofdcategorieën
Topicacties

Apple G5 is uit! Kunst :P

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

edit:

Uiteraard, slechts 8 uur te laat... nieuws: Apple PowerMac G5 details lekken uit - update

Ik houd m'n mond wel weer 8)7

Iemand bij Apple maakte een foutje, en er stond een kwartiertje lang plotseling een beschrijving van de nieuwe G5 bij de G4s op de Applestore. Hieronder een quote van Mac Central:

quote:
"The specs posted to the company's Web site list the G5 as being available in three speeds: 1.6GHz, 1.8GHz and a dual 2GHz with up to a 1GHz processor bus; up to 8GB of DDR SDRAM; Fast Serial ATA hard drives; AGP 8X Pro graphics options from Nvidia or ATI; three PCI or PCI-X expansion slots; three USB 2.0 ports; one FireWire 800 and two FireWire 400 ports; and optical and analog audio in and out."
Klik voor screenshot

Jah, ik weet het, makkelijk te photoshoppen. Maar ik hoor het op zoveel plaatsen, dat het een mooie hoax zou zijn ;)

Er gonsden al geruchten dat de G5 op de Worldwide Developers Conference 2003 zou worden aangekondigd. Ik denk dat er iemand bij Apple ontslagen gaat worden, want Steve zal niet blij zijn met dit foutje ;)

Er komen wel al een paar dagen grote dozen bij Applestores in Amerika binnen, die niet mogen worden geopend voor maandag. Klik.

Maar eh... 1 GHz processor bus? Da's redelijk veel...

As the Apple Turns
Applebits
MacOSRumors.com

Edit: Nog even een interessante link: Apple is back met G5!

Bovenstaande topic was helaas een dubbelpost, maar bevat zeer zeker nuttige informatie :)

Twynn wijzigde dit bericht 24-06-2003 13:00 (42%)

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 12 maart 2003

Uhmz boven dat plaatje van die mac staat g4 en in die specs staat g5 ???? Hoe zit dat

e6600 @ 3.6, 2 GB Kingston 900mhz , Asus p5w dh, jetway 2900xt, x-fi fatality, copperhead

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Da's de fout die gemaakt is. Iemand had de specs van de G5 al neergezet bij de G4. De fout werd snel ontdekt, en verwijderd (15 tot 30 minuten of zo). De G5 zou wrs pas maandag aangekondigd worden (zelfs dat was pas een gerucht), dus dit is redelijk pijnlijk voor Apple.

OF iemand heeft akamai gehacked en er een ander plaatje in gezet, OF een Apple-medewerker heeft een kostbaar foutje gemaakt.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Mac powered
Reg. datum: 01 februari 2000

quote:
KroeT schreef op 20 June 2003 @ 19:59:

Maar eh... 1 GHz processor bus? Da's redelijk veel...
Dat is inderdaad veel, althans dat lijkt het. De FSB van de 970 is altijd precies de helft v.d. CPU snelheid, dus de 2GHz uitvoering heeft er eentje van 1000Mhz en de 1.6GHz bijvoorbeeld heeft een FSB van 'slechts' 800MHz. Deze FSB is ten eerste van het DDR type waardoor de snelheid dus daadwerkelijk 500 resp. 400MHz is. Daarnaast bestaat de FSB in tegenstelling tot de FSB's van de ons welbekende Athlon's XP en P4's uit twee delen: een 32bits bus voor opgaand verkeer en een 32bits bus voor neergaand verkeer. Tel daarbij op (af beter, trek er vanaf) het feit dat deze bussen multiplexed zijn met de adres- en controllesignalen (die gaan dus over dezelfde lijnen) en je komt op een daadwerkelijke maximale read van om en nabij de 3600MB/s (1000MHz maal 4Byte minus ~10% adres en controlle overhead). Dat maakt het allemaal weer iets minder indrukwekkend. Neemt niet weg dat dit wel tegelijk twee kanten op kan gaan natuurlijk en je zo op maximaal gelijktijdig 7.2GB/s uit kunt komen wat er aan verkeer door de FSB gaat :)

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

SDOMBURG
Reg. datum: 22 oktober 2002

ben niet echt onder de indruk

¤3.799,- :r

MSIkt3ultra2|barton2500+@3200+|leadtekGF4600ti128mb|2xSamsung512DDRpc2700| maxtor40gb7200rpm|LG48x16x48|LG 52x|iiyama 19''|aangenamebureaustoelmetwieltjes|futuremark

opperprutser
Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
ysberg schreef op 21 juni 2003 @ 01:35:

tsja.... dat apple's duur zijn dat weten ze zelfs op mars, maar als je van ¤3.799,- al moet :r dan heb je wel een hele zwakke maag :p

ik vraag me toch echt af of de nieuwe G5's maandag in de winkel liggen........niemand kan geruchten verspreiden zoals apple dat kan ;)

* mr_petit houdt het gewoon lekker bij x86 apparaten :*)
Reg. datum: 21 januari 2001

quote:
ysberg schreef op 21 June 2003 @ 01:35:

Respect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

KBDE wijzigde dit bericht 21-06-2003 03:16 (28%)

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Reg. datum: 11 januari 2001

quote:
ysberg schreef op 21 June 2003 @ 01:35:

Maar dan zeggen de Apple mensen: Hou is zo goed met grafische programma's !!

Das een PC van ¤2500 ook :Y)

[edit] de poll op 1 van de bovengenoemde sites is wel grappig: http://www.appleturns.com/vevo/ >:)

Sir_Killalot wijzigde dit bericht 21-06-2003 05:23 (18%)

Acties: [view][quote]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Sir_Killalot schreef op 21 June 2003 @ 04:32:
[...]

Maar dan zeggen de Apple mensen: Hou is zo goed met grafische programma's !!

Das een PC van ¤2500 ook :Y)

[edit] de poll op 1 van de bovengenoemde sites is wel grappig: http://www.appleturns.com/vevo/ >:)

EUR 3799 is veel, maar als je dit vergelijkt met een dual-Xeon workstation is het nog niet zo extreem duur. We zullen natuurlijk even moeten wachten voordat we echt weten of dat een reele vergelijking is, maar tot die tijd is :r lopen roepen over de prijs (of willekeurige welke speculatie rond prijs/performance) vrij loos.

ERG grappige polls :+
quote:
Okay, so what's the guy who accidentally leaked the G5 specs doing right now?

Hiding behind an old Apple Network Server and praying to as many deities as he can think of:
863 votes, 18.58%

Uncontrollably doing a little leaking of a more personal nature:
864 votes, 18.60%

Idly wondering if Steve will let him live long enough to change his pants:
863 votes, 18.58%

Doing penance by cleaning Steve's Gulfstream jet-- with his tongue:
863 votes, 18.58%

Cooling rapidly to room temperature in one of Steve's many conveniently located "corpse closets":
1191 votes, 25.65%

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Nog anderhalf uur en we weten hoe het zit met de G5

Surf ook eens naar http://wim.bernaerts.net

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Hmm, de grote vraag is of de nieuwe G5 in combo met OS X er flink vandoor kan knallen @ zware multimedia-progs als After FX en 3D-progs :). Veel nieuwe PC-configs die als duallie met veel en snel geheugen zijn geconfigged, bleken ten opzichte van een (naar verhouding) dure G4 met dual 1Ghz proc een stuk sneller. Met After FX werd er soms zelfs zo'n 30% tijdwinst mee behaald. En ook Maya was op veel PC configs sneller met renderen dan de snelste G4.

Maar aangezien Apple het mooie os dat OS X heet heeft, lijkt het me dat ze daar ook mooie hardware onder willen stoppen. Als ze dat lukt, een pluim voor Apple, aangezien het mij niet makkelijk lijkt op te boxen tegen de goeie prijs/prestatie verhouding van tegenwoordige (zware) pc-configs. De prijs is dan een ander verhaal, want als je daar een mooi èn snel systeem voor krijgt dat een flinke tijd mee gaat, waarom zou je zeuren? ;)

Moderator PMG/VB/OH
say Baah

quote:
ReemF schreef op 23 June 2003 @ 17:40:
Hmm, de grote vraag is of de nieuwe G5 in combo met OS X er flink vandoor kan knallen @ zware multimedia-progs als After FX en 3D-progs :). Veel nieuwe PC-configs die als duallie met veel en snel geheugen zijn geconfigged, bleken ten opzichte van een (naar verhouding) dure G4 met dual 1Ghz proc een stuk sneller. Met After FX werd er soms zelfs zo'n 30% tijdwinst mee behaald. En ook Maya was op veel PC configs sneller met renderen dan de snelste G4.

Laatste stukje speculatie voordat we zekerheid krijgen:
- de G4 was bovenal beperkt door een trage FSB (max 166MHz, 64b, SDR)- de PPC970 heeft juist een monster van een FSB (1/4 van de core speed, met DDR, dus een 1.6GHz PPC970 gaat een 400MHz DDR bus krijgen (800 'effectief'). Dat is dermate sneller dan alle concurrentie dat, gezien de constatering dat een verhoging van de FSB de belangrijkste manier is om een systeem te versnellen, we vuurwerk kunnen verwachten.

De eerste benches die ik heb gezien wijzen ook in die richting:

http://www.macbidouille.com/news/photonews14/bench4d.jpg
http://www.macbidouille.com/news/photonews14/benchps.jpg
http://www.macbidouille.com/news/photonews14/bryce5.jpg
Bron: http://www.macbidouille.c....php?date=2003-05-05#5440

Met de PPC970 op een Apple Mach64 mobo met PC2700 DDR draaiend onder OS X 'Panther' beta met 64b optimalisaties voor OS, maar de apps zijn allemaal 32b native.
De G4 is gewoon een PowerMac van de laatste generatie met OS X Jaguar erop. Wat de config van de P4 precies is, blijft vaag :/
quote:
Maar aangezien Apple het mooie os dat OS X heet heeft, lijkt het me dat ze daar ook mooie hardware onder willen stoppen. Als ze dat lukt, een pluim voor Apple, aangezien het mij niet makkelijk lijkt op te boxen tegen de goeie prijs/prestatie verhouding van tegenwoordige (zware) pc-configs. De prijs is dan een ander verhaal, want als je daar een mooi èn snel systeem voor krijgt dat een flinke tijd mee gaat, waarom zou je zeuren? ;)
OS X is een op Unix gebaseerd OS. De PPC970 is een budget-versie van een high-end Unix CPU (IBM Power4). Dat doet vermoeden dat de aanpassingen om het te ondersteunen relatief eenvoudig gaan zijn. Ars Technica constateert al in hun tweede artikel over de PPC970 het volgende:
quote:
On the IBM side, I think the 970 will make a great Linux platform, especially for content creation companies that are currently replacing their expensive 64-bit *NIX workstations and rendering machines with commodity x86-based Linux systems. If IBM can keep the prices of its 970-based Linux boxes competitive, they could see their systems gain traction in many of the places that Linux-based PC systems are starting to enter.

Finally, turning once again to Apple's use of the 970, I believe that Apple is poised for a huge overhaul of its hardware line based on this processor and a renewed relationship with IBM. I'm finally convinced that Apple's days of wandering in the wilderness with Motorola are over, and that personal computer users will be able to see the Mac as a real option again in terms of desktop, and not just portable, performance.

Yummy :9~

Maar goed, hij zet dit er wel gelijk achter:
quote:
As with all things Apple, though, the big question is price. Will Apple drop its margins drastically and sell these machines at a competitive price point in order to increase market share, or will it continue to price itself into the increasingly non-existent luxury/lifestyle computing niche? I'm hoping for the former, because I'd love to give my TiBook and iPod some company with a 970-based PowerMac. If the answer is the latter, though, my Apple products will likely find themselves interoperating with an x86-64 Windows box.

tja...
Reg. datum: 04 april 2002

De G5 staat nu echt op apple.com ...

en op apple.nl ook trouwens...

woutervs wijzigde dit bericht 23-06-2003 21:26 (33%)
Reden: add

Systeem: Apple Macbook Pro 15"

Mac powered

Wow, wat een doos en wat een techniek :P

http://a772.g.akamai.net/7/772/51/73314e34e25de2/www.apple.com/nl/powermac/images/indexfamily06232003.jpg

Ook nog twee onafhankelijke FSB's :P

En check de binnenkant eens, kunst vergeleken met een normale bak :+

http://a1344.g.akamai.net/7/1344/51/900c203718ebc8/www.apple.com/powermac/images/designclutter06232003.jpg

Hier een groter plaatje.

Heb gelijk maar de topictitle iets aangepast :)

Abbadon wijzigde dit bericht 23-06-2003 21:53 (15%)

specs e.d.

no way pacho!

Wonderbaarlijk mooi...

Maar veeeels te duur... Enigste nadeel aan de mac is de prijs, verder echt enorm mooi :)

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Nou nou, ziet er best ok uit :) Ben benieuwd naar de tweakbaarheid van zo'n beestje. Krijgen we dan in DOC topics als > [Dual G5] OC naar 2,6 Ghz? ;)

edit: ohjee @ topictitel 8)7 Nooit gedacht dat er een titel met 'kunst' erin in PMG zou staan :P

Remy wijzigde dit bericht 23-06-2003 22:02 (32%)

grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

Aiaiai wat een design, net als de G4, en de Cube :) Daar kan me Chieftec in geen jaren tegenop ...

Reg. datum: 21 januari 2000

Ik blijf erbij. Apple moet gewoon dozen gaan bouwen, waar wij mooie PC's in kunnen maken. Design is super, de rest veel voor weinig...

Dit vind ik ook altijd een beetje jammer aan Apple van die veels te optimistische benches: http://www.apple.com/powermac/performance

waslijn wijzigde dit bericht 23-06-2003 22:09 (38%)

Mac powered

quote:
ReemF schreef op 23 June 2003 @ 21:54:

edit: ohjee @ topictitel 8)7 Nooit gedacht dat er een titel met 'kunst' erin in PMG zou staan :P
Ik kon me niet inhouden, zowel uiterlijk als technisch is het kunst :P (hoewel over dat eerste natuurlijk te redetwisten valt :+ )

specs e.d.

prachtig, bijna net zo mooi als mijn shuttle ;) nah heel mooi maar zoals eerder gemeld te duur voor een studentje ;)

Moderator PMG/VB/OH
say Baah

quote:
Waslijn schreef op 23 June 2003 @ 22:01:
Ik blijf erbij. Apple moet gewoon dozen gaan bouwen, waar wij mooie PC's in kunnen maken. Design is super, de rest veel voor weinig...

Dit vind ik ook altijd een beetje jammer aan Apple van die veels te optimistische benches: http://www.apple.com/powermac/performance

Helemaal niet optimistisch, gewoon selectief.

De SPEC benches testen FPU, iets waar de P4 gewoonweg zwak in is (en deze bench kan dat niet met SSE2 gemaskerd worden) en wat juist de enorme kracht van de PPC970 is.

Maar goed, app benches zijn een stuk veelzeggender. Desalniettemin verwacht ik veel, erg veel van deze monster :D

quote:
Waslijn schreef op 23 juni 2003 @ 22:01:

Met de G5 is Apple een heel stuk dichterbij en misschien wel voorbij Intel gekomen. De G4 lag inderdaad achter maar dat is nu, hopelijk, ten einde.
Dit zullen we wel zien als er non-apple benchmarks komen.
Apple maakt goede machines alleen jammer dat Motorola de afgelopen jaren niet mee wou doen.

Macbook Pro | Leica M8

Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
dion_b schreef op 23 juni 2003 @ 22:21:
[...]

Helemaal niet optimistisch, gewoon selectief.

De SPEC benches testen FPU, iets waar de P4 gewoonweg zwak in is (en deze bench kan dat niet met SSE2 gemaskerd worden) en wat juist de enorme kracht van de PPC970 is.

Maar goed, app benches zijn een stuk veelzeggender. Desalniettemin verwacht ik veel, erg veel van deze monster :D
Ja dat bedoel ik, ze proberen een bepaalde indruk te wekken, die je in dagelijkse prestaties niet terug ziet. Natuurlijk is het wel een brute machine, maar daar staat dan ook een stevige prijs tegenover.

grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

Je zou dit ding gewoon bijna kopen voor de case, alles eruit slopen en een P4 erin proppen :D

Reg. datum: 19 mei 2003

quote:
Gordijnstok schreef op 23 June 2003 @ 22:53:
Je zou dit ding gewoon bijna kopen voor de case, alles eruit slopen en een P4 erin proppen :D
Eigenlijk was ik wel van plan om een case te proberen te bemachtigen om er vervolgens mijn pc in te zetten.

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: