Gathering of Tweakers

Quicksearch
'k heb een tijdje terug capacitors gekregen van MSI...ff d'r op laten solderen en hij doet het weer prima nu :)

If at first you don't succeed, smash your work and try again :)

Alfa 156 2.5 V6

quote:
DoRRoN schreef op 23 juni 2003 @ 18:39:
Ik ben vanmiddag naar de NoRRoD geweest, waar ik mijn mobo ook had gekocht. De verkoper in Zwolle zei dat hij het nog nooit zo erg had gezien. Het bord wordt opgestuurd naar MSI, en dan krijg ik over een 3 - 6 weken een nieuwe / gemaakte terug.

[afbeelding]

De rechter condensator was geheel verbrand zei hij..... gelukkig geen brand daardoor ontstaan, heb ik weer geluk mee gehad.

Weet iemand overigens wat dit voor een merk condensatoren zijn:

[afbeelding]
Want die had ik nl. ook op mijn bord zitten.

hahaha ik had dit bordje ook en die gast van Norrod (ook in zwolle) hing ook een verhaal op dat hij het nog nooit had meegemaakt met die bordjes en 5 minuten later zei hij dat het een veelvoorkomend probleem met deze bordjes is :? lekker tegenstrijdig...
maar ik had hem op laten sturen door norrod, toen ik na 2 weken nog niks had gehoord, heb ik ze gebeld en kon ik een splinternieuw bordje komen halen waar al standaard betere condensators op zaten :)

@dreeke: je kon net zo goed zeggen dat je er een stuk of 5 nodig had, dan heb je vast een voorraadje voor wanneer andere beginnen te lekken >:)

Caponi wijzigde dit bericht 19-07-2003 01:43 (6%)

ik werk (nog) bij asus maar daar is het zo dat we soms borden tegenkomen met compleet missende elco's en zelfs dan werken de borden nog. Ik heb mij laten vertellen door de engineers daar heb zelf weinig verstand van elektro techniek, dat die elco's op een moederbord zitten voor de stabiliteit (stroompieken opvangen) dus zou ik je processor ook maar eens nakijken

WEBDokter

Reg. datum: 21 januari 2001

quote:
webdokter schreef op 19 July 2003 @ 10:25:
ik werk (nog) bij asus maar daar is het zo dat we soms borden tegenkomen met compleet missende elco's en zelfs dan werken de borden nog. Ik heb mij laten vertellen door de engineers daar heb zelf weinig verstand van elektro techniek, dat die elco's op een moederbord zitten voor de stabiliteit (stroompieken opvangen) dus zou ik je processor ook maar eens nakijken

Ja, heb ik ook al eens gezien....

Zo van heeej, mijn cdrom drive past niet in me kast... eff doorduwen... knak. en weg was een elco :P

Voordeel bij asus boards is dat die kwaliteits caps erop solderen en je onzin zoals je bij abit, msi en epox en nog wel een paar merken niet zo snel zult tegenkomen :)

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Reg. datum: 21 januari 2001

quote:
KBDE schreef op 04 juli 2003 @ 15:14:
hier ook lekke caps... (zucht)

MSI K7T266 Pro2 (MS-6380)

Van Abit heb tot nu toe altijd nieuwe caps opgestuurd gekregen wat ook altijd weer een perfect functionerend mainboard als gevolg had :) , ben benieuwd of msi ook goede service heeft :)

Service is trouwens behoorlijk slecht... Heb nu al 2x een mail gestuurd, meen je ik krijg ueberhaupt een antwoord ?!

Ik heb netjes mijn probleem uitgelegd, en gevraagd ze evt nieuwe caps kunnen opsturen..

Nou bedankt MSI !! :(

Ik wacht nog eff een antwoord op mijn 2e email af, maar het is eigenlijk dieptriest dat die ueberhaupt nodig was, terwijl ze zelf weten dat het een bekend probleem is en ze ook (dacht ik tenminste) publiekelijk hebben aangegeven het probleem te zullen verhelpen. ;(

PS: Ik heb het probleem inmiddels verholpen door van een andere defect mainboard de nog goede caps ervanaf te halen. Maar het neemt niet weg dat ik graag nieuwe caps heb, om het andere mainboard te fixen.

KBDE wijzigde dit bericht 19-07-2003 16:57 (14%)

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

quote:
DoRRoN schreef op 23 June 2003 @ 18:39:
Ik ben vanmiddag naar de NoRRoD geweest, waar ik mijn mobo ook had gekocht. De verkoper in Zwolle zei dat hij het nog nooit zo erg had gezien. Het bord wordt opgestuurd naar MSI, en dan krijg ik over een 3 - 6 weken een nieuwe / gemaakte terug.

[..]

Mijn ervaring met Norrod is dat ze niet weten waar ze het over hebben bij de technische dienst...
en zelfs ik heb wel erger gezien, heb hier nog een oud P1 mobo'tje liggen die veel harder doorgefikt is... Socket en dergelijke ook meegefikt...

offtopic:
Kamer in Leeuwarden? pic a number :( er is totaal niks betaalbaars te vinden...
btw, MDT @ NHL? ik deed dit jaar HI aan de NHL, ga komend jaar ELTN doen :P

wou je ff mailen omdat ik *misschien* een optie voor een kamer kan vinden, maar je hebt geen mail in je profiel staan...

Fludizz wijzigde dit bericht 19-07-2003 17:09 (3%)

Wegens onvrede met de overdreven kliekjesvorming op GoT vertrokken.
Dit account word enkel voor de rechten met searches nog gebruikt.
Zie je mij posten? Dan verveel ik me echt helemaal kapot en heb ik ECHT niets beters te doen.

Blue | MenAgainstDisease

quote:
Fludizz schreef op 19 July 2003 @ 17:00:
[...]

Mijn ervaring met Norrod is dat ze niet weten waar ze het over hebben bij de technische dienst...
en zelfs ik heb wel erger gezien, heb hier nog een oud P1 mobo'tje liggen die veel harder doorgefikt is... Socket en dergelijke ook meegefikt...

offtopic:
Kamer in Leeuwarden? pic a number :( er is totaal niks betaalbaars te vinden...
btw, MDT @ NHL? ik deed dit jaar HI aan de NHL, ga komend jaar ELTN doen :P

wou je ff mailen omdat ik *misschien* een optie voor een kamer kan vinden, maar je hebt geen mail in je profiel staan...
offtopic:

Idd, MDT @ NHL, mail staat nu in mijn profiel ;) Maar inderdaad weinig tot niets te vinden in Leeuwarden :(

Red wijzigde dit bericht 20-07-2003 02:43 (6%)

quote:
Erik1 schreef op 18 July 2003 @ 14:03:
Ik heb vandaag 24 nieuwe elco's van abit gekregen, maar ze zijn alle 24 van het type 1500uF terwijl ik 16x 1500uF en 8x 2200uF nodig had. Werkt het wel goed als ik een 1500uF op een plek zet waar eerst 2200uF zat?
Weet iemand het antwoord hierop misschien?

Specs: IBM ThinkPad T41 - P-M 1600 2MB - 2GB RAM - 60GB 7200rpm - 14" SXGA+

Hier nog 1. Hij doet het nog wel, maar niet van harte meer ;( dus ik heb net ff gebeld, en ga z.s.m. de bon zoeken om hem op te kunnen sturen. Het is gelukkig niet mijn primaire systeempje, dus kan ik voorlopig nog blijven werken :*)

Zie MAIN BATTLE STATION, FVA(FilmVideoAudio) en SERVER voor mijn specs van mijn systemen

Reg. datum: 06 november 1999

Na eindeloos zoeken op internet,hardware testen,geheugen testen en met software spelen kwam ik dus bij deze posting terecht.
En jawel! Na het openschroeven van mijn kast zag ik een klein stukje zwartgeblakerd moederbord met in het midden een opengesprongen condensator.
Het was de condensator in het midden van het eerste plaatje bovenaan.
Eindelijk de oorzaak gevonden van de onverklaarbare vastlopers,foutmeldingen en BOSD's van de laatste tijd.
Mobo is trouwens een mSI K7T Turbo.

Athlon XP 3000 - MSI KT6 Delta LSR - 1024 MB DDR - XFX 6600GT 128MB

Blue | MenAgainstDisease

quote:
msmal schreef op 30 August 2003 @ 16:16:
Na eindeloos zoeken op internet,hardware testen,geheugen testen en met software spelen kwam ik dus bij deze posting terecht.
En jawel! Na het openschroeven van mijn kast zag ik een klein stukje zwartgeblakerd moederbord met in het midden een opengesprongen condensator.
Het was de condensator in het midden van het eerste plaatje bovenaan.
Eindelijk de oorzaak gevonden van de onverklaarbare vastlopers,foutmeldingen en BOSD's van de laatste tijd.
Mobo is trouwens een mSI K7T Turbo.
En ga je hem opsturen naar MSI ? Of ga je hem zelf maken ? Ik heb vorige week mijn moederbord dus teruggekregen en het heeft in totaal bijna 7 weken geduurt...

Ik ga hem zeker niet opsturen,mail MSI wel even voor nieuwe condensatoren.
7 Weken duurt me veel te lang,ik kan mijn PC nog geen week missen.
Gelukkig ben ik werkzaam in de elektrotechiek en vrij handig met een soldeerbout dus dat moet wel lukken.

Mailen om nieuwe elco's? Had je gedacht, heb 6 weken terug om nieuwe elco's gevraagd, nix noppes gehoord van ze. Wel een autoreply dat het bericht was ontvangen, maar geen elco of iemand die me tewoord staat.
Denk dat ik volgende week op school maar even 2x 2700uF haal, desnoods bestellen ze die dingen voor me, zo duur zijn die dingen ook weer niet.

Ik heb zelf ook een K7T (turbo) die niet meer werkt zoals het hoort, en wat zie ik nu .. net hetzelfde :(. Bah. Een schande.

Als ik dit topic eens doorlees zijn er al verschillende mensen die die dingen gewoon kregen opgestuurd.
6 weken terug? Misschien waren ze onderbezet vanwege de vakantieperiode.......
Ach,ik wacht het wel even af,desnoods bestel ik ze zelf wel bij de electronicawinkel die ze overigens niet op voorraad hebben,is geen standaardartikel.

Schandalig trouwens dat moederboardfabrikanten zoals MSI zoiets belangrijks niet op hun website zetten bij bv de FAQ's.
Je hebt geen idee waar je moet zoeken als je zulke problemen krijgt.

outdated icon

Eej, een schopje van het topic zie ik ...

Wel, mijn MSI K7T Turbo doet het inmiddels alweer een tijdje goed met 2 nieuwe elco's.

Ze hebben de elco's overigens 2x opgestuurd dus ik heb er nu nog 2 over.

dreeke wijzigde dit bericht 30-08-2003 20:35 (23%)

P4 2,67 / 1024MB / 160GB / GF6600GT / DVDRW
AMD XP1700+ / 512MB / 80GB / DVD

Hoe snel had jij je elco's binnen?

The God of Death

Wat voor apparatuur gebruiken jullie om die dingen erop te solderen? Heb hier nog een Abit KA7 liggen met 14 zeer bolle dan wel leeggelopen elco's. En daar zit dus echt geen garantie meer op :(

"Ok, I'll pull now, mana is your problem"

Gewoon een soldeerbout (met een beetje fijn puntje) en mocht dat nodig zijn een strookje tinleads om het oude tin weg te zuigen.

Ik heb hier een 15W soldeerboutje gebruikt, gewoon warmstoken en dan eruittrekken. Een echte electronicafreak ben ik niet, want de echte freak verhit ze gewoon tezamen en trekt zo in 1x die hele elco eruit :P

Heb overigens laatst ook nog een PC CHIPS M748LMRT gefixt door een nieuwe elco te plaatsen :)

Hoe snel had jij je elco's binnen Dreeke ?

quote:
barrel schreef op 22 June 2003 @ 19:49:
Ik heb mijn kt7 al drie maal opgestuurd naar Msi zelf. Shop waar ik hem gekocht was failiet (ook lekkende condensators) Kost je wel 5 euro verzendkosten, en een paar weekjes w8tijd. Maar ik krijg hem wel altijd gerepareerd terug. Dat kan ik van Abit niet zeggen. Ook lekkende condensators. Trieste zaak, al die mobo's met verotte condensators. Iig leer je wel je les ervan, nooit meer abit, msi, gigabyte. Al is de service van Msi grandioos

Je zou inderdaad zeggen van "nooit meer merk X" maar dit hebben de bedrijven niet met opzet gedaan. Toen die moederborden gefabriceerd zijn wisten de bedrijven zelf niet eens dat ze brakke condensatoren gebruikten op hun moederborden. Toen het bekend werd dat er brakke condensatoren waren zijn ze die meteen gestopt met fabriceren van moederborden met brakke condensatoren.

En zeker MSI heeft zo te horen goede service.

Intel Core 2 | P5B Deluxe Wifi | 4 GB Kingston | 7900GS 256MB EVGA | 2X WD 160GB(raid0) + WD 500GB | Nec DVD writer | Samsung 22" 225BW | Logitech MX5000 desktop

En nog een slachtoffer meld zich. In eerste instantie dacht ik dat mijn Duron doorgebrand was, maar bij de dealer bleek het mobo stuk. Toen ik het (inmiddels door een betere vervangen) bord eens goed bekeek zag ik ongeveer wat de TS zag (getuige zijn plaatjes).

Best k*t, maar ik reken MSI er niet op af hoor. Voor de prijs was mijn K7T Pro2 destijds een perfect bord, en dat ik nu een ander merk heb gekocht is toeval :)

Ik ga wel ff kijken of ik 'em korter dan drie jaar gehad heb (ff bon zoeken...)

Heb toch maar een nieuw mobo besteld.
Rondom de opengebarsten elco waren nog een paar weerstandjes weggefikt en wellicht nog een paar printsporen.
Heb je toch weer grote kans op een instabiel systeem,ik neem geen risico.
Mijn volgend mobo wordt toch weer een MSI,de KT6 met een Dane-elec 512 Mb PC3200 geheugenbankje.
Past mijn huidige Athlon 1800 XP ook weer prima op.
Zijn toch wel fijne bordjes,die MSI's ,ondanks die condensator perikelen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws