Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
dual, want die gebruiken veel meer dan welk overgeclockte xp1700+ dan ook.
Das waar ja.

Knowledge Is Power

quote:
Yokozuna schreef op 12 June 2003 @ 17:43:
[...]
Ja, er is net uitgelegd dat er niets klopt van die metingen, dan moet ik dit nog geloven :)
jah..... mbm geeft de zelfde waardes aan. in bios is het ook heltzelfde, echter ik kan de -5v en -12v niet in bios bekijken

SPECS----N95

quote:
Hoodlum2000 schreef op 12 June 2003 @ 22:21:
[...]

jah..... mbm geeft de zelfde waardes aan. in bios is het ook heltzelfde, echter ik kan de -5v en -12v niet in bios bekijken
dan geeft jouw mobo gewoon de verkeerde waarden door, want dan kan geen enkel stukje software (zowel windowsprogjes als de BIOS) daar goede waarden van bakken. Dus toch maar even met de multi-meter aan de gang gaan.

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Knowledge Is Power

dat lijkt m ehet verstandigst ja

SPECS----N95

Hoe duur zijn die dingen, hoe te gebruiken. Is dat niets iets moois voor de FAQ? :)

swim-bike-run

ik ga hem ook aanschaven (voor de config in mijn sig + 6 casefans, CCFL , CPU koeler en totaal 4 IDE Drives + 2 HDDs) ben beniuwd of hij het trekken zal (ik wilde eerst een Goldentree bestellen, maar deze waren uitverkocht. en heeft eigenlijk wel haast)

www.triathlete.nl

Ik heb hier aan hardware draaiende in een chieftec kastje.

Asus p4t-e
P4 1.8@2.0ghz Zalman 6500 alcu cooler(met 92mm FAn)
rimm 512 mb op 440mhz
Leadtech TI4200 64mb
SB audigy
2 netwerkkaartjes
40 gb WD 8mb @7200rpm
40 gb WD @7200 rpm
30 gb maxtor 7200rpm
cdromspeler (soon 2 be lite-on 48speed fikker)
en nog zo een 4 casefans en 2 x mini TL

voltages

+12 volt= 11.855v
+ 5 volt= 4.945
+3,3 volt=3,328v
vcore=1.472v

en dit geheel draait zo stabiel als het maar kan.
Verder heb ik geen ervaring met Q-tec voedingen op lange termijn aangezien deze er net een 2 tal maanden inzit..
Ik vind wel dat voor de prijs die je betaalt een goed product hebt, aangezien de gemiddelde zware enermax /antec voeding al met gemak over de 100 euro gaat, en die Q-tec's rond de 40/50 euro kosten....

swim-bike-run

klopt. Bij enermax betaal je ook voor de merknaam die ze hebben opgebouwd. Q-Tec staat volgens mij nog niet echt lang op de markt en moet haar naam nog opbouwen

www.triathlete.nl

Blues is here to stay.
Reg. datum: 10 oktober 2000

Even voor de duidelijkheid,
als de BIOS geen waardes voor -5 en -12 volt aangeeft, zitten er ook geen sensors daarvoor op het bord en gebruikt het bord ze hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet.

MBM geeft dan alleen onzinwaardes weer.

Lange termijn QTEC-550 watt gebruik met OC ?

Ik heb hem nu een jaar, systeem draait 24/7
XP2100+ op 2.1 Ghz
VCore op 1.725=1.74
(Op 2.0 Ghz is de VCore 1.65->1.66 | 5v->5.03)
KT7-A/RAID
768MB
5xHD
DVD-brander
SCSI-CDROM
GF4Ti4200 128MB

5v=5.00
12V=12.27
(3.3 staat op 3.4 ingesteld en komt uit de regelaar op het bord=3.41)

Fans vervangen .. ;)

Overigens is QTEC een handelsnaam van Aashima in Rotterdam.

"Our doubts are traitors and make us lose the good we oft might win by fearing to attempt."

swim-bike-run

of dat laatste nou bevoordelijk is voor het vertrouwen... maar ja, mijn Thrust Silverline werkt nog steeds perfect

www.triathlete.nl

Knowledge Is Power

quote:
Hooi schreef op 13 June 2003 @ 13:12:
Even voor de duidelijkheid,
als de BIOS geen waardes voor -5 en -12 volt aangeeft, zitten er ook geen sensors daarvoor op het bord en gebruikt het bord ze hoogstwaarschijnlijk ook helemaal niet.......................
dus ik hoef niet bang te zijn dat ik iets opblaas, m'n kamer of misschien m'n voeding?

SPECS----N95

quote:
Hooi schreef op 13 juni 2003 @ 13:12:
Overigens is QTEC een handelsnaam van Aashima in Rotterdam.

Q-tec is vaag :) Volgens mij maken ze ook alle "Codegen Wave" kasten..

Maar ja, denk dat ik hem maar gewoon ga halen. Alleen nog iets, ik wil er een kast bijkopen. Hier zitten 2 outtakes op de gebruikelijke plekken, de 2 intakes zitten in het zijpaneel. Krijg je hier een fatsoenlijke airflow mee?

Ik denk van wel, gezien de koude lucht toch wel warm wordt en omhoog stijgt. Voordeel is ook dat de intakes nu niet belemmerd worden door frontjes van kasten e.d. maar gewoon direct kamerlucht zuigen. Wat denken jullie van de airflow?

Yokozuna wijzigde dit bericht 13-06-2003 17:30 (56%)

Coconut + Swallow = ?

quote:
Yokozuna schreef op 13 June 2003 @ 17:26:
[...]

Q-tec is vaag :) Volgens mij maken ze ook alle "Codegen Wave" kasten..

Maar ja, denk dat ik hem maar gewoon ga halen. Alleen nog iets, ik wil er een kast bijkopen. Hier zitten 2 outtakes op de gebruikelijke plekken, de 2 intakes zitten in het zijpaneel. Krijg je hier een fatsoenlijke airflow mee?

Ik denk van wel, gezien de koude lucht toch wel warm wordt en omhoog stijgt. Voordeel is ook dat de intakes nu niet belemmerd worden door frontjes van kasten e.d. maar gewoon direct kamerlucht zuigen. Wat denken jullie van de airflow?

Umm..direct kamerlucht?

Ik hoop wel dat ze met een air-filter zijn uitgerust want anders trekt het ook extreem veel STOF naar binnen!

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

Coconut + Swallow = ?

Zo, heb nu 2 papst 12db fannetjes gehaald ( DUUUUUUR ) en ga morgen op mijn gemak deze installeren in mijn Q-Tec 550.

Het open maken van een voeding houdt wel WAT gevaar in, maar als een tweaker ,weet je natuurlijk wat je moet doen! Je leert nooit om te gaan met apparatuur als je er niet in geklust hebt >:)

Dus of ik morgen achter een stillere pc, of in het ziekenhuis een reactie hier schrijf weten we morgen!

quote:
swampy schreef op 13 juni 2003 @ 17:50:
Zo, heb nu 2 papst 12db fannetjes gehaald ( DUUUUUUR ) en ga morgen op mijn gemak deze installeren in mijn Q-Tec 550.

Het open maken van een voeding houdt wel WAT gevaar in, maar als een tweaker ,weet je natuurlijk wat je moet doen! Je leert nooit om te gaan met apparatuur als je er niet in geklust hebt >:)

Dus of ik morgen achter een stillere pc, of in het ziekenhuis een reactie hier schrijf weten we morgen!
Het 'gevaar' valt wel mee. Haal de stekker eruit en ram voor de zekerheid nog een keer op de aan/uit knop. Binnen de voeding is nu alles spanningsloos en je kunt hem 'veilig' openen. Let wel op de zuig/blaas richting van de fans anders kun je de voeding later weer uitbouwen. 8)7 Dat is mij dus wel eens gebeurt 8)7
quote:
[b][message=18049007,noline]swampy schreef op 13 juni 2003 @ 17:48Umm..direct kamerlucht?

Ik hoop wel dat ze met een air-filter zijn uitgerust want anders trekt het ook extreem veel STOF naar binnen!
Zijn ze volgens mij, zo niet dan koop ik ze inderdaad. Met direct kamerlucht zuigen bedoel ik, kamerlucht zuigen zonder belemmeringen door plastic casefrontjes e.d.

quote:
Lanquaketwo schreef op 13 juni 2003 @ 18:07:
[...]

Het 'gevaar' valt wel mee. Haal de stekker eruit en ram voor de zekerheid nog een keer op de aan/uit knop. Binnen de voeding is nu alles spanningsloos en je kunt hem 'veilig' openen. Let wel op de zuig/blaas richting van de fans anders kun je de voeding later weer uitbouwen. 8)7 Dat is mij dus wel eens gebeurt 8)7
LOL mij ook :P

De nieuwe IRC Bouncer: FleXbouncer - www.flexbouncer.com - gebaseerd op MySQL database, sneller en stabieler dan PsyBNC!

Coconut + Swallow = ?

quote:
Lanquaketwo schreef op 13 June 2003 @ 18:07:
[...]

Oh ja hoor, heb al eens een oude voeding ( 200 watt ) geopend en tja...als de stroom er eenmaal af is kan er weinig gebeuren.

Zit er meer over in hoe ik de fans moet aansluiten, maar heb er alle vertrouwen in dat dat simpel gaat worden!

Reg. datum: 22 december 2002

Q-Tec 550 Watt is vet :)
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=154523

bp01

ik heb zelf ook een q-tec.. en raad hem iedereen af.. mijn 550watt voeding is eiks maar een 330 watt...

verspil je geld niet zoals ik&mister16v hebben gedaan, met een voeding te kopen die maar heel zwak is eigenlijk.. Pak maar eens een goeie 300watt voeding, en vergelijk het aantal ampere maar eens met elkaar..

http://213.221.104.186/pc...web=articles&id=10661
handig linkje nog :)

life your live!

quote:
En wat zijn je belangrijkste pc onderdeeltjes?
quote:
Haal de stekker eruit en ram voor de zekerheid nog een keer op de aan/uit
Aha, en die zit op de Q-tec 550watt dualfan gold voeding? :)
quote:
ik heb zelf ook een q-tec.. en raad hem iedereen af.. mijn 550watt voeding is eiks maar een 330 watt...
Ahja, en toch clocken er mensen mee over en draaien een dual CPU systeem... Dat het geen 550watt continu voeding is, geloof ik ook wel. Maar hoe komen ze bij die 330watt? Ik zie niets gemeten in de review.

Yokozuna wijzigde dit bericht 15-06-2003 14:49 (38%)

Wat denken jullie hiervan?:
quote:
ik wil er een kast bijkopen. Hier zitten 2 outtakes op de gebruikelijke plekken, de 2 intakes zitten in het zijpaneel. Krijg je hier een fatsoenlijke airflow mee?

Ik denk eigenlijk van wel, gezien de koude lucht toch wel warm wordt en omhoog stijgt. Voordeel is ook dat de intakes nu niet belemmerd worden door frontjes van kasten e.d. maar gewoon direct kamerlucht zuigen. Maargoed, heb er geen ervaringen mee, wat denken jullie?

Yokozuna wijzigde dit bericht 15-06-2003 14:50 (11%)

quote:
Folgende Berechnungen beziehen sich demnach auf die max. Werte. Die Bedeutung dieser Berechnungen könnt ihr in dem Chieftec Netzteiltest nachlesen.

AMD System:
5,0V * 35A = 175W
3,3V * 20A = 66W
Gesamt = 241W

Intel System:
12,0V * 14A = 168W

Nach dieser Rechnung ist das Netzteil nur als ein 330W Modell einzustufen, welche sich im gleichen Preissektor ansiedeln wie das Q-Tec Netzteil. Für ein AMD System ist die Leistung rein theoretisch im grünen Bereich. Doch 168 Watt erscheinen uns für ein Pentium 4 System zu mager. Wie weit sich Theorie und Praxis aber vereinen, werden wir zumindest für das AMD System klären.

http://213.221.104.186/pc...s&id=10661&page=1
Wel een vreemde manier van berekenen....

Het leuke van die site is dat ze de Q-tec 550W testen, vervolgens rare berekeningen doen, dan ineens niet begrijpen hoe stabiel die blijft en hebben ze een positief oordeel...
quote:
Der Eindruck den das Q-Tec 550Watt Netzteil bei uns hinterlassen hat, ist mehr als durchwachsen. Verwundert hat uns aber, das es zu keinen Problemen bei den Belastungstests kam. Sogar die Spannungen bleiben stabil, was bei unserem übertakteten Testrechner, wo alleine die CPU schon ca. 115Watt benötigt, schon an ein Wunder grenzt.
http://213.221.104.186/pc...s&id=10661&page=1
euss in "Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringe"

"66 + 175 + 168 + 2,5 + 6 + 15 = 432,5 Watt Max (571W Piek)."

euss wijzigde dit bericht 15-06-2003 18:06 (33%)

Graag gedaan!

Waarschijnlijk morgen deze voeding hiero... Dan wordt hij eens echt op de proef gesteld door mn cpu op 131 watt te laten lopen. Nu weet ik niet of de epox 8rda+ de cpuenergie van de 5 volt of 12 volt ript... iemand ?

*volgens mij 5 volt, want heb geen vierkant aansluitinkje op mn board ;)

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 15-06-2003 18:03 (15%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws