Gathering of Tweakers

Quicksearch
Graag gedaan!

Niet geheel ontopic, maar ik heb een B merk voedinkje 350 watt, en een vette oc met mn prometeia. Nu is mijn 5 volt zeer brak, komt soms op 4.67, stressed.
Eerste vraag: Een hdd gebruikt toch 5 volt, als ik deze nu op een 2e voeding gooi, zou dit beter zijn voor de 5 volt lijn ?
tweede vraag: Als dit niet et geval is, zou het met een 550watt qtech beter gaan (moeilijke vraag, I know)
Ik denk btw zo ie zo al een nieuwe voeding te moeten halen, omdat ik een 131 watt processor heb op dit moment... Maar stabiel draait het ! (snap het zelf ook niet :P).

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 10-06-2003 17:39 (19%)

www.paletus.nl

Als iedereen even goed de topic titel leest, zul je zien dat het hier een topic betreft over de Q-tec 550 watt Dual Fan voeding. Wat ik hier dus niet snap is dat er mensen zijn die gaan lopen posten over de 400 watt versie, of zelf over voedingen van andere merken.

my ride: www.paletus.nl my cam: fujifilm s5700 my pc: Athlon X2 1,5 GB Mem X1950 my pda: Sony clié TH55 my phone: SEK610i

quote:
Tutti-frutti schreef op 10 juni 2003 @ 17:37:
Niet geheel ontopic, maar ik heb een B merk voedinkje 350 watt, en een vette oc met mn prometeia. Nu is mijn 5 volt zeer brak, komt soms op 4.67, stressed.
Eerste vraag: Een hdd gebruikt toch 5 volt, als ik deze nu op een 2e voeding gooi, zou dit beter zijn voor de 5 volt lijn ?
tweede vraag: Als dit niet et geval is, zou het met een 550watt qtech beter gaan (moeilijke vraag, I know)
Ik denk btw zo ie zo al een nieuwe voeding te moeten halen, omdat ik een 131 watt processor heb op dit moment... Maar stabiel draait het ! (snap het zelf ook niet :P).
als ik me niet vergis gebruikt de hd de 12v lijn
quote:
lumminsky schreef op 10 juni 2003 @ 19:51:
[...]

Nee, je vergist je niet. De gele draad is 12volt en de rode 5volt. De volgorde van in het apparaat steken bepaalt de stroom afname. Bij een harddisk, cdrom zit geel rechts en is dus 12v en bij een floppydisk zit het links en is dus 5v.

Mr_Mo7

quote:
Tutti-frutti schreef op 10 June 2003 @ 17:37:
Mijn voeding is nog een stuk erger hoor 4.49v stressed. Ofwel licht het bij jouw aan het moederbord (bij elke voeding dat ik al gebruikt heb zijn m'n voltages brak, kan toch niet dat al die voedingen brak zijn njaa) ofwel heb je gewoon een brakke voeding. Die q-tec zal in dat geval het probleem wel oplossen.
Reg. datum: 28 februari 2001

quote:
dynax schreef op 10 June 2003 @ 16:37:
ik heb gisteren zo'n voeding gekocht,werkt prima,maar nu zie ik dat de onderste fan niet draait!!
hij heeft als het goed is geen fancontrol
heeft iemand dit ook?

nou hij doet het weer,psu losgehad,stekker(gelukkig maar dat ie er zit)eraf en er opnieuw erop gedrukt.
zal wel slecht contact gemaakt hebben.
en het garantiezegel nog helemaal intact.
ik zal het maar als een schoonheidsfoutje zien.
Nees

Mijn resultaten met deze voeding:

http://rene.tyne.nl/upload/volt.gif

De fans heb ik vervangen door 2x Papst (de 12 dB versies)

Specs zie sig.

Rene59 wijzigde dit bericht 10-06-2003 20:56 (24%)

Macbook 2.4GHz, 2GB, GMA X3100, 160GB, SD 8x

Graag gedaan!

quote:
lumminsky schreef op 10 juni 2003 @ 19:51:
[...]

Thnx, kheb het inmiddels geprobeerd, maar helpt inderdaad niets.. Idle ligt mijn 5 volt op 4.87, met de volgende config:

Epox 8rda+ @ 183 fsb
2400+ @ 131 watt stressed, (2.1 volt 2756 mhz)
1 hdd (maxtor 7,2k dmp8)
2x writer
3 kastventilators ;)
Asus ti4400

quote:
lumminsky schreef op 10 June 2003 @ 20:20:
[...]

Mijn voeding is nog een stuk erger hoor 4.49v stressed. Ofwel licht het bij jouw aan het moederbord (bij elke voeding dat ik al gebruikt heb zijn m'n voltages brak, kan toch niet dat al die voedingen brak zijn njaa) ofwel heb je gewoon een brakke voeding. Die q-tec zal in dat geval het probleem wel oplossen.
Ik denk dat ik maar eens een andere voeding er zo ie zo op aan ga sluiten, dus nog niet kopen. Kan best zijn dat het mobo.. staatie beetje bekend om eigk.. lage voeding waarden veroorzaakt op hoge fsb.. maarja, zit pas op 183.. bedankt iig ;)

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Hooi schreef op 10 juni 2003 @ 14:05:
Smarron->
Heb jij een laptop o.i.d. .... :?
Uhm ja, maar daar is die screenie niet van .. hehe

Hoezo dan ?

(XP1700+ @ 2,21Ghz.)
430echte watts continu, voor 45 euro inderdaad best goed.

Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
Birostris schreef op 10 June 2003 @ 18:17:
Als iedereen even goed de topic titel leest, zul je zien dat het hier een topic betreft over de Q-tec 550 watt Dual Fan voeding. Wat ik hier dus niet snap is dat er mensen zijn die gaan lopen posten over de 400 watt versie, of zelf over voedingen van andere merken.

Sorry maar naar aanleiding van onderstaande post van dreeke kreeg ik het idee dat een dubbel topic moest worden dus 400 en 550 watt ervaringen

quote:
dreeke schreef op 08 June 2003 @ 17:39:
Misschien makkelijk om er een 400 en 550 watt topic van te maken? Of beter een apart topic? De meningen over de 2 verschillen namelijk nog wel eens geloof ik.

Mijn ervaring met de 400 watt versie is iig vrij slecht. Een gemiddelde 300 watt a-merk voeding kan veel meer hebben en is veel stabieler.
Echt superstil vind ik die Q-tec voedingen ook niet. Het kan veel beter, weliswaar niet voor die prijs natuurlijk ....

Mijn aanraden is kijk wat er voor hetzelfde bedrag te koop is aan a-merk voeding (zoals Antec, Aopen, Enermax) en haal die. Niet alleen maar blind afgaan op het aantall watt van zo'n ding, want dat is appels en peren vergelijken.

Maargoed, samenvattend uit dit lijntje kun je wel zeggen dat de Q-tec 550watt dual fan voeding goede lijnen levert. Alleen een kortere levensduur heeft door simpelweg componenten van mindere kwaliteit..

Misschien ga ik dan toch maar wat meer geld besteden in een voeding...

quote:
Er is een nieuwe voedingen test uit, lees hem hier:
nieuws: Dertien voedingen getest door Tom's Hardware Guide
Ja prachtig, alleen testen ze de Q-tec daar niet en geven ze de Antec de hoofdprijs ondanks dan hij maar middelmatig scoort (en de Enermax meestal beter uit die testen kwam). Bovendien geven ze nou niet bepaald extra info over voedingsstabiliteit van de diverse voedingen behalve een klein verhaaltje dat 2 niet voldoem oid. Daarnaast gaat het in die test om voedingen die 2x zoveel kosten en je gelijk aandelen van de fabrikant krijgt imo.

http://www.tweakers.net/p...n=&Landfilter=Benelux (16 tot 45 euro...)

Andere review van Q-tec 550W Gold DualFan (435W max / 550W piek):
quote:
Altogether a good result, even more so when you consider the 431W Enermax failed to allow the system to complete the benchmarks. The Enermax could only deliver 4.60V under load so the system instability was hardly surprising. To be fair the XP2100/K7S5A/GF4 is a tough load and the ECS motherboard is renowned for being fussy over PSU's.
Bron: http://www.bit-tech.net/review/123/
Een modding-guid voor de Q-tec (aan/uit schakelaar, PWM regelaar voor ventilatoren en krimpen/binden van de kabelboom):
http://www.bit-tech.net/images/article/91/26.jpg
http://www.bit-tech.net/article/91/

Een samenraapsel/opsomming van diverse temperatuursafhankelijke ventilator aansturingen, zowel schema's voor zelfbouw als koop-en-installeer directklaar producten: Fan controller: hardware-matig+temp. controlled

Nu nog iemand die een +12V/+5V modificatie guide vind/maakt voor diegene die dat nodig achtten....
de almachtige

Ik heb ook zo'n q-tec 550. Ben er heel tevreden over. De fannen maken bijna geen geluid. Alleen als het heel stil in de kamer is dan hoor ik dat de pc aan staat. maar dan moet ik nog wel ff goed luisteren.

tis een mooie voeding voor weinig geld. (ik d8 dat ik em 1,5 jaar geleden voor 37 euro heb gekocht)

MSI K7N2 Delta-L, XP2600+ (333fsb) 1 GB pc2700 DDR, GForce FX5900u, 60 GB 7200 rpm, lite-on 32X brander, 52X cd-rom, Philips 107b monitor @ 100 Hz, Creative audigy, Creative 5.1 5300 speakers, 13859 3dmarks

U.N.C.L.E.
Reg. datum: 03 augustus 2001

Gebruik de Q-Tec 550 voor een dual Athlon 2000+ Tiger MPX mobo met 2 Seagate Cheetah's 15k3 en is met voltages bijzonder stabiel. Was niet prijzig ¤ 45,--

Niet erg stil, maar ben er tevreden mee. De goudkleur is nogal kitch. Nou nog hopen dat die lang meegaat. Eén keer per jaar de perslucht erop en hij is weer stofvrij.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid

de almachtige

quote:
OgWok schreef op 11 June 2003 @ 09:27:
Gebruik de Q-Tec 550 voor een dual Athlon 2000+ Tiger MPX mobo met 2 Seagate Cheetah's 15k3 en is met voltages bijzonder stabiel. Was niet prijzig ¤ 45,--

Niet erg stil, maar ben er tevreden mee. De goudkleur is nogal kitch. Nou nog hopen dat die lang meegaat. Eén keer per jaar de perslucht erop en hij is weer stofvrij.

ik zie vaker in topics dat de 550 niet stil is. maar bij mij is hij extreem stil. moet echt goed luisteren of hij aanstaat...en nee er is niets mis met mijn oren :)

hoe zou zoiets kunnen? dat er verschil is in het geluid van de voedingen? want bij een maat van mij maakt hij ook veel meer geluid dan mijne.

MSI K7N2 Delta-L, XP2600+ (333fsb) 1 GB pc2700 DDR, GForce FX5900u, 60 GB 7200 rpm, lite-on 32X brander, 52X cd-rom, Philips 107b monitor @ 100 Hz, Creative audigy, Creative 5.1 5300 speakers, 13859 3dmarks

KoelkastFilosoof

quote:
Yokozuna schreef op 08 juni 2003 @ 17:56:
[...]
Shit, 4 harde schijven en nog stabiel met een voeding van 50 euro :) Heb je trouwens een extra PCI (raid) kaartje met IDE ingangen met zoveel HDD's?
Harde schijven boeien niet echt voor een voeding. zodra ze zijn opgestart trekken ze amper stroom. mijn fot bak heeft 5 7200 rpm schijven en die draait prima op een el cheapo 250 wattertje van 4 jaar oud..............................

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen want anders zou ik het niet doen
WOW : Tlor lvL 60 mage, Wilow LvL 58 priest. Toria LvL 32 warrior @aszune

Ik wil dus eigenlijk ook een Q-tec 550watt dual-fan voeding halen, alleen ik weet niet of hij lang meegaat. Dat weet je pas als je hem lang gebruikt :) 1 jaar stabiele voltages vind ik niet genoeg.

Jammer dat de Q-tec niet in de test voorkomt idd, zou wel interessant zijn om te zien hoe deze scoort t.o.v. 2x duurdere voedingen. Alleen zijn het dus allemaal voedingen die worden getest als ze net nieuw zijn.... Als deze echt 430watt continu geeft, waarom zou je dan een dure voeding nemen. Misschien om de duurzaamheid maar dat weet je dus niet...

Yokozuna wijzigde dit bericht 11-06-2003 11:19 (20%)

quote:
Ik wil dus eigenlijk ook een Q-tec 550watt dual-fan voeding halen, alleen ik weet niet of hij lang meegaat. Dat weet je pas als je hem lang gebruikt 1 jaar stabiele voltages vind ik niet genoeg.
Het is niet zo dat electronica ineens binnen korte tijd verslechterd bij continue gebruik (bij dezelfde bedrijfs/belastings temperatuur). Ik heb zelf een temperatuur en ventilator RPM sensor aangesloten van m'n moederbord op de Q-tec (kwestie van openmaken, draadje van fan naar mobo en sensor plakken binnenin de voeding) - zodra er een probleem zou zijn (te hoge temperatuur, ventilator <1200rpm) schakelt het systeem automatisch uit. Ik gebruik het systeem 24/7 en heb nog geen problemen ondervonden.

Natuurlijk kun je ook 2x zoveel geld uitgeven voor een voeding waar dat bijgeleverd is...
-=Think Twice=-

Ik heb er ook 1 en geen klachten over. Geen grote pieken of dalen. Geluids niveau is ook nog te doen. Ik ben er tevreden over voor 39 euro op de HCC.

Wat doet u dapper swà?!

Knowledge Is Power

http://picserver.proserve.nl/getpicture.php?id=148504&check=d84e

http://picserv.beyond-reality.nl/getpicture.php?id=148503&check=d84e

wat vinden jullie hiervan.

Sayko wijzigde dit bericht 11-06-2003 15:29 (24%)

SPECS----N95

Raar dat je pc stabiel blijft bij een 12V lijn van 12.95 :)
En vreemde 3.3V lijn van 1.57V ?

Knowledge Is Power

de 3.3v is naar mijn mening agp voltage.

SPECS----N95

Le Mans LMP2 winner 2008

Er klopt in ieder geval weinig van ...

+5V die hij verkeerd uitleest (bij mij geeft hij bij de +5V trouwens het mem voltage weer)
+12V te hoog
-12V ook verkeerd neem ik aan ..
-5V veel te laag !!
+5VSB te hoog

Voor mij in ieder geval geen Q-Tec meer!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws