Gathering of Tweakers

Quicksearch
Think again

Jawel, hij is officieel uit: Nederlands Engels.

De nieuwste versie van MSN Messenger is officieel aangekondigd. De releasedatum is gezet op 17 juli. De nieuwe versie zal een redelijk aantal nieuwe functies bevatten.

Functies:
De belangrijkste:
  • Nieuwe smileys. Nu ook met de mogelijkheid om eigen smileys toe te voegen.
  • Webcam mogelijkheid.
  • Achtergronden instelbaar. Kies je eigen favoriete achtergrond.
  • Gebruik van usericons. Laat andere mensen zien met wie ze praten.
  • Spelletjes spelen via Messenger. Zoals bijvoorbeeld dammen: http://crew.tweakers.net/Compubiter/msn6/checkers.jpg

Links:
Releasedatum en andere details van MSN Messenger 6
http://ilovemessenger.com/

Screenshots:
http://crew.tweakers.net/Compubiter/msn6/msn6.jpg
En nee, dat is niet mijn normale hotmail-adres, die heb ik speciaal voor dit topic aangemaakt. Normaal gebruik ik ook geen MSN, maar Trillian :P.

http://crew.tweakers.net/Compubiter/msn6/smileys.jpg
http://crew.tweakers.net/Compubiter/msn6/cry_smile.gif
Nieuw in Messenger 6: Animated Emoticons.

Frequently Asked Questions & Tips:

• Mocht het je niet lukken om in te loggen, kijk dan even of je systeemtijd goed staat. Met dank aan: samsa.

• Hidden smileys:
(ci) (li) (pl) (tu) (xx) (st) (yn)
Met dank aan: Aerox.2000

(||) (h5) (brb)
Met dank aan: Billlie

• Hoe start ik Filesharing op?:
Actions -> Start Application Sharing.

• Waarom werkt mijn Messenger Plus! niet meer?:
Microsoft heeft een aantal dingen aangepast in Messenger waardoor de huidige Plus! versie niet meer werkt met MSN. Om te voorkomen dat er problemen ontstaan tussen Plus! en MSN kun je MSN Plus! 2.10.0036 installeren. Deze werkt niet met MSN 6.0, maar zorgt in ieder geval dat er geen problemen ontstaan.

• De leuke nieuwe spelletjes en dergelijke werken nog niet?:
Voorlopig is deze functie alleen nog beschikbaar voor mensen die in Amerika wonen. Om toch gebruik te kunnen maken van deze functies kun je het programma voor de gek houden via de tip die Brokenrules hier noemt :).

• Andere interface in MSN 6.0:
Tweakers.net MSN Messenger 6.0 Tab

• Nieuw spel voor MSN 6: [MSN6] Eigen game gemaakt

Veel discussieplezier. En denk er alsjeblieft aan: Geen links naar vage sites ;).

Compubiter wijzigde dit bericht 17-08-2003 12:46 (32%)

Ik zie dat je je usericons langs je text bar (oid) hebt staan. hoe doe je het zo dat andere die ook kunnen zien?

gewoon zo laten staan, dan ziet iedereen die ook msn 6 heeft dat ook.. als je op hidden drukt verdwijnt'ie.

prep

Hoi ?

bleh :'( de games werken bij mijn nog steeds niet :/ krijg steeds the launch site is temp unavailable.

On a road of changes....

iets wat me net te binnen schiet; werken die 'custom' icons ook als je achter een router zit?

ja dat werkt dan ook, en Alpha-xp, het enige spel tot nu toe is boter-kaas-en-eieren, dus zoveel mis je er niet aan

prep

quote:
Alpha-xp schreef op 25 May 2003 @ 01:11:
bleh :'( de games werken bij mijn nog steeds niet :/ krijg steeds the launch site is temp unavailable.
check die tip uit de eerste post, werkt prima bij mij..

Thijs

kletskoppen for president

Het files verzenden werkt zowaar vanachter mijn router. Een duidelijke verbetering t.o.v. de vorige Messenger.

People that want a pet go to a pet shop
People that want a pet shop go to a pet shop shop
People that want a pet shop shop, well, they're just being silly

quote:
rubenski schreef op 25 mei 2003 @ 01:17:
Het files verzenden werkt zowaar vanachter mijn router. Een duidelijke verbetering t.o.v. de vorige Messenger.
ja dat is idd nog het meest mooie! vooral icm filesharing helemaal top

Thijs

Hoi ?

nu werkt ut wel ^^ had die url al veranderd maar om 1 of andere vaage reden deed ie het gewoon niet :) nu wel (gewoon de orginele file terug gezet en toen geedit ^^)

On a road of changes....

Dat wel natuurlijk...

Draait Messenger 6 naast 5? Of installeert ie hem er overheen? Dat wil ik namelijk (nog) niet..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

quote:
Hoe start ik Filesharing op?:
Actions -> Start Application Sharing.

dit heb ik gestest, hij opende alleen een apart window waarin hij bezig was verbinding te maken. Het filesharen zoals op de picture (denk niet meer online) op "een site" liet zien, blijkt vanuit het zelfde probleem te komen, namelijk een "amerikaans" account te hebben.

Zelf heb ik het getest, dit werkt echt perfect.

laatste richting TsS, mooie start, verder mischien overbodig, in de oude topic heb ik een quick faq gespost van msn beta, die de problemen rondom nat/firewall en trage download behandelen. mischien handig toe te voegen bij de topicstart? Oja, vermeld dat dus ook edited dll e.d ook niet zijn toegestaan, dit heb je nog niet opgenomen (nederlandse dll ;) ) Nog een puntje, _verbeterde_ webcam functie (intergreerde, zit er standaard nu in het chatvenster :P ). Laaste mischien kleine fixes: als je iemand toevoegd, sprint hij automatisch naar de regel waar die nieuwe persoon staat. Meer belangrijk, maak je eigen emoticons (je had alleen user icons vermeld). Als laatste, zet msn op bezet en block die popup messages als je naar full-screen applicaties gaat.

dank u :P

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
HaaZ schreef op 25 May 2003 @ 01:58:
Draait Messenger 6 naast 5? Of installeert ie hem er overheen? Dat wil ik namelijk (nog) niet..

wordt overschreven, ALS het MSN messenger is. Winxp heeft dus ook de Windows messenger, die blijft gewoon (kan je 4.7 en 6 draaien naast elkaar)

quote:
Scarecrow schreef op 25 May 2003 @ 01:12:
iets wat me net te binnen schiet; werken die 'custom' icons ook als je achter een router zit?
Jep , kep een 2200E vigor, alles werkt hier perfect (winxp)

SinergyX wijzigde dit bericht 25-05-2003 02:06 (28%)

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

Voor de twijfelaars, het is een open beta van MSN 6, hijs dus eigenlijk niet leaked.. de beta is alleen nog niet officieel voor ons land beschikbaar maarja :|

http://www.xboxworld.nl/~jordi/betawhaha.jpg

Idd erg leaked B) :O vraag me af waarom er zo moeilijk wordt gedaan :z

Het maken van je eigen smilies is een zeer strakke functie :)

Hordo wijzigde dit bericht 25-05-2003 06:23 (55%)

"vroeger, toen de HK-topics nog leuk waren zeg maar"

Think again

quote:
KarreMania schreef op 25 May 2003 @ 02:04:
laatste richting TsS, mooie start, verder mischien overbodig, in de oude topic heb ik een quick faq gespost van msn beta, die de problemen rondom nat/firewall en trage download behandelen. mischien handig toe te voegen bij de topicstart?
Dit was een algemene MSN FAQ, en aangezien de meeste problemen met Filetransfer in MSN 6.0 zijn opgelost, niet echt van toepassing meer.
quote:
Oja, vermeld dat dus ook edited dll e.d ook niet zijn toegestaan, dit heb je nog niet opgenomen (nederlandse dll ;) )
Daar wordt in principe niet moeilijk over gedaan, zoals je in de sluitpost van het andere topic kunt lezen. Echter waren er in dat topic enorm veel vage linkjes, en ik ga die niet allemaal controleren. Bovendien postte de user een link naar een site met daarop Trojans enzo ;). Maar dat is iets dat verder tussen hem en mij loopt, en ga daar dus ook meer niet over verder in dit topic :).
quote:
Nog een puntje, _verbeterde_ webcam functie (intergreerde, zit er standaard nu in het chatvenster :P ).
Staat in de openingspost, en aangezien de meeste mensen bij MSN 4.x zijn blijven hangen, is het een nieuwe mogelijkheid voor de meeste mensen, niet een verbeterde functionaliteit.
quote:
Meer belangrijk, maak je eigen emoticons (je had alleen user icons vermeld).
Eerste regel: "Nieuwe smileys.
Nu ook met de mogelijkheid om eigen smileys toe te voegen."
quote:
Als laatste, zet msn op bezet en block die popup messages als je naar full-screen applicaties gaat.
Kon niet echt een geschikte plek vinden om dit toe te voegen :P.
quote:
ugamer schreef op 25 May 2003 @ 06:12:
Voor de twijfelaars, het is een open beta van MSN 6, hijs dus eigenlijk niet leaked.. de beta is alleen nog niet officieel voor ons land beschikbaar maarja :|

Idd erg leaked B) :O vraag me af waarom er zo moeilijk wordt gedaan :z
Als het een open beta is, waarom heeft Microsoft dan aan verschillende sites gevraagd om de downloads weg te halen? ;).

Soylent Green is People!

quote:
Compubiter schreef op 25 May 2003 @ 08:31:
Als het een open beta is, waarom heeft Microsoft dan aan verschillende sites gevraagd om de downloads weg te halen? ;).
Omdat MS gewoon zelf wil wil controlleren wat er gedownload wordt. En ze willen ook voorkomen dat mensen denken dat ze een officiele download hebben terwijl ze misschien een oude build of een veranderde/gehackte build krijgen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

unz unz unz
Reg. datum: 14 september 2001

En ook omdat het nog niet "legaal" uit is ;) ook een goeie reden om het weg te halen.

Hier de officiële url van 6.0: http://messenger.msn-int.com/download/v6preview.asp <- denk dat de meesten deze al hebben verder.. gewoon ff in de gaten houden, kun je meteen zien of ie echt uit is dan.. :)

Ik ben zeer tevreden over de nieuwe file sharing optie. Is het toegestaan om er een screenie van je maken en hier te posten? Ik vind het namelijk echt een super vooruitgang..

potatox wijzigde dit bericht 25-05-2003 09:24 (86%)
Reden: Typo ;)

--

quote:
Compubiter schreef op 25 May 2003 @ 08:31:
[...]

Microsoft heeft hem zelf gereleased, alleen toen weer verwijderd van de site die hierboven al staat. Zeker te vroeg gereleased ofzo.

Anyway iedereen heeft hem nu al 8)7 :Y)

Hordo wijzigde dit bericht 25-05-2003 09:45 (6%)

"vroeger, toen de HK-topics nog leuk waren zeg maar"

Is er al iemand in geslaagd om de contactpersonen van MSN ook in Outlook Express te tonen? Vroeger was dit zo bij mij. Ik heb ale deze contactpersonen in Outlook Express netjes een deftige naam gegeven, want aan die nicknames kan je toch niet zien wie er nu in godsnaam online is.

Maar nu kan ik in Outlook Express niet meer zien wie er online is en wie niet

Surf ook eens naar http://wim.bernaerts.net

Think again

quote:
Ortep schreef op 25 mei 2003 @ 09:16:
Omdat MS gewoon zelf wil wil controlleren wat er gedownload wordt. En ze willen ook voorkomen dat mensen denken dat ze een officiele download hebben terwijl ze misschien een oude build of een veranderde/gehackte build krijgen.
Reden genoeg dus voor ons om het niet toe te staan tot we officieel toestemming krijgen (als het goed is krijgen we morgen een mailtje hierover).
quote:
_PoTaToX_ schreef op 25 mei 2003 @ 09:21:
Ik ben zeer tevreden over de nieuwe file sharing optie. Is het toegestaan om er een screenie van je maken en hier te posten? Ik vind het namelijk echt een super vooruitgang..
Screenies zijn gewoon toegstaan :).