Will you be there when the big door swings open?
Heb ik ooit in een grijs verleden ook nog gedaan terwijl de stekker erin zat. Maar die voeding was toch al brak dus ja, was mn laatste hoop in bange dagen. Jammer genoeg niet de oplossing
Luchtlicht | D'Mob | You are free to do as we tell you to.
De soldeerboud, is mij ook al eens gebeurd, groot litteken,
bij het solderen, was er niet helemaal bij, maar prongeluk de 5+v op de 12v- aangesloten, wil ook niet echt....
en ja, dat was het wel denk ik.
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag; Do my eyes represent the OO in gOOgle or something?
Het ding is wel lekker stil zo
tvw
Was een 12 VOLT 80 mm fan. Maar helaas stond mijn spaningskastje nog op 21.5 volt
Die FAN heeft nog nooit zo hard gedraaid
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Reg. datum: 27 januari 2002
heel het zooitje afgebrand
Resultaat, fan naar de kloten.
ultimateharry wijzigde dit bericht 17-05-2003 14:42 (10%)
Ik had mijn tobo open gemaakt, maar toen ben ik zón rubbertje om die contact puntjes goed op het printje te drukken kwijt gemaakt
Koelvloeistof door de kast.
Draden van LCD weggefikt.
12V op LCD, deze deed het daarna nog
Spoortje gemold van m`n gloednieuwe KT7-Max2. Kon ik gelijk weer gaan solderen
Terug
Vlug wat superlijm gehaald en hij draait terug perfect
Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon
1x een 1Ghz thunderbird opgeblazen omdat de fan ermee ophield, toen waren ze gelukkig niet meer zo duur
Om te kijken hoeveel herrie de fan op m'n GF2 Pro maakte maar even iets in de fan gestoken zodat je het verschil kon horen: meteen een fanblade afgebroken
Ook werk ik bij asus waar nog wel eens een moederbordje gaat roken maar dat is niet echt een mislukking van mij
Verder genoeg fans/leds/andere goedkope shit opgeblazen maar dat is dan meer express
Uiteraard steek ik ook nog regelmatig m'n vingers in draaiende ventilatoren of hou ik ze tegen een aanstaande soldeerbout maar daar raak je aan gewend
Owja; Door de bliksem me Onboard-Netwerkkaart opblazen
Illegal_Alien wijzigde dit bericht 17-05-2003 15:53 (17%)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het is een prachtige dag om een hert te omhelzen
Verry funny scotty, now beam down mij clothes
en stinken dat dat doet
Dat knalt ook zo lekkerquote:PilatuSSS schreef op 17 mei 2003 @ 16:27:
laatst ook weer lekker een invertor gesloopt door de +/- verkeert om te doen
en stinken dat dat doet
2. diverse procs gekilled door Océn
3. hdd leds erin gehangen, kortsluiting alom...
4. hdd cooler verkeerd aangesloten, dus na enkele minuten dood....pas halve dag laten gemerkt omdat hdd fouten had....bleek de gehele shit zo warm dat het rubber van de behuizing van de hdd aan het smelten was
5. Cfl paste net niet....maar dan ook echt net niet....
6. ken iemand die ijn gehele pc onder 220 zette toen hij de kast dichtschoof en de kabel van de dremel er nog in lag....dus hele kast knetteren....toen deed niks het meer, maar kan ook komen doordat er gedremeld was met alle onderdelen nog in de pc....Beeldscherm kan sindsdien niet meer door de osd bedient worden (speakersetje kraakt alleen nog)
en een keertje geprobeer om het mobo in natuurlijke olie onder te dompelen (aquarium) en die dan te koelen, ging prima totdat het condens in de olie liep....en naar de bodem zonk...en op het mobo zijn werk deed...was errug dom...
--/--
Bij mij heeft dat zeker een week geduurd toen ik op vakantie was, omdat de fan kapot was gegaan. Was errug heet koelblokkie, maar (draaiende) een andere fan gemonteerd en werkt nog steeds. Blokje koelde zo weer af, heb nu een mega klein fannetje erop. Dat is trouwens een p200MMX, dus ik denk niet dat je p133 gaat overlijden, die zijn errug hardnekkig.quote:ShotGun schreef op 17 May 2003 @ 14:26:
Bij mij is atm een mislukking in progress, ik heb de fan uit de voeding van mijn router (p133) gehaalt. Hij staat nu al een nacht aan en hij doet het nog steeds, kijken hoe lang hij het nog volhoudt.
Het ding is wel lekker stil zo![]()
FIC k8-800t, a64-3k+, 2x512 Transcend DDR400, X850Pro@540/590@12p | Luister ook van 00:00-03:00 op 538 van maandag t/m donderdag naar midnr
Kast oppakken terwijl de stekker van me pompje in me reservoir er nog in zat, resultaat: gebroken CCFL
CCFL ff op de grond gelegd, keek de andere kant op, keek weer naar de CCFL, had ik er 20
CCFL in z'n houdertje gelijmt (lijmpistol) zat niet goed, trek aan de lijm, CCFL kapot.
Leg een CCFL op me bureau, begin met solderen, CCFL breekt door.
Mooie plakkertjes gehaalt voor me CCFL bij de gamma, doe de CCFL erin, CCFL kapot
Harddisken
Hardeschijf doet rot, raak geirriteerd van het kloteding, pleur hem van de trap af, haal hem weer op en sluit hem aan, hardeschijf doet het weer
Ik maak een backup van me school HD (had een tijd geen school) en formatteer hem, zet me systeem uit, trek de schijf eraf, en leg deze op me bureau. Ik schroef me ftp open, pak de schijf, sluit hem aan, FTP server aan, schijf dood.
Videokaarten
PC Blijft steeds hangen, dacht door die el-cheapo "jaton" kaart, waar ik de bon niet meer van had, dus ik boor een gat in de muur, boor een gat in de kaart, en schroef de kaart aan de muur. Start me pc weer op, pc nog steeds klote, bleek de (kwam ik ongeveer 2 weken geleden achter, dit verhaal is een goed jaar geleden) geluidskaart i.s.m de chipset te zitten kloten (Creative+Via KT133a = Squel of Dead ofzo) Geforce 2mx400 64mb van fl250,-- naar de filisteinen
Voor me huidige kaart (geforce 4ti 4200 64 mb) een Zalman 80hp gehaalt, heatsinks werden heet, ik dacht mooi! Lekker stil. Pc dus goed instabiel na een tijdje, 92 mm fan @ 3 volt(moet ik aandraaien) ervoor, kaart gelijk gewoon kamertemperatuur
Processoren
PIII met volle kracht van het moederboard getrokken, resultaat: 4 gaten in het moederboard
Een thermaltake superorb aanschaffen, do I have to say more?
Coolermaster themal paste op me p4, en een tijdje later koelblok eraf proberen te halen, resultaat: processor uit de socket vastgeplakt aan de heatsink, allemaal pootjes omgebogen (nog terug kunnen buigen gelukkig)
Watercooling
pomp niet aanzetten, wat ben ik dan blij dat ik een p4 heb
slangafsluitdingetjes te strak aangedraait, resultaat: wat gebroken plexiglas en een plasje water onder me kast
Ik ben best wel een prutser soms, maarja, als we maar lol hebben
p.s. Voortaan schaf ik CCFL's aan met zo'n plexi buisje eromheen
**Update**
Bedacht ik daarnet pas:
Voedingsstekkertje van floppy er verkeerd in == hele kamer wit van de rook
cyberbetica wijzigde dit bericht 19-05-2003 16:41 (5%)
Reden: update
Cyberbetica loopt nogal eens te stunten met z'n pc volgens mij..
Hier is er nog niet echt veel leuks gebeurd volgens mij..
• 8 bits isa kaartje (mfm-controller voor degene die dat nog kennen
• Ooit even van videokaart geswapt met DaBit. Ik had toen een S3 VLB kaart, DaBit had een Tseng ET4000 VLB. Om een of andere reden moesten we even wisselen. Op het moment dat ik de kaart had geinstalleerd en m'n pc (een 486 toen) aanzette kwam er opeens rook uit het vlb slot. Ding snel afgezet, kaart nog eens goed aangedrukt en alles werkte weer perfect
• Waterkoeling gemaakt, en in plaats van fatsoenlijke slang te gebruiken gewoon een stuk tuinslang van +/- 20 jaar oud gebruikt. Waterkoeling draaide goed, maar na een tijdje zat er een scheur in de slang (slang was uitgehard). Heeft toen een dag op m'n GF2 GTS staan druppelen, terwijl er nog spanning op de pc stond. Na een tijdje drogen werkte alles weer perfect
• Ik gebruikte een tijdje lang mijn voeding van m'n toenmalige systeem (486, dus AT voeding) als voeding voor alle dingen die 12V nodig hadden waarmee ik aan het prutsen was. Dus op een gegeven moment gewoon kortsluiting gemaakt en de schakeltorren klapten eruit.. (gaf ook weer letterlijk een klap
• Niet echt een hele zware mislukking, maar een tot nog toe mislukte poging: Ik ben sinds kort in het bezit van een uATX nForce2 bordje (biostar), en heb een poging gedaan om dit te plaatsen in een AOpen flex-atx kastje.. Zo'n low-profile desktopje.. Alles werkte, alleen toen ik de temperatuur ging bekijken bleek de proc al op zo'n 75 graden te staan.. En de machine was nog niet eens stressed
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
1. denken dan je daar je kast zonder deksel makkelijk kan vastpakken en zo je ccfl doormidden laten knakken, nu alles met plastic tube van de doe-het-zelf niet meer breekbaar dus.
2. ccfl rood gaf geen licht meer, ccfl ECHT dood maken en naar de winkel een nieuwe halen... en later erachter komen dat alleen je convertor was opgeblazen door statische meuk stroom... dus nu @ nieuwe convertor en groene lamp
3. In de tijd van de 486 het voor elkaar krijgen van een processor verkeerd in het slot te doen, pruttel de pruttel
4. bandkabel naar bandkabel kapottrekken, van de week weer een... misschien ligt het dan toch aan mij
5. op me werk toch zweren dat die pc uit stond dus er ff snel een hdd aankoppelen en meteen pats de voeding opblazen
6. Paintjob van me kast een week oud en begon al gelijk te bladeren en trok er zelf ook maar meteen een kras van +- 20 cm overheen
7. mobile bracket hdd groen ledje willen verwisselen en niet nadenken over spanningen en weerstanden, gooi er gelijk 12 volt op
8. me kast een keer willen verschuiven over de vloer maar hem net op de verkeerde plek pakken en me window HELEMAAL finaal door het midden stuk
9. een 9500 pro aanschaffen en daar de goede bios mod op loslaten dat ie denkt dat het een 9700 pro is en daarna OC'en tot 360/315, liep echt zwaaaar goed maar daarna 3 dagen met niets anders als checkers schaakborden en ga zo maar door gezeten... nu nergens last meer van als ik maar van me clock/mem speed afblijf
10. de grootste fout, hier binnenkomen op tweakers en meteen en grootste onzin topic openen... heb er nog veel gehad helaas maar begin het te leren en probeer ook andere mensen er op te wijzen wanneer ze kunnen lezen...
10 punten vind ik wel genoeg anders zit ik hier maandag nog en dat gaat niet. heb exames bleugh
:: Specs :: Boutje zoekt bijpassend moertje ::
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.