Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hmm, leuk dat het mij ook verteld is :P
En es bedenken wat ik met lame ipv6-hostname troep ga doen ;)

Ik kom, ik kijk, ik klik.

quote:
ic, maar het betreft dus alleen de nieuwste versies van Windows: Win2k3, WinXP en WinCE.

Flappie!

IPv6 is errug handig soms... bijvoorbeeld met @home.. Daar mag je je eigen mailserver niet (meer) draaien, port 25 zit gewoon dicht... Bouw een IPv6 tunnel met een machine ergens op het internet, zorg ervoor dat mail voor jouw op diezelfde machine uitkomt en laat het via SMTP op IPv6 naar je machine thuis sturen....... Probleem opgelost.

Het zal mij allemaal aan m'n anus oxideren
CCNP / CCDP / CCSE / CEH / JNCIS-FWV / CCIE Security Written

Paarse Layout \o/

Dat zou al es fucking tijd worden, ik heb 6 maanden aan kees z'n kop moeten zeuren ;)

anyway: YAY!

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

[-_-]

Heb hem net even getest, werkt als een trein. :)
quote:

Welcome to the Tweakers.net IRC Network Sorcerer!sorcerer@host
This server was created Thu May 15 2003 at 13:24:31 CEST
osiris.v6.parse.nl bahamut-1.4(35)+inet6(1.0a) oiwscrknfydaAbgheFxXjS biklLmMnoprRstvc
quote:
NBK schreef op 15 May 2003 @ 14:18:
C:\>ping6
'ping6' is not recognized as an i
operable program or batch file.

C:\>tracert6
'tracert6' is not recognized as a
operable program or batch file.

:?
Eerst ff "ipv6 install" typen :)

y hulo thar

Paarse Layout \o/

quote:
BrZ schreef op 15 May 2003 @ 14:30:
Hmm, leuk dat het mij ook verteld is :P
En es bedenken wat ik met lame ipv6-hostname troep ga doen ;)

Dat doet me denken
Jullie hebben toch wel iets draaien dat dns pollution afstraft he? Helaas kunnen veel mensen niet omgaan met reverse dns :|

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Waarom doet hij het hier nou niet?
mIRC => Unable to resolve?

Pingen => idem!? :?

edit:

[quote]IcE_364 schreef op 15 mei 2003 @ 15:05:
[...]

Eerst ff "ipv6 install" typen :)[/quote]

Never mind... :X

edit:

Hmm, toch niet dus...

Fire69 wijzigde dit bericht 15-05-2003 15:20 (67%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Officieel ele fan

quote:
Fire69 schreef op 15 May 2003 @ 15:18:
edit:

Hmm, toch niet dus...
ff zelf zoeken is toch niet zo moeilijk ? --> http://www.ipv6.org/impl/windows.html

61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt

Nu nog even gratis IPv6-tunneltjes van Tweakers.net ofzo en Osiris is ook weer heppie :+

Na mijn weten doet @Home er nl nog niet aan enzo :/

GPG Public Key: Haal 'm nu binnen via wwwkeys.eu.pgp.net of van m'n eigen site.

Officieel ele fan

quote:
Osiris schreef op 15 May 2003 @ 15:32:
Nu nog even gratis IPv6-tunneltjes van Tweakers.net ofzo en Osiris is ook weer heppie :+

Daarvoor heb je z.g. tunnelbrokers :
http://original.xs4all.nl/xs4all-IPv6.html

quote:
Osiris schreef op 15 May 2003 @ 15:32:

zoeken bij google naar 'free ipv6 tunnelbroker' of kijk es www.sixxs.net , www.ipng.org.uk enz

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Is het mogelijk dat mij provider nog geen IPv6 ondersteund?
Op mijn pc en op mijn router is beide ipv6 geinstalleerd, maar ik krijg nog steeds 'Host unreachable'... :'(

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Voor diegenen die graag wat meer lezen op http://www.bieringer.de/linux/IPv6/ vind je links naar de diverse ipv6 how-to's.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

quote:
Fire69 schreef op 15 May 2003 @ 16:03:
Is het mogelijk dat mij provider nog geen IPv6 ondersteund?
Op mijn pc en op mijn router is beide ipv6 geinstalleerd, maar ik krijg nog steeds 'Host unreachable'... :'(
Even een freenet tunneltje aanmaken of een NIC-handle registreren (6BONE bijvoorbeeld) en daarna via www.sixxs.net een tunnel aanvragen.

Centis Online Backup. Als zekerheid telt

ik kan zeker met freesco geen ipv6 tunnel maken :?
dan betekend dus dat ik nu nog sneller moet werken om die bak te vervangen :o

05-09 M5: Leuk, signature spam :P
06-09 Sjoelworst: Sjoelworst FTW!
07-09 M5: En wie winnen er? Natuurlijk: Sjoelwost!

SMS "SIG bericht" naar 0622643117

Ik zou ook even een ip6.int reverse maken, aangezien bijna alles dat nog gebruikt ipv ip6.arpa. :)
Reg. datum: 27 februari 2001

Misschien is dit een leuke gelegenheid om hier even (eenvoudig) de verschillen tussen ipv4 en ipv6 en de voordelen e.d. uit te leggen. Voor de toevallig langskomende n00b is dat best leerzaam, dan wordt het ook wat duidelijker waar het topic over gaat.
quote:
Jesse schreef op 15 May 2003 @ 18:30:
Misschien is dit een leuke gelegenheid om hier even (eenvoudig) de verschillen tussen ipv4 en ipv6 en de voordelen e.d. uit te leggen. Voor de toevallig langskomende n00b is dat best leerzaam, dan wordt het ook wat duidelijker waar het topic over gaat.

Goed idee :)

Het enige wat ik er van weet is nl dat het gewoon een nieuw IP-protocol is, waardoor er opeens meeeeeeeega-veel IP's oid zijn...

Maar verder gaat mijn kennis ook niet :/ http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif

GPG Public Key: Haal 'm nu binnen via wwwkeys.eu.pgp.net of van m'n eigen site.

Flappie!

Aangezien IPv6 toch in de iets hogere netwerkmaterie valt, is het misschien wel eens handig om /24 te veranderen in PNS & IPv6.... Trekt misschien ook eens wat meer bezoekers

* Whizzer denkt dat er best wel behoefte is aan een plaatsje op GoT waar mensen hun IPv6 vragen kwijt kunnen...

Officieel ele fan

quote:
Whizzer schreef op 15 May 2003 @ 19:08:
* Whizzer denkt dat er best wel behoefte is aan een plaatsje op GoT waar mensen hun IPv6 vragen kwijt kunnen...
Als dat zo zou zijn, zouden er wel meer vragen over gesteld worden lijkt me ? Men kan gewoon zijn IPv6 vragen in het netwerkenhoekje kwijt afaik..

Flappie!

Als je een search doet op 'ipv6', zijn de topics voornamelijk verdeeld over NOS, NT, IT en PNS. Misschien wel heeeeeeel simplistisch gezocht...

Het is maar een ideetje... Geen flame of wat dan ook bedoeld.... Misschien krijg je het wel voor elkaar om meer mensen met IPv6 kennis te laten maken als ze hier een duidelijk plekje hebben om erover te discusieren.... Persoonlijk zou ik in zo'n forum dan niet alleen het verbinden op basis van IPv6 behandelen, maar ook IPv6 gerelateerde software.

Een site als www.hs247.com was een goede infobron, maar de laatste update is ook alweer van oktober. Ja hebt nog tig andere sites als www.ipv6.org en www.kame.net, maar ook die missen hèt....

As said before: It's just my opinion

wanbetaler
Reg. datum: 07 augustus 2001

* m-m heeft speciaal voor de gelegenheid zijn ipv6 tunnel weer aangeslingerd :P

(Volgens die site is dat maar goed ook :X
Last Alive 2002-04-29 08:09:14
)

m-m is ~myself@cl-256.ams-02.nl.sixxs.net * michiel heijkoop
m-m on #CME @#oce #doc #tweakers.net
m-m using osiris.v6.parse.nl Tweakers.net IPv6 IRC server by Parse
m-m has identified for this nick
m-m has been idle 44mins 10secs, signed on Thu May 15 20:35:49
m-m End of /WHOIS list.

\o/

m-m wijzigde dit bericht 15-05-2003 23:08 (80%)

Will you be there when the big door swings open?

quote:
Onno schreef op 15 mei 2003 @ 17:56:
Ik zou ook even een ip6.int reverse maken, aangezien bijna alles dat nog gebruikt ipv ip6.arpa. :)
zal ik ff fixen. Ik zie trouwens ook een hoop mensen connecten met geen of niet werkende reverses.

* Bart Coppens heeft hans al genoeg geaait op #nos daarstraks, maar ik kan het me niet echt laten van vreugde :+ *aait Hans*
--- [Gelmir] (~bartcopp@home.ipv6.bartcoppens.be) : Bart Coppens
--- [Gelmir] #tweakers.net @#nos #linux
--- [Gelmir] osiris.v6.parse.nl :Tweakers.net IPv6 IRC server by Parse
:9 :9 :9 :9 :9 :9

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws