Hoofdcategorieën
Topicacties

Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

Naar aanleiding van een aantal directe (ICQ) en indirecte vragen (in topics) naar mijn nieuwe laptop heb ik maar besloten om een korte review te schrijven over mijn aankoop.

Ik heb dit apparaat al enkele weken en ben er nog steeds uitermate tevreden over.

Specs
Processor
-Intel Pentium M Processor with 1MB On-Die L2 Cache
-Speeds at 1.3GHz.
-uFC-PGA package
BIOS
-AMI, 4Mb Flash EPROM, PMU, Plug & Play.
-Boot from IDE CD-ROM and USB FDD, Ai-flash II
Chipset
Intel 855 GM

Main Memory
-On board 256 MB DDR266 DRAM design
-1 x SODIMM socket for expansion up to 768MB (BTO option) on system bottom side

Display
14.1" XGA 1024x768 active matrix TFT, 64K colors max

Graphics & Video Module
Embedded 855 GM internal GFX

PC Cards Slot
-PCMCIA 2.1 supports one Type II/I
-32-bit PC CardBus 1.0 architecture
-Ricoh CardBay design to support SmartMedia, MMC/SD, Memory Stick, Smart Card

Hard Disk Drive
-2.5" 9.5mm IDE HDD /w Ultra DMA/100 / S.M.A.R.T. supported (schijnt IMB liquid bearing te zijn)
-Supported capacities of 40/60 GB and 4200RPM (BTO option)

Optical Storage Device
-Interchangeable 5.25" ATAPI 24/16/10/24X DVD+CDRW Combo module
Toshiba, burnproof
-Support module warm swap function

Connectivity
-USB1.1 Bluetooth dongle support
-MDC Modem support
-MiniPCI 802.11b module (BTO option)
-MiniPCI 802.11b/a dual-band module (BTO option)
-AC Link V. 2.1 Compliant and V.92 / K56flex support
-On board 10/100 Mbps RealTeK Fast Ethernet controller
-Full and Half duplex mode support for 10/100 Mbps
-MODEM supported V.92 and universal PPT ( CTR 21, JATE, FCC, A-tick, DGT)
-Wireless Certification System: TWN, CHN, FCC, European

Interface
-One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
-One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor
-Two USB ports support USB 2.0
-Two Audio jacks: Audio-out / Mic-in
-One LAN RJ-45 and One Phone RJ-11 jack
-One 1394 B Type jack
-One Infrared port support IrDA
-PortBar III 68-pin connector

Audio
-Built-in AC'97 compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
-Built-in speakers and mono microphone.

Power Management
-Full feature SMI power management, Stand-by, Suspend to Disk, and Suspend to RAM
-APM 1.2 and ACPI 2.0

Battery Pack & Life
-Main: Li-Ion 8cells, 3.7V, 4400mAh, 65.12W battery pack
-Built-in gauge IC
-Run-down life, 4 hrs (Approx.), with Power4Gear extend battery run-down life to 7.4 hrs
-Charging time, 2.5 hrs Quick charge (System off) / 4hrs (Power on)

AC adapter
-Output : 19V DC, 3.42A, 65W
-Input : 100~240V AC, 50/60Hz universal
-3pin power supply system

Dimensions/Weight
-306 x 246-253 x 22mm front (min) 36-37mm rear (max.)
-4.8 lbs / ~2.2 kg w/ traveler drawer

Shipment bundle S/W:
-Trend PC-cillin 2002
-Ahead Nero v5.0+
-Asus DVD software

it?s all about the looks

Deze laptop is de nieuwe Centrino-notebook van Asus dat voortborduurt op de M2-series. De M, staat waarschijnlijk voor Mobility, en dat komt dan ook duidelijk naar voren. Zoals je uit de specs kan uitmaken behoort dit notebook met een gewicht van 2.2kg tot de lichtere klasse.
De vorm is zodanig gemaakt (een wigvorm) dat het optisch veel dunner lijkt dan het dun is (306 x 246-253 x 22mm front (min) 36-37mm rear (max.)).

Hoewel dit apparaat een titaniumlook heeft, is enkel het beeldschermgedeelte van metaal. Helaas niet van titanium, maar een magnesiumlegering. Het toetsenbordgedeelte is van kunstof gemaakt, maar voelt zeer stevig aan.

De toesten zijn semi-transparant. Lijkt onzinnig, maar de echte tweaker kan wel wat verzinnen om dit te benutten (ik zat te denken om deze te verlichten met wat miniledjes.

http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/m2nphoto.jpg
http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/Top-L-F.gif
http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/Left-F-OPEN.gif

Bediening
Ik had hiervoor een Toshiba Tecra, waarvan de toetsen zeer soepel zijn in te drukken.
De toetsen van deze Asus voelden stevig en stug aan toen ik het net kocht, maar zijn na verloop van tijd heel soepel geworden. Tikt gewoon heerlijk.
Ik ben echter niet geheel te spreken over de indeling. Het is zodanig opgesteld dat wanneer je in het donker tikt, niet kan aanvoelen welke toets wat is. Vrijwel alle toestsen zijn van hetzelfde type ook. Niet echt handig voor nachtelijke codeersessies dus...
De entertoets is ook zeer klein. Heel vaak toets je de nabijliggende toetsen aan.
Kwestie van gewenning eigenlijk, maar dit had met een goede ontwerp natuurlijk voorkomen kunnen worden.

Boven het toetsenbord zijn vijftal ronde knoppen aanwezig. Twee grote aan beide uiteinden en vier in het midden.
De uiterste rechterste knop is de powerknop, de notebook kan dus ook alleen aan als de scherm opengeklapt is.
De meest linker is bedoeld om de Asus-applicatie PowerGear4 te bedienen. Deze dient voor powermanagement.
De middelste 4 kleine toetsen zijn voor het starten van applicaties.

De touchpad is zeer gevoelig in te stellen en werkt heel nauwkeurig. Zelfs met m?n dikke vingers is de bediening geen probleem. De bijgeleverde driver maakt het gebruik van de 4 touchpad toetsen overbodig naar mijn mening. Scrollen doe ik door de zijden van de pad te beroeren. Doubleclick en rechermuisknop zijn door mij aangewezen op de hoeken van de pad. Zelfs navigeren in m?n browser kan ik met de pad doen (back/forward).

Daarnaast krijg je nog een mooie Asus optische muis erbij, helemaal in passende titaniumlook. Van binnen is het een logitech OEM-muis, dus over hoe prettig deze werkt hoef ik niet meer te vertellen.

prestaties
Geen commentaar, hierbij een aantal Sandratesten, trek je conclusie.

http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra1-maxperf.jpg
http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra2-maxperf.jpg

http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra3-maxperf.jpg
http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra4-maxperf.jpg

Gaming:
Ik heb geen 3D-mark in huis, dus exacte benchmarks kan ik je niet geven.
Enige wat ik kan zeggen is dat mijn workstation (Athlon XP2200+, 768MB, GeForce4 MX440) een 3d-spel 37 fps geeft.
Datzelfde spel onder mijn andere workstation (Athon 650, 768MB, Geforce 1) 17fps, maar op de notebook 21fps geeft.
Extreem slecht is het dus niet, maar supergaming is het ook niet. Voldoet voor mij iig.

Lawaai.
De Pentium M-processor is ontworpen om te presteren en toch z?n hoofd koel te houden. En dat doet ie dan ook goed. De DVD-rom en HDD worden nog warmer (naja, je voelt het wel) dan de CPU zelf.
De CPU-fan slaat bijna nooit aan, en zelfs als ie dat doet, hoor je het niet met normaal omgevingsgeluid (lees: zoemen van je workstation)

uitblinker
Ik had dit notebook gekocht met gebruiksduur op accu als hoogste prioriteit, en ik moet zeggen, deze heeft me zeker niet teleurgesteld.

In een onofficiele test, waarin ik een avond nonstop ging testen op mijn gemiddeld gebruik. 2 divx-films van 30 minuten, 15 minuten 3d-spel spelen, kwartiertje iets tikken en de rest van de tijd internetten/lezen (browsen van jpg) gaf me een werktijd van vijf en een half uur ongeveer.

Een andere test, waarbij ik een constante slideshow van jpg laat tonen met tussenpauzes van 15secs (jpg wordt geladen via LANnetwerk, UTP). Intel Speedstep op automatic performance, DVD-rom geplaatst en Power4Gear op maximum battery-stand, kwam ik uit op 6:37 uur werktijd. (gemeten met een tool genaamd BatteryMon)

En een derde test, wordt dezelfde slideshow getoond, maar dan plaatjes vanaf HDD. Speedstep op max. Battery, DVD-rom verwijderd, Power4Gear max-battery. En ik kreeg een ongelooflijke 7:28 uur eruit geperst voordat 1% accu overbleef en de notebook in hibernate ging!!!

Accesoires
Je krijgt niet al teveel accesoires bij deze notebook. Standaard zit er GEEN operating system op. Dus ook geen recovery cd. Scheelt weer paar 100 euro, dus een goede zaak lijkt mij.
Een floppydrive krijg je ook niet, mis ik ook niet. Gebruik al jaren geen floppies meer.
Wel krijg je een zeer luxeuze en stevige leren tas bij met een klein subtiel glimmende Asuslogo en natuurlijk de gevoelige Aus/logitech optische muis.

Conclusie
Ik had deze notebook gekocht voor de beloofde extra batterijlevensduur en ik ben absoluut niet ontevreden. Naja. 9 uur gebruiksduur lijkt me nog leuker, maar helaas...
De bijgeleverde accu heeft wel minder vermogen dan het vorig M2-model, misschien dat later een sterkere accu verkrijgbaar zal zijn en kan 9 uur gebruiksduur zeker gehaald worden.

De prestaties spreken al voor zich, ik ben er uitermate tevreden over. Aangezien ik geen gamer ben, heb ik niet zoveel flitsende gfx nodig. In fact, ik gebruik het niet vaak op maximum performance, maar kies ik meestal voor automatic-stand bij gebruik van het lichtnet. Energiebesparend he, beter milieu begint bij je portemonnee.

kmf wijzigde dit bericht 12-05-2003 17:17 (3%)

De wifi heb ik nog niet kunnen testen omdat mijn bankrekening nog moet bijkomen van deze aankoop. Een wifi-accesspoint zit wel hoog in m'n verlanglijstje.

Long live the King!
Reg. datum: 12 april 2002

mooie review :) voor mij is de batterij tijd erg belangrijk! dat ziet er in ieder geval goed uit. spellen speel ik al een tijdje niet meer wegens tijd gebrek.

voornaamste taken zijn :
- Office / proggen en security stuff (daarom is WIFI voor mij ook erg belangrijk)
- muziek / dvd (voor op reis)

ik kijk nog even verder, maar mocht ik deze kopen dan zal ik proberen om WIFI even te testen. (onder voorbehoud dus ;))

3 Kamer Appartement Vlissingen te koop Gratis parkeren voor/achterzijde. Dichtbij A58, OV (bus/trein), Hogeschool Zeeland en diverse winkels.

VAIO powered
Reg. datum: 02 juni 2001

Mooi, mooi, een zeer informatieve post. Ik ben van plan om mijn huidige Laptop te vervangen met de M2400N. :)

Zou je misschien nog enkele (highRes) foto's van je laptop willen posten? Zodat ik het nog een weekje vol hou. ;)

art2d2
Reg. datum: 24 februari 2000

weet iemand of ie ook binnen kort uit komt met een 1.6GHz ? want daar ga ik dan voor met 512MB en 15" Svga

http://www.art2d2.nl

quote:
art2d2 schreef op 12 mei 2003 @ 18:44:
weet iemand of ie ook binnen kort uit komt met een 1.6GHz ? want daar ga ik dan voor met 512MB en 15" Svga
Hoe kom je erbij dat de 1.6Ghz 512MB en 15" heeft :? 8)7

quote:
FMS schreef op 12 May 2003 @ 18:31:
Mooi, mooi, een zeer informatieve post. Ik ben van plan om mijn huidige Laptop te vervangen met de M2400N. :)

Zou je misschien nog enkele (highRes) foto's van je laptop willen posten? Zodat ik het nog een weekje vol hou. ;)
http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3025.JPG

http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3026.JPG

http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3027.JPG

http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3029.JPG

http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3030.JPG

[url=http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3031.JPGhttp://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3031.JPG[/]

kmf wijzigde dit bericht 12-05-2003 20:58 (244%)

Reg. datum: 12 juli 2002

Erg leuke foto,s

Ik zit er ook aan te denken deze te gaan aanschaffen,

zou je mischien ook wat fotos van de zijkant kunnen nemen? ik bedoel dat ie dunner lijkt dan ie is wil ik ook wel eens zelf zien. Ik heb in de omgeving utrecht nog geen shop gevonden om m uit te testen. :) :)

Ziet er cool uit

enneh speelt ie de dvds en divx een beetje mooi af, de videokaart is immers niet het sterkste staaltje van deze laptop.... :) :) :)

Usque ad Finem

En wat ook redelijk belangrijk is, hoe is het beeldscherm, want dat is toch een van de meest belangrijke dingen, je kijkt er continue naar. De resolutie vind ik wat laag, Dell heeft bijvoorbeeld 14" schermen die 1400xnogiets halen, dat vind ik persoonlijk iets fijner.

Ik zit ook aan een Asus te denken, ik heb liever een Dell, maar die zijn veel duurder. Asus maakt erg mooie laptops die niet echt duur zijn en je kan ze op de hoek halen (Mycom bijvoorbeeld). Voor Dell moet je maar op de plaatjes op de site afgaan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

quote:
douwemeijer schreef op 13 May 2003 @ 01:16:
Erg leuke foto,s

Ik zit er ook aan te denken deze te gaan aanschaffen,

zou je mischien ook wat fotos van de zijkant kunnen nemen? ik bedoel dat ie dunner lijkt dan ie is wil ik ook wel eens zelf zien. Ik heb in de omgeving utrecht nog geen shop gevonden om m uit te testen. :) :)

zal ik morgen wel even doen

quote:

Ziet er cool uit

enneh speelt ie de dvds en divx een beetje mooi af, de videokaart is immers niet het sterkste staaltje van deze laptop.... :) :) :)

divx en dvds hebben natuurlijk niks met videokaart te maken. Deze maken gewoon gebruik van CPU-kracht. En daar heeft ie dus meer dan genoeg van. Op 25% CPU-kracht (max. powersavingstand) kan ie niet geheel vloeiend bepaalde divx5-filmpjes afspelen (geluid loopt asynchroon bij snelle scenes), maar dat is niet verwonderlijk, aangezien mijn Athlon650 deze al niet aankon.
CPU op 50% lostte het probleem uiteraard compleet op. (enhanced speedstep, kan in fasen van 25% vastgesteld worden)

Op 25% CPU-kracht draaien DVDs al prima.

quote:
Beaves schreef op 13 mei 2003 @ 01:26:
En wat ook redelijk belangrijk is, hoe is het beeldscherm, want dat is toch een van de meest belangrijke dingen, je kijkt er continue naar. De resolutie vind ik wat laag, Dell heeft bijvoorbeeld 14" schermen die 1400xnogiets halen, dat vind ik persoonlijk iets fijner.

Ik zit ook aan een Asus te denken, ik heb liever een Dell, maar die zijn veel duurder. Asus maakt erg mooie laptops die niet echt duur zijn en je kan ze op de hoek halen (Mycom bijvoorbeeld). Voor Dell moet je maar op de plaatjes op de site afgaan.

Het scherm is veel scherper en helderder dan mijn Toshiba Tecra, maar daar had ik dan ook maar 800x600 resolutie.
1024x800 werkt prima voor mij, ook al werk ik op mijn workstation op een resolutie van 1600x1200.
Ik vond het niet waard om zoveel geld uit te geven aan een scherm dat 1" groter is en (waarschijnlijk) ook alleen 1024 aan kan (alleen hele dure modellen kunnen een hogere reso aan). Een 15" vreet ook meer energie, wat natuurlijk tegen mijn #1 priority ingaat.

Een medetweaker, Exirion heeft dit model ook gehaald, en merkte op dat hij het beeldkwaliteit niet echt goed vind. Maar de volgende dag zei hij dat het beeld beter lijkt te zijn geworden. Misschien hebben die dingen een burn-in tijd nodig of zo :?

Ik merkte dit zelf ook wel. In het begin leek wit meer cremekleurig, maar nu is het helemaal wit. Kleurweergave is prima geworden.

(PS. Exirion schijnt een sub-deadpixel te hebben, een pixel kon geen groen weergeven OID, ik kan geen dead pixel spotten gelukkig :) )

Wat heel erg opvalt is dat het scherm heel fel kan zijn, op de hoogste stand doet het gewoon pijn aan de ogen. Gelukkig is de brightness makkelijk te regelen en in zeer veel trappen. Ik gebruik m'n laptop meestal in de 10-20% brightnesszone. 100% zou waarschijnlijk enkel op terrassen worden gebruikt.
Antireflectie coating zit er trouwens ook op. En werkt nog prima ook :)

dan jij!
Reg. datum: 30 september 2000

Wat ik me nou afvraag is hoe deze laptop op grafisch gebied presteert in vergelijking met de Ati Mobile Radeon 9000 die in de Acer-versie met Centrino processor zit... Heeft iemand daar een antwoord op?

edit: athlonkmf, kan jij misschien wat meer vertellen over het grafische gedeelte van de Asus?

edit2: via de website van Intel ben ik er al achtergekomen dat de chipset (855GM) werkt met "Intel® Extreme Graphics 2 technology". nu nog iets vinden over het geheugen, shared/dedicated etc...

reiker wijzigde dit bericht 13-05-2003 12:46 (49%)

Zo gezegd, zo gedaan.
Pixilated NetphreaX

Long live the King!

toch nog 2 vraagjes, heb de site bekeken en jou post:

- zit er wireless in of moet je nog een kaartje kopen?
- er is geen tv out? (zie wel iets voor externe monitor)

3 Kamer Appartement Vlissingen te koop Gratis parkeren voor/achterzijde. Dichtbij A58, OV (bus/trein), Hogeschool Zeeland en diverse winkels.

Even een paar vragen beantwoorden.

Wifi zit er uiteraard standaard in, dat hoort bij het Centrino-platform. anders mochten ze niet eens die naam gebruiken.

Er zit geen TV-out op.

En het grafisch gedeelte. Is idd Intel Extr. GFX. Het schijnt 8MB shared te zijn, maar ik kan nergens de settings daarvan zien en het lijkt zelfs alsof m'n RAM gewoon 256 MB is.
Qua prestaties had ik al gezegd. Het is ietwat beter dan een Geforce1, maar heel wat slechter dan een Geforce4. Denk dat het ergens rond de Geforce 2-3 schommelt. Ik heb geen 3d-max...

En ik baal wel een beetje, want nu is de prijs van deze prachtlaptop al met 100 euro gedaald. Had ik twee weken gewacht, dan had ik nu ook een Wifi-AP kunnen kopen...
Maar ik heb wel twee weken eerder kunnen genieten.

kmf wijzigde dit bericht 14-05-2003 12:08 (14%)

Reg. datum: 18 februari 2002

Zou je nog foto’s van de zijkant kunnen maken? :) Ik wil weten hoe dun hij oogt, want 3.7cm is toch behoorlijk dik.

Zou je misschien ook iets meer kunnen vertellen over de behuizing ervan of het stevig genoeg is etc.

quote:
Branden schreef op 14 May 2003 @ 12:08:
Zou je nog foto’s van de zijkant kunnen maken? :) Ik wil weten hoe dun hij oogt, want 3.7cm is toch behoorlijk dik.

Zou je misschien ook iets meer kunnen vertellen over de behuizing ervan of het stevig genoeg is etc.

http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/IMG_3032.JPG
http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/IMG_3033.JPG

Als je een 19" monitor hebt, dan zijn ze op ware grootte.

Hoe sterk de behuizing is? Tja, ik zal er niet op zitten. Maar scherm is van metal, en main body is van kunstof.
Als je het aan een hoek optilt, gaat het niet eens kraken, dus stevig is die wel.

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
athlonkmf schreef op 13 May 2003 @ 01:46:
(PS. Exirion schijnt een sub-deadpixel te hebben, een pixel kon geen groen weergeven OID, ik kan geen dead pixel spotten gelukkig :) )

Ik heb inmiddels toch een nieuw exemplaar zonder problemen :P
Overigens vind ik het display voor een notebook erg goed. Je moet 'm alleen niet naast m'n desktop 17" Hitachi TFT zien want dan valt het beeld echt enorm tegen ineens ;)

quote:
Branden schreef op 14 mei 2003 @ 12:08:

http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN1147_2.jpg
http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN1148_2.jpg

Lekker plat en slank. Het bovenpaneel is zoals athlonkmf al schreef van metaal (magnesium) en de zilverkleurige rand om het keyboard heen ook. De titaniumkleurige rand tussen keyboard en zilveren rand in is kunststof. Al met al voelt het geheel lekker licht en stevig aan. Ik las ergens dat de binnenkant van de notebook grotendeels magnesium is voor laag gewicht en hoge stijfheid van het frame.

En de accutijd: ik haal zoals athlonkmf ook meldde regelmatig ruim 6 uur op 1 acculading. Met gemiddeld gebruik is ruim 5 uur wel het minimum :)

Het enige minpuntje: bij zowel m'n vorige m2400n als de huidige vind ik het deel van het toetsenbord waar de cursortoetsen zitten een beetje klapperig aanvoelen. Er zit een klein beetje speling ergens waardoor ie soms wat klappert als je hard typt. Verder ben ik helemaal tevreden. Het ziet er gelikt uit, draait als een tiet en is nog stevig ook voor een leuke prijs.

Deze week koop ik nog wel een WLAN access point :P Ik heb wat matige verhalen over de Asus WL-300 gelezen maar ik denk dat ik die toch haal. Is vrij goedkoop en ziet er netjes uit voor in de woonkamer. Mocht ie erg tegenvallen dan breng ik 'm weer terug.

Overigens is de muis die er bij zit gewoon een optische Logitech OEM muis die in titanium kleur is gespoten. Lekker klein muisje dat prima werkt. Netjes dus.

Exirion wijzigde dit bericht 14-05-2003 14:08 (5%)

"Met een raket op 't dak!"

Reg. datum: 06 januari 2000

Ik blijf 't een enorm mooi notebook vinden. Wel erg jammer dat er geen TV-out op zit...

Maarre, wat zijn de 'concurrenten'?

Update: Ik heb vanmiddag de Asus WL-300 access point gekocht en aan m'n Edimax router gehangen, en het werkt prima :) Het bereik valt me best mee en met 128-bit encriptie haal ik in de kamer hiernaast nog ruim 400KB/s. Voor internetten e.d. meer dan voldoende vind ik. Overigens blijkt Intel op redelijk korte termijn met een release van Linux drivers voor de WLAN 2100 chipset van de Centrino te komen. Lijkt me erg welkom :Y)

Reg. datum: 22 augustus 2000

quote:
Timmey schreef op 14 May 2003 @ 17:09:
Ik blijf 't een enorm mooi notebook vinden. Wel erg jammer dat er geen TV-out op zit...

Maarre, wat zijn de 'concurrenten'?
Ik zit zelf te twijfelen over deze Acer
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461
in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/754499/6

en Asus zelf heeft een leuke nieuwe laptop uit:
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=11698

Intel® Centrino™ Mobile Technology
2-Spindle 14.1" XGA/SXGA+ TFT
Pentium® M processor 1.5+ GHz
Intel® 855 GM Chipset
Intel® PRO/Wireless 2100 Network Connection
Secondary battery available
PortBar III Support
Touchpad lock support

quote:
Stiffener schreef op 16 mei 2003 @ 11:47:
[...]

Ik zit zelf te twijfelen over deze Acer
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461
in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/754499/6

en Asus zelf heeft een leuke nieuwe laptop uit:
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=11698

Intel® Centrino™ Mobile Technology
2-Spindle 14.1" XGA/SXGA+ TFT
Pentium® M processor 1.5+ GHz
Intel® 855 GM Chipset
Intel® PRO/Wireless 2100 Network Connection
Secondary battery available
PortBar III Support
Touchpad lock support
Dat is de M3800n. Ik had die ook even bekeken. het is vrijwel identiek aan de 2400n, alleen is de 3800 niet in wigvorm gebouwd. Je levert flink wat in qua compactheid, maar wint wel de mogelijkheid om 2e accu in te proppen -> 10,5 uur gebruiksduur. Genoeg voor een lange vlucht ;)

New Found Glory
Reg. datum: 20 januari 2001

Hmm klinkt erg goed in mn oren! :)
Ik bezit zelf de Asus L3400s.. accu-tijd 2 uur en 10 minuten :P
Jammer dat hij geen tv-out heeft wat voor mij toch wel zeker een must is..

Kan je misschien een 3dMark2001 test draaien? Of is 8 mb daar te weinig voor :?
Ben erg benieuwd naar de 3dprestaties :)

|Its better to lost love, then paint a smile and pretend| Specs | New Found Glory 0wnage!

Long live the King!

w00t, ik heb hem ook :D gister besteld, vandaag in huis. wat mij opviel is het gewicht, niet echt zwaar :) nu nog even rugzak kopen, moet namelijk af en toe mee op de fiets. de tas die er bij zit is wel makkelijk voor in de trein of auto.

nu nog even bezig met installatie van XP en 2K, dan kan ik eventueel nog wat specifieke benchmarken draaien mochten mensen interesse hebben.
hierna Linux (debian of slackware denk ik) erop en even kijken in hoeverre alles herkend word. will keep you all informed :P

quote:
sh4d0wman schreef op 16 May 2003 @ 19:46:
hierna Linux (debian of slackware denk ik) erop en even kijken in hoeverre alles herkend word. will keep you all informed :P

Debian 3.0 en Knoppix draaien bij mij prima :) Even offtopic: Knoppix bevalt me zo goed dat ik op al m'n systemen nu Knoppix ipv Debian ben gaan draaien. Knoppix is ook gewoon Debian met vooral veel nieuwe software geinstaleerd.

Het grootste probleem: De standaard kernels ondersteunen ACPI niet/nauwelijks dus je zult de ACPI patches op Sourceforge moeten toepassen om echt zuinig te draaien. Bovendien zijn de Linux drivers voor de WLAN module van Centrino nog in de maak. In maart las ik dat ze binnen enkele maanden zouden komen maar ik geloof dat Intel er niet zo'n haast mee maakt. Linux moet ik dus gewoon met een draadje voor het netwerk doen...

chilled by Xeon²
Reg. datum: 26 maart 2001

Topic is al een tijdje verdwenen, maar toch. Wil ik nu de 3D-Prestaties weten van die Onboard Intel 855 GM :?

het enige wat ik hoef te weten is Unreal Tournament 2003 benchmark :) vergelijking met andere systemen is dan eenvoudiger (Quake III is verouderd daarvoor)

2x Xeon 2.8 64-Bit Nocona | Supermicro X6DA8-G2 | 1GB DDR-II Reg.| ATi X800XT + X700Pro | 1.6 Terabyte @ HDD's

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: