Reg. datum: 01 juni 2002
Vraag/opmerking uit vorig topic
1. Beeld van externe VGA en TV-OUT is zeer slecht, geeft een vaag beeld (niet acceptabel dus).
2. Wifi heeft geen tot slecht bereik. (Wordt bevestigd in dit draadje)..
3. In de uit-stand (power off) wordt er toch veel energie van de accu verbruikt. (+/- 17% gedurende 1 nacht).
4. Wordt bij jullie de transfo van de Acer TM 800 ook zo erg warm?
5. Pieptoon
6. Bios versie update?
Antw:
1. Beeld geen problemen mee net gisteren getest met beamer en monitor, t.v. out nog niet gebruikt
2. Nog geen ervaring mee
3. Toevallig laatste 2 dagen na gekeken via die energie meter geen verlies na een nachtje blijft op 100 % staan
4. Geen last van, het is een normale trafo warmte, niet extreem
5. Ik heb goede oren pieptoontje erg ver weg iets van te horen, met mijn oor op de laptop
6. Ik heb versie 3a15 wacht dus nog even op de reaktie’s van andere of een update nodig / aan te raden is.
Ik heb deze Travelmate 800Lci nu een kleine 10 dagen, ben er erg tevreden over.
Zeer mooi en strak beeld, geeft alles mooi weer. Doet zeker bij normaal gebruik lang met de accu toch zo’n 4,5 uur of langer. Gebruik je niet de accu en sluit je de 800 Lci aan op de trafo loopt het beestje nog veel mooier maar dat is bekend.
Ik ben net zo als iedereen, en wil graag horen of ik de juiste koop heb gedaan. Voor mij in ieder geval wel. En mocht blijken dat er wat minpuntjes die nu naar boven komen is dat niet erg, bij elk ander merk zal er ook wel wat wezen/zijn. En kan dat verholpen worden doormiddel van een bios update is dat toch prima.
1. Beeld van externe VGA en TV-OUT is zeer slecht, geeft een vaag beeld (niet acceptabel dus).
3. In de uit-stand (power off) wordt er toch veel energie van de accu verbruikt. (+/- 17% gedurende 1 nacht).
5. Pieptoon
6. Bios versie update?
Antw:
1. Beeld geen problemen mee net gisteren getest met beamer en monitor, t.v. out nog niet gebruikt
2. Nog geen ervaring mee
3. Toevallig laatste 2 dagen na gekeken via die energie meter geen verlies na een nachtje blijft op 100 % staan
4. Geen last van, het is een normale trafo warmte, niet extreem
5. Ik heb goede oren pieptoontje erg ver weg iets van te horen, met mijn oor op de laptop
6. Ik heb versie 3a15 wacht dus nog even op de reaktie’s van andere of een update nodig / aan te raden is.
Zeer mooi en strak beeld, geeft alles mooi weer. Doet zeker bij normaal gebruik lang met de accu toch zo’n 4,5 uur of langer. Gebruik je niet de accu en sluit je de 800 Lci aan op de trafo loopt het beestje nog veel mooier maar dat is bekend.
Ik ben net zo als iedereen, en wil graag horen of ik de juiste koop heb gedaan. Voor mij in ieder geval wel. En mocht blijken dat er wat minpuntjes die nu naar boven komen is dat niet erg, bij elk ander merk zal er ook wel wat wezen/zijn. En kan dat verholpen worden doormiddel van een bios update is dat toch prima.
Wacht op een I7 Quad Core iMac <> FUJI FILM FINEPIX S100FS <> Logitech Z5500 <> Canon Pixma IP5000
Eindelijk een topic waar de eigenaren van de beroemde Travelmate hun ervaring met de notebook met ons kunnen delen
edit:
TraveLAMte
Is het ding zo langzaam ja? 
TraveLAMte
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
de officiele biosupdate is versie 16.
changelog:
code:
Ik ga de travelmate volgende week halen
changelog:
code:
1
| BIOS Changed: 1.Fix S4->S3->resume time too long issue. |
Ik ga de travelmate volgende week halen
Dikkie wijzigde dit bericht 11-05-2003 22:51 (39%)
Reg. datum: 13 augustus 1999
quote:Montana schreef op 11 May 2003 @ 22:45:
Vraag/opmerking uit vorig topic
5. Pieptoon
6. Bios versie update?
1. ik gebruik dagelijks een externe monitor op 1400*1050. Geen problemen mee ondervonden. Beeld lijkt ok. Het vreemde is wel dat ik dat ik op deze resolutie alleen maar een refreshrate van 60Hz voor elkaar kan krijgen. Maar volgens mij moet dat wel op te lossen zijn.
TV-Out werkt bij mij goed. Beeld is beter dan mijn Matrox G400. Echter nog niks met ondertitels bekeken.
2. WiFi nog niet echt gebruikt. Wel is het zo dat mijn collega op een bepaald punt 11Mbit / s haalde terwijl ik daar maar 2 Mb / seconde kreeg.
3. Weet ik niet.
4. Ja.
5. Heb ik ook.
6. Weet ik niet.
Dus bij jou ook echt gloeiend heet? Denk je dat het kwaad kan?quote:
gloeiend is een groot woord. Kan hem nog wel vast houden zonder dat het pijn doet (maar heel veel warmer moet het ook niet worden). Denk niet dat het kwaad kan.quote:WardElst schreef op 11 May 2003 @ 22:59:
[...]
Dus bij jou ook echt gloeiend heet? Denk je dat het kwaad kan?
Vraag:
Heeft iemand op een externe monitor en met resolutie 1400*1050 de refreshrate hoger dan 60Hz kunnen krijgen?
Heeft iemand op een externe monitor en met resolutie 1400*1050 de refreshrate hoger dan 60Hz kunnen krijgen?
Reg. datum: 22 augustus 2000
quote:Montana schreef op 11 May 2003 @ 22:45:
Zeer mooi en strak beeld, geeft alles mooi weer.
quote:
Mag ik vragen waar jullie hem gekocht hebben. Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen en heb de pricelist natuurlijk volledig uitgeplozen, maar wil gaag ook jullie mening weten over de winkel waar je hem gehaald hebt...
thx
Reg. datum: 11 mei 2003
Reg. datum: 11 mei 2003
quote:j-w schreef op 11 mei 2003 @ 23:04:
Vraag:
Volgens iemand uit een nieuwsgroep comp.sys.laptops
Kweet niet of het helpt..quote:
Just tried it on my TM800LCi. Sure it's not as crisp as builtin LCD,
that's the nature of tubes. I had to disable DDC in setting as it kept
insisting on 1280x1024 resolution of external monitor even when I was
setting dual-mon to extended desktop with both being SXGA+ (1400x1050).
After you disable DDC, you can adjust refresh rate, size/position,
syncronization.
quote:Stiffener schreef op 11 mei 2003 @ 23:06:
[...]
[...]
Mag ik vragen waar jullie hem gekocht hebben. Ik wil er zelf ook 1 aanschaffen en heb de pricelist natuurlijk volledig uitgeplozen, maar wil gaag ook jullie mening weten over de winkel waar je hem gehaald hebt...
thx
Ik woon in Apeldoorn dus besteld bij Beat-It en de volgende dag opgehaald.
Dit was de 2e x dat ik daar wat besteld heb en ben er tevreden over. Alles wordt goed afgehandeld en via de telefoon en mail de juiste goede informatie gekregen.
Montana wijzigde dit bericht 11-05-2003 23:14 (17%)
Wacht op een I7 Quad Core iMac <> FUJI FILM FINEPIX S100FS <> Logitech Z5500 <> Canon Pixma IP5000
ik weet niet hoe het met de nieuwe travelmate is maar ik heb hier een 507T op mijn buro staan en die vind ik echt BRAK beeld is brak hdd is niet lekker enz 
voelt de nieuwe wel stevig aan?
voelt de nieuwe wel stevig aan?
Ik weet niet wat jij verwacht van een notebook qua stevigheid; maar tov mijn oude laptop voelt deze toch erg degelijk en goed afgewerkt aan.
Ook heel licht en dun.
Ook heel licht en dun.
quote:Montana schreef op 11 May 2003 @ 23:12:
[...]
Ik woon in Apeldoorn dus besteld bij Beat-It en de volgende dag opgehaald.
Dit was de 2e x dat ik daar wat besteld heb en ben er tevreden over. Alles wordt goed afgehandeld en via de telefoon en mail de juiste goede informatie gekregen.
thx..
Ik woon helaas wat verder weg
Maar ik zit zelf te twijfelen tussen Beat-IT , PC-snel en eventueel een andere uit de pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/53641
Heb jij enig idee of versturen een optie is met een laptop ?
Ik ben daar niet echt voor ivm beschadigen of andere mogelijk foute dingen.....
Alhoewel met versturen van de laptop voor reparatie, het meestal ook goed gaat....
Iemand enige ervaring dat je laptop via UPS oid bezorgd wordt ?
quote:WardElst schreef op 11 May 2003 @ 23:31:
Ik weet niet wat jij verwacht van een notebook qua stevigheid; maar tov mijn oude laptop voelt deze toch erg degelijk en goed afgewerkt aan.
Ook heel licht en dun.
waar heb jij je laptop gehaald ??
Als ik mag vragen
Loft wijzigde dit bericht 11-05-2003 23:33 (6%)
Tuurlijk mag je dat 
Maar je gaat er niet veel aan hebben
In België zelf besteld via mijn vader.
quote:WardElst schreef op 11 mei 2003 @ 23:35:
Tuurlijk mag je dat
Nee dat is niet direct een optie
Scheelt het in België veel met de prijs ? Of veel met de prijs die jij er voor betaald hebt? Of service ? Gaat de laptop van jou via Acer België ?
Nee, via mijn vader was het ongeveer even duur als de goedkoopste winkel in NL uit de Pricewatch.
Reg. datum: 02 juli 2001
Heb de 800 bij Dynabyte om de hoek gehaald. Iets duurder, maar de reden mag duidelijk zijn: bij gedonder mogen zij het regelen. Heb uiteindelijk nog een gratis USB floppydrive gekregen, omdat men een fout op de website had gemaakt (deze zit er dus standaard niet bij; ook niet ingebouwd).
En dat ik uiteindelijk drie (!) keer terug kon, bleek door een pixeldefect op het scherm. Netjes een ander meegekregen. Nu uiteindelijk sinds een aantal weken een gelukkige gebruiker. En je krijgt er een XP Professional licentie bij. Daar mag je voor bijbetalen bij andere laptops.
Adapters van dat compacte formaat met die capaciteit (trek de stekker er maar eens uit, duurt wel even voordat ledje dooft) worden zo warm. Is cool (hehe).
Tip: op de ftp site kun je de 3a19 resp. 3a18 bios downloaden.
Oh ja, en ergens op een recensie site gelezen dat het deksel een combinatie van aluminium en fiberglas is. In het kader van degelijkheid in combinatie met platheid voelt dit zeer stevig aan.
En dat ik uiteindelijk drie (!) keer terug kon, bleek door een pixeldefect op het scherm. Netjes een ander meegekregen. Nu uiteindelijk sinds een aantal weken een gelukkige gebruiker. En je krijgt er een XP Professional licentie bij. Daar mag je voor bijbetalen bij andere laptops.
Adapters van dat compacte formaat met die capaciteit (trek de stekker er maar eens uit, duurt wel even voordat ledje dooft) worden zo warm. Is cool (hehe).
Oh ja, en ergens op een recensie site gelezen dat het deksel een combinatie van aluminium en fiberglas is. In het kader van degelijkheid in combinatie met platheid voelt dit zeer stevig aan.
BlondMM wijzigde dit bericht 11-05-2003 23:52 (11%)
Ik denk dat het nu duidelijk wordt dat ik deze Acer ga halen 
Ik heb nog eens verschillende topics gelezen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/746466
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/737653
Ben er achter dat de meesten er positief zijn.
Hebben jullie nog mindere punten ontdekt ?
Weten jullie wat de pixel policy is ? 0 dode pixels ? of anders. Ik heb dat helaas nog niet op hun site ontdekt en de winkels waar ik geweest ben weten het ook niet ..
Ik heb nog eens verschillende topics gelezen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/746466
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/737653
Ben er achter dat de meesten er positief zijn.
Hebben jullie nog mindere punten ontdekt ?
Weten jullie wat de pixel policy is ? 0 dode pixels ? of anders. Ik heb dat helaas nog niet op hun site ontdekt en de winkels waar ik geweest ben weten het ook niet ..
Mag ik daaruit opmaken dat de policy is dat er geen dode pixels in mogen zitten ?quote:BlondMM schreef op 11 mei 2003 @ 23:47:
En heb je ook last van rare piepgeluiden, slechte tv-out, slechte wlan ontvangst en batterij capaciteit vermindering als de laptop uitstaat?quote:BlondMM schreef op 11 May 2003 @ 23:47:
Heb de 800 bij Dynabyte om de hoek gehaald. Iets duurder, maar de reden mag duidelijk zijn: bij gedonder mogen zij het regelen. Heb uiteindelijk nog een gratis USB floppydrive gekregen, omdat men een fout op de website had gemaakt (deze zit er dus standaard niet bij; ook niet ingebouwd).
quote:Stiffener schreef op 11 May 2003 @ 23:52:
[...]
Mag ik daaruit opmaken dat de policy is dat er geen dode pixels in mogen zitten ?
Ik heb het nergens terug kunnen vinden, maar heb er ook niet expliciet om gezocht. Mijn mening is dat ik een sloot geld betaal voor iets wat een aantal jaren mee moet gaan (zelfs al was het alleen een lcd scherm). Dan wil ik het ook zonder defecten. Einde discussie.
Dus dat communiceren in een winkel (en da's het voordeel boven postorder) levert in mijn geval meteen resultaat.
Ikzelf ben momenteel mijn batterij helemaal aan't opladen.
Morgen om 7 uur eens kijken of hij nog rond de 100% zit.
Het pietpgeluid heb ik ook. Maar je moet erg je best doen om dat te horen.
Met wifi heb ik niet per se een probleem qua slecht ontvangst; ik kan tot buiten achterin de tuin en overal in het huis. Maar ik heb het probleem dat mijn wifi verbinding om de paar minuten uitvalt. (werkt samen met wifi router 802.11b/g van linksys). Iemand oplossing?
Morgen om 7 uur eens kijken of hij nog rond de 100% zit.
Het pietpgeluid heb ik ook. Maar je moet erg je best doen om dat te horen.
Met wifi heb ik niet per se een probleem qua slecht ontvangst; ik kan tot buiten achterin de tuin en overal in het huis. Maar ik heb het probleem dat mijn wifi verbinding om de paar minuten uitvalt. (werkt samen met wifi router 802.11b/g van linksys). Iemand oplossing?
quote:BlondMM schreef op 12 mei 2003 @ 00:07:
[...]
Dus dat communiceren in een winkel (en da's het voordeel boven postorder) levert in mijn geval meteen resultaat.
Helemaal mee eens...
Ik ga morgen maar eens een mail sturen naar Acer.. Wellicht dat ik daar antwoord op krijg..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Dit topic is gesloten.