Hoofdcategorieën
Topicacties

[Zeta] Yellowtab's beos versie.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 januari 2000

http://www.yellowtab.com/graphics/top_left.png
Beos (door sommigen al onterecht dood verklaard) heeft een vervolg gekregen met de naam Zeta. Zeta gemaakt door Yellowtab en begint er al zeer goed uit te zien. Daarom dacht ik dat het leuk was dit topic te openen omdat ik weet dat er hier ook wat (ex-)BeOS gekken rondbrowsen en om wellicht wat interesse te wekken bij alle anderen die iets anders dan Microsoft windows willen maar de *nix varianten niet je van het vinden.

Kijk vooral eens naar de links in dit topic met een demo van cebit2003. Hierin onder andere Copy-pasten uit een pdf zonder dure acrobat software en vele andere toffe dingen.

http://www.yellowtab.com/products/graphics/screenshots/desktop3.png
Voor meer screenshots klik hier.

Er is op dit moment nog geen release date maar verwacht wordt dat het niet al te lang meer gaat duren. :)

Wie weer gaat Zeta wel voor elkaar krijgen wat linux en mac os niet lukten, de massa bij windows weghalen. Het word een makkelijk, goedkoop os op goedkope hardware. ;)

Update: YellowTab's Zeta rc1 ships !
Verderop in het topic staat het al maar wellicht toch interrestant om ook hier te vermelden. YellowTab is begonnen om rc1 te verkopen. Als je deze koopt is de upgrade naar de final maar 10eur en krijg je er nu al een Zeta t-shirtje bij :)

Update: Grijns reviewed yellowTAB's Zeta RC1
zie mijn post hier voor de review.

Grijns wijzigde dit bericht 10-11-2003 23:54 (22%)
Reden: Zeta rc1 ships !

"I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world." - Richard Dawkins
http://www.reitstoen.com/dawkins.php

the Fun Lovin' Criminal
Reg. datum: 18 juli 2001

BeOS was zo verschrikkelijk vet altijd!! Zeker voor multimedia was het geweldig. Ik ga zeker een versie van die Zeta kopen, kijk er nu al naar uit.
Maar ik kan je verzekeren dat ook BeOS geen massa bij Windows weg gaat halen. Daar is Windows gewoon teveel een 'standaard' voor.

I <3 Chocolate

Hartstikke gaaf!, ik ga het zeker weer proberen (mijn hardware is op dit moment meer standaard dan ten tijde van BeOS 5)

De grote krachten van BeOS waren (en zijn?) toch vooral:
de snelle bootup (sneller dan XP)
het BFS bestandssyteem dat is gewoon erg goed! en snel
geheugenmanagement
de Grafische engine, was volgens mij op OpenGL gebaseerd en ook weer lekker snel
De GUI, was gewoon lekker en intuïtief

maar als ik het zo zie gaan ze voor de Luna look (of is dat alleen een andere skin?) want ik vond de BeOS 5 look perfect

DI.fm/VocalTrance
Bionic Commando ReArmed B)

Wijzig mijn usericon!

Ik vind het erg jammer dat ze zo op XP willen lijken met dat lelijke blauw en groen, het originele 'goud' van beos vond ik veel mooier uitzien

/l、
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Pick my icon
 じしf, )ノ

Reg. datum: 22 april 2002

De BEOS'en beginnen er stilaan zeer goed uit te zien!

Het enige wat me nog bij mijn oude ;) win2000pro houdt is de hardwareondersteuning die ms van alle fabrikanten krijgt. Het probleem is dat je met BEOS er echt op moet letten dat je hardware ondersteund wordt en meestal moet je dan ook nog genoegen nemen met een standaard driver die veel van de extra functionaliteiten mist die de windowsdrivers wel hebben.

Spijtig, maar zolang dat de meeste fabrikanten het vertikken om goede drivers mee te leveren voor andere OS'en (lees : niet windows) ziek ik de grote massa niet overstappen.

"Teamwork is essential, it gives the enemy other people to shoot at"

Rugby ...

Nouja, heten ze Yellow Tab, en gaan ze uitgerekend dat weghalen :+

Geweldig initiatief. Mijn hart is verkocht aan BeOS, hoewel ik noodgedwongen meestal Windows gebruik nu. Linux is ook niet alles.

... is first and foremost, a state of mind, a spirit

Even wat extra info.

- de look hier is gewoon een skin. als je bij de screenshots kijkt zie je dat dit niet de eenige is.
- hw support is beter dan vroeger. Niet optimaal maar kijk alvast wat er al is op de supported hw pagina.

"I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world." - Richard Dawkins

Vliegeren is cool

quote:
ZyberTEQ schreef op 08 mei 2003 @ 12:32:
Hartstikke gaaf!, ik ga het zeker weer proberen (mijn hardware is op dit moment meer standaard dan ten tijde van BeOS 5)

De grote krachten van BeOS waren (en zijn?) toch vooral:
de snelle bootup (sneller dan XP)
het BFS bestandssyteem dat is gewoon erg goed! en snel
geheugenmanagement
de Grafische engine, was volgens mij op OpenGL gebaseerd en ook weer lekker snel
De GUI, was gewoon lekker en intuïtief

maar als ik het zo zie gaan ze voor de Luna look (of is dat alleen een andere skin?) want ik vond de BeOS 5 look perfect

[personal-mode]He zyber jij hier!![/personal-mode]

Ik wil nog iets toevoegen aan het lijstje nl. dat Beos/Zeta zo ongelovelijk simpel in gebruik is. je werkt er 2 uurtjes mee en je hebt het al ongeveer onder de knie.
Eigenlijk moeten ze een soort Developer kit maken die het mogelijk maakt om op een vrij simpele manier ondersteuning voor je hardware te programmeren/in elkaar vlansen.

quote:
Helmet schreef op 08 mei 2003 @ 12:35:
Ik vind het erg jammer dat ze zo op XP willen lijken met dat lelijke blauw en groen, het originele 'goud' van beos vond ik veel mooier uitzien

Dat is een skin, het is mogelijk de oude BeOS r5 look te nemen, of de Dano(BeOS r6) look te nemen, maar ook winXP en macOS zitten er tussen. Dus laat je niet misleiden door deze screenshot. (en iemand was me al voor :D maar ik tik vrolijk door :D)

Dan nog iets, de ondersteuning voor hardware is zeker een probleem en wordt op dit moment gedaan door voornamelijk particulieren, maar wat het eigenlijke grote probleem is, is het gemis van de zogenaamde killer apps, hetzelfde probleem waar linux mee speelt. Dingen zoals photoshop en flash (welke waarschijnlijk als een tiet zouden lopen op BeOS) kunnen gebruikers over de streep trekken, daarnaast zouden games de massa over de streep kunnen trekken. Helaas, zijn alle developers overgestapt op andere platformen, neem nou Gobe, deze heeft BeOS laten vallen als een baksteen, maar Zeta heeft ze volgens mij wel overtuigd om terug te komen, maar voor hoelang :(

Maar dan blijft het nog maar de vraag of Zeta enige toekomst heeft, aangezien ze de code gebruiken van Dano, ze hebben hier de rechten op, maar wat ik mij af vraag, zijn het de eenmalige rechten, of mogen ze het zover door ontwikkelen als ze zelf willen :? Of zijn ze aangewezen op projecten zoals http://www.openbeos.net en http://www.blueeyedos.com/ welke proberen een openSource variant te maken van BeOS r5 en niet van Dano. Als je bekent bent met dano, weet je ook dat deze niet geheel backwards compatible is met de R5 release. 8)7 Daarnaast komt ook een stukje marketing kijken, ze hebben niet de resources om een groot scheepse campagne op te richten, is mijn vermoeden, zo hoe krijgen ze het dan aan de man. Je hebt de freaks, maar deze groep is te klein voor mond op mond reclame.

action is reaction is reaction

I <3 Chocolate

als ik die Hardware compatibility zo zie dan is alleen mijn Geforce 4 MX440 niet compatibel, maarja, das toch een ruk kaart (jammer genoeg heb ik niks anders, of een Voodoo banshee moet voldoen voor UT2003 :P)

DI.fm/VocalTrance
Bionic Commando ReArmed B)

Anonymous functional
Reg. datum: 12 oktober 1999

Yes! Eindelijk weer iets cools van Be! Ik heb heel in het begin nog n BeBox gehad.. Vreselijk gaaf destijds.. altijd jammer gevonden van het kleine software aanbod..

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

quote:
XKB schreef op 08 mei 2003 @ 13:09:
Yes! Eindelijk weer iets cools van Be! Ik heb heel in het begin nog n BeBox gehad.. Vreselijk gaaf destijds.. altijd jammer gevonden van het kleine software aanbod..
een bebox ? hebbie em nog en zo ja wil je er wellicht vanaf ?

Anonymous functional

Die heb ik helaas (spijt, spijt) verkocht een (ongeveer) jaar geleden, op het moment dat ik me op linux ging werpen... (Stom,stom)

Reg. datum: 15 augustus 2001

Hoe komen jullie aan Zeta als ik vragen mag? ergens te dl'en als beta test of gekocht?

Als het in de warez sferen komt dan houdt het op.

Fighting for peace is like screwing for virginity.

GoT Rules

YES!!

Eindelijk weer een versie die hopelijk goed up-to-date blijft...

Wat vond ik BeOS toch een ontzettend goed OS.. dat is echt gewoon het OS der OS'en...
Die snelheid,stabiliteit,gebruikersvriendelijkheid... echt geweldig..

Ik ga deze absoluut kopen....

* Markiedam draait op dit moment met BeOS Dev 1.1, maar deze werkt niet helemaal goed met de Intel 845 :(

irc.tweakers.net --- #nos, #linux, #anti-rpm, #wos

cYbErTiM
Reg. datum: 22 september 2001

Weetje wat ik me nual een tijdje afvraag (naja tis zwaar offtopic denk ik)
Waarom er geen Java voor BeOS is?

Want als je er gewoon jakarta zooi en de sun sdk's op kan draaien leefde het nu nog denk ik :) ik zou BeOS graag als me java-dev omgeving hebben, lekker light.

zowel linux als windows zijn er te 'bulky' voor.

= time flies like an arrow, fruit flies like garbage =

Anonymous functional

Volgens mij is er alleen nog maar een beta versie uit en die is niet publiek. De engiste manier waarop je aan zeta kan komen is dus of a) beta tester zijn of b) Warez.

Reg. datum: 23 december 2002

Persoonlijk ben ik sceptisch en zie ik het meer als een mooie distro van bestaande software dan een echt nieuwe versie....mischien ben ik te negatief maar die CeBit demo liet toch echt weinig vernieuwends zien, qua BeOS that is!! En wat me vooral niet lekker zit is dat dat mannetje van Zeta wel erg zenuwachtig wordt als er technische vragen gesteld worden en ook met weinig bevredigende antwoorden komt.

Anyway er zijn diverse (gratis) alternatieven openbeos (waar Zeta geloof ik nauw mee samenhangt) en diverse anderen:

http://www.beunited.org/

en bovenal BeOS Max:

http://crux.sourceforge.net/nuke/index.php

Nog steeds gebaseerd op BeOS 5 PE maar met vele extra's van drivers tot mozilla en perl zegmaar, allemaal in 1 makkelijk te installeren iso. Als je eens met BeOS wilt spelen of de draad wilt oppakken lijkt me dat voorlopig de beste kandidaat. Ik ben er persoonlijk erg tevreden over.

Een dag zonder Microsoft is een dag niet gelachen

Anonymous functional

Helaas is er nog steeds geen GF4 ondersteuning.. Als dat er is kan ik er tenminste weer iets mee. Vesa 16 kleuren oid is geen pretje.

(Ik hoop dat ik ze niet over het hoofd gezien heb)

Reg. datum: 03 november 2002

Meer info op:

http://www.osnews.com/story.php?news_id=3692

en

http://slashdot.org/artic...87&tid=190&tid=87

resize je picture btw...Vreemd dat dit (nog) niet op de Frontpage heeft gestaan...

Huh?
Reg. datum: 12 mei 2002

Dit is idd het betere nieuws, ik zag dat er gestemt kan worden op de site van YelloTAB voor hardware support in YellowTAB 2. En daar zag ik ook GF4 pas verschijnen.
Als het meezit en er niet al te veel diversieteid in de API onstaat zullen er wel weer officeele drivers komen van hardware fabrikanten.

Intel C2D E8400 - 3GB OCZ DDR2 800MHz - Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5 PCIe - Gigabyte EP35-DS3R - 2x Hitachi 500GB Sata2 - SoundBlaster X-Fi XtremeMusic - LiteOn DVD/RW- LiteOn DVD-ROM - Hiper Type R 580Watt

Mind explorer
Reg. datum: 23 augustus 2002

ohjaaa dan. BeOS komt terug :D kwijl
alleen las dat ze de opgenGL ondersteuning niet verder gingen ontwikkelen :(
dat is wel weer erg jammer.

Mind explorer

Hmmmx_

Mja, toen ik nog BeOSR5 Pro draaide was ik altijd zo trots op die enorm goed uitgewerkte multithreading... een echte realtime thread scheduler, whoei, en great looks ook :D. Als dit Zeta niet te duur wordt ga ik t ook kopen, maar ik moet wel zeggen dat ik gedurende de ontwikkeling ervan veel vraagtekens heb (gehad) bij dit project... Doet niks af aan het resultaat hoor :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

U.N.C.L.E.
Reg. datum: 03 augustus 2001

Prachtig dat er iemand mee doorgaat :)

Kvond zelf BeOs 5 prima draaien, wat is er eigenlijk met Jean-Louis Gassee gebeurd??

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid

Reg. datum: 13 juli 2001

quote:
OgWok schreef op 06 June 2003 @ 19:09:
Prachtig dat er iemand mee doorgaat :)

Kvond zelf BeOs 5 prima draaien, wat is er eigenlijk met Jean-Louis Gassee gebeurd??
Z'n achternaam zegt het zelf misschien al? :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: