Ik sta op het punt een een nieuwe processor voor mijn webserver te kopen. (Zit nu een Celly 1.6Ghz in) Daar ik diezelfde pc noodgedwongen meer taken moet gaan laten uitvoeren.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Intel PIV 2,4Ghz.
Voor maar ¤100,- meer wees de verkoper me op een 2,4Ghz Xeon versie.
Hij heeft ook 512 cache en de verkoper kon me nu niet echt vertellen wat die Xeon meer zou doen.
Kan iemand mij hier dat wel?
Ik vind ¤100,- voor dit item zeker te doen. Maar als het nu niets toevoegd koop ik liever de PIV.
Het word dus een Server met als taken.
Proxy
Mail
Web
Print
File
Hij staat in een heel klein parkje met 4 andere Pc's
De File's die hij served worden nooit op de server zelf bewerkt maar naar de betreffende HD gehaald en daar bewerkt om vervolgens te worden terug gezet.
We verwerken ongeveer 150 mailtjes per dag.
Hebben zo'n 1100 hits per dag.
En zitten zo goed als nooit te surfen.
Onze eigen Pc's zijn up to date en leunen dus bijna niet op de Server als het om processor kracht gaat volgens mij.
Ohja de Server heeft 512MB PC2100 Geheugen Cas 2 van Corsair.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Intel PIV 2,4Ghz.
Voor maar ¤100,- meer wees de verkoper me op een 2,4Ghz Xeon versie.
Hij heeft ook 512 cache en de verkoper kon me nu niet echt vertellen wat die Xeon meer zou doen.
Kan iemand mij hier dat wel?
Ik vind ¤100,- voor dit item zeker te doen. Maar als het nu niets toevoegd koop ik liever de PIV.
Het word dus een Server met als taken.
Proxy
Web
File
Hij staat in een heel klein parkje met 4 andere Pc's
De File's die hij served worden nooit op de server zelf bewerkt maar naar de betreffende HD gehaald en daar bewerkt om vervolgens te worden terug gezet.
We verwerken ongeveer 150 mailtjes per dag.
Hebben zo'n 1100 hits per dag.
En zitten zo goed als nooit te surfen.
Onze eigen Pc's zijn up to date en leunen dus bijna niet op de Server als het om processor kracht gaat volgens mij.
Ohja de Server heeft 512MB PC2100 Geheugen Cas 2 van Corsair.
50 is best wel veel als er zoveel mensen sneller het antwoord weten dan ik.