Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Nieuw Topic
-Pardon my French, I'm Dutch-

quote:
Vash schreef op 07 mei 2003 @ 15:41:
[...]
Een PT-2100 heeft geen hoogteafstelling,
Dan vraag ik me af welk hendeltje ik elke keer zit af te stellen op de PT-2100 ;-)

Hij heeft dus wel hoogte instelling (alleen op een andere manier dan de PT-2000 en de PT-2400).

De PT-1000 was de voorloper van de PT-2100, de PT-2000 de voorloper van de PT-2400.

http://www.starlight-online.com/audio/gemini/pt2000.htm

André Huisman (www.new-line.nl)

quote:
T3KST3P schreef op 07 mei 2003 @ 16:35:
[...]

Je moet dat juist WEL doen, anders dan denken ze de volgende keer weer van "ey, die knakker neemt toch wel z'n eigen spullen mee, hoeven wij niets aan die zooi te doen". Bij mijn eerste gig in een club waren er ook geen monitor speakers, heb toen tegen die geluidsman gezegd dat dat niet normaal was, en later nog met de programmeur over gehad dat dat echt niet kon. Daarna nog twee keer geboekt. Je bent dan niet meteen 'lastig' hoor...
het gaat er natuurlijk ook om hoe je ermee omgaat he... kijk er is een verschil tussen kwaad weggaan en in overleg met de crew aan een oplossing werken

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 18 januari 2002

quote:
Ener-G schreef op 07 May 2003 @ 19:05:
[...]

het gaat er natuurlijk ook om hoe je ermee omgaat he... kijk er is een verschil tussen kwaad weggaan en in overleg met de crew aan een oplossing werken
Ik vind dat als je op een feest komt draaien dat het gewoon goed voor elkaar moet zijn. Als er bijvoorbeeld geen monitoren staan dan kan ik niet normaal mixen. Staan er klote draaitafels dan wordt het ook niets. Ik zou dan dus echt niet gaan draaien en meestal is er vijf minuten voor je moet draaien toch geen oplossing meer te vinden. Klinkt misschien arrogant maar als ik geen fatsoenlijke set neer kan zetten omdat er klote apparatuur staat dan maar helemaal geen set.

Mijn specs Rockford Fosgate Power

ff een vraagje is de stanton vrm-10 nou echt zo goed als iedereen zegt dat hij is Tiesto draait er al mee en nog veel meer dj's wat is er nou speciaal aan die mixer want hij is echt gigantisch duur 2700 euro's praat ik over. dat zou ik wel eens willen weten en wat er allemaal opzit

GoT Knokploeg-Member

quote:
PatriXx schreef op 07 May 2003 @ 19:51:
[...]

Ik vind dat als je op een feest komt draaien dat het gewoon goed voor elkaar moet zijn. Als er bijvoorbeeld geen monitoren staan dan kan ik niet normaal mixen. Staan er klote draaitafels dan wordt het ook niets. Ik zou dan dus echt niet gaan draaien en meestal is er vijf minuten voor je moet draaien toch geen oplossing meer te vinden. Klinkt misschien arrogant maar als ik geen fatsoenlijke set neer kan zetten omdat er klote apparatuur staat dan maar helemaal geen set.

mja ik zou er alsnog wat van proberen te maken, het gaat tenslotte om het feestje zelf..
wat betreft apparatuur maakt het voor mij echt niet meer uit of er soundlab kloontjes staan of de nieuwste numark tt-x, kwestie van op zoveel mogelijk verschillende apparatuur te leren draaien, enigste waar ik een gruwelijke kuthekel aan heb is als de boel doorzingt maar dat hoor je als organisator vantevoren al uitgetest te hebben.
en als je 5 minuten vantevoren pas aan komt kakken ben je ook niet goed bezig, als ik ergens moet draaien ben ik er minimaal een half uur vantevoren om de boel uit te checken

als je ergens op een feest draait telt het zwaarder wat je plaatkeus is en hoe je interactie met je publiek is en hoe je je muziek neerzet dan hoe strak jij je plaatjes mixt of hoe goed je die ene scratch kan doen, 9 van de 10 bezoekers zal het toch niet opvallen

persoonlijk vind ik gewoon dat je dat soort dingen als hem peren enzo pas kan flikken als je Mills als achternaam hebt.. en getuigt echt van grove arrogantie en kapsones als je wegloopt. ik bedoel maar ook al is de apparatuur kut, ik zal altijd met de organisatoren over hebben hoe ze de meuk kunnen verbeteren en als het echt niet anders kan dan maar een wat minder spectaculair setje

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

Google "stanton vrm-10" eerste hit: http://www.stantonmagnetics.com/alpha44/mixers_vrm-10.asp Kan je zelf kijken wat erop zit.

Blijkbaar heeft hij een buizen voorversterker, en een hoop fx, wat een reden is om duur te zijn. Persoonlijk hou ik meer van eenvoudige spullen.

Tiesto wordt gesponsord door stanton, dus is het logisch dat hij op een van hun duurdere mixers draait.

You don't need eyes to see, you need vision

een buizenversterker in een mengpaneel?? :o :o

fckn wckd*

@ Ener-G

Tuurlijk ff overleggen wat de mogelijkheden zijn. Maar dat je geen Jeff Mills heet wil niet zeggen dat ze daarom maar brakke shit neer moeten zetten. Of arrogant tegenover JOU mogen doen.

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

Anti-1337

quote:
Ener-G schreef op 07 mei 2003 @ 22:16:
[...]

mja ik zou er alsnog wat van proberen te maken, het gaat tenslotte om het feestje zelf..
wat betreft apparatuur maakt het voor mij echt niet meer uit of er soundlab kloontjes staan of de nieuwste numark tt-x, kwestie van op zoveel mogelijk verschillende apparatuur te leren draaien, enigste waar ik een gruwelijke kuthekel aan heb is als de boel doorzingt maar dat hoor je als organisator vantevoren al uitgetest te hebben.
en als je 5 minuten vantevoren pas aan komt kakken ben je ook niet goed bezig, als ik ergens moet draaien ben ik er minimaal een half uur vantevoren om de boel uit te checken

als je ergens op een feest draait telt het zwaarder wat je plaatkeus is en hoe je interactie met je publiek is en hoe je je muziek neerzet dan hoe strak jij je plaatjes mixt of hoe goed je die ene scratch kan doen, 9 van de 10 bezoekers zal het toch niet opvallen

persoonlijk vind ik gewoon dat je dat soort dingen als hem peren enzo pas kan flikken als je Mills als achternaam hebt.. en getuigt echt van grove arrogantie en kapsones als je wegloopt. ik bedoel maar ook al is de apparatuur kut, ik zal altijd met de organisatoren over hebben hoe ze de meuk kunnen verbeteren en als het echt niet anders kan dan maar een wat minder spectaculair setje

je weet wat er geroepen werd bij elf, geen geld geen geld geen geld, vandaar dat er teringzooi stond, hadden ze ook gelijk kunnen kopen, ik ga namelijk altijd uit van als iets goed is als je t koopt kan t altijd weer goed doorverkocht worden

dus als je als dj ergens komt en er draaitafels staan met brakke naalden en t zaakie rondzingt, plakt, onder de vette meuk zit, dan mag je wat mij betreft rustig zeggen van, is t mogenlijk dat iemand eerst even schoonmaakt achter de dj set en hebben jullie nog ergens goeie naalden en slipmatten

als ze dan zeggen van zeik niet je doet t hier maar mee, dan heb ik toch wel zoiets van, ga dan maar lekker zelf draaien, ik ga wel ergens anders heen

er hoeft geen topkwaliteit apparatuur te staan, maar t moet wel gewoon goeie meuk zijn en niet van die rotzooi

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

mja, ik neem gewoon mn eigen headshells met gemonteerde naalden mee, ben ik zeker van goeie naalden, hoef ik ze niet uit te halen, des te beter.

You don't need eyes to see, you need vision

Reg. datum: 23 februari 2001

Goed nieuws!
Bonzai Music is terug onder de naam: Banshee Worx.

Er zullen een aantal oude labels opnieuw gestart worden waaronder alle Bonzai labels, Green Martian, Progrez en Rebelgrooves :D

quote:
“Banshee is Born”… wtf is that?? Banshee Worx is a new independent company founded by 4 friends that went thru a difficult period the last couple of months as a result of the closure of Lightning Records. Maybe an introduction is at place here: first there’s Yves Deruyter - undoubtfully Belgiums finest deejay at this moment -, second there’s L-Vee - undoubtfully Belgiums future in progressive dance-pop - third there’s Marnik, Bonzai’s former international manager, undoubtfully the meanest man in the bizz, and last but not least there’s Fly, owner of Bonzai, undoubtfully undecided at what he's good at… !

“Bonzai is Back”…again true, Banshee Worx has signed the license of the Bonzai trademark, so…be prepared, be ready, because we’ll be re-launching some old labels such as Green Martian, Progrez, Rebelgrooves, … and of course all the Bonzai labels. Is that all I hear u thinking!? Hell NO…u’ll be meeting some old friends as well, such as Push, Yves Deruyter, Airwave, Philippe Van Mullem, Fire and Ice and many more…
Bron: http://www.bonzaimusic.com/

Kunyfyer wijzigde dit bericht 08-05-2003 00:03 (5%)

Hacking is just like sex: you get in, you get out, and after it you pray you didn't leave anything behind that can be traced back to you...

Geen oplossing zonder probleem

quote:
Kunyfyer schreef op 08 May 2003 @ 00:01:
Goed nieuws!
Bonzai Music is terug onder de naam: Banshee Worx.

Er zullen een aantal oude labels opnieuw gestart worden waaronder alle Bonzai labels, Green Martian, Progrez en Rebelgrooves :D

[...]
Mooi! Als Push en Airwave weer echt onder de pannen zijn is dat top. Green Martian is meestal ook wel ok.

Bonzai roeleerde en zal hopelijk weer roeleren.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
T3KST3P schreef op 07 May 2003 @ 16:35:
[...]

Je moet dat juist WEL doen, anders dan denken ze de volgende keer weer van "ey, die knakker neemt toch wel z'n eigen spullen mee, hoeven wij niets aan die zooi te doen". Bij mijn eerste gig in een club waren er ook geen monitor speakers, heb toen tegen die geluidsman gezegd dat dat niet normaal was, en later nog met de programmeur over gehad dat dat echt niet kon. Daarna nog twee keer geboekt. Je bent dan niet meteen 'lastig' hoor...
Kwestie van een beetje geven en nemen denk ik dan maar ;) Ik wil er iig ff van tevoren langs, meestal gaat het in een enthousiaste bui (of half dronken ;)) dat ik gigs aanneem... Meestal ff beter om wat dingetjes m.b.t. gages en wat ze nou precies willen op een dag af te spreken dat ze in de desbetreffende toko zijn... Kan je meteen de apparatuur ff checken... en nee, ik neem bijna nooit mn eigen troep mee, tenzij het op een feest is van een goeie bekende ofzo die zelf niets/weinig heeft staan... CD-Spelers is iig een pré in een toko waar ik draai... no cd is -meestal- exit voor mij... TT's tsja, heb ik geen platen voor :X op een paar na dan die je écht nergens in digitale vorm kan vinden

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

AboutDJ

quote:
computerdude schreef op 07 mei 2003 @ 21:45:
ff een vraagje is de stanton vrm-10 nou echt zo goed als iedereen zegt dat hij is Tiesto draait er al mee en nog veel meer dj's wat is er nou speciaal aan die mixer want hij is echt gigantisch duur 2700 euro's praat ik over. dat zou ik wel eens willen weten en wat er allemaal opzit

Hij si inderdaad wel erg goed. Hij heeft ooit is een blauwe maandag bij soulfood gestaan en die mixer heeft echt een heel warm eigen geluid.
Net zoals Dateq en A&H hebben (en pioneer ook maar das bagger ;) )

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Kiss the Moonlight

offtopic:
Ligt het nou aan mij of hebben we hier met z'n allen een adrenalineshot gekregen sinds topic Deel VI gestart is ?? In 8 dagen 250+ posts, tegen ongeveer 18 tot 30 dagen voor 250 posts in deel V :)

Oh, effe tussendoor, als ik nu de naam 'Matthew Dekay' laat vallen, bij wie gaat dan een licht branden ??

Ik zit hier alweer naar de Extrema Outdoor - 2003 Time to Think CD te luisteren (jawel, die ik dus gratis bij mijn extrema kaartje kreeg) en ik ben heel erg diep onder de indruk... Voordat ik die CD in m'n handen had had ik nooit die naam gehoord.

Het is dan ook _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ als ik een stukje citeer wat mijnheer Mick Boskamp over hem zegt:

quote:
[...]

Classical trained musicians and electronic dance don't mix. They are two worlds apart. Don't ask a house producer to come up with a traditionally arranged song played on real instruments. He wouldn't even think about it. Don't ask a classical trained producer to come up with a proper house track because sometimes he says 'I will'. And the outcome of his underestimation is always remarkably embarassing.

Of course there is an exception for the rule. Someone for whom boundaries don't exist. It is time to talk about a young producer/DJ and classical trained musician from Haarlem, The Netherlands. His name is Matthew Dekay. What Dekay sets miles appart from any other house-producer and/or classical trained musician is not only that he is both, but most of all that he is able to blend those two talents into something that changes a dancefloor into a frenzy. For him a synthesizer, a mixing board, a sampler and a computer with recording software are as much instruments as a piano, a guitar, a drum kit, horns and a violin. But don't think he recreates, both in his productions and DJ-sets, whatever he has learned at the academy of music. He knows his electronic dance shit. He is a believer of the beat, a true participant of the international dance-scene. He likes watching sweat dripping of the ceilings of the darkest clubs in the universe. The only thing is that his classical background comes in handy for creating something different, something unique, something for today but most of all for tomorrow.

Listen to this album. And forget that he produced 6 out of 10 tracks. Listen to where it brings you. To a place where time doesn't exist. Where the body is in direct contact with the mind, a mind full of wonderful, crazy, uplifting, primal things. Again, I want you to look back in music-history. Think Charly Parker, think Stevie Wonder, think Prince. True musicians who became legends in their own right, because, besides all this creativity that had to burst out, they succeeded for having soul. Matthew Dekay went one step further. He gave his soul to the machine. Amen!

[...]

Goh... en laat hij nou ook een slot hebben @ Extrema Outdoor 2003.

Als die CD ook maar een beetje indicatie is van wat hij live gaat laten horen, dan weet ik nu al dat ik komende zomer een van de allerbeste dingen live ga meemaken, thuis in het rijtje van 'Underworld Live @ Hugo D Nite', 'Parks & Wilson Live @ Extrema Outdoors 2002' en 'Digweed live @ Nighttown'.

JumpStart wijzigde dit bericht 08-05-2003 11:10 (6%)
Reden: tik'fuot'

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

quote:
Tuurlijk ff overleggen wat de mogelijkheden zijn. Maar dat je geen Jeff Mills heet wil niet zeggen dat ze daarom maar brakke shit neer moeten zetten. Of arrogant tegenover JOU mogen doen.

tja meestal weten ze ook niet beter denk ik in de meeste gevallen.. dat is in ieder geval wat we nu bij die contest tegenaan lopen, tenten waar alles perfect geregeld is en tenten waar het gewoon ronduit klote is

quote:

je weet wat er geroepen werd bij elf, geen geld geen geld geen geld, vandaar dat er teringzooi stond, hadden ze ook gelijk kunnen kopen, ik ga namelijk altijd uit van als iets goed is als je t koopt kan t altijd weer goed doorverkocht worden

dus als je als dj ergens komt en er draaitafels staan met brakke naalden en t zaakie rondzingt, plakt, onder de vette meuk zit, dan mag je wat mij betreft rustig zeggen van, is t mogenlijk dat iemand eerst even schoonmaakt achter de dj set en hebben jullie nog ergens goeie naalden en slipmatten

als ze dan zeggen van zeik niet je doet t hier maar mee, dan heb ik toch wel zoiets van, ga dan maar lekker zelf draaien, ik ga wel ergens anders heen

er hoeft geen topkwaliteit apparatuur te staan, maar t moet wel gewoon goeie meuk zijn en niet van die rotzooi

wazoo wanneer stop je eens met elf bashen? :(
wat er momenteel aan apparatuur staat is beter dan de meeste jongerencentra in Amstelveen, evenals de dj booth die inmiddels bijna voltooid is en jij hebt zelf ook jarenlang aangepield op die brakke conrad cd spelers.. toen heb ik je ook niet horen zeggen ja doei ik ga weg want ik mag van jullie geen pioneers bestellen
en ook al was het destijds best wel erge 'slaapkamer apparatuur' we hebben toch een hele hoop mooie leuke en gezellige feesten kunnen geven in die tent, ondanks die brakke apparatuur!!
om nog maar te zwijgen over de eerste draaitafels die JIJ uiteindelijk nu op je kamer hebt staan :o

my 2 cents

iemand trouwens een idee waar je Tiesto in concert posters vandaan kan halen. als iemand 1 of meerdere heeft zou ik die graag willen hebben/overkopen

alvast bedankt

GoT Knokploeg-Member

AboutDJ

quote:
JumpStart schreef op 08 mei 2003 @ 00:51:
offtopic:
Ligt het nou aan mij of hebben we hier met z'n allen een adrenalineshot gekregen sinds topic Deel VI gestart is ?? In 8 dagen 250+ posts, tegen ongeveer 18 tot 30 dagen voor 250 posts in deel V :)

Ja erg hé.
Heb het op me heupen met dat mooie weer ;)

quote:
thuis in het rijtje van 'Underworld Live @ Hugo D Nite', 'Parks & Wilson Live @ Extrema Outdoors 2002' en 'Digweed live @ Nighttown'.
Tering wat was dat toen gaaf zeg. Echt de beste en s'werelds mooiste liveset ooit ter oren gebracht.

AboutDJ

quote:
jadjong schreef op 04 May 2003 @ 23:26:
[...]

Mail maar voor logingegevens.

Ik heb hem nog is na geluisterd maar ó mijn god ik zit er een paar keer flink naast om nog maar te zwijgen over het feit dat mijn cd speler gewoon een keer over sloeg tijdens een mix (is ook voor het eerst trouwens)
Mijn live setje tijdens koninginnenacht was toch wel een stuk beter (naja ik had een goede mc dus je hoorde het niet ;) )

Ik zal deze zo snel mogelijk uploaden en dan zal ik hem daarna nog wel een keer over doen.
Het word dus maar weer is hoog tijd dat ik weer meer 2Step ga draaien want deze zomer zal het toch moeten gebeuren :)

Jadjong -> morgen heb je een mail van me (nu ga ik maffen :) )

Reind wijzigde dit bericht 08-05-2003 02:59 (10%)
Reden: geen :)

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

2Step komt weer in. Woei ;)

En het gaat idd verrekte snel met dit topic. Ben de afgelopen tijd iets te druk om hier vaak te reageren, maar damn.. Het is al lezend niet eens bij te houden :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
computerdude schreef op 08 May 2003 @ 02:17:
iemand trouwens een idee waar je Tiesto in concert posters vandaan kan halen. als iemand 1 of meerdere heeft zou ik die graag willen hebben/overkopen

alvast bedankt
Heb er alleen nog maar een zien hangen bij ultimate record store in arnhem. En dat terwijl ik in arnhem woon ;)

Reg. datum: 21 juni 2000

Gaat er trouwens nog iemand a.s. dinsdag naar de internationale dj beurs in oberhausen?

Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
speedphreak schreef op 08 May 2003 @ 09:34:
Gaat er trouwens nog iemand a.s. dinsdag naar de internationale dj beurs in oberhausen?
Ik moet helaas werken :/ zou wel willen.... Meeting daar anders ;)

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
huisman schreef op 07 May 2003 @ 19:00:
[...]
Dan vraag ik me af welk hendeltje ik elke keer zit af te stellen op de PT-2100 ;-)

http://www.starlight-online.com/audio/gemini/pt2000.htm
Foutje moet kunnen Dré ;)

Ik heb btw een nieuwe set af. Hij begint als rustige trance en gaat geleidelijk steeds meer richting hardtrance. Qua mixtechniek ben ik redelijk content, er zitten geen ernstige fouten in en ik zit er maar een paar keer naast :) Als iemand een FTP heeft dan upload ik 'm wel (tracklist heb ik hier niet liggen).

Reg. datum: 20 januari 2000

Zomaar even een vraagje: In hoeverre is het illegaal om zelf gemixte sets op internet te zetten? En mag ik dan op dit forum een link plaatsen?

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: