Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel VI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Nieuw Topic
T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
JumpStart schreef op 01 May 2003 @ 12:26:
[...]
Bij " :? Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen? " mag nog wel de expliciete waarschuwing dat je belt-drive draaitafels links moet laten liggen! Die goedkope ondingen zouden in mijn ogen verboden moeten worden in die zogenaamde 'DJ starter kits'.
Dat is jouw mening, maar hier hebben we wel eerder een discussie over gehad. Een belt-drive leert je heel veel gevoel in vingers krijgen, want elke correctie moet je met heel veel beleid doen. Vergelijking: je moet ook niet gaan lessen in een ferrari

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Kiss the Moonlight

quote:
Universal Creations schreef op 01 May 2003 @ 12:48:
[...]

Dat is jouw mening, maar hier hebben we wel eerder een discussie over gehad. Een belt-drive leert je heel veel gevoel in vingers krijgen, want elke correctie moet je met heel veel beleid doen. Vergelijking: je moet ook niet gaan lessen in een ferrari
Ok, een gloednieuwe 'belter' is nog wel OK om op te leren draaien. Maar dan slijt/rekt de snaar, en dan zit je met speling en terugspringen. Daar komt nog bij dat de waarde van zo'n ding meteen na aanschaf nog even lekker inzakt. Dan is een direct-drive kloontje net zo goed geschikt om "met beleid" te leren corrigeren.

Iedereweg, zie http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=199 de mening van onze Apperatuur Guru Dré:

quote:
Hier een kort lijstje van draaitafels die ik zelf grondig getest heb EN waarvan ik, GEZIEN HUN PRIJS, vind dat ze een goede kwaliteit leveren. Hierbij sla ik de snaar aangedreven draaitafels over (aangezien je met de huidige prijzen van de direct drive draaitafels wel van de p#t gerukt moet zijn om nog voor een snarenbak te gaan).

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Teekmietoejorlieder!

quote:
Universal Creations schreef op 01 May 2003 @ 12:48:
[...]

Juist!
Als je op gebrekkige apparatuur leert draaien en je wordt daar goed in, dan wordt je op knappe apparatuur alleen maar beter.

* momania herrinert zich de belt-drive platenspelers en het mengpaneel met alleen bass en treble per kanaal wat ie had nog wel :)

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zwitserland

Kiss the Moonlight

quote:
momania schreef op 01 mei 2003 @ 12:57:
[...]

Juist!
Als je op gebrekkige apparatuur leert draaien en je wordt daar goed in, dan wordt je op knappe apparatuur alleen maar beter.

* momania herrinert zich de belt-drive platenspelers en het mengpaneel met alleen bass en treble per kanaal wat ie had nog wel :)
Ja, maar als je het leert op goeie apperatuur dan lukt het je ook om daarna met beleid te draaien op kloontjes.

Dat weet ik uit eigen ervaring: ik heb het geleerd op dé standaard bakken, SL1210s. Laat me dan draaien op goedkope (direct drive) kloontjes van het soort vinger-op-de-platter-plaat-stopt en geef-een-duw-en-2-maten-later-is-ie-terug-op-snelheid en met een paar minuten aanpassen/wennen kan ik daar ook op draaien. Been there, done that.

Nogmaals, koop dan een goedkope direct drive technics kloon, maar wel een direct drive ! Aan vloeken op, en leren omgaan met, speling op de platter en het terugveren van de platter heb je echt helemaal niets als je vervolgens overstapt naar een DD tafel. Leren omgaan met speling ? Fijn jongen, maar DD tafels hebben dat (vrijwel) niet. Leren compenseren voor het terugveren ? Oh prachtig, maar op DD tafels werkt het anders...

Over het nut van leren fietsen op een oude fiets, en later pas je ATB te kopen, hoeven we niet te discussieren. Maar een snarenbak is net even tè ver achteruit. Tenminste, ik zie ècht het nut er niet van in.

fckn wckd*

quote:
Vash schreef op 30 april 2003 @ 23:11:
T3KST3P je moet me toch eens leren hoe makkelijk jij aan de bak komt!?

Nou Vash, dat zal ik je even uitleggen...

*Drum&Bass DJ's in Tilburg zijn er niet zoveel (vergeleken met de andere grote steden).
*Ik maak deel uit van een d&b collectief (fckn wckd* ->> 3 dj's)
*Ik doe veel aan promotie (demo's / stickers / website: www.wckd.nl)
*Ook ga ik naar veel d&b feesten waar ik andere promoters/dj's ontmoet (netwerken)
*Doe elke zondagavond een radioshow waar aardig wat mensen 'uit de scene' naar luisteren.
*013 heeft zo nu en dan d&b (de tijd van 1 x per week is voorbij, tis nu 1 x per maand ongeveer)
*Voor de rest oefen ik lekker veel (veel vrije tijd) en heb ik ook gewoon veel GELUK!!! gehad.

Over dat netwerken wil ik nog wat meer zeggen. Dat vind ik nogal klinisch klinken. Ik ga vaak naar feestjes waar ik dan dus dj's enzo ontmoet die ik van de radio / internetfora ken. Het leuke is dat ik het 9vd10 hardstikke goed met deze mensen kan vinden en gewoon kei veel lol kan hebben! Ik praat niet met ze *omdat ik dan aan de bak kan komen* maar omdat ze gewoon dezelfde interesses hebben. En ik ben niet de persoon die aardig gaat doen tegen arrogante promoters/dj's. Dan krijgen ze gewoon de wind van voren.. of ze nou 10 jaar draaien, of een paar maanden. Ik ben ook nog nergens aan de bak gekomen omdat ik deze mensen dan kende ofzo. Heb tot nu toe alleen in tilburg eo gedraaid.

Verder helpt het ook dat we onze eigen radioshow hebben via jungletrain.net (waar we zo nu en dan gast-dj's laten draaien) en 16 mei een eigen feest @ 013 hebben...

Owja, en zorg dat je demo cd's in orde zijn. Hoe aardig je ook tegen iedereen bent, je moet wel kunnen draaien 8)7

ik hoop dat je er wat aan hebt...

PS >> Universal ...

Thanks voor de review (had em nog niet gezien ;))

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

fckn wckd*

Overigens was ik laatst op een feestje met koniginnenacht (MAJOR LEAGUE 2 te NIGHTTOWN) waar ik wat foto's heb gemaakt. Hier een paar voorbeeldjes, check www.relcamera.tk voor de andere 70 ofzo.

http://huizen.dds.nl/~tek/relcamera/images/20030429/031.JPG

http://huizen.dds.nl/~tek/relcamera/images/20030429/037.JPG

http://huizen.dds.nl/~tek/relcamera/images/20030429/044.JPG

http://huizen.dds.nl/~tek/relcamera/images/20030429/050.JPG

http://huizen.dds.nl/~tek/relcamera/images/20030429/071.JPG

http://huizen.dds.nl/~tek/relcamera/images/20030429/014.JPG

http://huizen.dds.nl/~tek/relcamera/images/20030429/023.JPG

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

Reg. datum: 21 juni 2000

Jo luitjes, long time no see ;)
Gisteren/eergisteren nog iemand ergens opgetreden ? Heb gisteravond (na het uitbundig vieren van k-dag) nog een tijdje gedraaid in Arnhem (korenmarkt). Samen met twee vrienden die percussie speelden. Was wel ff wijs.

sten wijzigde dit bericht 01-05-2003 15:23 (4%)

AboutDJ

Hey ik wil ook zo'n fucking wicked sticker van je t3kst3p

En wel rap een beetje.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

AboutDJ

quote:
Vash schreef op 30 April 2003 @ 21:29:
:? Wat doet een DJ nou eigenlijk?

Een dj is eigenlijk een plaatjes draaier maar dat klinkt niet dus vandaar dj want dat klinkt stoerder. Een dj doet dus niets anders als plaatjes draaien.

:+

Zo ff aangepast hoor ;)

Anti-1337

even mijn commentaar op t beltdriveverhaal > vernietigt alle beltdrives ter wereld, als je dan toch wil draaien draai dan direct drive

je gaat toch ook niet eerst op een eenwieler leren fietsen zodat je t later met een 2 wieler goed kan

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Dan kun je door blijven gaan als ik dat erin zet.
• Koop geen belt drives
• Koop geen TT's van Numark
• Koop geen CD spelers van Omnitronic
etc. 't Staat nu keurig op de 2e pagina dus dat moet me duidelijk zijn :)

Nog even over Tonecontrol, dat is dus de zaak van een broer van een vriend van me. Die gast zit al een tijdje in de DJ wereld en is nog niet zo lang bezig met z'n bedrijfje, maar je kan wel van mij aannemen dat hij zeer betrouwbaar is. (en goedkoop dus!) Heb nog geen persoonlijke ervaring met zijn service, maar wel persoonlijke ervaring met hem en hij's best een toffe peer ;)
Ik heb mijn spullen ook bij Dré gehaald hoor, hij heeft zn zaakjes echt goed geregeld, alles mooi op tijd, goeie uitleg bij de apparatuur, snel antwoord op mailtjes en de service is tres bien. Maar ik blijf een Hollander en goedkoper is en blijft goedkoper ;)

fckn wckd*

quote:
Terranca schreef op 01 May 2003 @ 17:06:
Nog even over Tonecontrol, dat is dus de zaak van een broer van een vriend van me. Die gast zit al een tijdje in de DJ wereld en is nog niet zo lang bezig met z'n bedrijfje, maar je kan wel van mij aannemen dat hij zeer betrouwbaar is. (en goedkoop dus!) Heb nog geen persoonlijke ervaring met zijn service, maar wel persoonlijke ervaring met hem en hij's best een toffe peer ;)

Als ik dit soort dingen lees denk ik altijd privé & zakelijk gescheiden houden. Een aardige gozer kan een klootzak zijn wat zaken doen betreft. Dit is niet persoonlijk bedoelt, maar gewoon als algemene opmerking.

wtf is r trouwens met 3rdbaserecords ofzo, is dat ooit nog van de grond gekomen?

@ Reind: 16 mei kom je r maar 1 (of meer) halen @ 013 >:)

AboutDJ

Nah ik ga niet naar een ander lopen voor een paar centen.

Kijk als het 100¤ zou chelen alá maar voor die paar tientjes. Nee dan help ik liever Dré aan zijn porsche ;)

Geen oplossing zonder probleem

Kword trouwens helemaal geshuffeled van only-DJs.com. Het is me nog nooit gelukt om daar iets te bestellen, gaat altijd fout met de betalingsmethode. Ik heb abn-amro-blahblah en je moet dus een creditcard of RaboBankieren hebben, naja: dan maar ff iemand anders zijn Rabopasje lenen, maar het lukt nog voor geen meter.

Krijg wel een ordernr, kan ik dan gewoon overboeken ofzo? Ben meer zo'n mens van "winkeltje-in-winkeltje-uit" eik, alhoewel het bij Recess altijd wel vlotjes ging.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

Bij spreken van wijzen:

Fckn-wckd stickers for the masses !! :P

(klein queensday-verhaalte)
Gisteren hele in en rond twstd gehangen, en wil deze tent nogmaals tippen voor iedereen die goede muziek zoekt in Amsterdam! Binnen was de sfeer lekker relaxed, met erg goede DnB, elektro and the likes, buiten in het park hing een mini dancevalleysfeertje: veel blije mensen in een modderig grasveld op vette beats (met als topper Billy Nasty!).
Hoewel de sfeer in Amsterdam door de regen een beetje tegenzat was twstd erg geslaagd! Heb er niet eens spijt van dat ik michel de hey heb gemist op loveland...

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

Kiss the Moonlight

quote:
Vash schreef op 01 mei 2003 @ 16:52:
Dan kun je door blijven gaan als ik dat erin zet.
• Koop geen belt drives
• Koop geen TT's van Numark
• Koop geen CD spelers van Omnitronic
etc. 't Staat nu keurig op de 2e pagina dus dat moet me duidelijk zijn :)

Luie donder :P

Mwah ... er is nog altijd wel een verschil tussen merk-specifiek selectief zijn, en techniek-specifiek. Dat laatste kan je veel objectiever doen dan het eerste. Magoed, doen we dan verder niet moeilijk over. :)

Ken ik jou?

ok ff over het belt drive verhaal!

zoals jullie allemaal weten heb ik ook belt drive's
koop het N I E T

zowww mega zonde van je centjes..
na een half jaar ben je er zeker op uitgekeken
en ga dan maar eens na een half jaar je beltjes waar je 1100 pieken voor heb neergelegt voor 100/150 (250-350gulden) euro (paar!) verkopen... en weer 1200 pieken op tafel leggen voor weer een nieuw setje..
geloof mij voor die 600 pieken kan je dan beter een paar mooie platen kopen
want ik wil nu ook nog steeds een paar mooie DDtafels...
helaas, was net te laat met die van yalopa kopen :( anders had ik nu ook DD gehad
maar ik raak van me verhaal

om het kort te houden: koop Belt drive...anders krijg je dit verhaal:

600 gulden verlies in een half jaar!
je zult weer opnieuw moeten leren draaien @ Direct drives (ok je kent de basics maar dat is dan ook alles)
en je zult balen als een stekker

just my (2cents) 600 guldens...

Chill... neem een biertje ofzo

fckn wckd*

wtf? 1100fl voor beltdrives?

quote:
T3KST3P schreef op 01 May 2003 @ 17:56:
wtf? 1100fl voor beltdrives?
Ja, als jumbo iets doet dan moet het in 1 keer fout en niet half fout :P

Ken ik jou?

ik wist niet beter dan dat ik DD's had..
en had er ook geen verstand van verder...

toen ik eenmaal thuis was aangekomen
en terug wou gaan nog ff de bon naagelezen en je raad het al, genaait...
geen geld terug en ze konden ook niet aan andere draaitafels komen

tsjah.. sjit happends! :{

Prefers Audiotrak
Reg. datum: 27 september 2000

quote:
^JaapvR^ schreef op 01 May 2003 @ 17:32:
Fckn-wckd stickers for the masses !! :P

(klein queensday-verhaalte)
Gisteren hele in en rond twstd gehangen, en wil deze tent nogmaals tippen voor iedereen die goede muziek zoekt in Amsterdam! Binnen was de sfeer lekker relaxed, met erg goede DnB, elektro and the likes, buiten in het park hing een mini dancevalleysfeertje: veel blije mensen in een modderig grasveld op vette beats (met als topper Billy Nasty!).
Hoewel de sfeer in Amsterdam door de regen een beetje tegenzat was twstd erg geslaagd! Heb er niet eens spijt van dat ik michel de hey heb gemist op loveland...

Stonden we dus ongeveer naast elkaar. :)
Maar idd, het was een soort mini-dancevalley sfeertje. En dat beviel me wel. Maar die hele tent bevalt me ook wel prima!

Extreme Audio

quote:
DJ-Jumbo schreef op 01 May 2003 @ 18:08:
ik wist niet beter dan dat ik DD's had..
en had er ook geen verstand van verder...

toen ik eenmaal thuis was aangekomen
en terug wou gaan nog ff de bon naagelezen en je raad het al, genaait...
geen geld terug en ze konden ook niet aan andere draaitafels komen

tsjah.. sjit happends! :{
Nou, ik heb zo'n 1337 Numark DJ-In-A-Box ding gekocht. Heb ik nu ook wel spijt van. Maargoed, sjit happends idd :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

A State of Trance

quote:
the_Omniscient schreef op 01 mei 2003 @ 17:28:
Kword trouwens helemaal geshuffeled van only-DJs.com. Het is me nog nooit gelukt om daar iets te bestellen, gaat altijd fout met de betalingsmethode. Ik heb abn-amro-blahblah en je moet dus een creditcard of RaboBankieren hebben, naja: dan maar ff iemand anders zijn Rabopasje lenen, maar het lukt nog voor geen meter.

Krijg wel een ordernr, kan ik dan gewoon overboeken ofzo? Ben meer zo'n mens van "winkeltje-in-winkeltje-uit" eik, alhoewel het bij Recess altijd wel vlotjes ging.

Heb goede ervaringen met only-djs.com (1x slechte ervaring). Ik bestel altijd onder rembours, omdat dat voor mij het makkelijkst/snelst/veiligst is. Nadeel is wel de hoge rembourskosten.
Vandaag weer een paar goeie trancers binnen gehad:
Rank 1 - Breathing (Airwave 2003)
Mr Sam VS Fred Baker pres. As One - Forever Waiting (M.I.K.E rmx!)
Marco V - Solarize / C:\del *.MP3 ;)
Kyau vs Albert - Velvet Morning
Ferry Corsten - Indigo 4x4
Jacob VS Mendez - Deception
Godspeed - Godspeed
Cosmic Gate - Human Beeings (G&M project rmx)

Om even terug te komen op de BD/DD discussie. Ik ben begonnen op 2e hands soundlabs belt drives. Toen ik ze kocht wist ik het verschil niet tussen belt en direct, maar achteraf gezien heb ik er geen spijt van gehad. Je leert de basics en als je het DJen maar niks vind, dan zit je niet met je peperdure DD's opgescheept.

Intel Core 2 Duo E4300 @ 2700MHz | Asus P5B-E Plus | 2x1GB PC6400 | GeForce 6800GT | Maxtor 200GB & 250GB SATA

Ken ik jou?

quote:
Jimsterrr schreef op 01 May 2003 @ 22:02:
[...]
Om even terug te komen op de BD/DD discussie. Ik ben begonnen op 2e hands soundlabs belt drives. Toen ik ze kocht wist ik het verschil niet tussen belt en direct, maar achteraf gezien heb ik er geen spijt van gehad. Je leert de basics en als je het DJen maar niks vind, dan zit je niet met je peperdure DD's opgescheept.

om dat fabeltje ook ff uit de wereld te helpen,
de goedkoopste bd's liggen gemiddeld p/s 50 euro lager dan DD's
maar BD's zijn geen drol meer waard 2e hands...
DD's kan je nog tegen een leuk bedrag kwijt...

dus das ook lulkoek srry

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 48 49 50 51 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: