Gathering of Tweakers

Quicksearch
Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
dbzfan schreef op 04 May 2003 @ 20:02:
We lopen erg op de techniek vooruit, dat probeert mijn vader ook erg na te streven.
Dat is ironie neem ik aan? Ik zag geen smilies staan, vandaar....

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
zimbab schreef op 04 May 2003 @ 20:05:
[...]

Video en 2 kanaals geluid via je tv is state-of-the-art, wat lul je nou :+

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Back on Planet Telex

Ik ben gewoon even voorzichtig......aan sommige mensen gaan wat dingen voorbij soms namelijk.......hehehe. Maaruh....de TV vind ik er mooier uitzien dan ik op plaatjes op de site zie.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

Nee.
Reg. datum: 29 september 2002

quote:
zimbab schreef op 04 mei 2003 @ 20:05:
[...]

Hehe, was idd een grapje. Om jullie te laten zien hoe erg ik het heb ;)

ASUS F3SV 019C @ C2D T7500 2.2GHZ, 2GB RAM en GeForce 8600GS

Reg. datum: 11 december 2000

Enige tijd geleden al beloofd , maar mijn digicam was uitgeleend!

Nu heb ik eindelijk foto's kunnen maken

DE FRONTS
http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/got/geheel.JPG

De REARS plus stands (let niet op overige troep):P
http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/got/DSCF0142.JPG

De Receiver + glimp van de DVD
http://www.xs4all.nl/~jvsteeg/got/DSCF0135.JPG

-Specs-

Philips 63CM 4:3 TV
Marantz SR-4300 Receiver
Harman Kardon DVD-21
2x Fronts B&W 603 S3
2x Rear B&W 602 S3

alles in een wat te krappe studentenkamer , maar ach er komt leuk geluid uit!
En over een tijdje verhuis ik wel door!

alleen even een vraagje tussendoor
ik heb alles aangesloten met Speakercables van Cobra 2.5 mm Dik van 5,5 Euro per meter. Nu lees ik dat iedereen die een beetje een set heeft vaak al 4mm heeft ... is dit een groot verschil , en moet ik mijn draden vervangen om beter geluid te krijgen uit deze boxen?

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

Nou, ik heb niet zoveel leuk patsspul, ben 16 en heb weinig geld, en een drive-in te onderhouden. Maar ik zal toch wat pics posten.

normale opstelling vanaf de bank gemaakt, gewoon stereo
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/2.jpg

me boxen ontleed
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/4.jpg

me bas (12 inch :9~ )
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/5.jpg

me pioneer dvd (jah hijs dun)
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/6.jpg

Me pc (specs in me sign)
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/1.jpg

Me versterker (ik weet het niet audiofiel proof, maar voor mij tijdelijk goed zat)
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/8.jpg

En me mengpaneeltje
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/7.jpg

En tot slotte de bekabeling van me mengpaneel (jah allemaal dap)
http://members.chello.nl/~j.peeters54/got/3.jpg

link naar: site met goeie grootte foto's (hier zien ze er namelijk verneukt uit)

Specs:

Camera Canon powershot a70

Tv 70 cm Philips
Dvd Pioneer dv350-s
satteliettuner Pace

(lege ruimte onderin me kast voorbestemd voor een goeie versterker)

Mengpaneel JBSysyems classic 3

Mr_morpheus wijzigde dit bericht 04-05-2003 23:18 (3%)

SPECS Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!

Back on Planet Telex

quote:
xdc schreef op 04 mei 2003 @ 22:56:

alleen even een vraagje tussendoor
ik heb alles aangesloten met Speakercables van Cobra 2.5 mm Dik van 5,5 Euro per meter. Nu lees ik dat iedereen die een beetje een set heeft vaak al 4mm heeft ... is dit een groot verschil , en moet ik mijn draden vervangen om beter geluid te krijgen uit deze boxen?

Nee.....het verschil zal minimaal zijn en de investering niet waard in principe. Dikte zegt trouwens niet veel......kijk maar eens naar dit interlinkje bijvoorbeeld:

http://www.kimber.com/pbj-b.jpg

Zeker wel een goed dingetje (niet de top, maar toch)

Met andere woorden....betere kabels zal je redelijk wat meer kosten wil je het echt horen. Probeer zoveel mogelijk met plaatsing van je speakers en eventueel tactische plaatsing van losse dingen in je kamer. Dat kan heel erg veel schelen en is gratis.....er wordt wel eens (terecht) gezegd dat mensen soms heel veel uitgeven aan kabels, meubels, filters etc. om een beetje beter geluid te krijgen, terwijl ze met een beetje geduld en schuiven gratis een flinke verbetering kunnen krijgen. Kijk voor de grap eens hier: http://audiophysic.de/info/aufstellung/e_index.html

gevlochten kabel is beter ;)
btw.. die kimber pbj(peanut butter & jelly) is perfect eigenlijk

gulden middenweg op alle invloeden dooore vlechten.. het di-electrum vn teflon (laag mogelijke capaciteit) en mooie pure koperkabel :)

btw.. die kan wat prijzig zijn.. niet echt om reclame te maken ofzo.. maar serieus... voor een 'low budget' maar toch high-end kabel is Henno's XTC kabel iets heel moois !
http://members.chello.nl/h.appel1/XTCcables.jpg
http://members.chello.nl/h.appel1/index.html

Gitaarwerk wijzigde dit bericht 04-05-2003 23:30 (45%)

Ik heb hem zelf ook

quote:
Owyeah! Het is Omni audio! _O_ De luidspreker die u aan kunt schaffen uit een busje :7. Klinkt dat nou?

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Ik zat ook al te kijken naar die naam :)

Big-Foot -> gecertificeerde idioot (door ReemF) | <Floor-is> Big-Foot: jij bent nog ergerr dan ik gewoon :o

Ben heel lief als ik slaap

quote:
mooie foto man.. goeie sfeer erin
(sorry.. ik vind de plaatjes te mooi )
quote:
Mooie TV ook.......Loewe heeft altijd wel mooi design.
Eh, tegen wie hebben jullie het nou ?

Sun Ultra10, 440mhz UltraSparc IIi 64bit CPU 2MB L2 Cache, 512MB ECC RAM, Antares P-0069 Dual U2W-LVD Scsi-controller, 3 x 18GB Fujitsu 7200rpm Scsi-HD in Raid-5, 10/100mbit Sun NIC, 19" TFT (Samsung SyncMaster 191T)

quote:
Bunny_Feet schreef op 05 May 2003 @ 00:50:
[...]

[...]

Eh, tegen wie hebben jullie het nou ?

Tegen Powerman dacht ik?

powerman in "Post hier foto's en specs van je home-ci"

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

quote:
Scarp schreef op 04 May 2003 @ 17:44:
[...]

Hmm... geen pixeleffect bij jou sanyo? Waar stuur je 'm mee aan? Ik heb hem gezien icm Philips 963sa op pal progressive en vond het kippengaas aanzien vrij storend.

Ik heb zelf ook de Philips 963SA en denk erover om de Z1 te kopen, maar er zijn ook andere (goede) mogelijkheden.
Hoe breed was het beeld en wat was de kijkafstand in de situatie waarin jij de Z1 hebt gezien?
Ik heb de Z1 zelf ook gezien en zag wel de screendoor, maar vond het niet echt heel irritant, maar dat kan na een tijdje veranderen natuurlijk (in negatieve zin) 8)7
Je kan ook licht defocussen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling B)

way active

Back on Planet Telex

quote:
Gitaarwerk schreef op 04 mei 2003 @ 23:27:
gevlochten kabel is beter ;)
btw.. die kimber pbj(peanut butter & jelly) is perfect eigenlijk

gulden middenweg op alle invloeden dooore vlechten.. het di-electrum vn teflon (laag mogelijke capaciteit) en mooie pure koperkabel :)

btw.. die kan wat prijzig zijn.. niet echt om reclame te maken ofzo.. maar serieus... voor een 'low budget' maar toch high-end kabel is Henno's XTC kabel iets heel moois !
[afbeelding]
http://members.chello.nl/h.appel1/index.html
Zegguh Gitaarwerk......ik zie nu voor de zoveelste keer die XTC kabels en begin nu toch wel nieuwsgierig te worden. Verkoopt hij die dingen ook en zo ja heb je dan een idee van de prijs van die dingen? (interlink en/of netsnoer) Zal nog wel erg veel zijn aangezien er 6 uur werk in zit en je dan ook nog materiaalkosten moet lappen, maar ik ben benieuwd.

Omni audio ja, ik weet het. achja het gaat hard en als ik ff goed naar muziek wil luisteren pak ik me philips hp890 wel :) (de speakers worden binnen zeer korte tijd vervangen door wat kwaliteitsspul)

SPECS Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!

Back on Planet Telex

quote:
War ik dus even wil vragen Stef (haast een overbodige vraag maar goed): hoe bevalt ie? En dan voornamelijk met muziek bedoel ik. Ik ben namelijk van plan zo 1 te kopen voor mijn stereo-installatie en dan later misschien uit te breiden naar twee. Of misschien neem ik een Reference 100.....is 200 euro duurder. Maar goed.....ik ga natuurlijk zelf luisteren (thuis welteverstaan) maar toch wil ik even weten....was je net zo verbaasd in de positieve zin als alle reviewers? En dan doel ik een beetje op de kwaliteit van het laag. Ennuh....raakt ie niet snel buiten adem?

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
zimbab schreef op 05 mei 2003 @ 15:19:
[...]

War ik dus even wil vragen Stef (haast een overbodige vraag maar goed): hoe bevalt ie? En dan voornamelijk met muziek bedoel ik. Ik ben namelijk van plan zo 1 te kopen voor mijn stereo-installatie en dan later misschien uit te breiden naar twee. Of misschien neem ik een Reference 100.....is 200 euro duurder. Maar goed.....ik ga natuurlijk zelf luisteren (thuis welteverstaan) maar toch wil ik even weten....was je net zo verbaasd in de positieve zin als alle reviewers? En dan doel ik een beetje op de kwaliteit van het laag. Ennuh....raakt ie niet snel buiten adem?
Hij bevalt mij erg goed moet ik zeggen. Als dit niet zo was geweest had ik het ook gepost want dan had ik heb gewoon ingeruild. Zowel muzikaal als met film vult deze sub mijn woonkamer met meer dan genoeg bas. Zeg ik er wel bij dat mijn woonkamer iets van 15m2 telt dus niet echt een zaal. Wat mij opvalt is dat deze sub erg snel is dus een snelle bas goed bijhoudt. Dat is natuurlijk erg belangrijk bij muzikale bas-ondersteuning. Ondanks zijn geringe formaat presteert de MJ Pro-50 dus alleszins naar mijn volle tevredenheid. Ik moet het geheel echter nog steeds uitmeten en afstellen maar de ht-tune up set is nog onderweg.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3

quote:
zimbab schreef op 05 mei 2003 @ 06:49:
[...]

Zegguh Gitaarwerk......ik zie nu voor de zoveelste keer die XTC kabels en begin nu toch wel nieuwsgierig te worden. Verkoopt hij die dingen ook en zo ja heb je dan een idee van de prijs van die dingen? (interlink en/of netsnoer) Zal nog wel erg veel zijn aangezien er 6 uur werk in zit en je dan ook nog materiaalkosten moet lappen, maar ik ben benieuwd.

:)
hij bouwt ze zelf en verkoopt ze inderdaad.. zen mailadres staat op de site..
ik heb er (wat minder voor betaald aangezien ik wat voor hem heb gedaan.. en niet _/\o_ ;) ) maar dat is weinig verschil.. :P

ik heb voor 2x 60 (of 70cm) dus gewoon stereo.. 150 (+/-) betaald.

deze zijn beter dan de yamamura (ik denk dat je in kabels wel beter/slechter kan uitdrukken)

even emailen voor zijn prijslijst :)

Back on Planet Telex

Das mooi....mijn kamer is 20m2, dus dat is wel vergelijkbaar. Het leuke is namelijk dat de prijs van de zwarte versie (wat sowieso mijn keus zou zijn) onlangs naar beneden is gegaan en het dingetje nu dus nog maar 500 euro kost (per 1 april, dus ik weet niet of je er nog van geprofiteerd hebt). En dan hoor/lees/zie je van alle kanten van die superverhalen.....dan ga je toch nadenken. Maar dus alleen het vraagje nog of ie niet relatief snel buiten adem raakt. Ik hoef geen aardbevingen in mijn kamer maar hij moet muzikaal goed aansluiten op mijn speakers en het kunnen volgen.....lijkt me vervelend als je wat harder draait en hij lage tonen moet pompen dat ie het dan niet meer trekt. Heb je daar ervaring mee met hoe hij zijn mannetje staat op hogere geluidsniveaus met flink lage tonen? Ik bedoel niet disco-niveaus, maar gewoon als je eens een bui hebt en flink hard een mooi nummer op zet.

Back on Planet Telex

quote:
Gitaarwerk schreef op 05 May 2003 @ 16:42:
[...]

:)
ik heb er (wat minder voor betaald aangezien ik wat voor hem heb gedaan.. en niet _/\o_ ;) ) maar dat is weinig verschil.. :P

deze zijn beter dan de yamamura (ik denk dat je in kabels wel beter/slechter kan uitdrukken)

even emailen voor zijn prijslijst :)
Ok, thanx!

quote:

ik heb er (wat minder voor betaald aangezien ik wat voor hem heb gedaan.. en niet _/\o_ ) maar dat is weinig verschil..

even emailen voor zijn prijslijst
Hangt ervan af... ik had eerst een IXOS Custom Connect tussen mijn CD en amp. Dat klonk best goed. Omdat ik toen een extra interconnect nodig had tussen mijn AV en stereo amp, heb ik daar een twee keer duurdere voor gekocht, omdat dat een vrij kritische verbinding is. Wat bleek: dat ding gaf verschrikkelijk vele ruis door op hoge geluidsniveaus (die je hebt tussen pre-outs en tape outs). Dus omgedraaid. Wat bleek: de dure kabel presteerde veel mooier als interconnect tussen CD en amp, en de goedkope gaf veel minder ruis door dan de dure! 't is allemaal situatie-afhankelijk (wanneer niet eigenlijk...).

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

zimbab : you're welcome

s_roubos (ff zo noemen :) ): tja.. dat is even goed nadenken over waar die komt.. een duurdere interconnect kan je beter tussen de zwakker schaklingen stoppen (lees gevoelig)

btw.. een ixos is echt wat minder.. maar was wel een van de betere.. ik heb met een stel hifi.nl-ers een test gedaan :) (ok niet het beste.. maar wat verschil hoorde je wel)

Gitaarwerk wijzigde dit bericht 05-05-2003 17:29 (45%)

quote:
Gitaarwerk schreef op 05 May 2003 @ 17:28:
zimbab : you're welcome

s_roubos (ff zo noemen :) ): tja.. dat is even goed nadenken over waar die komt.. een duurdere interconnect kan je beter tussen de zwakker schaklingen stoppen (lees gevoelig)

btw.. een ixos is echt wat minder.. maar was wel een van de betere.. ik heb met een stel hifi.nl-ers een test gedaan :) (ok niet het beste.. maar wat verschil hoorde je wel)
ff offtopic, je loopt nu wel overal kabels te vergelijken enzo maar heb je nu eigenlijk al een versterker gekocht?? :P
quote:
btw.. een ixos is echt wat minder.. maar was wel een van de betere.. ik heb met een stel hifi.nl-ers een test gedaan (ok niet het beste.. maar wat verschil hoorde je wel)
Welke heb je dan getest? Ze zijn er vanaf ¤30 tot ¤300.

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws