Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het oude topic begon een beetje vol te raken, en ik geil er gewoon op om een groot topic onder m'n naam te hebben staan :p, vandaar dit.

Jullie kennen allemaal MSN Messenger wel. Het trouwe mannetje rechtonder in het scherm, waarmee je je sociale contacten bijhoudt
http://www.forest.impress.co.jp/article/2002/10/25/msnmessenger5_1s.gif
Er zijn twee smaakjes MSN:
MSN Messenger voor Windows in het algemeen (versie 5.0)
Windows Messenger voor Windows XP (versie 4.7)

Versie 5.0 heeft nieuwe geluidjes en is ook ietsje mooier, en heeft ook MSN vandaag: een soort msn.nl in-a-box waar je nieuws roddels en banners kunt bewonderen :/

:? Wat zijn goeie sites voor MSN?

http://messenger.microsoft.com
http://msn.tweakzone.nl/

:? Wat zijn die vage tekens in de namen van sommige mensen?

Dit is een uit IRC gejatte functie van MSN Plus! om je berichtjes om nick kleur te geven, een onofficiele uitbreiding voor MSN.
Je maakt ze met Ctrl-K

:? Wat kan dat MSN Plus! nog meer?

Je kunt onder andere away-messages instellen (nooit meer mensen die boos op je worden omdat je niks zegt), logs van gesprekken bijhouden, MSN verstoppen voor je baas, kijken wanneer iemand voor het laats online is geweest en wanneer je hem voor eht laats hebt gesproken, MSN transparantmaken (alleen in Windows NT/2000/XP, tekst verzenden met een sneltoets en nog veeeel meer.
Downloaden dus!

:? En wat is dMSN dan?

Een of ander instabiel geheugenvretend programma van de tegenstander :P
Het grote dMSN topic *

:? Waar vind ik een oude versie van MSN voor een liev O+ 486'je ofzo?

http://www.oldversion.com/program.php?n=msnm

:? Het MSN Messenger netwerk ligt plat :'(
Kan gebeuren bij een dergelijke gratis dienst, je hebt geen Service Level Agreement voor 99,999% uptime afgesproken toen je een contract afsloot ;) Het is niet nodig om dan meteen hele discussies te gaan houden in dit topic, dat verandert er niets aan. Check o.a. dit even om de status van het netwerk te zien en heb gewoon even geduld.

Spider.007 wijzigde dit bericht 13-10-2004 10:46 (18%)

`

LOiK

ff uit het oude topic

de mensen met windowsXP met windows messenger erin.
Als je daarna MSN messenger installeerd, dan 'overschrijft' deze windows messenger met opstarten enz.

maar als je hierna weer in windows messenger gaat en daarin de optie weer aanvinkt van automatisch opstarten bij windows. En bij MSN messenger de optie juist uitvinkt van automatisch opstarten.
dan start Windows messenger dus op, maar hij meldt niet aan!, (hij onthoudt wel het wachtwoord)
Dat is juist perfect!, maar ik krijgt het maar niet meer voor elkaar :'(

weet iemand hoe je het anders voor elkaar kan krijgen dat windows messenger opstart, maar niet aanmeldt en WEL het wachtwoord onthoudt.

dus als ik dan windows opstart, of gewoon messenger apart opstart (polypatch :P) dat ik dit krijgt:
http://members.rott.chello.nl/htsie/msn.jpg

Reg. datum: 26 november 2001

Hier werkt het wel

Situatie schets:
-----------------------------------
- Client op XP (messenger 5.x)
- Gateway op basis van Linux (iptables firewall script van Adsl4Linux)
- Dan de Alcatel Speed Touch Home modem.
* deze is getweaked naar PRO
* en werkt met behulp van static Spoof
- Door SIP_Spoof heb ik naar fixed public IP adres op de netwerk kaart van mijn server.

Dat is de hardware. De firewall port-forward alle MS msn en MS portrait verkeer naar mijn client. De client krijgt zijn IP door middel van DHCP op basis van het MAC adres. Dit houd kort weg in dat ik altijd het zelfde IP krijg toegewezen uit een 'aparte' DHCP-pool. Het is belangrijk dat je client IP fixed is!

Poorten welke msn en portrait gebruiken:
# TBV M$ Portrait en MSN Messenger
portforward[3]="0.0.0.0/32 1863 $forw_ip2 1863" # Microsoft Network Instant Messenger
# IN TCP/UDP 1863 chat
# IN TCP/UDP 6901 voice communications
# IN TCP 6891 - 6900 File send
# IN UDP 5190 chalista ip phone

portforward[4]="0.0.0.0/32 6891 $forw_ip2 6891" # Microsoft Network Instant Messenger File Transfer voor het zenden van 1 file tegelijk!! Meerdere files is meer oplopende poorten open zetten.
portforward[5]="0.0.0.0/32 8100 $forw_ip2 8100" # Microsoft Portrait Listen
portforward[6]="0.0.0.0/32 8110 $forw_ip2 8110" # Microsoft Portrait Video
portforward[7]="0.0.0.0/32 8120 $forw_ip2 8120" # Microsoft Portrait Audio
quote:
pokeran schreef op 12 April 2003 @ 08:52:
weet iemand hoe je het anders voor elkaar kan krijgen dat windows messenger opstart, maar niet aanmeldt en WEL het wachtwoord onthoudt.

dus als ik dan windows opstart, of gewoon messenger apart opstart (polypatch :P) dat ik dit krijgt:
[afbeelding]
Als het goed is staat het in de Optie -> Algemeen van MSN zelf. Bij mij zie je dit: klikbaar
http://utclan.tweakers.net/upload/files/image6a4a1da5cf01652b3210c403631c5de4_small.jpg

'Automatisch aanmelden toestaan bij verbinding met het internet' uitvinken

je mist een site, namelijk http://www.magdusniet.be das eigenlijk wel de beste msn site.

Compubiter wijzigde dit bericht 14-04-2003 14:50 (6%)

ik geloof dat je die www.****.be hier niet mag posten als ik me niet vergis?

Prof Mierenneuke®

offtopic:
Wat een groot topic zeg :Y)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

quote:
LauPro schreef op 13 april 2003 @ 13:21:
offtopic:
Wat een groot topic zeg :Y)
Niks nuttigs te zeggen? :/ Topic is net open. :?

quote:
arnout109 schreef op 13 April 2003 @ 13:06:
je mist een site, namelijk http://www.damagnie.be das eigenlijk wel de beste msn site.
Die had 'ie er waarschijnlijk wel bijstaan, maar is door SH007 (terecht) wegge-edit. ;) Edit die van jou dus ook ff weg, anders moet ons lieve modje weer aan het werk :P
LOiK

quote:
Alex T. schreef op 13 april 2003 @ 12:58:
[...]

Als het goed is staat het in de Optie -> Algemeen van MSN zelf. Bij mij zie je dit: klikbaar
[afbeelding]

'Automatisch aanmelden toestaan bij verbinding met het internet' uitvinken
ja die optie zit in msn messenger, maar niet in windows messenger. Ik wil hem dus eigenlijk met windows messenger zo hebben en niet met msn messenger

Reg. datum: 05 januari 2002

Voor iedereen die problemen heeft met Messenger en niet door de NAT komt..... hier iets wat bij mij goed werkt. Het heet Enat for Messenger en ik heb het hier nog niet gevonden op GOT. Heb het net getest en het gaat er dwars doorheen.....

Zoek bij Google maar eens op "messenger NAT" of kijk op http://freedownloadswindo...at-for-MSN-Messenger.html

Voor serienummers niet bij mij zijn....... :)

wat zijn we weer lief over dMSN, van wie ben ik trouwens tegenstander, die volg ik nie helemaal, dank u :)

http://www.dmsn.nl :-)

Reg. datum: 05 januari 2002

quote:
riesg schreef op 14 april 2003 @ 00:17:
Voor iedereen die problemen heeft met Messenger en niet door de NAT komt..... hier iets wat bij mij goed werkt. Het heet Enat for Messenger en ik heb het hier nog niet gevonden op GOT. Heb het net getest en het gaat er dwars doorheen.....

Zoek bij Google maar eens op "messenger NAT" of kijk op http://freedownloadswindo...at-for-MSN-Messenger.html

Voor serienummers niet bij mij zijn....... :)
Dit is dus om met je Microsoft messenger te kunnen praten etc door je router heen, iets wat normaal niet lukt

Reg. datum: 26 augustus 2002

is msn down?? of ligt t aan mijzelf?? :?

Reg. datum: 05 januari 2003

quote:
Rubbie schreef op 14 april 2003 @ 16:39:
is msn down?? of ligt t aan mijzelf?? :?
Ik denk dat het aan jezelf ligt.. Ik kom er lekker op.. Kheb trouwens ook een keer gehad dat de mensen die online waren, konden gewoon online blijven. Maar wie aan probeerde te melden kon het niet. Heel vaag.

Ik heb 2 email adressen, 1 @hotmail waarmee ik WEL online kom, en 1 @gmx waarmee ik nu NIET online kom. Ik denk dus dat de passport service down is.

"wij spreken C alsof het in een natuurlijke taal is, we zoeken gewoon de formulering die past bij de betekenis die we in ons hoofd hebben"

Reg. datum: 30 oktober 2000

kom nergens mee online

Server Error: Connection to MSN failed because the servers are too busy. Please try again later.

Reg. datum: 26 augustus 2002

quote:
FairFox schreef op 14 april 2003 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat het aan jezelf ligt.. Ik kom er lekker op.. Kheb trouwens ook een keer gehad dat de mensen die online waren, konden gewoon online blijven. Maar wie aan probeerde te melden kon het niet. Heel vaag.
Heel vaag jah.. ik kom er niet doorheen.. op verschillende computers hier niet :'( noujah dan moet k maar ff modem en router resette.. misschien helpt dat.. we zullen zien.. :)

het werkt niet nee!

Bij mij is MSN ook offline ... :(

S3PiR0TH wijzigde dit bericht 14-04-2003 16:56 (28%)

Automated Teller Machine

Acties: [view]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

Topics als "MSN down !!?!" -> Dit soort topics worden gesloten, of naar de HK gemoved. MSN/ICQ is gewoon om de zoveel tijd down, en het heeft geen zin om dit elke keer van 500 mensen te horen.

Het gaat vanzelf wel weer up, gewoon even geduld hebben aub ;)

Er over praten is niet nodig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

.NET Passport
Feature: Sign In

.NET Passport is temporarily experiencing difficulty. You may be unable to sign in, change settings in your profile, or register a new .NET Passport. Please try again later.
Last Update: Monday, 14 April 2003 06:59:00 GMT
Next Update: Monday, 14 April 2003 08:59:00 GMT

Automated Teller Machine

Reg. datum: 05 januari 2001

Zijn er meer mensen die het volgende probleem hebben:

niet van het niet kunnen inloggen aard, maar meer dat het 'lijkt' alsof je online
bent maar dan opeens met iemand wil gaan 'chatten' en hij dan aangeeft dat je
niet online bent?

ADSL
Planet
Win2k
MSN 5

Ik heb gechecked met meerdere mensen, en het lijkt dat @homers er minder last van hebben. Ook is het zo dat "streams" bijv. van een radiostation/tv of downloads niet 'zomaar' stoppen. Dus een internetverbinding 'hick-up' lijkt me van niet. Vooral deze week is het aantal keren extreem toegenomen.

a.k.a. Boris the Blade

misschien is het handig om een samenvatting van de meest voorkomende problemen uit deel 1 en de oplossing ervan in de topicstart te zetten...

Ik zit met een probleem. Als ik MSN gebruik en m'n huisgenoot, die met ICS op het netwerk zit, probeert in te loggen met MSN messenger op z'n eigen PC, logt zijn MSN automatisch in met mijn passport in plaats van met de zijne. Wat doen we verkeerd?

en bovendien zet hij in de history i.p.v. mijn naam, de naam van m'n huisgenoot neer :?

Frivole Henkie wijzigde dit bericht 18-04-2003 20:17 (22%)
Reden: wie dit leest is gek

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws