quote:
quote:Femme schreef op 16 March 2003 @ 15:52:
(Allereerst, ik ben deze user http://gallery.tweakers.net/gallery/68694 en Femme is zo vriendelijk geweest zijn toestemming te geven voor het posten onder deze acccount)
Werkjes (modemonvriendelijk! veels te hoge resoluties! Warning!) :
It only Took A Little (To Fly Again). Ik heb deze gemaakt voor een vriendje met liefdesverdriet
[afbeelding]
Red Lips and Fairytales. Dit was mijn eerste 'grote' photoshop project
[afbeelding]
When She Is Away.
[afbeelding]
Bathroom.
[afbeelding]
In The Forest. Bevat een oude foto van mij (3 jaartjes terug)
[afbeelding]
Twisted Bathroom.
[afbeelding]
Lain.
[afbeelding]
Zeer fraai, beetje veel verschillende stijlen door elkaar heen, maar dat maakt het allemaal wel apart...
foto's zelf gemaakt?
quote:Hugo schreef op 16 March 2003 @ 16:52:
Zeer fraai, beetje veel verschillende stijlen door elkaar heen, maar dat maakt het allemaal wel apart...
foto's zelf gemaakt?
De foto's van de bathroom serie heb ik zelf gemaakt, de foto's gebruikt in Lain, In The forest, sommige in Red Lips And Fairytales en die in It Only Took A Little zijn gemaakt door mensen uit mijn omgeving. De rest is stockfoto
Wat betreffende de verschillende stijlen; ik ben nog in de experimentele fase
De 2e en 3e vind ik erg mooi
LastFM - Vancouver Blog - 30D // 18-55 IS // 50/1.4
quote:Oogst schreef op 16 maart 2003 @ 14:16:
Ik heb nu een compleet nieuw ontwerp gemaakt voor het hoesje van de demo van mijn band Distance. Ik post het hier, omdat ik commentaar wil op typografie, kleurgebruik, dat soort dingen, niet op 3d-modelling en zo, wat de hoofdmoot van de platen is.
De voorkant:
[afbeelding]
De binnenkant:
[afbeelding]
De achterkant:
[afbeelding]
Wat ik vooral wil weten: welke kleur moeten die ronde randen op de voorkant hebben? Ik kan niks geschikts vinden.
Je 3d spul is echt heel mooi, maar de tekst in de binnenkant is in verhouding helemaal niets. Misschien tijd voor een nieuw textvorm/textlogo
Verder topspul
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Die eerste is echt topwerk!quote:Femme schreef op 16 March 2003 @ 15:52:
(Allereerst, ik ben deze user http://gallery.tweakers.net/gallery/68694 en Femme is zo vriendelijk geweest zijn toestemming te geven voor het posten onder deze acccount)
It only Took A Little (To Fly Again). Ik heb deze gemaakt voor een vriendje met liefdesverdriet
[afbeelding]
Red Lips and Fairytales. Dit was mijn eerste 'grote' photoshop project
[afbeelding]
When She Is Away.
[afbeelding]
Bathroom.
[afbeelding]
In The Forest. Bevat een oude foto van mij (3 jaartjes terug)
[afbeelding]
Twisted Bathroom.
[afbeelding]
Lain.
[afbeelding]
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
quote:Femme schreef op 16 March 2003 @ 17:02:
[...]
De foto's van de bathroom serie heb ik zelf gemaakt, de foto's gebruikt in Lain, In The forest, sommige in Red Lips And Fairytales en die in It Only Took A Little zijn gemaakt door mensen uit mijn omgeving. De rest is stockfoto
Wat betreffende de verschillende stijlen; ik ben nog in de experimentele fase
mja tja het is leuker als iedereen echt je stijl herkent enzo
verder iets algemeens:
Wat mij op valt is dat als er mensen voorkomen in 2d-stuff, die behoorlijk uitgewerkt zijn dan bedoel ik, dan zijn dat vooral vrouwen. Het lijkt er veel op dat mannen (jongens, whatever) het wel durven een vrouw na te tekenen, en vrouwen het niet aandruven om te proberen een man na te tekenen en dus ook maar vrouwen gebruiken...
Een duivel is een uitzondering, dit wordt meestal weergegeven als een man, en een engel is ook een uitzondering, die wordt altijd weergegeven als een vrouw... ik weet niet of dat wat natuurlijks is ofzo, het komt mij iig wel natuurlijk over, en ik zit er ook helemaal niet mee dat er vrijwel alleen maar vrouwen voorkomen op 2d-pruttel
Maar zoals ik erover denk kan ik mij eigenlijk niets anders voorstellen dat vrouwen dan precies het tegenovergestelde denken, maar dat is dus kennelijk niet het geval... dus: marieke, tham, dark blue, lady iguana en al het andere vrouwelijk schoon in /13 waarom tekenen/gebruiken jullie geen mannen voor 2d-art?
En die tweede is gewoon een tutorial, ik heb laatst precies dezelfde gemaakt
@Marieke: erg mooi, vooral de 1e twee en de laatste vind ik erg mooi, de rest (relatief) minder. Sommige zien er (nofi) een beetje simpel uit, zoals die met de foto van 3 jaar geleden, lijkt me gewoon een bos en een foto eroverheen, opacity veranderen en dan klaar......maar toch wel mooi
Dat is het gevalletje wat voor trance energy wordt/werd gebruikt in de reclame op tv en op de cdhoesquote:/dev/null schreef op 16 March 2003 @ 19:27:
Bobsuh: zou je van die 1e het origineel 'ns willen posten? Want ik zou toch zweren dat ik dat rechtse geval al eens eerder heb gezien.....
Ik zou als ik jou was die text "distance" op het frontje veranderen. Het lijkt me persoonlijk een enorm stuk profesioneler staan als je dat ook met kettingen maakt, of in ieder geval een soort 3d wending geeft met een zelfde soort kleur erop.quote:Oogst schreef op 16 March 2003 @ 14:16:
Ik heb nu een compleet nieuw ontwerp gemaakt voor het hoesje van de demo van mijn band Distance. Ik post het hier, omdat ik commentaar wil op typografie, kleurgebruik, dat soort dingen, niet op 3d-modelling en zo, wat de hoofdmoot van de platen is.
De voorkant:
[afbeelding]
De binnenkant:
[afbeelding]
De achterkant:
[afbeelding]
Wat ik vooral wil weten: welke kleur moeten die ronde randen op de voorkant hebben? Ik kan niks geschikts vinden.
http://clubs.hattrick.org/flower
quote:Tim Schuhmacher schreef op 16 March 2003 @ 19:55:
[...]
Dat is het gevalletje wat voor trance energy wordt/werd gebruikt in de reclame op tv en op de cdhoes
Er is niets orgineel aan die plaat... dat plaatje is inderdaad van een of ander feest ofzo en de rest is gewoon wat tekst met een dingbat-font op de achtergrond.
Hierbij dan ook maar meteen eens een keer een plaat van mijzelf. Het is maar een kleintje, de orginele is 1024x768 en meer als 32 kleuren.
Een tip voor Oogst voor zijn cd-hoesje: Ik zou niet zo erg op de kleurtjes enzo gaan zitten staren, maar ook eens kijken naar typografie, om eerlijk te zijn vind ik het niet echt mooi wat hij nu heeft gedaan, een onduidelijk lettertype met alleen maar kapitalen.

Barracuda_82 wijzigde dit bericht 16-03-2003 20:09 (42%)
[ DreamDealer, tutorials over van-alles-en-nog-wat ][ 2000 Subaru Impreza GTT ]
quote:Hugo schreef op 16 March 2003 @ 19:15:
[...]
verder iets algemeens:
Wat mij op valt is dat als er mensen voorkomen in 2d-stuff, die behoorlijk uitgewerkt zijn dan bedoel ik, dan zijn dat vooral vrouwen. Het lijkt er veel op dat mannen (jongens, whatever) het wel durven een vrouw na te tekenen, en vrouwen het niet aandruven om te proberen een man na te tekenen en dus ook maar vrouwen gebruiken...
Een duivel is een uitzondering, dit wordt meestal weergegeven als een man, en een engel is ook een uitzondering, die wordt altijd weergegeven als een vrouw... ik weet niet of dat wat natuurlijks is ofzo, het komt mij iig wel natuurlijk over, en ik zit er ook helemaal niet mee dat er vrijwel alleen maar vrouwen voorkomen op 2d-pruttel
Maar zoals ik erover denk kan ik mij eigenlijk niets anders voorstellen dat vrouwen dan precies het tegenovergestelde denken, maar dat is dus kennelijk niet het geval... dus: marieke, tham, dark blue, lady iguana en al het andere vrouwelijk schoon in /13 waarom tekenen/gebruiken jullie geen mannen voor 2d-art?
Dat viel mij ook al een tijdje op inderdaad, het zou kunnen liggen aan het feit dat vrouwen nou eenmaal mooier zijn dan mannen. Voor zover ik weet vinden vrouwen dat over het algemeen ook.
Ik ben zelf op dit moment bezig met een site voor mezelf, waar ik ook (bewerkte) foto's van mezelf voor gebruik, in dat opzicht is het dus blijkbaar wel origineel.
Voor al je Batzerijen: http://batzers.nl
quote:Femme schreef op 16 March 2003 @ 15:52:
<veel mooie werkjes
wow...
toch wel het mooiste wat ik de afgelopen pagina's heb gezien
misschien lijkt je het wat om je kunsten op deviantart.com te plaatsen?
Mijn gevarieerde fotolog met elke dag wel ooit eens een nieuwe verse foto.
quote:/dev/null schreef op 16 maart 2003 @ 19:27:
@Marieke: erg mooi, vooral de 1e twee en de laatste vind ik erg mooi, de rest (relatief) minder. Sommige zien er (nofi) een beetje simpel uit, zoals die met de foto van 3 jaar geleden, lijkt me gewoon een bos en een foto eroverheen, opacity veranderen en dan klaar......maar toch wel mooi
Je zit er toch echt naast
Nog een voorbeeldje:
Red Lips And Fairytales bevat oa gescande vla, een stuk leer, vlinders, bladmuziek, zonsondergang ect. Screen van layers:

(en ja, ik weet dat ik voor mijn werk pleit, maar ik hoop ook dat anderen hier misschien wat aan hebben
Femme wijzigde dit bericht 16-03-2003 21:34 (2%)
Reden: typo
Wouw, die vind ik echt heel mooiquote:Barracuda_82 schreef op 16 March 2003 @ 20:05:
[...]
Er is niets orgineel aan die plaat... dat plaatje is inderdaad van een of ander feest ofzo en de rest is gewoon wat tekst met een dingbat-font op de achtergrond.
Hierbij dan ook maar meteen eens een keer een plaat van mijzelf. Het is maar een kleintje, de orginele is 1024x768 en meer als 32 kleuren.
Een tip voor Oogst voor zijn cd-hoesje: Ik zou niet zo erg op de kleurtjes enzo gaan zitten staren, maar ook eens kijken naar typografie, om eerlijk te zijn vind ik het niet echt mooi wat hij nu heeft gedaan, een onduidelijk lettertype met alleen maar kapitalen.
[afbeelding]
quote:Switch schreef op 16 March 2003 @ 21:34:
Wouw, die vind ik echt heel mooi. Ook het bericht wat wordt gegeven vind ik een erg mooie quote. Misschien wat te veel gebruik gemaakt van brushes (nocturna?), maar hij is iig. erg mooi
.
Idd jammer van die noctura brushes (dat ze zo'n gigantische bekendheid hebben iig) want ze vallen vrijwel nooit slecht in een plaat.
Maar hoe lastig zou 't zijn om ze zelf te maken? met een leuke kalligrafie pen en een scanner moet je al 'n heel eind komen. misschien m'n grootmoeder eens vragen of ze nog oude brieven heeft om in te scannen, die heeft altijd van die mooie schrijfletters.
Reg. datum: 09 oktober 2001

beetje work in progress, spelen met gratis zooi zeg maar
-this message was created out of 100% recycled electrons-
quote:RSP schreef op 16 March 2003 @ 21:49:
[...]
Idd jammer van die noctura brushes (dat ze zo'n gigantische bekendheid hebben iig) want ze vallen vrijwel nooit slecht in een plaat.
Maar hoe lastig zou 't zijn om ze zelf te maken? met een leuke kalligrafie pen en een scanner moet je al 'n heel eind komen. misschien m'n grootmoeder eens vragen of ze nog oude brieven heeft om in te scannen, die heeft altijd van die mooie schrijfletters.
Het was inderdaad een plaat om te oefenen met die brushes (inderdaad van nocturna). Eigenlijk stelt het niks voor, een foto die een beetje bewerkt is, een paar brushes en een leuk lettertype met een quote die je gewoon op internet kunt vinden.
Misschien is het inderdaad dus een goed idee om zelf eens wat brushes te gaan maken, want ik wil deze stijl (het crappy, grungy idee) ook terug laten komen in mijn afstudeerproject en als die Nocturna brushes echt zo bekend zijn moet ik toch wel zelf effe iets orgineels maken. Ik heb geen flauw idee hoe je een brush maakt, maar daar kan ik vast wel een tutorial over vinden.
Dezelfde stijl (en ook de brushes) zijn terug te vinden in onze project-team-website ontwerp.
Ziet er goed uit joh, alleen zou ik de kleur van dat meisje iets anders doen, dat blauw valt nu net een beetje uit de toon bij de rest.quote:Damusic2me schreef op 17 March 2003 @ 10:08:
[afbeelding]
beetje work in progress, spelen met gratis zooi zeg maar
quote:DiMension schreef op 16 March 2003 @ 14:44:
[...]
Die randen zou ik gewoon zwart/grijs/wit maken, dus geen kleur. Je 3D-werk is ontzettend mooi, maar 2d moet je nog wel 't een en ander verbeteren. Vooral de typografie is een punt wat drastisch moet veranderen. Je hebt een nogal lomp ogend lettertype gebruikt met sterke anti-aliasing. Pak er eens een hoes van een gevestigde band bij. Het liefst meerdere, en kijk wat voor soort lettertypen er gebruikt zijn en hoe. Kleine dingetjes als een subtiele outer-glow kunnen tekst ook al veel mooier maken. Speel ook met lettergroottes en spatiëring. De copyright-tekst mag veel kleiner zijn dan de rest bijvoorbeeld.
Op de achterkant vind ik die verticale tekst in die balken ook niet zo mooi. Misschien dat je met een ander lettertype wel een mooier effect krijgt, maar als ik jou was zou ik in de plaats van die verticale tekst gewoon nog zo'n 3D-ketting plaatsen.
Succes ermee!
Ik heb die randen maar gewoon weggehaald, want er was eigenlijk geen enkele kleur die ik er vond passen. Zwart maakte ons meteen een gothic-groep, wat niet de bedoeling is, de kleur van de letters ook daar maakt het retro en al het andere past gewoon echt niet.
De typografie van de binnenkant heb ik veranderd, die zag er inderdaad niet uit. Op de achterkant daarentegen heb ik het zo gelaten, omdat ik het lettertype op zich erg mooi vind, maar het past idd absoluut niet in langere lappen tekst.
De verticale tekst op de achterkant heb je denk ik gewoon verkeerd begrepen: dat is gewoon het om te vouwen randje van de cd, wat dus aan de zijkant zit.
quote:Nibble schreef op 16 March 2003 @ 19:01:
[...]
Je 3d spul is echt heel mooi, maar de tekst in de binnenkant is in verhouding helemaal niets. Misschien tijd voor een nieuw textvorm/textlogo?
Verder topspul
Dit zeggen jullie bijna allemaal, maar ik ben het er gewoon echt niet mee eens. Ik vind de letters zoals ik ze nu heb gewoon erg leuk, maar blijkbaar ben ik zo ongeveer de enige die dat vind.
Hoe ik het nu dus heb gemaakt en al in de praktijk als hoesje gebruikt (mijn bandgenoten vonden hem gelukkig leuk):
Voorkant:

Binnenkant:

Achterkant (met randjes voor zijkanten):

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.
Hoe doet die ketting dat trouwens op dat hoesje, hij verdwijnt zo achter de aarde... met een fikse haak?
Bovendien heeft dat laatste plaatje sterk iets weg van Kinderen voor Kinderen.. tjeemz, waar vergelijk ik hem nou mee... maar hij doet me ergens aan denken, een oude LP hoes denk ik.
Ik ga ook eens wat soepen.... en daarna moet ik nog een typografische uiting geven aan mijn zelfbeeld, met als uitgangspunt 'einzelgänger' (het woord dat mij het beste omschrijft
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Dit topic is gesloten. ![]()