Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
WhizzCat schreef op 08 maart 2003 @ 22:08:
maar goed, ik heb em al weggemieterd en ben "from scratch" begonnen. Misschien post ik dat hier nog wel.

Dit was btw een experimentje zoals in de post stond. Lettertype is idd niet te lezen, maar daar heb ik nu een andere voor. Ik weet nu iig hoe het níet moet :)

Ehm, je had best op deze plaat verder kunnen gaan...? Ik vind het ook helemaal niet erg dat je em klein post, als je maar weet dat drukkwaliteit minimaal op 300 dpi ligt... niet dat je hem straks laat drukken en zegt 'jemig slechte drukker, ik had em veel mooier gemaakt'... maargoed da's geen probleem lees ik al.

Tja, ik ken dat soort flyers echt niet. Maar zoals je dus aan de rechterkant had, dat zwarte schuine vlak: dat was echt te 'grof' afgesneden, dat is gewoon lelijk op zo'n plaat, alsof je een plaatje van te weinig dpi hebt gebruikt en toen uitgerekt.

Ik ken wel oude flyers van hardcore feesten van mn zus... zeg maar vijf jaar terug... weet niet of dat te vergelijken was. Dan had je er een clown, een roos, of een gestileerde zonnebloem op staan... en dan als achtergrond een simpel fotosjop effectje en dan in een stijl dikke letters erop met alle DJs die kwamen draaien. Ik denk dat je voor dit feest niet echt 1 logo of herkenbaar teken hebt..?

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Haat alles. Vooral jou.

http://www.acaldra.com/~faqland/war.jpg

Iets nieuws, ik vindt het niet veel speciaals ;).
quote:
WhizzCat schreef op 08 maart 2003 @ 18:47:
[afbeelding]
Save as voor 800xnogwat

Ik ben voor een hardhouse feest een flyer aan het maken. Wat vinden jullie ervan? Ik heb geen flauw idee of het goed is of niet. Dit is slechts een eerste experiment. Ook de eerste keer dat ik het 2d stuf topic post, meestal ga ik ook de derde dimensie in ;)

Wat niet goed : Font is niet leesbaar. "Te gewoon" is niet een excuus - de letters zijn te breed en daarom niet snel en goed te herkennen. Er zijn zat fontjes die ook niet gewoon zijn en dat wel hebben :P. Voor de titel "hard thrill" is dat niet zo nodig omdat het contrast goed is, maar voor degenen die er op komen treden wel, daar is de achtergrond wat te druk van.

Maak trouwens niet de vergissing om te denken dat webdesign 'tzelfde is als design for print :). Sorry voor die opmerking, maar ik vond 't nogal lijken op wat je in een GUI zou tegen kunnen komen.

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

http://www.xs4all.nl/~ramdjan/blood.jpg

zitten wat foutjes in etc maargoed heb het net pas uitgewerkt, jammer dat de base image zon lage resolutie was

gedaan met paint shop pro 7

Suriname

@Switch Een ander font zou het geheel stukken verbeteren :)
@bolleh Erg mooi, vrij mooi werk voor PSP7, waarvoor ga je dit gebruiken?
quote:
Dark Blue schreef op 08 maart 2003 @ 23:36:
[...]

Ehm, je had best op deze plaat verder kunnen gaan...? Ik vind het ook helemaal niet erg dat je em klein post, als je maar weet dat drukkwaliteit minimaal op 300 dpi ligt... niet dat je hem straks laat drukken en zegt 'jemig slechte drukker, ik had em veel mooier gemaakt'... maargoed da's geen probleem lees ik al.

Tja, ik ken dat soort flyers echt niet. Maar zoals je dus aan de rechterkant had, dat zwarte schuine vlak: dat was echt te 'grof' afgesneden, dat is gewoon lelijk op zo'n plaat, alsof je een plaatje van te weinig dpi hebt gebruikt en toen uitgerekt.

Ik ken wel oude flyers van hardcore feesten van mn zus... zeg maar vijf jaar terug... weet niet of dat te vergelijken was. Dan had je er een clown, een roos, of een gestileerde zonnebloem op staan... en dan als achtergrond een simpel fotosjop effectje en dan in een stijl dikke letters erop met alle DJs die kwamen draaien. Ik denk dat je voor dit feest niet echt 1 logo of herkenbaar teken hebt..?

Nou, ik heb nu iets dat al wat beter lijkt, hoewel ik nog steeds niet tevreden ben. Het is denk ik niet echt te vergelijken met de flyers van de oude feesten. Die ken ik ook wel en daar ben ik ook wel eens geweest. Ik weet nog wel iets van de grafische wereld dus drukken zal idd niet zo;n probleem zijn. Dit feestje wordt georganiseerd door PureDJ.com (no spam intended ;) ) en zal plaatsvinden in een disco/toestand in Koog a/d Zaan. Maar die lui hebben geen logo. Alleen die gasten van PureDJ. Daar heb ik inmiddels de header van de website geplukt, maar die is niet echt groot. Zal het zo ff posten, misschien kent iemand toevallig het font, dat zou wel leuk zijn :) Tnx anyway.

[knip -> van server gemieterd, kruisje staat zo lelijk :) ]

Zo, ff wat groter, excuus voor de lay-out verkliering.

WhizzCat wijzigde dit bericht 11-03-2003 22:29 (4%)

Freedom is just another word for nothing left to lose
Je moet trots zijn op de foto's die je maakt, niet op welke spullen je used

TEC
Reg. datum: 05 juni 2001

quote:
WhizzCat schreef op 09 March 2003 @ 10:53:
[...]

[afbeelding]

Zo, ff wat groter, excuus voor de lay-out verkliering.
Zorg voor meer contrast, het plaatje is gewoon te grijs.. de kleuren zijn te saai.. het is niet levendig..

TEC
Reg. datum: 05 juni 2001

quote:
Switch schreef op 09 March 2003 @ 02:18:
[afbeelding]

Iets nieuws, ik vindt het niet veel speciaals ;).
Probeer er iets meer mee te doen dan alleen text met stroke en een aantal color layers.. ZELF wat erin tekenen ipv met foto's kloten is misschien een id..

quote:
Simon schreef op 09 maart 2003 @ 09:43:
niet zo negatief over PSP heh ;)

Mijn gevarieerde fotolog met elke dag wel ooit eens een nieuwe verse foto.

mk cr b82rez 2g4
Reg. datum: 25 november 2001

iets waar ik nog mee bezig ben:

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/claw-b1%20copy3.jpg

als je niet kan wat het is; het moeten 5 nagels van een (ijs)beer voorstellen die in een doek(oid) grijpen. het doel is dus nog om niet alleen die nagels te laten zien maar ook nog de helft van de poot. maar commentaar is natuurlijk nu ook al welkom

Xen wijzigde dit bericht 09-03-2003 14:02 (3%)

quote:
Simon schreef op 09 maart 2003 @ 09:43:

nergens voor eigenlijk, zat ff door te kijken hier en dacht, laat ik ook weer eens wat doen, toen vond ik dit plaatje en zag ik een idee voor me, tis niet helemaal gelukt zoals ik het wou maargoed tis toch aardig gelukt al zeg ik het zelf :)

let wel: ik heb het op een LCD scherm gemaakt, dus dat kan al voor wat verschil zorgen.

wilde eigenlijk het wat "bloed"roder hebben zeg maar, en de touwen had ik ook graag willen doen maar dat was nogal veel werk

bolleh wijzigde dit bericht 09-03-2003 15:19 (21%)

Suriname

Switch, je maakt wel leuke plaatjes, maar ze zijn allemaal hetzelfde -nofi-.
Standaard Colorize gebruiken en een zwart lijntje. Vervolgens een 8 à 11 px fontje, anti-aliasing uit en misschien nog een wit randje eromheen. Vind ik toch wel een beetje jammer. Probeer ook eens wat van de andere dingen uit met photoshop!

Bolleh: erg mooi voor psp!!!

Xen: wel leuk, maar het is nogal -niet af-. Probeer het eerst eens iets verder af te maken voordat je het post ;)
quote:
Switch schreef op 08 March 2003 @ 01:33:
En ik heb ook nog een paar smilies gemaakt die niet geslaagd zijn, mede omdat ze de gevoelens waarvoor ze staan niet goed uitten ;).

[afbeelding], meer.
ik wil nu niet egoistisch over komen, maar ik heb een paar smilies gemaakt voor Dmsn deze kun je hier bekijken (het 3e screenshotje van boven) persoonlijk vind ik die van mij toch iets meer 'emotie' hebben hoewel ik er weinig speciaals mee heb gedaan (misschien mag dit wel niet zeggen omdat ik 't zelf heb gemaakt) maar kijk maar even dan snap je (misschien) wat ik bedoel

//edit
stom waarom niet gewoon 't plaatje posen :D
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vjj.vander.laan/dMSN/images/screenshot/3.jpg

himlims_ wijzigde dit bericht 09-03-2003 21:21 (10%)

quote:
/dev/null schreef op 09 March 2003 @ 19:17:
Bolleh: erg mooi voor psp!!!

nog zo eentje...

volgens mij zijn er hier te veel mensen die niet weten hoe uitgebreid psp eigenlijk is

Mijn gevarieerde fotolog met elke dag wel ooit eens een nieuwe verse foto.

quote:
Karp schreef op 09 March 2003 @ 21:43:
[...]

nog zo eentje...

volgens mij zijn er hier te veel mensen die niet weten hoe uitgebreid psp eigenlijk is

wat de boer niet kent, dat :Y) ie niet he ;)

ik werk zelf liever met psp dan photoshop, maar kben er geen ster in ofzow, had een paar jaar geleden geen zin om photoshop te leren en psp ging veel makkelijker

Suriname

Wallpapertje, op basis van een volley die ik gemaakt heb voor een muralgame op drunkfoundation.com:
http://ww.camelon.nl/GoT/dimension_3.jpg
Clickable voor 1280x960, 260kB JPEG

Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

quote:
tec schreef op 09 March 2003 @ 11:49:
[...]

Zorg voor meer contrast, het plaatje is gewoon te grijs.. de kleuren zijn te saai.. het is niet levendig..

Hier ben ik het mee eens... ja kijk, ik 'verwacht' iets te zien, ik kan je niet zeggen waarop dat gebaseerd is, en dat is het niet. Je bent in deze vormgeving heel origineel hoor, maar origineel in de zin van: ongewoon, en naar wat ik denk: niet aanslaand.
Te grauw, het logootje bovenin is niet te herkennen, en de letters op de flyer zijn te dunnetjes, onherkenbaar.

Als jij op zo'n feest staat, wat voel jij door je heengaan? Feestroes, spanning, noem maar op. Probeer dat tsjakka gevoel in je te hebben en dan die plaat te maken... iemand die het flyertje in zn handen krijgt moet ook echt zeggen 'woah naar dat feest ga ik!' ... en het na afloop op zn kamer willen ophangen... :)

quote:
Karp schreef op 09 March 2003 @ 12:09:
[...]

niet zo negatief over PSP heh ;)

Zeker niet! Het is een prima programma! Maar het is wel gek dat ik van de interface van Photoshop altijd net iets meer inspiratie krijg dan van Paint Shop Pro... daarin moet je meer zelf bedenken en wordt er minder van je ruwe ideeën door effectjes wel mooi uitgewerkt :X

Scarecrow:
Je mag best wel wat trotser zijn op die icons hoor! Ik vind ze erg lief eruit zien, vooral door die langgerekte oogjes kijken ze wat vragender. En die onderste, is die op zn boek in slaap gevallen ofzo? :)

DiMension:
Praaachtig... _/-\o_ meer kan ik er niet over zeggen. Is het een impressie van een bochtige weg in de nacht?

DiMension: ik vind 'm wel mooi, alleen de barcode vind ik wel een beetje verneuking van 't plaatje. Zet die barcode layer eens op overlay ofzo misschien dat het dan wel mooi wordt, maar zo vind ik het eigenlijk niet mooi....De rest is wel erg vet gedaan imo.
quote:
Dark Blue schreef op 09 March 2003 @ 22:28:
DiMension:
Praaachtig... _/-\o_ meer kan ik er niet over zeggen. Is het een impressie van een bochtige weg in de nacht?

Bedankt :D. Het is inderdaad een snelweg met een bochtje erin. De nacht is wel ietsjes geaccentueerd, zie maar (origineel):
http://www.camelon.nl/GoT/Autobahn.jpg

De lijnen zijn trouwens gecopiet en gepaste vanuit Illustrator, omdat ik van de shapes en paths in Photoshop nog geen kaas heb gegeten (heeft iemand een tutje?), en vervolgens voorzien van een stroke.

quote:
/dev/null schreef op 09 March 2003 @ 22:48:
DiMension: ik vind 'm wel mooi, alleen de barcode vind ik wel een beetje verneuking van 't plaatje. Zet die barcode layer eens op overlay ofzo misschien dat het dan wel mooi wordt, maar zo vind ik het eigenlijk niet mooi....De rest is wel erg vet gedaan imo.

Die barcode breekt juist de lijn. Je hebt van de andere kant wel gelijk: de barcode is erg wit. Ik heb hem inmiddels aangepast.

David wijzigde dit bericht 09-03-2003 23:03 (29%)

Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

nu met ir. !

quote:
Scarecrow schreef op 09 March 2003 @ 21:20:
[...]
<knip>
//edit
stom waarom niet gewoon 't plaatje posen :D
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vjj.vander.laan/dMSN/images/screenshot/3.jpg

Ziet er goed uit!

heb je nog meer in deze stijl om te laten zien?
http://huonline.dnsalias.net/meuk/toolkit-bier-jpg.jpg
een bier-etiket... voor een zelfgekweekt biertje van Australische bodem. (het bier is niet door mij gebrouwen dus :+ , maar door ene heer 'ToolkiT' van een ander forum)
Ik heb hem ook nog op 8x10 op 300 dpi, maar ik dacht jullie maar te sparen ;)

Dark Blue wijzigde dit bericht 10-03-2003 18:27 (9%)

mischien had je het zo moeten maken dat die donkere lijnen de witte letters net niet raken, zou beter staan denk ik. verder ziet het font er een beetje raar uit, de t lijkt lager dan de o/l/k/i

Suriname

http://www.viewglobal.com/xtra/lichtpuntklein.jpg
klikbaar

nog een grotere resolutie kan hier gevonden worden (erg groot!!)

is dus gewoon iets wat in me opkwam om te maken, als reactie op...weet ik veel :)

craze_ wijzigde dit bericht 10-03-2003 22:25 (17%)

/63 Roeleert!!!

'k heb ook iets gevonden om simpele doch leuke abstracte images te maken. Winamp AVS! :P (natuurlijk wel een beetje ge-edit)
Zie hier:
http://members.home.nl/markhuizing/winavsa.jpg

Je moet er maar op komen!
Voor geinterresseerden in de versie zonder naam klik hier.

Roelant, rob_erwt, crisp en moto-moi roeleren de pan uit!!!
Oh, en Femme natuurlijk ook :P

ook bekend als chef werkplaats

zucht...

- www.dutchphotozone.com - www.bogusland.com -

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws