Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Cellograficus met rode cap

Ik heb een hoesje ontworpen voor een demo van mijn band, zie hier onder.

Ik ben normaal vooral bezig met 3d en heb deze plaatjes daar dan ook al een keer gepost, maar die werden toen compleet de grond in geboord zonder relevantie tips voor verbeteringen. Op zich denk ik wel terecht, ik kan nou niet echt zeggen dat ik ze wel mooi vind, maar ik zou ze graag verbeteren. Daarom post ik ze dus hier: in de hoop dat de 2d prof's me wel relevante tips kunnen geven over hoe ik dit kan verbeteren.

Na al dat negatieve commentaar ben ik eens gaan kijken naar de cd-hoesjes in mijn cd-bakken en ik kwam tot de conclusie dat daar eigenlijk maar twee soorten tussen zitten: of gewoon helemaal leeg en egaal met de tekst er overheen (vooral bij goedkope herdrukken van platen), of helemaal gebaseerd op een grote plaat, zowel de voor als achterkant. Deze laatste groep is de meerderheid en dat heeft op zich wel mijn voorkeur, maar dan moet ik wel een onderwerp hebben voor zo'n plaat om die te maken, en dit is juist een naamloze demo en een plaatje geeft juist weer wel lading aan de hoes.

Ik weet al dat de foto's slechts zijn, maar we gaan pas over enkele weken een serieuze foto-sessie met Distance doen, dus aan de foto-kwaliteit kan ik voorlopig niks veranderen.

Dus ik wil er serieus mee aan de slag, liefst wel gebaseerd op dit ontwerp. Graag tips dus.

voorkant:
http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Compleet%202%20copy.jpg

binnenkant:
http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Binnenkant%20copy.jpg

achterkant (inclusief zijkanten):
http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Achterkant%20copy.jpg

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

HIP
Reg. datum: 15 december 2000

sorry hoor Oogst.. maar ik vind ze echt HEEL lelijk.
mijn ogen dwalen over die idngen heen.. heb geen idee waar ik moet kijken.. geeft het lettertype wel de sfeer van de muziek aan, waarom zoveel fotos en die kleuren zijn behoorlijk hard voor een cdhoesje..

in chicago

The bastards have landed.

quote:
Larkie schreef op 26 February 2003 @ 00:58:
Ik heb weer wat nieuws, een klein experimentje met photo illustratie. Weer iets donkerder (aardig verschil met de vorige dingen)

(ot: Type: wat vind je er van? ;))

Het moet een soort van trip door een droom wereld voorstellen; dreamscape:

[afbeelding]
Guardians

[afbeelding]
Watcher

[afbeelding]
Stage

[afbeelding]
Captured

[afbeelding]
Encounter

Hoor graag wat jullie van mijn experiment vinden ;)

(btw: dit zijn de verkleinde versie's - om layout te sparen - De grote versie's zijn op twistedrealmz.com of binnenkort op mijn nieuwe website/deviantart te vinden)

Prachtig, wist je al, maar nogmaals: prachtig

Over dat CD hoesje: ik zou echt helemaal opnieuw beginnen, dit lijkt nergens op. Sorry dat ik zo hard ben, maar eerlijkheid heb je toch het meest aan. Helemaal niets klopt aan dat ontwerp.

Nozzman wijzigde dit bericht 26-02-2003 15:21 (1%)
Reden: typt weer met zijn testikels

zie 23648

quote:
Nozzman schreef op 26 February 2003 @ 13:53:
[...] Helemaal niets klopt aan dat ontwerp.
dat heeft wel weer wat vind ik eigenlijk... ik weet niet of het zo bedoeld is, maar het is ZO fout dat het weer iets heeft....

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

bla bla!

quote:
Oogst schreef op 26 February 2003 @ 11:43:

Ik ben normaal vooral bezig met 3d en heb deze plaatjes daar dan ook al een keer gepost, maar die werden toen compleet de grond in geboord zonder relevantie tips voor verbeteringen. Op zich denk ik wel terecht, ik kan nou niet echt zeggen dat ik ze wel mooi vind, maar ik zou ze graag verbeteren. Daarom post ik ze dus hier: in de hoop dat de 2d prof's me wel relevante tips kunnen geven over hoe ik dit kan verbeteren.

Na al dat negatieve commentaar ben ik eens gaan kijken naar de cd-hoesjes in mijn cd-bakken en ik kwam tot de conclusie dat daar eigenlijk maar twee soorten tussen zitten: of gewoon helemaal leeg en egaal met de tekst er overheen (vooral bij goedkope herdrukken van platen), of helemaal gebaseerd op een grote plaat, zowel de voor als achterkant. Deze laatste groep is de meerderheid en dat heeft op zich wel mijn voorkeur, maar dan moet ik wel een onderwerp hebben voor zo'n plaat om die te maken, en dit is juist een naamloze demo en een plaatje geeft juist weer wel lading aan de hoes.

Ik weet al dat de foto's slechts zijn, maar we gaan pas over enkele weken een serieuze foto-sessie met Distance doen, dus aan de foto-kwaliteit kan ik voorlopig niks veranderen.

Dus ik wil er serieus mee aan de slag, liefst wel gebaseerd op dit ontwerp. Graag tips dus.

voorkant:
[afbeelding]

binnenkant:
[afbeelding]

achterkant (inclusief zijkanten):
[afbeelding]

te felle kleuren iig te plat (ja te plat :P)
je specialiteit is 3d (3d max toch ?) open dus 3d max en maak eens van dingen zoals dit:

http://www.vanallesiets.com/stuff/effectje.jpg
en
http://www.vanallesiets.com/stuff/leuk%20effect%20.jpg
deze

Of iets anders (dit is ongeveer het enige wat ik met 3dmax kan :P ) waarmee je meer uit de voeten kan dan met platte dingen

quote:
craze_ schreef op 26 February 2003 @ 14:00:
[...]

te felle kleuren iig te plat (ja te plat :P)
je specialiteit is 3d (3d max toch ?) open dus 3d max en maak eens van dingen zoals dit:

[afbeelding]
en
[afbeelding]
deze

Of iets anders (dit is ongeveer het enige wat ik met 3dmax kan :P ) waarmee je meer uit de voeten kan dan met platte dingen
OK, dat soort art is dus nog 100x fouter dan wat ik heb gemaakt, dat maakt elke n00b en inderdaad zie je het vaak op cd-hoesjes van dance en ik vind het echt oer-lelijk.

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.

bla bla!

quote:
Oogst schreef op 26 februari 2003 @ 14:10:
[...]

OK, dat soort art is dus nog 100x fouter dan wat ik heb gemaakt, dat maakt elke n00b en inderdaad zie je het vaak op cd-hoesjes van dance en ik vind het echt oer-lelijk.
ik zeg niet dat je dat moet maken, ik gebruik het alleen als voorbeeld om te zeggen dat je moet gebruiken waar je meer mee kan in jou geval dus 3dmax
quote:
Of iets anders (dit is ongeveer het enige wat ik met 3dmax kan ) waarmee je meer uit de voeten kan dan met platte dingen
wel lezen he ? ;)
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
Oogst schreef op 26 februari 2003 @ 11:43:

Oke niet dat ik een prof ben, maar ik zie wel wat verbeter mogelijkheden!

Plaatje 1: Vind ik eerlijk gezegd nog het beste van het stel. het idee is erg leuk. Ik vind het vooral leuk hoe je de letters met elkaar verbonden hebt, alleen ga je voor mijn gevoel een beetje de mist in door verkeerd kleurgebruik. Je zet 2 knalkleuren t.o.v. elkaar tegen een wat neutrale achtergrond. Ik zou zeggen speel een beetje met de kleuren, en ook met de wat 'softere' tinten. Je 3d plaatjes vind ik ook niet verkeerd, maar ik combinatie met het rood/blauw passen ze niet echt meer bij elkaar.

Plaatje 2: Ik hou nooit zo van die glans om letters heen. Zoals je zelf al zegt zijn je foto's niet van top-kwaliteit. Kan je ze daarom niet beter in 1 kleur doen? Dus geen kleurenfoto's meer van maken, maar bijvoorbeeld in een blauw-tint of rood-tint? Misschien het contrast iets omhoog gooien, of zoeken of een filter er nog iets van kan bakken.

Plaatje 3: tja,... eigenlijk idem aan plaatje 2. Probeer wel duidelijk plaatje 2 en 3 in dezelfde stijl te houden. Dus als je bij 1 van de 2 de foto's van stijl gaat veranderen, doe dat dan ook bij de andere.

Tot zover mijn mening :) Succes!

Iguana Industries voor mijn creaties!

Reg. datum: 10 september 2001

[reactie]
i agree with Iguana, hier een paar korte opmerkingen/tips van mij:

probeer eens wat te zoeken over kleurgebruik en contrasten.
probeer eens andere lettertypen uit die misschien iets beter bij de stijl passen. Deze komen nog al gothic over, opzicht geen probleem maar dan past het weer niet bij dat rood/blauwe.
dikke lijnen kunnen heel mooi zijn, alleen op een of andere manier vind ik ze niet echt bij de stijl passen.
als ik zo kijk naar je bezetting denk ik dat je rustige muziek speelt. probeer dan ook een rustig hoesje te maken, desnoods met alleen een foto en letters erop, maar in ieder geval niet te druk (dit wordt vooral veroorzaakt door felle en niet bij elkaar passende kleuren).

een glow effect om je tekst heen kan heel mooi zijn - maar veel mensen vinden het er 'goedkoop' uitzien. Dit komt natuurlijk omdat het maar 3 muisklikken is in Photoshop. Probeer dan liever iets met tracking ofzo te doen, dat kan er al iets professioneler uitzien...

verder wil ik nog wel even opmerken dat ik het letters-idee erg mooi vind, alleen de afwerking niet zo fantastisch (dus kleurgebruik en dikke lijnen). ook zeg je dat je dat het 3d-artwork zoals hierboven door iedere n00b wordt gemaakt, en nofi, maar wat jij hebt gemaakt (op de letters na) kunnen ook heel veel n00bs maken.
[/reactie]

[vraag]
maar wat vinden jullie van mijn grunge poging hierboven? ik zou vooral graag horen hoe het beter kan en natuurlijk evt. welke elementen jullie wél mooi vinden...
[/vraag]
[universeel]
Reg. datum: 12 juni 2001

quote:
Larkie schreef op 26 februari 2003 @ 00:58:
Ik heb weer wat nieuws, een klein experimentje met photo illustratie. Weer iets donkerder (aardig verschil met de vorige dingen)

(ot: Type: wat vind je er van? ;))

Het moet een soort van trip door een droom wereld voorstellen; dreamscape:

[afbeelding]
Guardians

[afbeelding]
Watcher

[afbeelding]
Stage

[afbeelding]
Captured

[afbeelding]
Encounter

Hoor graag wat jullie van mijn experiment vinden ;)

(btw: dit zijn de verkleinde versie's - om layout te sparen - De grote versie's zijn op twistedrealmz.com of binnenkort op mijn nieuwe website/deviantart te vinden)

Larkie, ik vind ze fascinerend... Vooral "Encounter" en "Captured"

Ik weet niet precies waarom. Ze stralen rust uit, stijl, en toch hebben ze een redelijk eng en mistig sfeertje. Heel anders dan andere platen en dan andere digi-artists lijken te doen. Ze hebben iets.

Hoewel "Guardians" met net iets te snel een LotR - TTT flashback bezorgde ;)

Type wijzigde dit bericht 27-02-2003 18:38 (61%)

...Get this, three beautiful women, a case of scotch, ice cubes, a waterbuffalo, and a nun...
And of course there's always your grandmother riding by half-naked on a unicycle...
Nelske: Dat kratje Brand krijg je nog wel een keer...

Iguana en /dev/null: bedankt voor het nuttige commentaar, dit soort dingen is wat ik wilde weten. Ik ga er mee aan de slag, vooral met de kleuren, de dikke lijnen en de foute glow. :)
quote:
/dev/null schreef op 27 februari 2003 @ 17:59:
...
als ik zo kijk naar je bezetting denk ik dat je rustige muziek speelt. probeer dan ook een rustig hoesje te maken, desnoods met alleen een foto en letters erop, maar in ieder geval niet te druk (dit wordt vooral veroorzaakt door felle en niet bij elkaar passende kleuren).
We spelen niet bepaald rustige muziek: we spelen prog-rock met soms een vleugje hard-rock, en dingen met felle kleurtjes en zo zijn juist typisch prog-rock. Mijn letters zijn dan ook gebaseerd op wat heel veel te zien is in de prog-rock, zoals deze letters (check die vette weg van de y naar de s die door de e heen loopt, die vind ik echt cool).
quote:
...
Probeer dan liever iets met tracking ofzo te doen, dat kan er al iets professioneler uitzien...
Wat is tracking, die term ken ik niet?
quote:
...
ook zeg je dat je dat het 3d-artwork zoals hierboven door iedere n00b wordt gemaakt, en nofi, maar wat jij hebt gemaakt (op de letters na) kunnen ook heel veel n00bs maken.
Ik ben dan ook een Photoshop-n00b, daarom ben ik juist blij met commentaar, want ik kan er dus nog weinig van en wil het wel leren beter te doen dan dit. In 3d studio ben ik geen n00b meer, maar om daarom maar alles sowieso met 3d studio te doen is ook weer zo eentonig.

Tracking kan je met http://www.bizzsite.nl/got/tracking.gif instellen.
Ik heb zelf ook nog wat gefrutseld:
http://www.bizzsite.nl/got/erg_wit.jpg
Reg. datum: 24 november 2001

quote:
/dev/null schreef op 22 February 2003 @ 17:39:
hm ik heb nog iets simpels gemaakt, wel standaard en eenvoudig, maar ik wil het jullie niet onthouden:

[afbeelding]
Volgens mij heb je dat oog met die doodskop gejat van MC Escher.. :)

Ook in vectoren verkrijgbaar!

quote:
/dev/null schreef op 27 februari 2003 @ 19:11:
Tracking kan je met [afbeelding] instellen.
Ik heb zelf ook nog wat gefrutseld:
[afbeelding]
Foei! Ik kan hier wel erg veel bekende brushes in vinden ;)

{ @$%&# }

quote:
Jaapf schreef op 27 februari 2003 @ 21:21:
[...]

Foei! Ik kan hier wel erg veel bekende brushes in vinden ;)
offtopic:
Jaapf: ik kan het ff niet laten, maar FLORiS werkt tegenwoordig bij ons ;)

/dev/null: hij is wel aardig maar het aandeel wit overheerst waardoor ik eigenlijk alleen maar leegte ervaar...er mist dus iets..wat? weet ik nie :)

Hangloozz: dat was ook eigenlijk wel een beetje de bedoeling. Of het mooi uitgewerkt is dat is een andere vraag, maar ik ben in ieder geval al tevreden met het effect :p

@Jaapf en Husky: Het zijn ook allebei probeersels en ik wil nog wel eens wat van anderen gebruiken, aangezien ik het toch alleen maar gebruik om m'n eigen photoshop skillz te verbeteren.

@Alle andere mensen: POST MEER 2D-ARTWORK!
Reg. datum: 08 oktober 2000

quote:
Type schreef op 27 February 2003 @ 18:38:
[...]

Larkie, ik vind ze fascinerend... Vooral "Encounter" en "Captured"

Ik weet niet precies waarom. Ze stralen rust uit, stijl, en toch hebben ze een redelijk eng en mistig sfeertje. Heel anders dan andere platen en dan andere digi-artists lijken te doen. Ze hebben iets.

Hoewel "Guardians" met net iets te snel een LotR - TTT flashback bezorgde ;)

Haha, TTT? hmm daar had ik nog niet aan gedacht. In iedergeval blij dat ik jou ook weer blij heb kunnen maken ;)

Nozzman: Thx :)

nimation

quote:
Oogst schreef op 27 februari 2003 @ 18:59:

Ik ben dan ook een Photoshop-n00b, daarom ben ik juist blij met commentaar, want ik kan er dus nog weinig van en wil het wel leren beter te doen dan dit. In 3d studio ben ik geen n00b meer, maar om daarom maar alles sowieso met 3d studio te doen is ook weer zo eentonig.

Het zit 'm nou ook niet zo in de techniek... photoshop is binnen een dag geleerd...

het moeilijke is om iets moois te maken :)
je moet wel een soort gevoel hebben welke compositie aardig is en welke kleuren goed bij elkaar passen, welke stijl je wilt bereiken en hoe je dat het beste kunt doen...

dit zijn dingen die alleen maar zijn gebasseerd op ervaring en aanleg... je raakt er dan ook niet op "uitgeleerd" en het heeft tijd nodig om dat gevoel een beetje te krijgen, je moet het gewoon veel doen.
Reg. datum: 13 februari 2003

http://wim.rawkstar.net/upsidedown.jpg

wie niet sterk is moet wim zijn

Reg. datum: 24 februari 2001

Erg mooi wim_k! Ik vind alleen dat er in haar/zijn pak wat meer schaduw verschil kan komen zoals je in het lichaam gedaan hebt.
En voor mijn gevoel staat de persoon nu niet helemaal op de vlakke hand maar meer op de bolling ervan.

Maar ik vind het zeer mooi worden! :)

Iguana Industries voor mijn creaties!

gasT, dranK maaT

oogst: bij die cd-hoesjes is denk ik vooral het probleem dat die blauwe en rode lijnen helemaal niet in de achtergrond passen, er bovenop liggen ofzo... oO

wim_k: whoaaaaaaaaaaaaaaaa vet!!!

wim_k: erg goed, alleen je moet die rechterhand ietsjes verdraaien ofzo want anders valt ie zometeen achteruit :p en de schaduw mag misschien ook ietsje anders, maar verder: ERG MOOI! Mijn complimenten!
Don't make me explode
Reg. datum: 10 december 2002

_Hier stond iets over tutorials_

maar ik heb het al gevonden

http://www.webdesignstudien.de

staan goeie op

Vulcanica wijzigde dit bericht 01-03-2003 14:08 (76%)

geen inspiratie

oeh, een meesterlijk staaltje photoshop werk AapopfietS. Ik vind persoonlijk alleen die cirkels wat minder mooi (over haar rechterschouder en over haar rechtertepel). Misschien iets té aanwezig. Maar verder: echt fantastisch!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: