Dus waar hebben we het over?
[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Nieuw TopicIk vraag me af of je fan op je radiator niet erg veel herrie maakt omdat ie (lijkt mij) niet erg goed zun lucht kan aanzuigen. Op zich natuurlijk wel een erg goede plaats qua temp...quote:bluppy2 schreef op 13 February 2003 @ 13:02:
OK, hierom is dit topic uiteindelijk ontstaan(na mailtje naar Phreak)
Ik heb dus pas mijn watercooling ingebouwd en die wilde ik wel ff showen.. en een apart topic is ook zo overdreven
pics:
Het geheel:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het recevoir:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het blok![]()
[afbeelding]
quote:Ronald McD schreef op 20 februari 2003 @ 22:56:
OK, dis wel een mooi topic voor mijn 'modje'een HSF mod that is
deze 3 dingen:
[afbeelding]
werden langzaam bij mekaar gevoegd
stap 1:
[afbeelding]
stap 2:
[afbeelding]
stap 3:
[afbeelding]
oude situatie:
[afbeelding]
nieuwe situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is dus een combi van een Volcano 7 koelblok, een 80-120mm fanadapter en een Enermax 120mm fan
en ja het past _net_
Erg mooi gedaan. Vooral die blauw kleur is
Ook gelapt het koelblok ?.
BTW wat zijn je temps nu
Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.
Volgens mij moet je aardig oppassen want strax flikkert je hele socket met koelblok en al van je mobo af. Zeker als je dat ding gaat verplaatsen ff oppassen.quote:Ronald McD schreef op 20 februari 2003 @ 22:56:
deze 3 dingen:
<blaat blaat foto's enzo>
AxzZzel wijzigde dit bericht 21-02-2003 18:25 (61%)
AxzZzel
1.. 2.. 4.. 8.. 78328.. 2
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Ethnocentrix wijzigde dit bericht 21-02-2003 21:59 (11%)
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Specs: Intel 80286 @ 12mhz, 480KB extended memory, 40MB HDD, Hercules Graphics, MS-DOS 4, Windows 2.1 shell
je kan beter vragen, trilt ie er al af?quote:
Ben vorig weekend begonnen met m'n mod, pc ligt nog uit elkaar, maar het meeste is al gespoten.
Heb ook de HDD window mod gedaan
-M'n 20 GB Maxtortje-

Moet het nog beter afwerken vind ik, maar IRL ziet het er beter uit als op de foto
(of het komt door het hypnotiserende effect van het armpje

En nu maar hopen dat ie niet al te snel ermee uitscheid
1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V
Het resultaat van 2 avondjes prutsen:

Toen ik bezig was kwam ik nog een paar rode 3mmledjes tegen, dus ik heb de standaard groene meteen vervangen, staat wat beter bij het blauw
valt erg mee, er zit ruim een a anderhalf centimeter tussen de rad en de kast.. bovendien staat die fan standaard: of uit, of op 7vquote:Thot2 schreef op 20 februari 2003 @ 23:03:
[...]
Ik vraag me af of je fan op je radiator niet erg veel herrie maakt omdat ie (lijkt mij) niet erg goed zun lucht kan aanzuigen. Op zich natuurlijk wel een erg goede plaats qua temp...
><((((º> :. Yorinf .:. The Order of the Stick .: <º))))><
Ik heb na lang dromen en sparen uiteindelijk de onderdelen aan kunnen schaffen om men case te modden.
Het is nog niet veel maar het is beter dan een witte bak met 2 ledjes.
Ik heb hem BlackIce gedoopt (sorry voor slechte fotokwaliteit):

NewQ in actie (WMV)
Meer uitleg en foto's + NewQ in actie (AVI)
Greetz,
BlueForce aka. PsykoMan
Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.
Wat je ziet: Een arcade monitor uit een universeel cabinet. Frame is effe snel gebouwd. Daarnaast ligt de spelprint set (2 grote groene boards op elkaar), het spel is nu Rally-X, een racespelletje uit 1980 (spel is 2 jaar ouder dan ik
PS: De zwarte streep in het midden van het scherm is vanwege de refreshrate.
sebastius wijzigde dit bericht 23-02-2003 19:22 (5%)
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
Ik heb een vraagje, ik heb namelijk 2 CCFL's in men case maar zou graag weten hoe en met wat ik die het beste vasthang en hoe ik de draadjes van de inverter naar de voeding eventueel wat langer kan maken.
Ik heb namelijk CCFL's met langs de 2 zijden een draad. Ben later wel van plan om betere CCFL's te steken maar deze waren spijtig genoeg niet meer in stock.
Zie hier een afbeelding: (draden naar voeding zijn zo'n 25 à 30 cm lang)

Ik zou deze graag aan men side panel bevestigen omdat ze van daaruit het meeste licht kunnen verdelen.
Ik heb ze nu met wat kleefband aan het sidepanel gehangen (de CCFL met de geisoleerde kantjes vastgekleefd) en de inverters door middel van de draden uit het zicht kunnen houden. Zou ik de inverters ook met kleefband kunnen vastkleven of is dat niet aan te raden ?
Tnx,
BlueForce aka. PsykoMan
dan de ccfl met bv plakband vast laten houden.
wat betreft de inverter: als je hem in een 3.5" faceplate plakt met wat lijm, dan kun je hem bijna overal wel kwijt bv met dubbelzijdig tape aan je side pannel maken.
En de voeding draden: dat mag weinig uitmaken, zolang je weerstand van de totale draadlengte niet te hoog word. Nou kun je zo iets alleen maar voor elkaar krijgen als je echt honderden meters draden er in gaat hangen, maar dat zal wel niet
veel suc6
AMD XP 1800+@2530Mhz|768MB DDR 400 dual channel |Epox 8rda3G|ATI X800XT-PE 256MB GDDR3 | 440GB opslag ruimte |
wat heb ik gedaan?:
ik had dus nog 5 ledjes. eerst wilde ik 'gewoon' de power en hd-led vervangen, maar deze waren 5 mm (de blauwe ledjes 3) dus dat zou wat kleine problemen opleveren.
toen d8 ik; als ik nou voor in mijn case gewoon 5 gaatjes boor en ze daar doorheen steek?
maar random gaatjes boren staat natuurlijk niet, dus had ik een figuur nodig waarin ik ze kon verwerken...
mijn vriendin gevraagd, en die kwam met het idee van een pentagram (met de punt omhoog)... zo gezegt, zo gedaan.
- eerst pentagram op case getekend
- daarna gaatjes gemaakt
- vervolgens oude hd-led afgeknipt en snoertje langer gemaakt (moet luidspreker-kabel :-P)
- aan dit snoer (parallel) de 5 ledjes gemonteerd (it wasn't a pretty sight; allemaal tape e.d. gebruikt, had geen zin in solderen)
- toen ff een manier bedacht om de ledjes vast te maken
de boel gemonteerd en dit was het eindresultaat:

heeft iemand nog een afsluit plaatje liggen voor mijn 3,5" bay ???
(zie sig)

deze laatste is per ongeluk wel heel apart geworden ... wel mooi
ik heb dus van de achterkant geen foto; maar dat ziet er ook wel erg slecht uit (zoals gezegt, veel tape enzo, en zelfs lijm pp enkele plaatsen)
wat niet te zien is maar wel erg leuk is, is het feit dat -omdat ze op de hd-led aangesloten zijn- eigenlijk voornamelijk knipperen... geeft ook wel een magisch idee. (ik heb voor het maken van de foto's gewoon een bestand van 700MB gekopieert, dus stonden ze continu aan)
enkele weken geleden heb ik ook 1 van de ledjes van mijn toetsenbord vervangen. helaas stonden op deze ledjes 5 volt, ipv de 3 volt die de blauwe nodig hadden, dus heb ik er maar 1 van de 3 vervangen, nl de scroll-lock... mocht dit ledje het snel begeven (door hoog voltage) dan is dat geen probleem (wie gebruikt de scroll-lock knop immers nog?).
deze is wel gewoon vast gesoldeerd (ik heb geen desoldeer apparaat o.i.d., dus het verwijderen v.h. oude ledje was moeilijker dan het plaatsen v.d. nieuwe)

het toetsenbord printplaatje met nieuw ledje

beetje vage foto... maargoed
At the begining there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Het betreft een Diamond Viper V550 16mb met tv-out. standard op 90/110 mhz core/mem
Ik wou dit soepie wel eens overclocken, maar erg ver kwam ik niet (heb er ook nog een zonder tvout en daar kom ik wel behoorlijk ver mee) ze worden erg warm.
Dus de oplossing.. Fans, heatsinks.. ff kijken wat ik nog heb liggen
En jah hor... nu draait het lieverdje op 135/140mhz hoe??

de kleine alu heatsinks heb ik zelf gemaakt uit een oude rail van mijn vaders kasje.. en verdomt
quote:BlueForce schreef op 22 February 2003 @ 21:21:
Mijn eerst casemod
Ik heb na lang dromen en sparen uiteindelijk de onderdelen aan kunnen schaffen om men case te modden.
Het is nog niet veel maar het is beter dan een witte bak met 2 ledjes.
Ik heb hem BlackIce gedoopt (sorry voor slechte fotokwaliteit):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
NewQ in actie (WMV)
Meer uitleg en foto's + NewQ in actie (AVI)
Greetz,
BlueForce aka. PsykoMan
Jah oldskool rooooels!
Ik heb nog getwijfeld of ik het newQ ding mee zui nemen van de HCC dagen, nui dus dikke spijt van
SmauG wijzigde dit bericht 24-02-2003 23:38 (28%)
geregistreerd in 2001. nu weer terug :) leuk.
Maar het geeft toch dat ietsje extra aan je pc, allesinds een cooler effect dan een paar ledjes die oplichten op het geluid.
www.abovedalaw.nl

Beetje standaard, maar staat wel strak
"Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn. None shall pass." Ganner Rhysode - Star Wars: Traitor
Mag ik vragen waar jij die fanduct (80-120) vandaan hebt??? Ik heb dus ook zo'n cooler, maar ik zou graag het boeing effect wat willen verminderenquote:Ronald McD schreef op 20 February 2003 @ 22:56:
deze 3 dingen:
[afbeelding]
werden langzaam bij mekaar gevoegd
stap 1:
[afbeelding]
stap 2:
[afbeelding]
stap 3:
[afbeelding]
oude situatie:
[afbeelding]
nieuwe situatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is dus een combi van een Volcano 7 koelblok, een 80-120mm fanadapter en een Enermax 120mm fan
en ja het past _net_
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.