Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] Intel i865 Springdale en i875 Canterwood

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

Nieuw Topic
www.we-dare.nl
Reg. datum: 20 januari 2003

De eerste specs zijn bekend ( http://sj.dfi.com.tw/product/fetch_new.asp?theValue=PS88-EA ) .
Heeft iemand enig idee wanneer dit board op de markt komt ?
Ik sta (stond) op het punt om een Asus met Granite Bay chipset te kopen maar dit board is natuurlijk vele malen mooier.
Alleen de ondersteuning voor het snellere DDR333 (met 533MHz fsb) is natuurlijk al vele malen beter en bovenal sneller dan de de Granite Bay met DDR266 max.
Ook voor de toekomst is dit board mooi aangezien er al ondersteuning opzit voor de nieuwe procs. met 800MHz fsb.
Ik vraag me af of het daarom slim is om nu een Granite Bay te kopen als dit mobo al op korte termijn verschijnt.

JWD
Frak!
Reg. datum: 01 maart 2001

De termen Canterwood en PS88 komen niet voor in de Pricewatch en de term PS88 komt niet voor in de search.

Canterwood komt wel voor in de search en daar vind ik dit topic wat misschien interessant is: Intel E7205 Granite Bay topic

Volgens mij ligt dat anders
Reg. datum: 17 september 2000

Dat is *altijd* de kwestie - wachten op iets beters of *nu* genieten van wat er is. Zeker met de huidige (kleine) verbeteringen van enkele procenten in snelheid moet je naar mijn mening erg lang wachten voor de 'grote sprong voorwaarts'.
Dat gezegd hebbende, vanaf mijn huidige Intel Seattle (440BX) met PII/400 is *ieder* nieuw mobo een enorme sprong voorwaarts :) Hier gaat het dus niet om enkele procenten.
De upgradability van Canterwood lijkt in ieder geval goed - ik loop (en hoop) niet de kans te beginnen met een 2.4GHz om een jaar later te ontdekken dat voor de (dan betaalbare) 3.4GHz toch een nieuw moederbord nodig is. Wat mij vooral aantrekt is de max. 4GB aan memory, ik liep toch eerder tegen het max. van mijn huidige mobo aan dan ik dacht.
Reg. datum: 04 april 2000

Voordat de canterwood op de markt is spreken van over eind mei, juni gok ik dus nog erg ver van mijn bed show. Als je een Granite bay wilt kopen dan kun je beter een Sis 655 kopen, dual channel DDR333 memory, goedkoper als Granite Bay en binnen een goede maand verkrijgbaar.

Reg. datum: 07 februari 2000

De BX chipset is wel de relaxte chipset allertijden. Op mijn mobo kan ik nog een tualatin plaatsen. Als ik nu maar iemand kon vinden die voor 20euro een gemod slotconvertor voor mij heeft. (draai nu C800@1100, was begonnen met 300@450) Ik kan nog wel een tijdje wachten, denk dat ik canterwood koop, of een springdale (als de canterwood meer een server geprijst mobo blijkt te zijn ;))

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

een mobo met de canterwoord chipset wordt mijn volgende mobo,
k heb nu een p4s533, dus ligt mooi in de lijn :)

Audi A8 W12 6.0

Frak!

Hoe toevallig, 3 uurtjes geleden op de Frontpage iets over een moederbord met Canterwood chipset verschenen:

Specificaties Intel Canterwood moederbord gesignaleerd

En 3x raden waar de pagina naar waar het over gaat naar verwijst? Juist, over de pagina die topicstarter opgaf...

Bergen wijzigde dit bericht 21-01-2003 03:46 (54%)
Reden: aanpassinkje

quote:
GerbenW schreef op 21 januari 2003 @ 03:44:
Hoe toevallig, 3 uurtjes geleden op de Frontpage iets over een moederbord met Canterwood chipset verschenen:

Specificaties Intel Canterwood moederbord gesignaleerd

En 3x raden waar de pagina naar waar het over gaat naar verwijst? Juist, over de pagina die topicstarter opgaf...
Kijk eens wie dat nieuwtje heeft gesubmit B)
Frak!

quote:
BalusC schreef op 21 januari 2003 @ 06:54:

[...]
Kijk eens wie dat nieuwtje heeft gesubmit B)
Ohja... goeiemorgeeeen 8)7

Bergen wijzigde dit bericht 21-01-2003 07:15 (6%)

Jetzt mit MacPro!
Reg. datum: 30 mei 2002

dus die moederborden zijn binnen 5 weken wel in de winkel verkrijgbaar?

Vorsprung durch technik

quote:
M@ximuS schreef op 21 januari 2003 @ 08:40:
dus die moederborden zijn binnen 5 weken wel in de winkel verkrijgbaar?

binnen nu en 5 week bedoel je?
nee dus :)
eerder over een maandje of 4 a 5

Audi A8 W12 6.0

Wat nou ondertitel?
Reg. datum: 29 oktober 2001

quote:
delyver schreef op 21 januari 2003 @ 01:17:
een mobo met de canterwoord chipset wordt mijn volgende mobo,
k heb nu een p4s533, dus ligt mooi in de lijn :)
heb ik dus ook, maar heb sinds vanmorgen een EPoX 4PEAE liggen met een i845 chipset :d. Dus ben net een maand te vroeg met upgraden naar eventueel een SiS 655 ;) Ma ja, nixz aan te doen dus!
0118 999 881 999 119 7253

quote:
iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 21 januari 2003 @ 12:09:
[...]

heb ik dus ook, maar heb sinds vanmorgen een EPoX 4PEAE liggen met een i845 chipset :d. Dus ben net een maand te vroeg met upgraden naar eventueel een SiS 655 ;) Ma ja, nixz aan te doen dus!

Zo gaat het altijd in de harde wereld van de upgraders. ;)

Ik ben toentertijd voor rambus geheugen gegaan omdat het stukken sneller was dan DDR. Echter nu zie je dat Intel compleet van Rambus af wil en zich gaat richten op Dual Channel DDR. Zeker bij Dual DDR400 zie je snelheden die alle dromen te boven gaan. Plus, je behoudt het voordeel van DDR dat de aanspreeksnelheid er snel is... Die bij Rambus toch al een factor 10 hoger ligt dan bij DDR.

De drie van mOrPhie:
- Respecteert uw medeforumgebruiker!
- Gebruikt CHECK IMAGES!
- Ook in den huiskamer is serieus toegestaan!

MHz Matters
Reg. datum: 12 april 2002

Al moet ik zeggen dat ik van de latencies van DDR II niet onder de indruk ben...
Die zijn wel hoger dan van DDR I, jammer genoeg :/
Reg. datum: 04 april 2000

Kweet niet of dit al bekend was...

Canterwood - 875P
SpringdalePE - 865PE
SpringdaleG - 865G
SpringdaleP - 865P

Deze chipsets komen op de markt in combinatie met ICH4 als ICH5 (met s-ata op southbridge)

wat was mijn ondertitel??
Reg. datum: 10 augustus 2000

woei! http://www.computerbase.de/news.php?id=4828

klik voor vergroting
http://www.computerbase.de/pictures/news/4828/6.jpg

Bereits im Vorfeld der diesjährigen CeBIT haben diverse Hersteller angekündigt, übertaktete Pentium 4 Systeme mit bis zu 4GHz zu zeigen. Als Antwort darauf führt Asus am Stand ein System mit ihrem neuen P4C800 Board und Canterwood-Chipsatz vor, das mit 4,1GHz taktet und den Frontside-Bus mit 274 MHz betreibt.
Auch wenn der Rechner durch WCPUID nicht wirklich belastet wurde und somit keine verlässliche Aussage über die Stabilität des Systems möglich ist, stellt dies dennoch ein äußerst bemerkenswertes Overclockingergebnis sowohl für den Prozessor als auch für den Chipsatz dar. So stößt der E7205 (Granite Bay) beispielsweise bei ca. 195MHz an seine Grenzen, beim i845PE ist je nach Mainboard bei 205 bis 210MHz Schluss. Die einzig zum Erreichen dieses Frontside-Buses nötige Modifikation am Mainboard war ein zusätzlicher Lüfter über der Northbridge, der dem passiven Kühlkörper zumindest etwas Frischluft zukommen ließ.

Wie uns WCPUID verriert, kam bei dem System ein Pentium 4 Prozessor mit einem Multiplikator von 15x zum Einsatz. Dies deutet auf einen Standardtakt von 3 GHz (15x200MHz) hin. Hierbei scheint es sich also um einen ersten Vertreter der neuen FSB800 Prozessoren von Intel zu handeln, die bereits auf dem IDF 2003 in Aktion zu sehen waren. Als Kühllösung kam hier übrigens eine Kryotech-Anlage zum Einsatz, die den Prozessor auf arktische -27°C herabkühlte.

Der Canterwood scheint sich somit trotz eines bereits recht hohen Ausgangstaktes von 200MHz (800MHz QDR) ideal zum Overclocking zu eigenen.

BalusC wijzigde dit bericht 13-03-2003 13:09 (4%)
Reden: pic geresized ;)

Freude, schöner Götterfunken Tochter aus Elysium wir betreten Feuertrunken himmlische, dein Heiligtum deine Zauber binden wieder was die Mode streng geteilt alle Menschen werden Brüder wo dein sanfter Flügel weilt

101408
Reg. datum: 25 januari 2000

I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs

Reg. datum: 19 februari 2001

Ik zit al een hele tijd op de canterwood chipset te wachten :)
En waarschijnlijk zal ik ook nog wel even wachten totdat Tyan hun eerste mobo met die chipset uit gaat brengen. 2x512MB PC3200 geheugen derin, een Pentium IV 2.4C, een Seagate 'cuda V of 7200.7 om gelijk maar over te stappen naar S-ata :9~

En dan later nog een keertje upgraden naar een Prescott A op 4Ghz oid
Gaat erg leuk worden allemaal :)

Ik vind het alleen wel jammer dat intel al zo snel weer wil overstappen naar een nieuwe socket en PCI/AGP wil gaan vervangen door PCI express.

Supertweaker
Reg. datum: 02 oktober 2000

Wordt een mooie chipset denk ik zo...

MaxPayne wijzigde dit bericht 14-03-2003 01:02 (3%)

Athlon 64 3800+ Venice / ASUS A8N32-SLI Deluxe/ 2x 512MB MUSHKIN PC3200 Level 2 V2 Cas222/ MSI NX7900GTO 512MB/BENQ DVD DD DW1640 DVD±RW/ Lite-On SOHW-1653S DVD±R/RW / 2x 250GB Hitachi T7K250 HD's

Reg. datum: 20 januari 2000

Hmmm :) Het voordeel van deze canterwood planken is voor mij dat over een 2 tal jaren je niet je mobo hoeft te vervangen wanneer je je proc upgrade naar een 800mhz fsb exemplaar. De afgelopen jaren was het upgraden van je mobo noodzakelijk omdat je nieuwe proc er niet oppaste. Perfect upgrade materiaal. Ik wacht ZEKER tot deze asus plank beschikbaar is.

edit:
Hmm II: dat xbitlabs artikel is wel verhelderend. De springdale is eigenlijk ook wel toereikend genoeg.

edit2:
Hmm III: alhoewel goed upgrade materiaal voor de komende jaren: However, in 2004 already Intel is going to replace these chipsets again. Moreover, by then the company will also change the processor socket form-factor. New Prescott based CPUs released at that time as well as their Tejas based successors will use the new LGA775 socket and will work with new Grantsdale based chipsets..

EfBe wijzigde dit bericht 14-03-2003 09:55 (45%)

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe

Reg. datum: 17 december 2002

Ach, je kunt blijven wachten. Ikzelf wacht nu tot de Canterwood, beetje raar om nu een granite te halen, die maand overleef ik wel. 2004 duurt nog wel even, en er komt vast wel weer iets in 2005~2006 :)

Het lijkt me een mooi bordje worden, gigalan heb ik bv toch niet nodig. Of weet iemand een goedkope gigabit router :D 2 x serial ata disks (voor de airflow) een 3Ghz fsb 800 mhztje en ik kan er weer tegenaan voor de komende 3 jaar. Dat is tenminste de tijd die ik met een pc probeer vol te krijgen, lukt tot nu toe aardig :)

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

Reg. datum: 17 december 2002

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

quote:
Hmm.. Ik dacht dat de Canterwood maximaal 8 geheugenbanken ondersteunde (4 'volle' geheugenslotjes dus). Of de Canterwood ondersteunt idd 12 geheugenbanken of meer, of je kunt daarop maximaal 2 doublesided en 4 singlesided reepjes gebruiken.
Reg. datum: 19 februari 2001

over geheugen gesproken... is er uberhaupt wel DDR400 geheugen met ECC :?
Ik wou alvast nu het geheugen kopen omdat de prijzen toch lekker laag zijn, maar ik kom echt nerges ECC geheugen tegen... komt dit misschien doordat die standaard nog niet helemaal zeker is, en gaan er in de toekomst dus nog wel ECC varianten komen? Of gaat dit allemaal nog heel lang duren?

ECC geheugen is voornamelijk louter op Workstation- en Servermarkt gericht. Aangezien er voor deze markt nog geen chipsets bestaan die officieel FSB@200 ondersteunen, bestaan er nog geen PC3200 ECC reepjes. Daarnaast is DDR400 nog niet zo lang geleden officieel als standaard geaccepteerd. Gewoon even geduld hebben, lijkt me :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: