quote:
ReCreator schreef op 19 januari 2003 @ 22:08:
Zo dit topic gaat echt te hard..... pffff
Ben momenteel bezig met een presentatie voor engels, dat ik morgen moet houden.... (ben je niet wat laat) jah ik ben wat laat...
Ik doe het over "The history of Metroid".. hey das nog ns een onderwerp... jah...
Tgaat me wel lukken maar weet iemand van jullie misschien nog een leuke fansite ofzo...
Waar ik wat leuke weetjes vanaf kan plukken....
Google zegt:
http://www.classicgaming.com/mdb/ Heel wat te vinden hier volgens mij.
http://www.angelfire.com/games/metroid/
http://www.metroidclassic.com/
Wat is er trouwens met ds gebeurt? Tijdje niet gezien hier.
Ik weet voor de rest niet wat je al weet, maar Gumpei Yokoi is de bedenker van Metroid. Hij werkte bij de R&D afdeling van Nintendo (Research & Development). Hij heeft onder andere ook de GameBoy ontworpen alsmede de Virtual Boy. Ook de D-pad is uit zijn geniale brein ontsproten.
Verder noemt het "Metroid team" (gasten die het proggen) zichzelf de 'Space Deer Force'. (zo ongeveer). Er zijn dus op dit moment 5 Metroid spellen beschikbaar.
Metroid - NES 1986
Metroid II: Return of Samus - GameBoy 1991
Super Metroid - SuperNES 1994
Metroid Fusion - GBA 2002
Metroid Prime - NGC 2002
Samus is dus de hoofdrolspeelster zoals je misschien al weet. Zij heeft de opdracht gekregen (ze is premiejager) om de Metroids en het boze brein Motherbrain te 'eradicaten' op de planeet Zebes. Die opdracht komt rechtsstreeks van de Galaxy Federation Police M510. Voordat ze rechtstreeks naar MotherBrian in Taurian kan gaan moet ze eerst Kraid in Brinstar en Ridley in Norfair verslaan.
In Metroid 2 moet Samus naar de planeet SR-388 om daar alle Metroids uit te moorden zodat ze geen bedreiging meer kunnen vormen voor de rest van het universum. Op de planeet zijn er 39 Metroids aanwezig.
In Super Metroid zien we dat op het einde van Metroid 2 Samus het niet over haar hart kan verkrijgen om de allerlaatste, een baby Metroid larve, kan vernietigen. Zij brengt daarom de larve naar het Space Station zodat wetenschappers de Metroid kunnen onderzoeken. Tevreden dat alles goed is gat Samus op weg naar 'a new bounty to hunt', maar ze is nog maar net weg en ze pikt een "paniek" signaal op:
Het SPACE STATION wordt aangevallen.
Vliegensvlug gaat ze terug naar het Space Station en ontdekt dat alles en iedereen vermoordt is. Ridley heeft de Metroid larve bij zich en vlucht terug naar Zebes. Uiteraard volgt Samus Ridley en een nieuw avontuur ontvouwt zich.
Over Metroid Prime en Metroid Fusion kan ik verder geen informatie geven, aangezien ik ze nog beide uit moet spelen. Ik kan wel zeggen dat het verhaal zich in chronologische volgorde vertelt zoals hierboven staat beschreven met uitzondering van Metroid Prime, die tussen Metroid en Metroid II valt.
Tevens is Gumpei Yokoi ondertussen overleden bij een auto ongeluk in oktober 1997. (hij was 51 of 57 jaar uit mijn hoofd).
Nog wat plaatjes:

De allereerste Metroid.

wat zal hier nu staan???

MotherBrain op de NES!

Super Metroid cover.

Samus en Samus. Nog leuker dan Rembo & Rembo
Ziezo, verder hoop ik niet dat D3 bij jou in de klas zit, want die kon je wel eens hele moeilijke vragen gaan stellen.
Edit: Zo ter zien doet mijn random iconizer het nu ook

Tevens ben ik er eindelijk achter waar die setting zit in Animation Shop zodat ik "harde" 60x60 filmpjes kan maken ipv 60x52.
Tot zover deze compleet overbodige, nietstoevoegende, edit.
GZ wijzigde dit bericht 19-01-2003 23:21 (82%)