Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://www.microsoft.com/...ures/compareeditions.mspx

De Web editie is dus idd de minst uitgebreide, ik heb net even geformatteerd en de web editie erop gegooid, nu nog het een en ander tweaken :)

leeg

quote:
M@NIC schreef op 14 april 2003 @ 00:31:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het internet delen (NAT) in Windows 2003 ?
Tot nu toe is het altijd nogal basic geweest, knopje om en klaar.

Hoe is het nu ?

Hetzelfde als in windows xp.
Helaas want ik heb hier de laatste dagen een vpn-server in combinatie met ics proberen te draaien, wat dus niet ging.

edit:
Mij is het iig niet gelukt

toffenboy wijzigde dit bericht 14-04-2003 01:34 (6%)

Am Heimcomputer sitz' ich hier. Und programmier die Zukunft mir | Kraftwerk

Case Designer

Is er een mannier om je harde schijven te delen ZONDER een ftp server op te zetten en ZONDER de guest optie aan te zetten?

AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Prof Mierenneuke®

quote:
The Dolf schreef op 14 April 2003 @ 01:39:
Is er een mannier om je harde schijven te delen ZONDER een ftp server op te zetten en ZONDER de guest optie aan te zetten?
Dan moet je gewoon inloggen via het netwerk onder de administrator, waarom wil je dit overigens doen?
quote:
toffenboy schreef op 14 april 2003 @ 01:33:
[...]
Hetzelfde als in windows xp.
Helaas want ik heb hier de laatste dagen een vpn-server in combinatie met ics proberen te draaien, wat dus niet ging.

edit:
Mij is het iig niet gelukt
Als je een VPN-server gaat maken e.d. dan ga je al richting Routering en Access (RAS). Dit is een apart onderdeel waarmee je een echte router en of inbelserver van je systeem kan maken. Je moet even goed de help doorlezen want vooral de 'rules' instellen is verdomde lastig. Ik heb iig al een VPN draaiende gehad en dan zie je dus gewoon de computer van diegene die heeft ingebeld in netwerkomgeving staan, erg handig :D (alleen super traag @ Chello :()

LauPro wijzigde dit bericht 14-04-2003 01:56 (54%)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Case Designer

quote:
LauPro schreef op 14 April 2003 @ 01:51:
[...]
Dan moet je gewoon inloggen via het netwerk onder de administrator, waarom wil je dit overigens doen?

En dat lukt dus niet. Ik krijg nergens de kans om in te loggen want ik word al direct geweigerd.

Waarom? Zodat mijn ouder en broertje van mijn schijven afblijven.

De win2k3 pc is trouwens een workstation.

AllroundPC
School PC
Router

Prof Mierenneuke®

quote:
The Dolf schreef op 14 April 2003 @ 01:53:
[...]
En dat lukt dus niet. Ik krijg nergens de kans om in te loggen want ik word al direct geweigerd.

Waarom? Zodat mijn ouder en broertje van mijn schijven afblijven.

De win2k3 pc is trouwens een workstation.
Dan geef je het gastaccount geen rechten en maak je netwerkstations aan waarbij je 'aanmelden als' doet (en volgens mij kan dat ook zonder dat gastaccount te activeren).

Maar als je zonder netwerkstations e.d. wil werken dan moet je een domein opzetten, en hier komt wel even wat meer bij kijken. Alleen als het eenmaal draait dan is het echt SUPER.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Case Designer

quote:
LauPro schreef op 14 April 2003 @ 01:58:
[...]
Dan geef je het gastaccount geen rechten en maak je netwerkstations aan waarbij je 'aanmelden als' doet (en volgens mij kan dat ook zonder dat gastaccount te activeren).

Maar als je zonder netwerkstations e.d. wil werken dan moet je een domein opzetten, en hier komt wel even wat meer bij kijken. Alleen als het eenmaal draait dan is het echt SUPER.

Dan zal ik dat morgen eens gaan proberen.
En een nieuw domein opzetten daar heb ik niet erg veel zin in. Is nl zeer lastig om met 2 domeinen in 1 huis te zitten.

AllroundPC
School PC
Router

quote:
zwelgje schreef op 11 april 2003 @ 22:58:
[...]

post je login script eens, zou me niks verbazen als dat gewoon brak is

en windows 98 als client voor een w2k3 server :? waarom zou je dat willen, win98 is niet eens AD aware, dus je hebt er dan niet zo heel veel aan, je zou op zijn minste windows 2000 pro of liever nog XP moeten gaan draaien aan de client kant om een beetje te kunnen genieten van de functies die w2k3 je biedt

Ik gebruik :
net use r: \\servername\share

Meer staat er niet in het script

[url]www.cbforum.nl[url]

Niemand een oplossing hiervoor?

[url]www.cbforum.nl[url]

Reg. datum: 21 januari 2003

stomme vraag misschien

maar ondersteunt w2k3 server nog isa netwerkkaarten en of iets dergelijks ?

Die 3-in-1 CD is dat RC2? Ik dacht dat het al de final was :X
Nou ja.. ik installeer de final toch pas als deze installatie brak is, geen zin om meteen na de release de final erop te gooien, veel verschil zal er toch niet zijn.

leeg

quote:
Liquid_Lizard schreef op 16 April 2003 @ 19:51:
Die 3-in-1 CD is dat RC2? Ik dacht dat het al de final was :X
Nou ja.. ik installeer de final toch pas als deze installatie brak is, geen zin om meteen na de release de final erop te gooien, veel verschil zal er toch niet zijn.

volgens mij is de 3in1 ook de final, kan nergens in de release files vinden dat et de RC2 is nml, heb ook geen dingen in beeld staan zoals ik bij andere versies wel heb gezien

volgens deze site is et ook de final

cypher21 wijzigde dit bericht 16-04-2003 20:26 (8%)

Seat powered ;)

quote:
bunneh schreef op 16 april 2003 @ 17:23:
stomme vraag misschien

maar ondersteunt w2k3 server nog isa netwerkkaarten en of iets dergelijks ?

alleen in pnp mode, maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen :?

wat kost nu een pci realtek kaartje, een eurotje of 8?

Reg. datum: 21 januari 2003

jaja ik weet het, ik installeerde het ff gauw hier bij mij, en zag dat het niet werkte, hoewel ik kreeg een uitroepteken zegmaar :)

quote:
cypher21 schreef op 16 April 2003 @ 20:20:
[...]

volgens mij is de 3in1 ook de final, kan nergens in de release files vinden dat et de RC2 is nml, heb ook geen dingen in beeld staan zoals ik bij andere versies wel heb gezien

volgens deze site is et ook de final
Thx, mijn vermoedens klopten dus, ik kon in Windows zelf en in de nfo al niet vinden dat het om een pre-release RC ging :)

leeg

Iemand een virusscanner er (werkend) op geïnstalleerd? En welke?

Heb nav corp, nav 2002 en mcafee 4.5.1 en die doen het alledrienie. Die laatste 2 is niet zo verwonderlijk, want die deden het ook al niet op w2ks, maar nav corp iig wel.
Ik gebruik van PC-Cillin de server versie. Inderdaad is het erg vervelend dat niet gewoon Norton Antivirus erop wil draaien ;(
PC-Cillin trial version download je hier

Is er van Norton niet een versie die geschikt is voor servers? :?

edit:
quote:
Die 3-in-1 CD is dat RC2? Ik dacht dat het al de final was
GoT lijkt me niet de plek om over warez te overleggen. ;)

nesQuick wijzigde dit bericht 16-04-2003 23:07 (34%)

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

norton anti virus corporate 7.0.3 doet het op alle tot nog toe uitgekomen server versies van windows.

Wellicht dat er binnenkort een versie 2003 uitkomt waarop, volgens mijn vooruitziende blik, die versie van Norton het niet doet. O-)
Ik gebruik Norton antivirus Corporate 8 ;)

Seat powered ;)

Norton AV Corporate 7 was het dus :)

Liquid_Lizard wijzigde dit bericht 17-04-2003 18:26 (76%)

leeg

quote:
Liquid_Lizard schreef op 17 april 2003 @ 13:51:
Norton AV Corporate 7 was het dus :)

Nadat de huisleverancier enige trial versies (uche) had thuis bezorgd, leverde dat het volgende overzicht op:

Norton Antivirus Corporate 7.03 en 7.51 doen het niet op w2k3
Norton Antivirus Corporate 7.60.926 wèl
Weet iemand ook iets over de "systeemeisen" ?
Ik heb momenteel Windows2000 server op m'n server lopen (zie sig voor specs) maar zit eraan te denken om over te gaan naar 2003.
Maar wil niet dat ie veel langzamer gaat lopen, want ik draai er ook nog wel eens wat films op af.

't Is wat vroeg om hard te beweren dat w2k3 minder resources snoept dan w2k as sp3
maar het lijkt er wel op.
Qua windowsfuncties kan je goed over, denk ik.

Alleen wat je apache en mysql enz. gaan doen is koffiedik kijken natuurlijk.

Misschien een poosje naast elkaar draaien?
quote:
M@NIC schreef op 14 April 2003 @ 00:31:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het internet delen (NAT) in Windows 2003 ?
Tot nu toe is het altijd nogal basic geweest, knopje om en klaar.

Hoe is het nu ?

In Windows 2000 Server zat al Routing & Remote Access, dat is een zeer uitgebreide optie om o.a. je internet via NAT te delen. het knopje omzetten waar je het over hebt is alleen bruikbaar bij Server systemen waar geen DHCP en DNS server op is geinstalleerd.

In Windows Server 2003 is R&R A ook aanwezig......

quote:
Zer0 schreef op 05 January 2003 @ 03:35:
Nog ff over SSL... kon het niet laten om het te proberen... heb alleen een certificaat nodig om het aan te zetten, en die heb ik niet :(
Moet je even een CA opzetten (Certified Authoraty ofzo.) dan kan je je eigen certificaten uitgeven.

There is no gravity. The earth sucks. | There are 10 types of people, those who know binary, and those who don't.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws