Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
hullepim schreef op 11 April 2003 @ 13:05:
.... Ik heb echter niets relevants gevonden. Heeft iemand hier hetzelfde probleem? Zou het een bug zijn van de RC2?

Probeer je toevallig een Z: toe te wijzen vanuit je loginscript?

Win98 gebruikt een "virtuele" Z: drive voor het loginscript zelf. Wijzig je die in je loginscript, gaat ie flippen, want dan issie ineens z'n loginscript kwijt ;)

* DJSmiley heeft daar ooit een halve dag over gedaan om dat te ontdekken |:(

Ik begrijp niet dat er door een aantal mensen hier win2003 voor thuisgebruik wordt gebruikt.
De ondersteuning van applicaties is slecht te noemen, maar tot nu toe goed genoeg waar het voor gemaakt is, voor op een server!

Ik draai de rc2 zelf hier op de server en het werkt perfect, internet delen via windows zelf en de ingebouwde firewall gebruik ik. Remote desktop is ook erg handig en vooral snel!
meerdere gebruikers kunnen de pc tegelijk besturen, maar dat is niet nieuw, zit in xp ook.

Voor mij een voordeel i.v.m win2k is dat het netwerk er sneller op is geworden, bladeren op netwerkstations gaat sneller en crasht niet meer. ook tussen de 2 winxp clienten die eraan hangen is het netwerk verbetert. ;)
nauwelijks hangers met (I)explorer.

Installatie was ook snel gepiept zoals we ook al van winxp gewend waren, na installatie vinkje in configuratiescherm aan en de clienten waren van internet voorzien ;)

Jah windows 2003 server bevalt me perfect!

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

Reg. datum: 03 januari 2001

Ik heb ook zojuist Windows 2003 server gekregen en deze wou ik over mijn oude Linuxbak heen installen. Alleen zit ik dus nog met Linux partities. Kan Win2k3 setup nou ook eindelijk Linux partities zien, verwijderen enzo :?

Net zoals met win2k/winxp kun je die gewoon verwijderen, hij zal ze mischien niet zien al ext2/3 partities, maar als unknown ofzo, en dan kan je die gewoon verwijderen.

hu: JVC KD-SH9101, amp: GroundZero 5125X, compo: GroundZero GZUC 165c, Sub: RF Punch HE2 12"

Ik heb nu de voledige versie maar ik heb het zelfde probleem als bij RC2 als ik inlog blijft hij gewoon hangen je ziet een blauw scherm van desktop en dan doet hij niks meer hebben meer mensen dat probleem
Ik in ieder geval niet. Controleer je hardware profiel (als je daar bij kunt komen) eens... Misschien dat een device een conflict geeft.

Niet M0kkuh!, lekker W0kkuh!!

quote:
ismael86 schreef op 13 April 2003 @ 05:33:
Ik heb nu de voledige versie maar ik heb het zelfde probleem als bij RC2 als ik inlog blijft hij gewoon hangen je ziet een blauw scherm van desktop en dan doet hij niks meer hebben meer mensen dat probleem
Probeer maar eens op te starten in veilige modus om vervolgens je hardware te checken. Heb je al gecontroleerd of je systeem compatible is met Win2k3? Eventueel kuin je alle exotische hardware eruit laten om te zien of dit problemen oplost. Succes :)

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

Ik vind hem wel relaxt draaien,hij is snel,veel opties.

Zit er in w2k3 server ook een ftp server ingebakken en hoe instaleer je die dan?

michelc85 wijzigde dit bericht 13-04-2003 17:07 (27%)

imagination at work
Reg. datum: 13 oktober 2002

quote:
michelc85 schreef op 13 april 2003 @ 17:06:
Zit er in w2k3 server ook een ftp server ingebakken en hoe instaleer je die dan?
Ja, IIS. Uit m'n hoofd installeer je die bij Manage Your Server en dan "add a role".

quote:
jradelaar schreef op 13 april 2003 @ 17:08:
[...]

Ja, IIS. Uit m'n hoofd installeer je die bij Manage Your Server en dan "add a role".
thanks ff kijken of ik het kan vinden

quote:
michelc85 schreef op 13 April 2003 @ 17:11:
thanks ff kijken of ik het kan vinden
Kijk voor de gein eens in de help? Lijkt me dat zoiets er toch wel in staat.

Prof Mierenneuke®

Ik heb gisteren de final geïnstalleerd en het eerste wat mij opviel was dat die een stuk sneller was dan de beta :?. Zeker met het opstarten e.d.. Kan misschien ook eraan liggen dat ik er een aantal services uit heb gesloopt :P.

Wat mij opviel was dat er nu standaard 'Browser Restrictions' oid in zit, nou 1 woord: :r. Je kan nieteens normaal ff wat drivers downloaden oid, maar dat valt te uninstalleren onder Add/Remove programs in het Configuratiescherm :).

Daarnaast IIS 6 waarmee je ook HTTP compressie in kan schakelen, erg handig lijkt mij.

Echt een heel mooi os :>, ik zit sterk te overwegen om het ook op mijn 'machinetje van alles' te installeren.

LauPro wijzigde dit bericht 13-04-2003 17:20 (3%)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

quote:
LauPro schreef op 13 April 2003 @ 17:20:
Ik heb gisteren de final geïnstalleerd en het eerste wat mij opviel was dat die een stuk sneller was dan de beta :?. Zeker met het opstarten e.d.. Kan misschien ook eraan liggen dat ik er een aantal services uit heb gesloopt :P.

Wat mij opviel was dat er nu standaard 'Browser Restrictions' oid in zit, nou 1 woord: :r. Je kan nieteens normaal ff wat drivers downloaden oid, maar dat valt te uninstalleren onder Add/Remove programs in het Configuratiescherm :).

Daarnaast IIS 6 waarmee je ook HTTP compressie in kan schakelen, erg handig lijkt mij.

Echt een heel mooi os :>, ik zit sterk te overwegen om het ook op mijn 'machinetje van alles' te installeren.

die browser restrictions zitten erin omdat er nu eenmaal systeembeheerders zijn die het nodig achten om achter de server te moeten internetten en drivers te downloaden, iets wat gewoon 'not done' is in een professionele omgeving,

en http compressie zat geloof ik (corrigeer me als ik ernaast zit) ook al in iis5

Prof Mierenneuke®

quote:
zwelgje schreef op 13 April 2003 @ 18:11:
[...]
die browser restrictions zitten erin omdat er nu eenmaal systeembeheerders zijn die het nodig achten om achter de server te moeten internetten en drivers te downloaden, iets wat gewoon 'not done' is in een professionele omgeving.
Dat begrijp ik voor de volle 100%, alleen stel dat je nu wél toevallig een driver nodig hebt omdat het bijvoorbeeld een zelfbouw-systeem is, of omdat er software moet worden gedownload? Ik vind het niet de taak van het OS om mensen daarvan af te houden, hooguit een waarschuwing oid.
quote:
en http compressie zat geloof ik (corrigeer me als ik ernaast zit) ook al in iis5
Dat denk ik niet want ik heb het iig nog nooit gezien.

quote:
LauPro schreef op 13 April 2003 @ 20:08:
[...]
Dat begrijp ik voor de volle 100%, alleen stel dat je nu wél toevallig een driver nodig hebt omdat het bijvoorbeeld een zelfbouw-systeem is, of omdat er software moet worden gedownload? Ik vind het niet de taak van het OS om mensen daarvan af te houden, hooguit een waarschuwing oid.
[...]
Dat denk ik niet want ik heb het iig nog nooit gezien.

dus wel in iis5

http://www.microsoft.com/...eatusability/httpcomp.asp

mischien niet in de 2000 pro of XP versie's maar wel in de server variant iig

Reg. datum: 23 februari 2002

quote:
Buzzman schreef op 20 maart 2003 @ 21:30:

[...]

Als jij nou gewoon ff je mail checked voor de gein, ik heb je hiervoor al een officiele waarschuwing gemailed.
offtopic:
grrrr buzzman ik had dat icoon net klaargemaakt ;(

Prof Mierenneuke®

quote:
Je hebt gelijk ;) nouja dan kan ik nog zeggen dat ik de application pools erg handig vind :P.

Meschien beetje domme vraag maar zat het me af te vragen. Werken gewoon XP/2k Drivers op deze versie of niet ?

"Leef je Leven zoals je je Leven wilt Leven" | Photogallery Updated!

Prof Mierenneuke®

quote:
LordHades schreef op 13 april 2003 @ 21:18:
Meschien beetje domme vraag maar zat het me af te vragen. Werken gewoon XP/2k Drivers op deze versie of niet ?
Dat werkt gewoon, het is eigenlijk gewoon Windows XP, maar als ik dat zeg dan krijg ik een hele horde mensen achter mij aan ;). Het is Windows XP maar dan zwaar uitgebreid tot de mogelijkheid tot een AD opzetten etc etc (dus de drivers zijn universeel).

LauPro wijzigde dit bericht 13-04-2003 21:22 (4%)

Ik heb die link van Neowin gebruikt om mijn PC "workstation" compatible te krijgen, en dat is gelukt. :)
Ik kan gamen, en heb geluid.

Tot nu toe ben ik 1 probleem tegengekomen, ik kan geen Norton Anti-Virus, Panda, Kaspersky installeren, er word gezegt dat ik dat niet op een server kan installeren.
Logisch natuurlijk, maar is hier een omweg voor, bijv. dat je in het register "Windows 2003" vervangt door "Windows XP', of iets als dat?

Drive it like you stole it.

quote:
LauPro schreef op 13 April 2003 @ 21:22:
[...]
Dat werkt gewoon, het is eigenlijk gewoon Windows XP, maar als ik dat zeg dan krijg ik een hele horde mensen achter mij aan ;). Het is Windows XP maar dan zwaar uitgebreid tot de mogelijkheid tot een AD opzetten etc etc (dus de drivers zijn universeel).
Okay bedankt :) dan weet ik genoeg.

"Leef je Leven zoals je je Leven wilt Leven" | Photogallery Updated!

Even 2 vraagjes..
-Wat is de meeste "uitgeklede" versie van Win2k3 Server, dus met de minste server mogelijkheden (en natuurlijk het meest geschikt als desktop OS) :?
-Is het mogelijk om automatisch in te loggen, zoja hoe :?

leeg

quote:
Liquid_Lizard schreef op 13 april 2003 @ 23:37:
Even 2 vraagjes..
-Wat is de meeste "uitgeklede" versie van Win2k3 Server, dus met de minste server mogelijkheden (en natuurlijk het meest geschikt als desktop OS) :?
-Is het mogelijk om automatisch in te loggen, zoja hoe :?

-de webserver edition volgens mij
-met tweakui een onderdeeltje van de powertools voor windows xp(zoek op www.microsoft.com)

Am Heimcomputer sitz' ich hier. Und programmier die Zukunft mir | Kraftwerk

misschien dat er binnekort een overzichtje met verschillen komt op de site van microsoft... hij stond namelijk wel in dat gratis developer magazin van ze

http://www.microsoft.com/...view/family.mspx#infamily

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het internet delen (NAT) in Windows 2003 ?
Tot nu toe is het altijd nogal basic geweest, knopje om en klaar.

Hoe is het nu ?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws