Gathering of Tweakers

Quicksearch
©

quote:
i_like_scotland schreef op 13 December 2002 @ 16:37:
[...]

nou als 22 jaar al oud vindt ;)
Ja, mijn idee ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Ik ga maar geen quote op jou (tbusquet) doen, Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©. :)

Mijn systeem : Commodore 64 met 1541 floppy-drive en Mitsubishi TV

A/V hifi hometheatre info

quote:
Nikel schreef op 12 December 2002 @ 19:33:
Marksanne:

Ik vind die zelfgemaakte TT er wel erg interessant uitzien, maar ik begrijp het nog niet helemaal geloof ik, na jouw guide en de links bekeken te hebben.

Deze plaat: [afbeelding]

Die zit zowel aan die 4 "armen", en daarmee dus ook aan de magneet vast, maar zit ook vast aan het overblijfsel van de conus, dan heb je uiteindelijk een geheel dat niet kan bewegen toch? Of het moet kunnen bewegen doordat deze plaat doorbuigt, maar waarom zou je deze plaat niet helemaal weglaten?

Graag meer uitleg :)

Sjaak,

Inderdaad, ik kan me voorstellen dat het wat vreemd overkomt (deed het bij mij ook toen ik het voor het eerst las/zag). Het lijkt nu dat er geen beweging in komt, maar dat is slechts gedeeltelijk waar. Kijk, normaalgesproken heb je de conus van de speaker die de op en neer bewegende magneetspoel weerstand geeft. Nu is er geen conus meer, want we hebben geen geluid nodig maar alleen trilling. Om dan toch weerstand te geven EN (heel belangrijk) zowel een 'centreerpunt' te hebben waarop de lage tonen-trillingen worden gebundeld alsmede een bevestigingpunt om het geheel 'omgekeerd' te kunnen bevestigen is zo'n plaat nodig. De 'gok' hierbij is danook de dikte van het metaal dat wordt toegepast. De dik en het wordt TE stijf (en geeft nauwelijks nog trillingen door), of te dun en het staat te zwabberen.

Dus weglaten kan niet, want dan staat je speaker-overblijfsel zichzelf hooguit op en neer te bewegen, zonder daarbij een gefocusde 'punch' uit te delen.

Als je meer info wilt, mail me maar msanne@xs4all.nl

marksanne wijzigde dit bericht 16-12-2002 09:22 (7%)

What is crime and what is not. What is justice, I think I forgot...

Mijn bescheiden setje:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/avspul.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/center+vcr.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/front_left.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/rearleft.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/rearright.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/dvdgreiner.jpg
Specs:
- Panasonic 82 cm breedbeeld (TX-PF10F o.i.d.)
- Panasonic vcr ( ??? )
- Yamaha DSP A595a
- Yamaha CDC 655
- Philips DVD-Pro 170
- B & W DM2 (frontspeakers)
- Philips zuiltjes (rear)
- MBQuart QL 30C (center)

Niet zo impossant als het meeste spul hier, maar ik kan er goed mee leven... B)

Prince_of_Darkness wijzigde dit bericht 16-12-2002 10:47 (6%)

It's better to reign in hell than to serve in heaven

Mordaunt-Short
Reg. datum: 21 september 2000

hey cool, ik heb dezefde Breedbeeld als jij Prince_of_darkness !

Even een vraag aan jou... Heb jij een regio vrije dvd speler ? Ik heb een Toshiba sd-510E progressive die ik gewoon via RGB scart heb aangesloten, bij sommige r2 films zie ik dan vage stoorstrepen door de bovenste 1/4e van van het beeld lopen bij dit toestel. Ik veronderstel dat dit met Macrovision te maken heeft die de Toshiba doorgeeft. Bij de meeste R1 films heb ik hier absoluut geen last van, maar er zijn dus films waarbij dit voorkomt. Anderen zijn kraakhelder. Heb jij dit ook ervaren ?

Darkman wijzigde dit bericht 16-12-2002 12:53 (81%)

Good things come to those who wait - nu als MCSE-er

©

quote:
Darkman schreef op 16 december 2002 @ 12:49:
hey cool, ik heb dezefde Breedbeeld als jij Prince_of_darkness !

Even een vraag aan jou... Heb jij een regio vrije dvd speler ? Ik heb een Toshiba sd-510E progressive die ik gewoon via RGB scart heb aangesloten, bij sommige r2 films zie ik dan vage stoorstrepen door de bovenste 1/4e van van het beeld lopen bij dit toestel. Ik veronderstel dat dit met Macrovision te maken heeft die de Toshiba doorgeeft. Bij de meeste R1 films heb ik hier absoluut geen last van, maar er zijn dus films waarbij dit voorkomt. Anderen zijn kraakhelder. Heb jij dit ook ervaren ?
Slecht ge-encodeerder titels waarschijnlijk, of een 100hz cpu in je tv die over de zeik gaat. Anders verkeerde de-interlacing flags op de dvd waardoor je dvd over de zeik gaat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Mordaunt-Short

Tja ik denk nog steeds dat het iets met macrovision te maken heeft, want ik heb ooit iets gelezen over soortgelijke simptonen, maar in dat geval betrof het een duur9der) Loewe toestel. Dit effect komt NOOIT voor als ik s-video gebruik, enkel als ik via RGB scart aanstuur.

Darkman wijzigde dit bericht 16-12-2002 15:21 (20%)

Mordaunt-Short

*schop*

Mijn dvd-speler is idd regiovrij. De door jou omschreven problemen hebben zich bij mij nog nooit voor gedaan. Hoewel de dvd gewoon via rgb verbonden is. Mijn dvd-speler kan echter geen progressive uitzenden. Heb je de dvd's die het probleem geven ook al geprobeerd met een andere dvd-speler?

Overigens is het een best fijn schermpje, ook al is het geen Philips! ;)

Prince_of_Darkness wijzigde dit bericht 17-12-2002 07:54 (13%)

Hmm, pics later wel. (zodra ik een cam can vinden....)

Mijn audio:
-Marantz SR5000 receiver (dts)
http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_3/images/marantz-sr-5000-receiver-front.jpg
-Marantz DV3100 DVD-speler
-Marantz CD62 mk II cd speler.
-Thorens td166 platenspeler
2x monoblok (buizen, zelfbouw)

Speakers:
2x dynaudio audience 122 (op buizen)
http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/new%20aud/aud122.jpg
Center: dynaudio audience 42C
http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/oldaud/42C.jpg
Rear 2x audience 42.
http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/oldaud/42W.jpg

TV philips 68 cm breedbeeld (nog geen geld voor ander)

Heb nog geen projector, leen af en toe er een van het werk.

kharny wijzigde dit bericht 18-12-2002 10:08 (27%)
Reden: added pics

make a man a fire and he will be warm for the night, set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.

Mja, precies.
Reg. datum: 14 februari 2002

WHUA :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

geil :P

"I will add one simple word to the label on every bottle of shampoo in the world. The directions will now read 'repeat endlessly'. Then, while everyone in the world is lathering their way into oblivion, I will rise to power."

©

quote:

En waar reageer je nou precies op dan ?

Of is dit een typisch geval van "ik ben op GoT voor de HK, en ik moet nog een zooitje techpost hebben" ?

tbusquet wijzigde dit bericht 17-12-2002 12:17 (24%)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
tbusquet schreef op 17 December 2002 @ 12:11:
[...]

En waar reageer je nou precies op dan ?
Misschien de foto's :?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

zie mijn sig voor m'n home cinema die is bijgewerkt!

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

Mordaunt-Short

quote:
Prince_of_Darkness schreef op 17 december 2002 @ 07:53:
Mijn dvd-speler is idd regiovrij. De door jou omschreven problemen hebben zich bij mij nog nooit voor gedaan. Hoewel de dvd gewoon via rgb verbonden is. Mijn dvd-speler kan echter geen progressive uitzenden. Heb je de dvd's die het probleem geven ook al geprobeerd met een andere dvd-speler?

Overigens is het een best fijn schermpje, ook al is het geen Philips! ;)

Ik heb het nog niet met een andere speler geprobeerd, maar ik veronderstel dat het probleem daarmee verholpen zou kunnen zijn, weet je wat, ik gap ma's Grundig even en ga nu toch even testen :P

Edit: Net getest en met de grundig doet hij het ook, echter enkel op de RGB uitgang. misschien ligt het aan de center speaker die bovenop het toestel staat ?

Ik heb begrepen dat in sommige gevallen de panasonics extreem gevoelig zijn ( bij rgb) voor speakers, ook al zijn deze afgeschermd, dus misschien zal het wegtrekken als ik de speaker wat verder van het toestel af plaats.

Het beeld gaat dan in het bovenste deel soms lichtjes, soms iets erger "golven"

Darkman wijzigde dit bericht 17-12-2002 14:22 (28%)

De panasonic is aan de bovenkant inderdaad erg gevoelig voor speakers. Maar dat uit zich bij mij in een verkleuring van het scherm (links gelig, rechts paarsachtig). Om eerlijk te zijn lijkt het mij stug dat het daaraan zou liggen (magneetveld van de speaker zal min of meer constant zijn. Als dat een probleem vormt dan krijg je een band van verstoringen die met de afstand afneemt. Aangezien het alleen met bepaalde dvd's optreedt ga ik er vanuit dat het aan die dvd's ligt en niet aan de tv.

Mordaunt-Short

quote:
Prince_of_Darkness schreef op 17 December 2002 @ 14:33:
De panasonic is aan de bovenkant inderdaad erg gevoelig voor speakers. Maar dat uit zich bij mij in een verkleuring van het scherm (links gelig, rechts paarsachtig). Om eerlijk te zijn lijkt het mij stug dat het daaraan zou liggen (magneetveld van de speaker zal min of meer constant zijn. Als dat een probleem vormt dan krijg je een band van verstoringen die met de afstand afneemt. Aangezien het alleen met bepaalde dvd's optreedt ga ik er vanuit dat het aan die dvd's ligt en niet aan de tv.

Ja dat is inderdaad wel logisch, maar het is toch best vreemd, dat bijvoorbeeld blade 2 regio 1 echt een superbeeld geeft, met geen enkel "vuiltje" en dat Vertical limit r2 dus die "storingen" heeft bij The bone collector R1 ook trouwens, dus het ligt niet aan pal/ntsc. Tja irri is het wel want het is een prachtig toestel.

Edit: Mailtje gestuurd naar Panasonic NL, kreeg autoresponse dat ik ze me in max 3 werkdagen terug zullen mailen, ik ben benieuwd of dit bij hen bekend is.

Darkman wijzigde dit bericht 18-12-2002 04:21 (10%)

Als daar iets interessants uitkomt, dan mag je dat hier posten! Ik wil nou eigenlijk wel eens weten wat er mis is...

Update :)

M'n nieuwe sub is er... Een B&W ASM 650. Was speciaal door een vertegenwoordiger van B&W uit rotterdam naar Eindhoven gebracht om het nog voor de kerst te kunnen regelen :)
http://members.brabant.chello.nl/~r.o.janssen/sub1.jpg
http://members.brabant.chello.nl/~r.o.janssen/sub2.jpg
Maakt een lekker geluidje. Bij het voorbij vliegen van die vliegtuig in het begin van Starwars Episode II zat ik flink te trillen, terwijl volume van dat ding op kwart stond. :)

quote:
Scarp schreef op 20 December 2002 @ 20:56:
Update :)

M'n nieuwe sub is er... Een B&W ASM 650. Was speciaal door een vertegenwoordiger van B&W uit rotterdam naar Eindhoven gebracht om het nog voor de kerst te kunnen regelen :)
[afbeelding]
[afbeelding]
Maakt een lekker geluidje. Bij het voorbij vliegen van die vliegtuig in het begin van Starwars Episode II zat ik flink te trillen, terwijl volume van dat ding op kwart stond. :)

Of je site is niet goed of B&W is niet helemaal ok :P
Als ik op je site klik, vraagt ie om een password en username :?

Verder een lekker subje hoor!! top!

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

B&W Site is down :|
Gewoon dialoogje wegklikken ...

Mountainbike t3h pwn

Ik kreeg al een venster met user en pas bij het openen van dit topic...

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Slainthe!
Reg. datum: 09 januari 2001

http://www.xs4all.nl/~fierst/02122001.JPG

Luidsprekers volgen nog, uitpakken en opstellen ook.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox 3 - Trends TA-10.1 - Beresford TC-7510 Mk6/3

Mountainbike t3h pwn

Dat ziet er erg leuk uit, vooral die bovenste kleine doos in het legergroen :D

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws