Gathering of Tweakers

Quicksearch
Touch this

Ok hier volgt mijn HT.

Mijn Stereo. Yamaha DSP-A2 met Onky 7911 cd-speler. CD kopier van philis en MD van sony
http://www.xs4all.nl/~tns07/got/stereo.jpg

Mijn JBL-LX80 front speakers. Boven zie je nog 2 front effects speakers van KEF hangen
Sony Wega breedbeeld en Sony DVP S7700 DVD speler. Op de grond staat nog een B&W ASW 6 subwoofer. Op de TV staat een KEF 100C center speaker
http://www.xs4all.nl/~tns07/got/front2.jpg

Een close up van van front speakers
http://www.xs4all.nl/~tns07/got/speakers.jpg

En achter staan 2 JBL LX-8 (zelfde speakers maar dan model eerder als front)
http://www.xs4all.nl/~tns07/got/rear.jpg

De fronts en rears worden binnen paar maanden vervangen voor B&W's
Voor komen DM604 S3's en achter komen 603 S3's

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

quote:
DarkSide schreef op 04 January 2003 @ 18:39:
Ok hier volgt mijn HT.

Mijn Stereo. Yamaha DSP-A2 met Onky 7911 cd-speler. CD kopier van philis en MD van sony
[afbeelding]

Mijn JBL-LX80 front speakers. Boven zie je nog 2 front effects speakers van KEF hangen
Sony Wega breedbeeld en Sony DVP S7700 DVD speler. Op de grond staat nog een B&W ASW 6 subwoofer. Op de TV staat een KEF 100C center speaker
[afbeelding]

Een close up van van front speakers
[afbeelding]

En achter staan 2 JBL LX-8 (zelfde speakers maar dan model eerder als front)
[afbeelding]

De fronts en rears worden binnen paar maanden vervangen voor B&W's
Voor komen DM604 S3's en achter komen 603 S3's
Wow, ga jij 2 604's en 2 603's in die kleine ruimte plaatsen? Zou ik knap vinden als je die optimaal kan plaatsen. Zijn namelijk erg grote speakers.

Touch this

Ik ken ze heb ze geluisterd.
De 603 is ongeveer net zo groot als mijn huidige. En de 604 is ietjes groter :)
Maar moet ook aan de toekomst denken he.
Zometeen komen ze wel een een meer geschiktere ruimte.
Maar heb nu het geld (of bijna) en wil ze graag hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

nog even mij vraag herhalen: op ruimte te winnen en een breder geluidsveld te creeren wil ik mijn 74 cm hoge frontspeakers ophangen aan de want, is dit aan te raden of zijn alleen boekplankmodellen geschikt om op te hangen

Volgens mij niet handig om je vloerstaanders aan de muur te hangen. Ook verandert het bas daardoor omdat je meer reflecties op de muur hebt, of zitten ze al dicht aan de muur?
Ik denk niet dat het bevordelijk is voor het geluid om ze te hangen, dan is er heel andere contact dan bedoeld. Ongewenste trillingen etc

De 604 is 30kg en ruim een meter hoog, en ruim 50 diep ofzo (ik heb m'n ook). Best groot. Dat word passen en meten darkside.

Is er ook helemaal klaar voor!

euhm , 74 cm hoge speakers kan je best niet gaan ophangen.. je zou ten eerste al zeer stevig ophang-materiaal moeten hebben .. en dat gaat zeker anders klinken , en het ziet er ook raar uit hé , van die vloerstaanders aan de muur :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Front effect speakers? vertel daar is wat over.

Je hebt je audio set op de subwoofer staan, geeft dat geen overslaande cd's ect?

Voor je B&W vraag, kan je niet gewoon eerst de 303 kopen en dan wanneer je toekomst begin en dus meer ruimte hebt, je set uitbreiden met de 304?

www.hospitalitylife.nl

slechtebillen moederneuker

Flint123:

Nog steeds een mooie set, de mooiste die ik in deze draad gezien heb denk ik. Ik zou alleen een boel aan de ruimte verbeteren, zowel acoutisch als optisch. Denk je niet dat je een boel winst haalt als je het plafond zwart schildert en de muren bijvoorbeeld met vloerbedekking bekleed. Van acoustiek heb ik verder geen verstand, maar ik zou in ieder geval denken dat je daar ook een boel kunt verbeteren, om je set nog beter tot zijn recht te laten komen.

En nog iets, waarom is het serienummer van je versterker geheim? :)

Als je maar aan genoeg enquetes meedoet word je vanzelf normaal. | Als er geen domme vragen bestaan, wat voor vragen stellen domme mensen dan?

quote:
Blue Eyes schreef op 04 January 2003 @ 18:22:
Als jullie eens echt willen genieten, en vragen beantwoord willen zien, kom eens kijken op het HTforum . Daar zijn de wat meer echte sets, maar ook beginnerssetjes van 1000 euro. Het is een leuk forum, waar wat meer kennis rondloopt dan hier, en ja, daar is het ook gezellig ;)

Een aantal mensen van hier zie ik daar al regelmatig.
Das een mooie uitnodiging, hoewel het eigenlijk pas een uitdaging is het AV niveau hier ook op een mooi hoog niveau te krijgen!

offtopic:
Merk toch wel dat het AV forum van Got wat minder hard loopt als andere fora, maar toch wel iedereen z'n best doet om wat toe te voegen. Kijk maar eens naar het (nu active) topic over die jongen die bezig is met een zelfbouw monacor sub (niet ik ;) ) hij heeft al onwijs veel tips gehad hoe hij verder moet en kan zelf ook veel vragen (wel net als ik :D ). Als je dat vergelijkt met sommigge CME topics, dan vindt ik toch dat we op de goede weg zijn. (iemand deployd zijn Casemod en je hebt 250 reacties die niet verder komen dan: 1337, ubergeil en meer van dat soort lege posts)

M.a.w, als "jullie" van het HTforum wat meer hier komen posten, dan worden wij er ook weer slimmer van. Ben ook bang dat "wij" niet echt veel kunnen toevoegen aan HTforum.

www.hospitalitylife.nl

Everybody is wired

Vraagje ?

Bestaan er nog HT met een dolby pro logic. Ik heb lang geleden een pro logic set gekocht omdat dolby digital en DTS alleen nog in de bioscoop werden gebruikt. Maar nu 7 jaar later is zelf dolby digital bij de aldi te krijgen. Ben ik nu de enigste die een HT om een dolby prologic gaat bouwen.

* 4POX wil wel naar een DD/DTS installatie toe. Maar heeft nu geen ruimte voor 7 elac speakers en een versterker.
quote:
4POX schreef op 05 januari 2003 @ 10:35:
Vraagje ?

Bestaan er nog HT met een dolby pro logic. Ik heb lang geleden een pro logic set gekocht omdat dolby digital en DTS alleen nog in de bioscoop werden gebruikt. Maar nu 7 jaar later is zelf dolby digital bij de aldi te krijgen. Ben ik nu de enigste die een HT om een dolby prologic gaat bouwen.

* 4POX wil wel naar een DD/DTS installatie toe. Maar heeft nu geen ruimte voor 7 elac speakers en een versterker.
Je hoeft helemaal geen 7 speakers te plaatsen hoor bij DD of DTS. Je kunt ook beginnen met 5 luidsprekers (2front, 1center, 2surround) en eventueel een subwoofer. Het enige wat je bij prologic niet nodig hebt is een center (niet zo moeilijk te positioneren lijkt mij) en een sub. Iets bouwen rond prologic is toch wel een beetje veroudert hoor, je zult het je beklagen vrees ik.

quote:
Trommellvlies schreef op 05 January 2003 @ 11:35:
[...]

Je hoeft helemaal geen 7 speakers te plaatsen hoor bij DD of DTS. Je kunt ook beginnen met 5 luidsprekers (2front, 1center, 2surround) en eventueel een subwoofer. Het enige wat je bij prologic niet nodig hebt is een center (niet zo moeilijk te positioneren lijkt mij) en een sub. Iets bouwen rond prologic is toch wel een beetje veroudert hoor, je zult het je beklagen vrees ik.

sterker nog de meeste dvd's zijn alleen maar 5.1.
het verschil tussen dpl en dts/dd is groot :)

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

als je geen ruimte hebt is een sattaliet + sub systeem een mooie oplossing...
een DD/DTS receiver kun jij wel kwijt ...

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Op zoek naar user icon...

quote:
Play schreef op 05 January 2003 @ 01:32:
[...]
Das een mooie uitnodiging, hoewel het eigenlijk pas een uitdaging is het AV niveau hier ook op een mooi hoog niveau te krijgen!

offtopic:
Merk toch wel dat het AV forum van Got wat minder hard loopt als andere fora, maar toch wel iedereen z'n best doet om wat toe te voegen. Kijk maar eens naar het (nu active) topic over die jongen die bezig is met een zelfbouw monacor sub (niet ik ;) ) hij heeft al onwijs veel tips gehad hoe hij verder moet en kan zelf ook veel vragen (wel net als ik :D ). Als je dat vergelijkt met sommigge CME topics, dan vindt ik toch dat we op de goede weg zijn. (iemand deployd zijn Casemod en je hebt 250 reacties die niet verder komen dan: 1337, ubergeil en meer van dat soort lege posts)

M.a.w, als "jullie" van het HTforum wat meer hier komen posten, dan worden wij er ook weer slimmer van. Ben ook bang dat "wij" niet echt veel kunnen toevoegen aan HTforum.
Inderdaad, de bedoeling moet dat zijn. Ik ben zelf ook absoluut een nieuweling. Als de mensen daar gaan vragen, en dan hier terugkomen, gaat het peil hier toch omhoog?

1 game pc en 4 kantoor pc's

quote:
Trommellvlies schreef op 05 januari 2003 @ 11:35:
[...]
Het enige wat je bij prologic niet nodig hebt is een center (niet zo moeilijk te positioneren lijkt mij) en een sub. Iets bouwen rond prologic is toch wel een beetje veroudert hoor, je zult het je beklagen vrees ik.
Bij prologic gebruik je wel een center, het geluid is 4-kanaals, maar dat kanaal verlies zit in de rears. Die worden allebei met hetzelfde signaal aangestuurd (mono). Bij prologic heb je geen .1 kanaal (sub) dat verlies wordt gecompenseerd door alle bas naar de fronts te sturen.

Nog een verschil met DD, de rears bij dpl zijn niet fullrange, allen voor hoge tonen, wat tov stereo zorgt voor een ruimtelijk beeld.

Ik raad je aan om niet te gaan inversteren in een dpl installatie. Wel kan je uiteraard goede speakers kopen om die later in een dd systeem te gebruiken.
Let dan op dat als je rear spakers koopt je bij DD full-range rears nodig hebt.

Ik gebruik zelf ook (nog) DPL en met films is het wel ok, maar kan wel zeggen dat DD/DTS stukken mooier is.

www.hospitalitylife.nl

Zoals beloofd, wat extra foto's van mijn set. Als de rotel voortrap er is, zal ik wel nw posten.

http://download.blue-eyes.nu/stereo/set.JPG
overzicht van de stereocomponenten
http://download.blue-eyes.nu/stereo/denon%20dvd%203800.JPG
de denon dvd3800, superspeler!
http://download.blue-eyes.nu/stereo/receiver%20en%20tuner.JPG
de receiver denon avr3800 (wordt vervangen door rotel rsb1066) en de denon tu-s10 tuner
http://download.blue-eyes.nu/stereo/rotel%20rb985mk2%20en%20rb1070.JPG
de rotel eindtrappen, rb985mk2 )rears, center, en surround) en de rb1070 (fronts, binnenkort een tweede, mono schakelen)
http://download.blue-eyes.nu/stereo/sony%20kv28.JPG
een goede oude de sony kv28 nogwat
http://download.blue-eyes.nu/stereo/ti-k1.JPG
net binnen uit duitsland, de jbl ti-k1 center
http://download.blue-eyes.nu/stereo/ti-5000.JPG
mijn trots van 60 kg, 1,20 mtr: de jbl ti-5000, voor slechts 1000 euro gekocht, 20% van de nw! 3 jr oud.

Kabels:

De eindtrappen zijn verbonden middels Eichmann express1, behalve de fronts, deze zijn geconnected met Eichmann express6.
DVD is geconnected met Eichmann digital, tuner met el cheapo interlink. TV-DVD een Oehlbach scartcable. Speakerkabels zijn van Eichmann, de fronts zijn gebiwired. DVD-A, moeten nog nw kabels voor komen, deze kabels zijn verwijderd, en zitten nu tussen de vv en de ev's. Het tv geluid gaat via een el cheapo scart naar de receiver (voorversterker).

blue eyes wijzigde dit bericht 05-01-2003 13:02 (4%)

ziet er geil uit

hopelijk goed verzekerd

SonyEricsson W960i

quote:
Nikel schreef op 05 januari 2003 @ 01:14:
Flint123:

Nog steeds een mooie set, de mooiste die ik in deze draad gezien heb denk ik. Ik zou alleen een boel aan de ruimte verbeteren, zowel acoutisch als optisch. Denk je niet dat je een boel winst haalt als je het plafond zwart schildert en de muren bijvoorbeeld met vloerbedekking bekleed. Van acoustiek heb ik verder geen verstand, maar ik zou in ieder geval denken dat je daar ook een boel kunt verbeteren, om je set nog beter tot zijn recht te laten komen.

En nog iets, waarom is het serienummer van je versterker geheim? :)

Thx,
Qua acoustiek heb je helemaal gelijk, en dr staat wat in de planning dus dat komt wel goed. Ik merk dat er teveel echo is, dus da's niet echt geweldig voor 't geluid.
Aan 't "optische" deel ga ik weinig veranderen. De kamer moet wel nog gezellig blijven he ;) Ik was eerder van plan om nog iets groen in de kamer te zetten 8)

Hehe, ja weet ik veel, ik heb 't gewoon weggehaald. Ik weet niet of je 't produkt op een of andere manier kunt registeren. (net zoals de B&W's en REL.) vandaar dat ik dr 'n mosaic effectje op losgelaten heb :+

Bloem [70] Undead Mage [Shattered Halls .EU]

Touch this

quote:
Scarp schreef op 05 January 2003 @ 00:34:
De 604 is 30kg en ruim een meter hoog, en ruim 50 diep ofzo (ik heb m'n ook). Best groot. Dat word passen en meten darkside.
Meten heb ik al gedaan. En ze passen. En zoals ik al zei ik koop ze nu. Geniet er nog van in deze ruimte. En straks als ik op mezelf woon dan komen ze beter tot hun recht.

fok man , die ti-5000 is echt wel indrukwekkend speakertje , zeker zoals jij hem hebt gefotografeerd :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Dit Ti serie was altijd mijn favo, alleen ik kon hem niet kwijt in me kamer. Heb toen maar de L-serie gekocht. Ti serie is echt een sublieme speaker!

Audio Specs: AV: Marantz SR-7400 DVD-Speler: Marantz DV6400 SACD Boxen: JBL L4 Pro Boxen (250Watt 8Ohm) Subwoofer: Infinity HPS-250

eerst even een beetje off-topic, mijn on-topic post komt als ik een fototje heb kunnen maken...

http://images.ucomics.com/comics/ga/2003/ga030105.gif

dit is de Garfield van vandaag, met dank aan http://www.ucomics.com

cwppol , krijg jij die ook elke dag aan via mail? :D ... is wel superleuk :)

goed geraden... ik sta ook (?) op de mailinglist. Ik volg dit topic al een tijdje en deze aflevering leek me wel passend.

Bovendien ken ik het probleem, ik grijp steeds de verkeerde ab als ik mijn dvd wil skippen of m'n versterker wil verstellen. Laatst zat ik te zappen met mijn mobiele telefoon en voelde ik me echt een idioot 8)7 (omdat ik tegen vrienden en bekenden natuurlijk altijd zeg dat ik ze nooooit verwissel :P)

quote:
TomSwinnen schreef op 05 januari 2003 @ 15:39:
fok man , die ti-5000 is echt wel indrukwekkend speakertje , zeker zoals jij hem hebt gefotografeerd :)

Bedankt. Ik moet eerlijk zeggen dat het idd bewust op deze manier is gefotografeerd ;)

quote:
WickedGame schreef op 05 januari 2003 @ 15:44:
Dit Ti serie was altijd mijn favo, alleen ik kon hem niet kwijt in me kamer. Heb toen maar de L-serie gekocht. Ti serie is echt een sublieme speaker!

Je kan ze vrij goedkoop tweedehands uit Dld. halen. Nu staat er bijvoorbeeld de Ti-k10 voor 2000 euro te koop, in verhouding weinig geld. Blijft natuurlijk absoluut gezien veel geld.

Ook zag ik de Ti-5000 voor 1500 euro aangeboden, geen geld voor speakers die 5500 euro nw het paar hebben gekost. Je zit alleen met de tik serie vast aan de gigantische afmetingen, maar dat is volgens mij ook het enige nadeel. De tik serie heeft echter ook een soortement bookshelf speaker, deze kost geloof ik tussen de 14-1600 euro, exclusief de stands, wereld speakers. Staan op mijn verlanglijstje als rears, maar ja, het geld he. Moet nog lang sparen daarvoor.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws