Gathering of Tweakers

Quicksearch
Goed, mijn ervaring van afgelopen zaterdag, kom daar die toko binnengelopen -in eerste instantie nog zonder apparatuur, denk zal wel goed wezen- en zie daar, de DJ-hoek :) genoeg ruimte, maar *schrik* de apparatuur.... om te huilen :( oud b-merk mengpaneel (5 kanaals, maar geen gain etc, slechts 1 master draaiknop voor algemene volume) en 2 standaard philips cd-spelers... daar moest ik dus maar op mixen... Affijn, baas aangeboden om toch maar mn eigen apparatuur uit de auto te slepen (later op de avond was 2e act) en daarmee te gaan draaien.

De 1e DJ begon (zelfde leeftijd als mij, alleen geen eigen apparatuur) met een gouwe ouwe tachtiger jaren plaat. Stijl van die avond was après ski, dus alla. Hij draait dus niets anders dan 70/80er jaren muziek, dus waar is de après ski. (overigens, Après ski doet het voor mij en veel mensen al nie meer, maar we lopen hier in FRL 10 jaar achter dus ;)) Ik heb even overleg gepleegt met de chef, en afgesproken met hem dat ik maar mn eigen stijl wat moest draaien. Zo gezegd zo gedaan.

Half 12 heb ik mn apparatuur opgesteld en ben om 1 uur begonnen te draaien, eerst wat (oudere) trance, sloeg niet aan, progressive, sloeg niet aan hardstyle sloeg wél aan. Puik mixje neergezet (anderhalf uur ongeveer) komt de baas naar me toe of ik wel wat anders zou willen draaien (dansvloer stond inmiddels vol met mooie vrouwen die nat van het zweet en weet-ik-veel-wat-nog-meer waren) in de stijl van de vorige DJ omdat de mensen aan de bar de muziek nie mooi vonden... :( Ik boos, heb mn set uitgedraait, vrouwen bedankt (en zij mij overigens ook nog ;)) en de andere DJ op die ouwe rommel zijn gang laten gaan.... De zaak was nog 3x sneller leeg... Affijn, mn cash meegenomen (was redelijk moet ik zeggen) lam gezopen en lekker in de auto liggen slapen ;) alleen jammer genoeg... Maar goed, kroegbazen weten niet meer wat ze moeten geloof ik....

Meer mensen met dit soort ervaringen ?? Khad nog best tot een uur of 5 door kunnen draaien maar da werkt dus nie :P

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

als het moet, dan maar mod

ik ben al DJ :)

PC :::: wubbowubbowubbowubbowubbowubbowubbowubbo ::: als je hier niet klikt ben je niet 1337

Less is more!

quote:

Dit is een verhaal dat ik ga blijven vertellen denk ik.

Waren (draaide vroeger samen met een vriend) gevraagd om een feestje voor het goedde doel te doen, ik studeerde toen in 200 Km van mn hometown waar het feestje zou plaatshebben.. trein genomen gesleep met de platenkoffer etc etc... de mensen die het organiseerden wisten zeer duidelijk: die gasten draaien techno ( en techno was toen nog niet wat het nu is, techno was gewoon not done).

we beginnen aan ons setje, der was niet echt veel volk, komt er na een 20 tal minuttes iemand vragen of we aub wat anders wilden draaien (lees comercieel, rock, hits...) omdat het volk die muziek niet kent... neuh.. beetje later komen ze terug zelfde vraag..

Toen heb ik het gewoon gestopt. Ik was gewoon kwaad...

Als ik draai heb ik maar 1 principe, ik ben degene die de platen kiest, ofwel vertrouw je op mijn keuze, en sta je er voor open, anders zoek je maar een jukebox waar je je hitjes in vind....

Ik ga niet zeggen dat ik nooit een "hitje" draai, maar het moet passen in het grotere geheel. Als dat de reden is waarom ik zelden publiek draai dan is dat vrij jammer, maar niets aan te doen...

You don't need eyes to see, you need vision

tja altijd weer lastig... je moet inderdaad een compromis zien te vinden tussen de platen die je zelf de betere vindt, en de platte top40 meuk

ik wil af en toe nog weleens voor de gein een top40 plaatje tussen m'n eigen muziek doormixen, maar wordt er teveel gezeikt door de mensen over de muziek dan zet ik binnen in me gewoon een knop om, bestel een blaadje bier bij de bar, haal het vinyl van de decks en ga gewoon top40 draaien met cd's, want als je je eigen ding blijft doen wordt niemand er vrolijk van, het publiek niet omdat ze alleen maar die gare meuk willen horen en jij niet omdat het grootste gedeelte van het publiek je muziek niet trekt en constant loopt te zeiken

begrijp me niet verkeerd het frustreert me echt enorm dat mensen vaak alleen maar de bekende uitgekauwde dingen willen horen a la skihut, en zodra er eindelijk iets 'onbekends' op staat wat op zich wel vet klinkt lopen ze te mauwen.. maar als je je daar druk over gaat zitten maken kan je beter stoppen met draaien en wat anders gaan doen, want het heeft toch geen nut, zeikerds blijf je houden

en met die top40/r&b meuk vermaak ik me op zich ook wel, maar toch een boel minder dan wanneer ik lekker m'n eigen ding zou kunnen doen

de dj blijft tenslotte toch de publiekshoer

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

en de eindeloze vraag om dana daar kan ik wel ziek van worden, kheb maar een ouwe thunderdome CD uit de kast gepakt met 1 van de nummers van dana zelf men denkt dat cocaine een numemr van dana zelf is :S zonde dat ook techno algemeen goed wordt...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

OMG, denken ze dat al die nummers door dana zijn gemaakt? :o

Prefers Audiotrak

quote:

|:( Daar gaar het dus al eeuwen niet meer over!

Welkom op GoT, helemaal welkom in HTBADJ. Ga rrest maar eens alle voorgaande DJ threads lezen, dan mag je verder met posten. :)

Less is more!

quote:
zonde dat ook techno algemeen goed wordt...

als je zo denkt dan is het tijd om weer verder te gaan... Er zijn nog zoveel stijlen die leuk zijn voor DJ's, be smart, be ahead, als DJ kan je je luisteraars iets nieuw bijbrengen (of had ik dat al gezegd ?--- ach ja dat is mijn principe als DJ ;) )

Het is gewoon zalig om te kunnen zeggen OUD :z

wubbo: waar kunnen we dat horen??

Yalopa wijzigde dit bericht 02-12-2002 17:02 (14%)

quote:
ShadowrunR schreef op 01 december 2002 @ 18:30:
[...]

Het is toch niet omdat jij het niet graag hoort dat je het moet boycotten? Laat andere mensen eens in hun plezier, dan laten zij jou in het jouwe :)

heb je op zich gelijk in

maar accepteer dan ook es dat ik naar hakkuh enzo luister

dat vergeten trancenichten nog weleens dus boycot ik trance

voorderest

mijn stijl met draaien is een tijd lang een zogenaamde eet dit zeikerd steijl geweest

dat kwam omdat ik hier in t dorp in t jongerencentrum dan top40 lees R&B moest draaien, waar ik dus een klerehekel aan heb

dus wat deed meneer wazoe dan, jawel, halverwege een R&B set of weet ik veel wanneer, plots ff limp bizkit ertussendoor en aan t einde standaard wat harder spul van t housegenre
was op zich wel succes,

hetgeen ik daar alleen heel erg opmerkte was dat ik langzamerhand steeds minder de kans kreeg mezelf te zijn, steeds sneller stond mevrouw de jongerenwerkster op t podium in me oor te blaten dat er andere muziek op moest terwijl de halve zaal stond te dansen, en ik dus gewoon al die tijd t idee heb gehad dat mevrouw de jongerenwerkster een eigen feestje wilde bouwen, en niet datgene wat al 3 jaar lang de succesformule was, lekker housen etc...

dus toen heb ik gezegd van mevrouw de jongerenwerkster als je nou es zelf ging draaien, maar neehoor, daar wilde ze niet aan beginnen

uiteindelijk door nog vele andere oorzaken ben ik maar weggegaan bij dat jongerencentrum en ik draai momenteel dan ook eigenlijk alleen nog maar thuis....

bevalt me een stuk beter :D behalve dan dat ik eigenlijk nooit thuis kan draaien omdat me pa zo enorm loopt te zeiken omdat de bass te hard staat, en dat staatie al alstie denkt beneden in de huiskamer iets te horen

t leven van een dj gaat ook niet over de rozen van een leien dakje ;)

MR_WAZOO wijzigde dit bericht 02-12-2002 17:58 (65%)

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

quote:
MR_WAZOO schreef op 02 december 2002 @ 17:43:
[...]
veel te lang om te quoten.

Ah, het zijn dus persoonlijke frustraties ;) Ik ben trouwens geen trancenicht (of whatever), hoor veel stijlen graag.

En de keuze muziek/publiek is een eeuwig durend dilemma. Ergens zal wel een gulden middenweg liggen.

Maar het is wel zo dat dj's die al wat verder staan, en geboekt worden voor genrefeesten het gemakkelijker hebben. Het publiek weet nl. welke stijl ze kunnen verwachten. Beginnende dj's (of ski hut dj's) daarentegen hebben het veel minder makkelijk op dit gebied.

Thuisdraaien is dus dé oplossing (meestal ook uit noodzaak ;) ), als je wat milde ouders hebt tenminste :)
You fool of a Took!

Wat is het moeilijke aan het hedendaagse draaien? De grote diversiteit in het publiek. Ik weet sindskort ook dat mensen enorm kunnen zeiken om bepaalde nummers. En wat het meest gebeurd? ER is een groep die R&B wil en er is een groep die Trance/Hardhouse wil. Zet je rustig wat R&B op (tenminste, mijn collega dan, ik kots er van) en dan gaan die mensen lekker dansen. KOmen er bijna gelijk weer anderen op me af die dan weer trance/hardhouse willen. Ja ff w88. Paar liedjes later naar de trance hardhouse nummers. DIe mensen ook weer blij. En je raad het al, dan komen weer de R&B mensen zeuren aan de DJ-booth.....
DAn denk ik ook: mensen laat mij lekker mijn gang gaan! Het is gewoon veel makkelijker om een set van een uur of liefst nog iets langer neer te zetten dan steeds om de drie nummers weer een ander genre aan te wenden. En dan heb je ook nog de hardrock-groep, de D&B-groep, de skihut-groep enzovoorts. Waar denken ze dat DJ's voor ingehuurd worden? Juist! Om HUN muziek te draaien, en dus niet steeds de aanvraagjes in te willigen. Dat zeg ik elke avond, het is niet zo dat ik geen aanvraagjes doe, maar als je 300+ aanvragen op een avond krijgt weet ik ook niet meer hoe ik dat voor elkaar wil krijgen. Daarbij is het mixen van R&B met trance gewoon het meest verrotte wat er is. Maar ja, dat terzijde.

EN het Dana-fenomeen.... Hardhouse/hardcore wordt/is een enorme hype, let maar op! En zij is als één van de weinige vrouwelijke DJ's de herontdekker van deze muziek. En daar wordt dus ook veel naar gevraagd. Meestal zet ik dan gewoon de Sensation Anthem mix 2002 van haar op. Iedereen blij, de Dana-fans en daarbij horen de andere mensen in de zaal ook weer is een bekend melodietje....

Ach, het DJ-vak wordt steeds ondankbaarder

mark_dabomb wijzigde dit bericht 02-12-2002 19:39 (2%)
Reden: typevaut

Marantz SR4300 / Pioneer DV-360 K / Magnat Project 4 / Quadral QLX Base II / KLipsch Quintet II / Sennheiser RS 20 / Monitor D.A.S. Correct / Pioneer PD-Z81M / JVC AV-21BF10S

fuck man.. ik zou er bijna al mee gaan stoppen ;)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Hardhouse "wordt" een hype?? Volgens mij is het dat al een hele tijd! Nu slaat het juist weer een beetje om naar progressive, en wat technovarianten voor hersendoden (beetje BXR-label etc, stamptechno die naar mijn idee de essentie voorbijschiet), of hardstyle.
Bij de grote feest-organisators proberen ze het publiek richting elektro te duwen, maar ik moet nog zien of dat zal lukken. Echt pure elektro is denk ik te ingewikkeld voor tha masses...

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

quote:
UneXpeCteD schreef op 02 December 2002 @ 10:30:
kijk wat ik op fok vind:

[...]

cool :) wat is dat voor CD?

:+

Ben er wel blij mee, alle Now & Wow CDs zijn lekker ! Deze is gemixt door Benny Rodrigues en Erick E dus het zal wel een kruising zijn tussen deephouse, groove en funky techno :9

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

Less is more!

Alles wat puur is is te ingewikkeld voor "tha masses" electro doet het nu al een tijdje weer goed, maar niet bij the masses want de masses zweren al 10 jaar bij hithouse en platte trance, hetgeen daarvoor te horen was, daar zullen we het al helemaal niet over hebben. Als er maar enkele halfnaakte sletten op het televiesiescherm lopen te huppelen en als de beat maar boem klets boem klets is dan is het ok voor de masses, I don't care about the masses,
(dit kan je projecteren op gelijk welke muziekstijl)

Las vandaag een intervieuw met een dirigent,van een naar het schijnt wereldberoemd orkest die gewoon gefrustreerd was door het feit dat men niet meer geeft om kwaliteit, enkel maar om $$$$$, door een probleem met zijn contract moet een opname verniettigd worden. Hij noemde de fusie van warner - AOL waaronder hij blijkbaar ook lag (kzal eens kijken voor een link)

Op braodway wil men de orkesten vervangen door bandjes/computers, goedkoper meer opbrengsten (een musical met een bandje, waar gaat het heen). De enige manier om te ontsnappen aan die worst waar iedereeen doorgemalen moet worden is door tegen te werken en dus niet toe te geven, ik wil nooit leven in een wereld waar ik de keuze heb uit 2 platenmaatschapijen die mij ff gaan zeggen wat muziek is en wat niet, muziek is te belangrijk in mijn leven

Nu en dan kruipt er iets uit de grond, het wordt opgepikt, heel erg gepoetst tot het blinkt en alle ruwe kantjes kwijt is. Vervolgens zet men het in de spots, want DAT is toch wel erg vernieuwend, maar er is helemaal niets vernieuwends meer aan, want het is vervormd naar het rolmodel van mtv / tmf / radio donna, het vernieuwende is weggegooid.

Neem nu hiphop (meeste mensen zijn hier meer house/tech/trance dus neem ik hiphop als voorbeeld)

Wat heeft de MTV hiphop nog te maken met het geen RunDMC/Grandmaster Flash/DMX.... ooit voor stonden??? NIETS elke hiphopclip hetzelfde recept, enkele sletten een dure auto en dikdoenderij, waar gaat de muziek over? ik heb de grootste, ik heb het meeste geld, ik ben TRUE hiphop en jij niet BLABLABLA... een rolmodel gemaakt voor de zwarten om hun minderwaardigheidscomplex weg te werken, hun verlangen te bevredigen.

In europa hebben we ook ons rolmodel: hithouse/hittrance en boysbands; want welke Jan modaal wil nu geen lekker sletje dat hem afzuigt als hij thuiskomt van zn werk, en verlangt Anneke van op de hoek niet vurig naar een stevige bink met mooie ogen die haar lieve woordjes influisterd om haar dan mee te pakken naar een verlaten strand??

Algemeen gezien is kunst (ook muziek is kunst) aan het vervagen, de dag dat kunst definitief gebannen wordt uit ons leven naderd. Meer en meer wordt ons opgedrongen wat mooi is en wat niet, op dat moment is het gevoel weg, en kunst kan maar ontstaan uit gevoel (visiueze cirkel)

Kijk als je geen plezier hebt in de muziek die je (moet) draaien stop er dan mee, bedank vriendelijk voor de opdracht want je gaat je ergeren, en dat is slecht voor zowel jou als voor je reputatie. Ik vertik het dus om mij aan te passen (zie dus ook bovenstaand verhaal + verhaal enkele posts terug), heeft dat als gevolg dat ik niet buiten mn eigen muren draai: NO problem, ik doe tenminste geen dingen waar ik zelf niet in geloof...

offtopic:
hmmm was van plan een korte reply te tikken, ik dank julie voor de aandacht :>

Yalopa wijzigde dit bericht 02-12-2002 22:45 (2%)
Reden: bwa

quote:
mark_dabomb schreef op 02 December 2002 @ 19:38:
Wat is het moeilijke aan het hedendaagse draaien? De grote diversiteit in het publiek. Ik weet sindskort ook dat mensen enorm kunnen zeiken om bepaalde nummers. En wat het meest gebeurd? ER is een groep die R&B wil en er is een groep die Trance/Hardhouse wil.
Dan moet je ook maar niet in de Shithut gaan draaien... >:) ;)

28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

quote:
^JaapvR^ schreef op 01 december 2002 @ 21:44:
[desperate cry]
Is er dan echt helemaal niemand die gewoon draait omdat ie graag met lekkere muziek bezig is? Net zoals diegene die alleen maar die ene jazzpianist naspeelt omdat ze hem geweldig vinden (ookal wil niemand die man horen)? of de gast die met zijn gitaar om z'n nek in een hoekje staat te brullen, omdat ie zichzelf nou eenmaal kan vinden in thrashmetal?

Ja, ik. Ik draai soms trance, hardtrance, techno of hardhouse, maar vooral toch jump, oldskool en classics. Buiten de deur (lees: bij vrienden) draai ik alleen maar oldskool en classics. Ik doe gewoon lekker mijn eigen ding, "whether you like it or not". >:) Ik heb dan het geluk dat mijn vriendenkring oldskool en classics ook vet vindt, maar al zou ik het aanbod krijgen om voor een Breezerpubliek te draaien, dan zou ik het simpelweg verdommen om andere muziek te gaan draaien. Ik haat ook van die DJ'-tjes die alleen maar draaien voor de aandacht en daarmee dus ook totaal geen eigen stijl hebben; meestal zijn dit mannetjes van 16/17, maar dat terzijde...

Aanpassen aan het publiek is ook heel iets anders dan je muzikale principes verkrachten naar mijn mening.

[off-topic] WTF zijn die percentages achter ge-edite reacties? :?[/off-topic]

TimMer wijzigde dit bericht 02-12-2002 23:01 (7%)

28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

Daar begin ik dus niet aan he.

Als ik geboekt wordt draai ik mijn stijl. En niet een top 40 wat voor hitje dan ook. Dat heb ik trouwens niet eens bij me. Ik mix alles van rustige progressive tot heeeele lichte techhouse / techno en af en toe wat funky grooves. Misschien dat ik kijk naar het publiek, wat wel aanslaat, wat niet, maar ik zal nooit maar dan ook nooit zomaar een plaatje erdoorheen gooien. Mensen moeten zowiezo niet zeiken aan de booth, laat ze dat lekker in de locale boerendiscotheek doen.

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

achja ik werk (nog steeds) in dezelfde tent als Wazoo deed, en ik heb m'n frustraties gewoon terzijde gelegd, ik maak tegenwoordig gewoon een verschil in echt puur voor mezelf mixen (techno/techhouse/progressive) en de standaard top40 meuk... in het eerste geval ben ik broodnuchter, en in het 2e geval nog zatter dan het publiek zelf, zodat ik toch wel weer lol heb (dronken hiphop/house/r&b/trance/70's gaan mixen met cd's levert soms aparte combinaties/mixen op, vaak tot hilariteit van het publiek, en mixfouten boeit toch niet want de gemiddelde persoon op zo'n feest valt het toch niet op :P)

en behalve al die top40 ellende zijn we nu bezig iets van de grond te krijgen met luilak, dat we tot diep in de ochtend door kunnen gaan (valt niet onder de reguliere vergunning), en dat wordt toch echt een dance/house feestje, met misschien zelfs wel een live act. :)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

* MR_WAZOO is zich momenteel voornamelijk aan t voorbereiden op een beetje iets wat lijkt op een comeback, oftewel, lekker draaien wat ik leuk vind, en niet wat men perse wil horen, maar daar moet ik nog heel veel voor oeffenen oeffenen oeffenen, maar dat gaat wel goedkomen

ik ben in iedergeval gestopt met t fikken van de nieuwste hits van de top 40 maar ben ook bezig met die cd's die ik al had weg te gooien en weg te geven

heb straks dus alleen nog maar originele cd's en cd's waar ik ook echt achter sta
dus wie nog trance energy cd's zoekt, kom maar op

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Wazoo> verstand komt met de jaren ;)

tegenwoordig voor een feest in elf zoek ik vantevoren de nummers uit en fik ik ze op cd... de tijd dat ik alles wat los en vast zat op cd brandde heb ik al lang en breed achter me gelaten, scheelt een hoop tijd, geld, ruimte in je rek, en cd'rs ;)

quote:
Ener-G schreef op 02 December 2002 @ 23:25:
Wazoo> verstand komt met de jaren ;)

Ja als je ouder en verstandiger word ga je echte house draaien -> Soulfoul house en de echte UK en US Garage en dan laat je al die techno hardcore noem het maar op lekker voor wat het is ;)

Voordat ik iedereen over me heen krijg -> Das een geintje -> Gewoon doen wat je wilt doen en lak aan de rest hebben

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

quote:
^JaapvR^ schreef op 02 december 2002 @ 21:14:
Bij de grote feest-organisators proberen ze het publiek richting elektro te duwen, maar ik moet nog zien of dat zal lukken. Echt pure elektro is denk ik te ingewikkeld voor tha masses...

elektro is binnen het clubcircuit eigenlijk alweer een beetje over z'n top aan het raken, ik denk mede door die grote feest organisaties...

de nieuwe hype gaat de wederopstanding van de Acid worden (en dan niet die gare acid trance/tracid meuk, maar echte onvervalste acid house/techno, a la Josh Wink)

En zo heeft dit mannetje van 17 ontdekt dat de locals van dit topic de waarden en normpjes aardig op een rijtje hebben :P.
[/preacermode]

Edit:
sjeus, 3 reply's onder het tikken van eentje....

Wederopstanding van acid?! Zo goed zit ik niet in het clubcircuit (wat wil je, in omgeving Zwolle), maar dit lijkt me een hele lekkere ontwikkeling! Terug naar het onvervalste house-gevoel (hoewel ik niet kan leven zonder de oneindige variatie van tegenwoordig...).

RnD: En stiekem heb je toch een punt... Ik denk dat bijna elke dj die bezig is met zijn muziek zal evolueren naar een subtielere stijl; die meestal midner hard is; of iig hard met gevoel. Maar van techno blijf je af :P.

^JaapvR^ wijzigde dit bericht 03-12-2002 00:00 (67%)

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

ja kijk elektro is een jaar of anderhalf terug opgepikt door wat techno dj's, die het als afwisseling door hun technoset heen mixten... met als gevolg dat de echte elektro ook meegelift is (denk ook aan bijvoorbeeld Dave Clarke, die behalve techno ook een echte onvervalste elektroset neer kan kieperen)
en de laatste tijd hoor ik bij die dj's voorzichtig weer wat acid uitstapjes.. dus wie weet :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws