Alles wat puur is is te ingewikkeld voor "tha masses" electro doet het nu al een tijdje weer goed, maar niet bij the masses want de masses zweren al 10 jaar bij hithouse en platte trance, hetgeen daarvoor te horen was, daar zullen we het al helemaal niet over hebben. Als er maar enkele halfnaakte sletten op het televiesiescherm lopen te huppelen en als de beat maar boem klets boem klets is dan is het ok voor de masses, I don't care about the masses,
(dit kan je projecteren op gelijk welke muziekstijl)
Las vandaag een intervieuw met een dirigent,van een naar het schijnt wereldberoemd orkest die gewoon gefrustreerd was door het feit dat men niet meer geeft om kwaliteit, enkel maar om $$$$$, door een probleem met zijn contract moet een opname verniettigd worden. Hij noemde de fusie van warner - AOL waaronder hij blijkbaar ook lag (kzal eens kijken voor een link)
Op braodway wil men de orkesten vervangen door bandjes/computers, goedkoper meer opbrengsten (een musical met een bandje, waar gaat het heen). De enige manier om te ontsnappen aan die worst waar iedereeen doorgemalen moet worden is door tegen te werken en dus niet toe te geven, ik wil nooit leven in een wereld waar ik de keuze heb uit 2 platenmaatschapijen die mij ff gaan zeggen wat muziek is en wat niet, muziek is te belangrijk in mijn leven
Nu en dan kruipt er iets uit de grond, het wordt opgepikt, heel erg gepoetst tot het blinkt en alle ruwe kantjes kwijt is. Vervolgens zet men het in de spots, want DAT is toch wel erg vernieuwend, maar er is helemaal niets vernieuwends meer aan, want het is vervormd naar het rolmodel van mtv / tmf / radio donna, het vernieuwende is weggegooid.
Neem nu hiphop (meeste mensen zijn hier meer house/tech/trance dus neem ik hiphop als voorbeeld)
Wat heeft de MTV hiphop nog te maken met het geen RunDMC/Grandmaster Flash/DMX.... ooit voor stonden??? NIETS elke hiphopclip hetzelfde recept, enkele sletten een dure auto en dikdoenderij, waar gaat de muziek over? ik heb de grootste, ik heb het meeste geld, ik ben TRUE hiphop en jij niet BLABLABLA... een rolmodel gemaakt voor de zwarten om hun minderwaardigheidscomplex weg te werken, hun verlangen te bevredigen.
In europa hebben we ook ons rolmodel: hithouse/hittrance en boysbands; want welke Jan modaal wil nu geen lekker sletje dat hem afzuigt als hij thuiskomt van zn werk, en verlangt Anneke van op de hoek niet vurig naar een stevige bink met mooie ogen die haar lieve woordjes influisterd om haar dan mee te pakken naar een verlaten strand??
Algemeen gezien is kunst (ook muziek is kunst) aan het vervagen, de dag dat kunst definitief gebannen wordt uit ons leven naderd. Meer en meer wordt ons opgedrongen wat mooi is en wat niet, op dat moment is het gevoel weg, en kunst kan maar ontstaan uit gevoel (visiueze cirkel)
Kijk als je geen plezier hebt in de muziek die je (moet) draaien stop er dan mee, bedank vriendelijk voor de opdracht want je gaat je ergeren, en dat is slecht voor zowel jou als voor je reputatie. Ik vertik het dus om mij aan te passen (zie dus ook bovenstaand verhaal + verhaal enkele posts terug), heeft dat als gevolg dat ik niet buiten mn eigen muren draai: NO problem, ik doe tenminste geen dingen waar ik zelf niet in geloof...
offtopic:
hmmm was van plan een korte reply te tikken, ik dank julie voor de aandacht

Yalopa wijzigde dit bericht 02-12-2002 22:45 (2%)
Reden: bwa