Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel V

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Anti-1337

zelfde als ener-g, alhoewel t de laatste tijd wel erg weinig gebeurt door school enzo en rijlessen en me andere hobby lichttechniek

en uiteraard t vriendinnetje

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Chemical Whore

Bijna nooit, alleen om ff nieuwe platen te luisteren of om een 'verplicht' setje op te nemen.

M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP

in the Mix!

quote:
SONiCB00M schreef op 25 november 2002 @ 12:53:
[...]
Je moet gewoon nie lulle over dingen waar je geen verstand van hebt :P

nou, ik zeg niet dat ik de bink ben in dit onderdeel van de tech, maar ik heb wel wat verstand ervan, ikzelf zou dit gerust kopen.

om een beetje te leren en te kijken hoe het in mekaar zit, ik ga geen tiesto wanabee spelen ofzo..

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

Anti-1337

quote:
bbrother schreef op 25 November 2002 @ 20:19:
[...]

nou, ik zeg niet dat ik de bink ben in dit onderdeel van de tech, maar ik heb wel wat verstand ervan, ikzelf zou dit gerust kopen.

om een beetje te leren en te kijken hoe het in mekaar zit, ik ga geen tiesto wanabee spelen ofzo..
het enige dat je hiermee leert is dat je een hoop geld verspilt

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

quote:
MR_WAZOO schreef op 25 November 2002 @ 21:25:
[...]

geeft dat geld gewoon aan mij,

In ruil krijg je van mij advies over wat je wel kan kopen om te kijken of het wat is (een beginnerssetje dus)

hetgeen jij toont is de naam speelgoed niet waardig. In het begin van dit deel is trouwens opgesomd wat een minimaal mengpaneel echt moet hebben, vergelijk dat eens met die 2 faders in een metalen doosje die jij (hopelijks niet) op het oog hebt...

Kijk het hoeft niet duur, maar zo goedkoop ga je er toch niet vanaf komen vrees ik.

thuis mixen:

Zeer onregelmatig, maar gemiddeld genomen toch 3 maal in de week, maar gewoon wat platen opleggen om te luisteren (zoals nu) reken ik daar niet onder.

You don't need eyes to see, you need vision

fckn wckd*

Thuis draaien is nogal onregelmatig. Ik probeer elke dag zon uurtje te mixen. Maar soms lukt dat niet doordeweeks, en dan betekent dat in het weekend de 'schade' inhalen :)

Maar ik denk dat ik de 10 uur per week wel haal >:)

04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*

quote:
bbrother schreef op 24 november 2002 @ 23:33:
elevator heeft coole dingen, waaronder dit
het moet wel uit duitsland komen, maar voor beginners zeker leuk !
vinyl is weer wat duurde als cd, helaas. :P

tering die set is net zo goedkoop als mijn gemini xl 500 mk2 draaitafel kostte, en die gemini is al het minimale van het minimale van wat zo'n beetje bruikbaar is

hoop overbodige troep ook trouwens, slipmatten heb je in principe niet nodig (scoor je als je het een beetje goed doet gratis bij je lokale platentoko), die video (die ongetwijfeld in het duits is) hoeft er niet bij

headphone zou ik me buitenshuis niet mee durven vertonen, is waarschijnlijk net goed genoeg voor de slaapkamer/huiskamer

Draaitafels hebben waarschijnlijk een torque die nog lager is dan de gemiddelde waterstand in de sahara, of erger, ze zijn belt-driven

mixer: wow er zitten wel 2 kanalen op ;)
toonregeling ontbreekt, gain ontbreekt, fatsoenlijke vu meter (ik zeg FATSOENLIJK, niet 5 ledjes in het midden, waar je sowieso niks aan hebt want er zit geen gain op de kanalen)

kortom: brandhout :r

als je een goeie degelijke (beginners)set wil waar je naar mijn persoonlijke maatstaven redelijk mee uit de voeten kan dan ben je toch zeker zo'n 7 a 800 euro kwijt, ok het is veel geld maar daar heb je veeeel langer lol van

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Anti-1337

even ter aanvulling op Ener-G zijn verhaal

als je deze vinylverplaatsers een plaat legt heb je waarschijnlijk ruim de tijd voor koffie voordat ze op snelheid zijn

en voor t mengpaneeltje heb je een traktor nodig om de schuiven te verplaatsen

AboutDJ

quote:
DJ-Jumbo schreef op 25 November 2002 @ 19:39:
FF tussendoor:

hoe vaak draaien jullie eigenlijk thuis?

ik krijg echt elke week wel 3-4 keer de kriebels om achter me TT's te stappen... hoe vaak doen jullie dat?

Tegenwoordig iedere dag weer om zoveel mogelijk feeling terug te krijgen die ik gemist heb toen ik met de PDX draaide. En ik moet zeggen das weer helemaal terug.
Nu is het eerlijk gezegd alleen maar om even alles achter me te laten en ff lekker al die stress van de verhuizing e.d van me af te laten glijden.

Tegenwoordig dus weer iedere dag een uurtje en soms wel meer ook.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

~~<
Reg. datum: 04 november 2000

quote:
FF tussendoor:

ik krijg echt elke week wel 3-4 keer de kriebels om achter me TT's te stappen... hoe vaak doen jullie dat?
elke dag een paar nummers, alleen de laatste week wat minder omdat ik ADSL gekregen heb :)

Reg. datum: 21 juni 2000

Mja, gemiddeld denk ik twee keer een uur per week. Zijn ook perioden dat ik iedere dag wel even draai. Ligt een beetje aan mijn stemming, of ik puf heb om na een dag werken nog een plaatje te draaien en hoe de prioriteiten er op dat moment voor staan :)

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

Zo, daar ben ik weer. Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik een reactie heb geplaatst in het topic. Ik ben druk bezig met het verbouwen van mijn nieuwe stek: een appartement in Eindhoven. Mijn pc'tje en draai-apparatuur staan nog in Tilburg, dus ik ben de afgelopen 2 maanden nauwelijks actief geweest. Ik heb overigens pas nog, hou je vast, 15 minuten mogen draaien in een louche tent in Eindhoven tijdens een schoolfeest. Er werkte daar 1 of andere arrogante DJ die zichzelf heel wat vond en 15 minuten lang genoeg vond (de leerlingen waren het daar overigens niet mee eens). Ik had mijn eigen plaatjes maar mee genomen en dat was maar goed ook, want ze hadden daar alleen maar baggerplaten. Ze hadden wel fatsoenlijke nummers, maar die hadden ze alleen maar op gebrandde cd's staan. Dat was volgens de DJ allemaal maar "ouwe meuk", die ik overigens voor de helft ongeveer op vinyl had staan. De leerlingen hadden wel gehoord dat ik had gedraaid (ook al konden ze mij door de rook niet zien). Ik begon met Lil' Louis - Blackout en ging al vrij snel over in schranz-techno.

Ik hoop halverwege december (zo rond mijn verjaardag) over te kunnen huizen en te kunnen draaien in mijn eigen "huisje".... I Just Love That Thought!!!

universal creations wijzigde dit bericht 26-11-2002 09:43 (3%)

Flickr
Canon: EOS 450D | 70-200 f/4L IS | EX-430-II
Sigma: EX 50mm f/1,4 DG | EX 18-50 mm f/2,8 Macro | EX 50-150 mm f/2,8
Minolta Rokkor: 58mm f/1.2 | 45mm f/2

Reg. datum: 19 januari 2001

quote:

Ik voornamelijk in het weekend, en dan toch wel elke dag twee a drie uurtjes gemiddeld.
Tijdens de week ook wel af en toe, maar dan is het meer een paar losse nummers opzetten om ff te relaxen.
in the Mix!

quote:
MR_WAZOO schreef op 25 November 2002 @ 21:25:
[...]

Hmmk, ik was toch al niet van plan om et nu te kopen, laat staat over een paar maanden, maar nu ist wel helemaal uit de planning :)

quote:
Ener-G schreef op 25 November 2002 @ 23:02:
[...]

tering die set is net zo goedkoop als mijn gemini xl 500 mk2 draaitafel kostte, en die gemini is al het minimale van het minimale van wat zo'n beetje bruikbaar is

kortom: brandhout :r

ik las het :)
kzal het niet kopen dan! :P

DJ Javier Morales

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Wie was degene hierzow met FS? Kheb namelijk paar vraagjes hierzow:

- Kan je FS laten functioneren zonder toetsenbord? (dus da houd in nummers selecteren en PC uitzetten via de muis etc.)
- Is die linux distro compleet genoeg om ermee te netwerken? (nummers overzetten via samba oid)

Flake wijzigde dit bericht 26-11-2002 12:25 (4%)

in the Mix!

quote:
SONiCB00M schreef op 26 november 2002 @ 12:25:

FS ? wat is de volledige naam?

DJ Javier Morales

AboutDJ

quote:
bbrother schreef op 26 November 2002 @ 12:42:
[...]

FS ? wat is de volledige naam?

Final Scratch

Hmmmmmmm en jij was geen newbie meer? ;)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Bij spreken van wijzen:
Reg. datum: 27 april 2000

UC: In welke tent in eindhoven was dat?? Ben een tijdje terug een avondje uitgeweest in ehv, en hoop dat ik alleen maar de verkeerde tenten gezien heb; ben niets wat sfeer uitstraalde tegengekomen (op een altotent waar ze toevallig lompe chemical draaiden na, maar das dan weer niet echt mijn sfeer ;)).
Wat me wel is opgevallen in eindhoven is "Lokaal 27", een klein semitrendy eettentje aan het stratumseind, met een dj-booth (toen onbemand). Misschien leuk om daar af en toe een beetje laidback grooves te gaan draaien?

De wereld is oneerlijk. En daar maak ik gebruik van!

quote:
SONiCB00M schreef op 26 November 2002 @ 12:25:

- Kan je FS laten functioneren zonder toetsenbord? (dus da houd in nummers selecteren en PC uitzetten via de muis etc.)
- Is die linux distro compleet genoeg om ermee te netwerken? (nummers overzetten via samba oid)

Je kunt het geheel met je muis doen.
En netwerk support is niet supported in FS. Er zijn alleen al wel freaks die er wat op gevonden hebben,. Maar dan heb je een shitload verstand nodig van linux.
Extreme Audio

Wie wil er lachen? Dan ga ik vandaag of morgen een foto plaatsen van mijn setje.

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

quote:
SONiCB00M schreef op 26 November 2002 @ 12:25:

je bent toch tweaker?

desnoods compileer je samba derop :P (of proftpd)

You don't need eyes to see, you need vision

~~<
Reg. datum: 04 november 2000

quote:
Triple-D schreef op 26 november 2002 @ 15:08:
[...]

Je kunt het geheel met je muis doen.
En netwerk support is niet supported in FS. Er zijn alleen al wel freaks die er wat op gevonden hebben,. Maar dan heb je een shitload verstand nodig van linux.
kan je in de linux shell komen? dan isset wel mogelijk :)

Relax, we understand j00

quote:
Empathy schreef op 26 november 2002 @ 16:58:
Wie wil er lachen? Dan ga ik vandaag of morgen een foto plaatsen van mijn setje.
Gaan we weer? :Y)

http://www.lanpartyanimals.com/dj/DSC00030.JPG

2e keer ofzow :P. Maar ik ben nu plannen aan het maken voor een inbouwmeubel.

Euhhhh
Reg. datum: 10 november 2002

quote:
FF tussendoor:

Ik heb helemaal niks thuis staan!!! Ik vind twee keer per weekend wel genoeg, scheelt waarschijnlijk als je gewoon een simpele Apres Ski DJ bent :) :)

DJ for life..................

Relax, we understand j00

quote:
UneXpeCteD schreef op 26 November 2002 @ 18:24:
[...]

kan je in de linux shell komen? dan isset wel mogelijk :)
Kheb ff een zoektochtje gedaan en ik kwam dit tegen:
quote:
Things that have been removed include kernel networking drivers for cards though basic networking stuff (TCP, UDP, ICMP, IP) has been kept.

[...]

Random notes, the kernel was compile with GCC 3.0.4, the root password is 'final', most modules seem to be included with the exception of PCMCIA stuff, a bunch of filesystem modules ( NTFS support and UDF support is included ), and all networking modules are removed. I also mentioned that ifconfig is gone, I really don't see why they took out networking though...
Hmm... dat gaat lastig worden :(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: