Reg. datum: 21 maart 2000
Reg. datum: 08 november 2000
Wie gaat er trouwens naar groovecity ?
You don't need eyes to see, you need vision
De PT-2100 is een prima thuisdraaitafel. In principe kun je dit rijtje afgaan voor draaitafels:
JB Systems Q-20 <-- laagste torque, goed beginnersmodel
JB Systems Q-30 <-- hogere torque
Gemini PT-2100 <-- nog wat hogere torque
Gemini PT-2400 <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
(Gemini PDT-6000) <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
Technics SL-1200 <-- tafel met de beste arm en kwaliteit
Dat zijn de betere tafels als we over de S-arm praten. De PT-2100 is dus geen verkeerde keus, hoewel het wellicht interessant is om naar de PT-2400 te kijken, aangezien deze discontinued is.
quote:SONiCB00M schreef op 19 November 2002 @ 18:23:
Op SaturN:
De PT-2100 is een prima thuisdraaitafel. In principe kun je dit rijtje afgaan voor draaitafels:
JB Systems Q-20 <-- laagste torque, goed beginnersmodel
JB Systems Q-30 <-- hogere torque
Gemini PT-2100 <-- nog wat hogere torque
Gemini PT-2400 <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
(Gemini PDT-6000) <-- goeie thuisdraaitafel/SL-1200 alternatief
Technics SL-1200 <-- tafel met de beste arm en kwaliteit
Dat zijn de betere tafels als we over de S-arm praten. De PT-2100 is dus geen verkeerde keus, hoewel het wellicht interessant is om naar de PT-2400 te kijken, aangezien deze discontinued is.
(c) Dré
Ik zal me ook wat vaker laten zien in dit topic. Ik volg het topic al sinds de eerste post van deel 1
Ik draai nu ongeveer een half jaartje en m'n stijl is Tech-house/Techno.
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
ik heb nu eindelijk ADSL
Voor HiFi is de technics nou namelijk ook niet echt dat je zegt top off the bill en er zijn meer draaitafels die goedkoper zijn dan de technics en toch betere prestaties leveren bij HiFi gebruik.
En om heel eerlijk te zijn is HiFi kwaliteit nou niet echt een isseu (schrijf ik dat zo goed?) bij de gemiddelde dj. Naja niet van levensbelang tenminste. En als je naar de TTX1 en de PDT kijkt vind ik dat deze meer te bieden hebben voor een dj (alles wat er op de markt is en wat gemaakt is voor dj's heeft eigenlijk meer te bieden) Alleen de duurzaamheid van die producten is nog niet aan getoont maar das voor mij ook geen probleem want ik heb toch minstens 1 keer in de 2 jaar een andere set hier staan
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
evt alternatief:
American DJ ADJ Q-221
WTF is scratch mixer ? En wat is een kaoss-pad (ja, weet dat het VEEL duurder is
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
Die american DJ heeft niet eens mid in zn equalizer niet kopen dus, dat numark spulletje ziet er ok uit (hoewel ik 2 kanalen te weinig vind)
kaos pad is iets om effectjes te steken op je sound/ je sound te vervormen.
Kijk eens naar de beat4 van JBsystems, die heb ik ook, als je een beetje rekt met je budget heb je een goeie beginnersmixer voor weinig geld (nee geen rodec quality)
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Alleen op de PMX reeks en de PS-540i (wat eigenlijk een PMX-500 + kill switches is en DUS eigenlijk ook PMX-540i genoemd had moeten worden). Maar aangezien de gemiddelde marketeer een IQ heeft dat lager is dan mijn schoenmaat zullen we ze het maar niet al te kwalijk nemen.quote:JT schreef op 19 november 2002 @ 22:28:
Ik heb mijn oog laten vallen op een Mixer. Ik zat te denken aan max 160 (kan gerekt worden). Ik had zelf de Numark DMX1001 op het oog. Had eerst Gemini op het oog maar die EQ daarvan hoor je pas na de voorafluistering en dat zuigt.
De PS-626i heeft WEL een EQ die je netjes op de voorafluistering hoort.
Grote probleem dat ik met de Numark DM reeks mixers heb zijn de faders. Die kwaliteit stop je maar in een autobooster, NIET in een mixer!
quote:
Bij de duurdere mixers: Een mixer die gemaakt is voor turntablism. Dus met een hamster switch, VCA cross-fader met strakke cut-in, channel fader curve adjust, cross-fader curve adjust en noem het maar op. De Ecler HAK-320 en HAK-360 zijn goede voorbeelden van nagenoeg perfecte scratch mixers.
Bij de goedkopere mixers is de term "scratch" niet veel meer waard dan de biologische uitlaatgassen van de marketeer die deze nonsense schreef. Of, beetje genuanceerder... Bij de goedkopere mixers duidt de term "scratch mixer" op het feit dat ze GEPROBEERD hebben in een laag budget een mixer te ontwerpen voor turntablism. Voor normaal mixwerk is de Q-221 niet echt een lekkere keuze vanwege z'n 2-voudige toonregeling per kanaal.
Als je van gewoon mixen houdt (zeg een beetje club mixen en af en toe een "wikkie wikkie" scratch) dan zul je je aan de 626i absoluut GEEN buil vallen.
André Huisman (www.new-line.nl)
André Huisman (www.new-line.nl)
quote:JT schreef op 19 November 2002 @ 22:50:
Maareh, ik heb nogal weinig aan 4 kanalen...dan lijkt het mij dat ik dat geld beter kan steken in een betere 2 kanaals met meer opties toch ?
wat wil je met je mixer gaan doen?
als ik een mixer zou kopen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat er:
- 3toonsregeling per kanaal is (hoog/mid/laag)
- instelbare gain per kanaal (ingangsniveau regeling)
- een aparte master/monitor uitgang op zit, eventueel met nog een aux/record uitgang zodat je ook nog kan opnemen
- een crossfader (maar dit is persoonlijk)
- de knoppen op een enigszins logische plek zitten, dit wil bij sommige (goedkopere) mixers nog weleens een heet hangijzer zijn
- enigszins robuust overkomen, hij moet niet supergammel zijn ofzo
- als je naast platen ook nog met cd's aan de gang wil is een 4 kanaals mixer wel aan te bevelen, maar niet noodzakelijk (scheelt gehannes met of je de cd in de linker of rechter doet, en vice versa al naar gelang welke plaat er op staat en andersom)
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:huisman schreef op 19 November 2002 @ 23:30:
En de MX-4 (of z'n Beat-4 broertje) is inderdaad OOK een zeer leuke mixer voor het geld. Lekker ruim opgezet en soepele faders. Enige nadeel vind ik z'n uiterlijk en dan met name de bedrukking. JB-Systems moet eens een grafisch ontwerper in dienst nemen die nog WEL kan zien ;-)
Hoewel ik de eerste versie nog meevallen vond (de blauwe die ik dus heb) heb ik al dikwijls gedacht ik laat het ding herspuiten, maar ik moet eerst iets vinden om op metaal te drukken faderstreepjes, en knopaanduidingen wil ik wel terug natuurlijk.
2 kanaalen is te weinig om volgende reden,
naast 2X PU zal je snel tot de constatatie komen dat je er nog iets bijwil (laptop met samples, reason, cdspeler, 3de platendraaier, MIC, drumcomputer...)
een pc koop je toch ook met het idee het moet uitbreidbaar zijn?
En idd nog niet aan gedacht maar ook meerdere uitgangen zijn best handig, graag hebben ze ook apparte volumecontrols (opname via pc).
edit: Ener-G: je vat perfect samen wat een minimum mixer moet hebben
edit2 ook apparte uitgebreide leds voor voorbeluistering/master (hoe langer de rij hoe liever)
04.06 :: Atak Enschede Combustion || 05.06 :: 013 Tilburg :: fckn wckd* || 11.06 :: Merleyn Nijmegen Something Else || 10.07 :: 013 Tilburg fckn wckd*
een goeie vu meter scheelt inderdaad ook een hoop ellendequote:leffe_blond schreef op 19 november 2002 @ 23:46:
[...]
edit2 ook apparte uitgebreide leds voor voorbeluistering/master (hoe langer de rij hoe liever)
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Voor een aardig gedeelte jah, plus een klein beetje eigen ervaringquote:
Kun je dat onderbouwen? Ik heb d'r persoonlijk geen moeite mee hoor. Maar om nou meteen voor een el cheapo Numark te gaanquote:JT schreef op 19 November 2002 @ 22:28:
Ik heb mijn oog laten vallen op een Mixer. Ik zat te denken aan max 160 (kan gerekt worden). Ik had zelf de Numark DMX1001 op het oog. Had eerst Gemini op het oog maar die EQ daarvan hoor je pas na de voorafluistering en dat zuigt.
ff wat meer oefenen met gewichtjes enzo hequote:T3KST3P schreef op 20 november 2002 @ 00:21:
Ik heb trouwens afgelopen weekend om een gemini 626 gemixed voor een radioshowtje, en wat heeft dat ding kutte EQ knopjes zeg, fckn stugge boel. Ben ik ff blij dat ik smoothe vestax knoppies heb
Here I am, so what are you 2 other wishes?
quote:huisman schreef op 19 november 2002 @ 23:27:
[...]
De PS-626i heeft WEL een EQ die je netjes op de voorafluistering hoort.
Die PS-626i is ook interessant dan...Maar wat is een hampster switch ?
quote:Grote probleem dat ik met de Numark DM reeks mixers heb zijn de faders. Die kwaliteit stop je maar in een autobooster, NIET in een mixer!
Ok, dan nemen we geen Numark
quote:
[...]
Bij de goedkopere mixers is de term "scratch" niet veel meer waard dan de biologische uitlaatgassen van de marketeer die deze nonsense schreef. Of, beetje genuanceerder... Bij de goedkopere mixers duidt de term "scratch mixer" op het feit dat ze GEPROBEERD hebben in een laag budget een mixer te ontwerpen voor turntablism. Voor normaal mixwerk is de Q-221 niet echt een lekkere keuze vanwege z'n 2-voudige toonregeling per kanaal.
Dacht al dat het niks was.
quote:Ener-G schreef op 19 november 2002 @ 23:30:
[...]
wat wil je met je mixer gaan doen?
als ik een mixer zou kopen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat er:
- 3toonsregeling per kanaal is (hoog/mid/laag)
- instelbare gain per kanaal (ingangsniveau regeling)
- een aparte master/monitor uitgang op zit, eventueel met nog een aux/record uitgang zodat je ook nog kan opnemen
- een crossfader (maar dit is persoonlijk)
- de knoppen op een enigszins logische plek zitten, dit wil bij sommige (goedkopere) mixers nog weleens een heet hangijzer zijn
- enigszins robuust overkomen, hij moet niet supergammel zijn ofzo
- als je naast platen ook nog met cd's aan de gang wil is een 4 kanaals mixer wel aan te bevelen, maar niet noodzakelijk (scheelt gehannes met of je de cd in de linker of rechter doet, en vice versa al naar gelang welke plaat er op staat en andersom)
Die 626 komt op de 4 kanalen na, alles wel na geloof ik
quote:SONiCB00M schreef op 20 november 2002 @ 10:14:
[...]
Kun je dat onderbouwen? Ik heb d'r persoonlijk geen moeite mee hoor. Maar om nou meteen voor een el cheapo Numark te gaan
Wil graag van te voren horen wat ik met de bas/midden/hoog doe
Iemand anders nog suggesties voor een mixer ?
quote:SONiCB00M schreef op 20 november 2002 @ 10:14:
[...]
Voor een aardig gedeelte jah, plus een klein beetje eigen ervaring
[...]
Kun je dat onderbouwen? Ik heb d'r persoonlijk geen moeite mee hoor. Maar om nou meteen voor een el cheapo Numark te gaan
voordat je er een track in gooit wil je natuurlijk wel horen hoe die klinkt, ook met toonregeling dus
bovendien klinkt het in de meeste gevallen als je de bass eruit draait een stuk helderder
Iemand dus nog een goed alternatief voor een CD 100?
M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP
quote:JT schreef op 20 november 2002 @ 16:16:
Zou het misschien een idee zijn om die shit uit de USA te halen ? Ook als je er de belasting bij rekent ben je VEEL goedkoper uit...in de USA kost alles zonder NLse belasting enzo maar de helft !
heb je ook gedacht aan verzend kosten ? export en import kosten ?
nofi
Anyone who quotes me in their sig is an idiot. -- Rusty Russell.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last
Dit topic is gesloten.