Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Producer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Artillerie magneet :-(
Reg. datum: 15 februari 2002

Downl is het zeker waard, maar helaas is het fxp board waar ik member ben al 2 dagen plat. Kost trouwens wel ¤40,- die cd, maar misschien koop ik hem wel gewoon ff als het toch precies is wat ik zoek.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER

Guitar Hero III
Reg. datum: 13 juli 2000

Zelf ben ik gewoon wat aan het prutsen geslagen, en wat demo songs bekeken, dat leert imho sneller.

Reason leren kennen kost gewoon ff wat tijd, zeker als het helemaal nieuw is, is het niet iets wat je binnen 1 avondje geheel kent.

Ik boek in iedergeval wel wat vooruitgang. Heb net een loopje vanuit de Dr:Rex in de sequencer geplaatst. Vervolgens een pattern vanuit de Redrum erin gezet en zelf handmatig wat dingetjes in de sequencer erbij geplakt. Nu is het geheel een funky bas loopje, maar het kan nog veel beter.

sequencer is idd ff wennen als je er nog nooit mee gewerkt hebt maar je moet er gewoon mee gaan spelen dan ontdek je het vanzelf.. heb zelf de evolution mk225c.. ideaal keyboardje voor dit soort dingen (en hij is niet zo groot dat er voor de rest niks meer op mijn bureau past ;))

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Ja die zag ik ook staan, maar ik vond die knoppen iets aan de dunne kant. Verder is ie wel erg strak! Ik heb gisterenavond een stuk uit de manual over die sequencer gelezen en ik moet zeggen dat het nu allemaal een stuk duidelijker wordt. Vandaag nog een beetje klooien, want morgen ga ik een weekendje naar Londen met m'n meissie. Hou dit topic een beetje in leven please ;)

EDIT: Hoe maak je trouwens zo'n warme trance melodie met de Subtractor? Je weet wel, zo'n heeeel vaak gebruikt en uitgemolken geluid. Die geluiden die ik er nu uit krijg klinken vooral rauw en overstuurd.

jagermeister wijzigde dit bericht 25-04-2003 13:09 (49%)

'warm' ?

bedoel je een pad of een lead-synth? probeer het eens met een 16*saw

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Ener-G schreef op 25 April 2003 @ 13:07:
'warm' ?

bedoel je een pad of een lead-synth? probeer het eens met een 16*saw

Een pad? Volgens mij een lead-synth. Wat bedoel je met 16*? Saw weet ik wel, dat is het soort golf van de oscilator.

Edit: ik bedoel eigenlijk zoiets als in het begin van het nummer "I wanna cry" van ATB (als je dat nummer kent tenminste)

jagermeister wijzigde dit bericht 25-04-2003 13:13 (24%)

Guitar Hero III

Zo'n geluid als Rank1 /CygnusX zijn bv. een paar zaagtanden.
Als je daar een goede reverb en een paar delays over heen gooit komt het aardig in de richting :)

Over het algemeen is de Subtractor wat ruiger dan de Malström.
In Malström kan je het type zaagtand bepalen, 4*saw 16*saw etc.
In Subtractor hebben ze nummers.

Applicaties
- soundforge 6.0
- fruity loops 5 full
- madtracker

Hardware
- Sb Live

Ben nog een beginner, maar het verdomd leuk werk. Alleen financiel wil het niet lukken.

Style HardCore Tripmuziek HardHouse.

Wie kan me software voor beginners aan raden?
Melodien gaat nog niet echt zijn daar nog tips voor.

quote:
Redje schreef op 25 April 2003 @ 13:30:
Zo'n geluid als Rank1 /CygnusX zijn bv. een paar zaagtanden.
Als je daar een goede reverb en een paar delays over heen gooit komt het aardig in de richting :)

Over het algemeen is de Subtractor wat ruiger dan de Malström.
In Malström kan je het type zaagtand bepalen, 4*saw 16*saw etc.
In Subtractor hebben ze nummers.

Ja Cygnus X - Positron heeft echt een strak geluid. Ik heb helaas alleen nog Reason 1.0, dus geen malström. Komt er wel aan hoor a.s.a.p.

Volgens mij moet ik gewoon het web afspeuren naar gratis refills. Misschien wel een stuk makkerlijk dan zelf pielen met geluiden

jagermeister wijzigde dit bericht 25-04-2003 13:40 (12%)

Guitar Hero III

quote:
Tzsalland schreef op 25 April 2003 @ 13:31:
Applicaties
- soundforge 6.0
- fruity loops 5 full
- madtracker
Fruity 4 is volgens mij nog niet eens uit ;)
quote:

Hardware
- Sb Live

Ben nog een beginner, maar het verdomd leuk werk. Alleen financiel wil het niet lukken.
Daar heb ik ook last van :)
quote:

Style HardCore Tripmuziek HardHouse.

Wie kan me software voor beginners aan raden?
Melodien gaat nog niet echt zijn daar nog tips voor.

Reason is erg goed, 1 pakket waar je heel veel mee kan zonder extra plugins.

Melodiën komen bij mij vanzelf als ik eenmaal op m'n midi-keyboardje aan het rossen ben. Op een toetsenbord of uit het hoofdje is het toch lastiger.

Reg. datum: 25 november 2002

ik heb fruityloops 4(.01) en die roelt, die is net uitgekomen, 5 bestaat idd niet nee.

quote:
jagermeister1 schreef op 25 April 2003 @ 13:10:
[...]

Een pad? Volgens mij een lead-synth. Wat bedoel je met 16*? Saw weet ik wel, dat is het soort golf van de oscilator.

Edit: ik bedoel eigenlijk zoiets als in het begin van het nummer "I wanna cry" van ATB (als je dat nummer kent tenminste)

zal even opzoeken, ik ken het nummer in kwestie niet..

met 16* bedoel ik de golfvorm en frequentie van de 'saw', de zaagtand zeg maar

en een 'pad' is een atmosferische synth zeg maar, zo'n achtergrondsynth of een string

Reg. datum: 18 september 2000

Voor hele mooie trance geluiden uit een vsti probeer dan eens de Albino van Linplug(met presets van Rob Papen),of stapel meerdere Subtractors in Reason.
Reason 2.5 wordt nog beter(mei),o.a vocoder,distortion en een nieuwe reverb die beter klinkt en een unison die het geluid ook voller maakt.

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

quote:
Ener-G schreef op 25 April 2003 @ 14:16:
[...]

zal even opzoeken, ik ken het nummer in kwestie niet..

met 16* bedoel ik de golfvorm en frequentie van de 'saw', de zaagtand zeg maar

en een 'pad' is een atmosferische synth zeg maar, zo'n achtergrondsynth of een string
Dan bedoel ik waarschijnlijk een pad, maar als je ff wil kijken of jij het nummer kan vinden, dan weet je misschien wel wat ik bedoel. Het begint meteen tegelijk met een beat.
quote:
rjw schreef op 25 april 2003 @ 15:51:
Voor hele mooie trance geluiden uit een vsti probeer dan eens de Albino van Linplug(met presets van Rob Papen),of stapel meerdere Subtractors in Reason.
Reason 2.5 wordt nog beter(mei),o.a vocoder,distortion en een nieuwe reverb die beter klinkt en een unison die het geluid ook voller maakt.
Is Albino een los programma of is dat een cubase plugin ofzo? Sorry for being a n00b!

Ik kijk ook uit naar Reason 2.5. Misschien dat ik hem zelfs wel koop ipv downl :X
quote:
of stapel meerdere Subtractors in Reason.
Hoe hoor je dan de sound als je ze stapelt? Je kunt toch maar 1 synth tegelijk aansturen via midi?

jagermeister wijzigde dit bericht 25-04-2003 17:17 (50%)

quote:
jagermeister1 schreef op 25 April 2003 @ 16:37:
[...]

Dan bedoel ik waarschijnlijk een pad, maar als je ff wil kijken of jij het nummer kan vinden, dan weet je misschien wel wat ik bedoel. Het begint meteen tegelijk met een beat.
heb hem 'gekocht' O-) en het is inderdaad een 'pad', meestal gewoon een simpele string met een flinke reverb eroverheen en de envelope zo aangepast dat als je een toets van je keyboard indrukt en ingedrukt houdt het geluid van de string langzaam 'opkomt'

Ah thanks! ;)

Bedoel je met die string een string uit bijv. een drumcomp?

EDIT: Hoe spelen jullie eigenlijk een melodie? Gebruiken jullie de Matrix of doen jullie het handmatig met het keyboard?

jagermeister wijzigde dit bericht 25-04-2003 20:17 (45%)

Guitar Hero III

Een string uit een drum computer?
Volgens mij zitten daar alleen drum kits in.

Zonde van je keyboard als je de Matrix zou gebruiken voor de melodiën, ook onhandig btw.
Gewoon record button indrukken -> playbutton indrukken, en opnemen maar in de sequencer. Eenmaal aan de sequencer gewent wil je niet eens meer prutsen op de Matrix ;)
Ik gebruik hem zelden, soms voor baslijntjes, ik copy dan de inhoud ervan naar een sequencer channel, veel overzichtelijker :)

Ik heb tijden lang Reason 2.0 gebruikt, ook recentelijk de 2.5beta...maar vandaag weer eens 1.0 geinstalleerd omdat ik ff m'n orkestercdtje niet kon vinden toen 2.0 daar om vroeg...maar 1.0 is echt rotzooi als je 2 gewend bent.

Naast Reason maak ik nog wel eens gebruik van Cubase via Rewire gekoppeld, zodat ik ook MIDI nootjes naar m'n DX7 kan pompen, die anders alleen maar dom inputgeval speelt met Reason. Ik zit er ook nog over te denken om de DX te verkopen en een iets handzamer formaat MIDI-controllertje/keyboardje voor in de plaats te nemen.

Ik ben op het moment bezig met een stuk muziek voor onder een film, begin een beetje dicht te slibben qua ideeen...er is teveel...en zo weinig ruimte in de film (niet meer dan 38 minuten helaas).

quote:
Redje schreef op 25 April 2003 @ 21:00:
Een string uit een drum computer?
Volgens mij zitten daar alleen drum kits in.

Zonde van je keyboard als je de Matrix zou gebruiken voor de melodiën, ook onhandig btw.
Gewoon record button indrukken -> playbutton indrukken, en opnemen maar in de sequencer. Eenmaal aan de sequencer gewent wil je niet eens meer prutsen op de Matrix ;)
Ik gebruik hem zelden, soms voor baslijntjes, ik copy dan de inhoud ervan naar een sequencer channel, veel overzichtelijker :)

Tja dat dacht ik al. Ik kan alleen geen goede melodieën spelen, nooit eerder met een piano of keyboard in de weer geweest. Je kan toch wel key voor key opnemen en het dan vloeiend achter elkaar laten afspelen?

EDIT: Gasten...ik ga pitten, want ik moet er om 4:30 weer uit. Vlieg namelijk om 8.30 towards Heathrow! Dinsdag weer on the board!! Ciao :)

jagermeister wijzigde dit bericht 25-04-2003 22:10 (9%)

Reg. datum: 18 september 2000

quote:
jagermeister1 schreef op 25 april 2003 @ 16:37:
[...]

Hoe hoor je dan de sound als je ze stapelt? Je kunt toch maar 1 synth tegelijk aansturen via midi?
Inderdaad via midi kun je helaas maar een kanaal aansturen maar in je sequencer kun je een part kopieeren naar een andere track en deze dus op een andere instrument zetten.

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

quote:
jagermeister1 schreef op 25 april 2003 @ 20:04:
Ah thanks! ;)

Bedoel je met die string een string uit bijv. een drumcomp?

je bent in de war met een snare(drum) ;)

string = viool geluid zoiets bijv. iig van een snaarinstrument

quote:
EDIT: Hoe spelen jullie eigenlijk een melodie? Gebruiken jullie de Matrix of doen jullie het handmatig met het keyboard?
toen ik nog geen keyboard had alleen maar de matrix.. en tegenwoordig vrijwel uitsluitend keyboard

quote:
Ener-G schreef op 26 april 2003 @ 01:41:
[...]

je bent in de war met een snare(drum) ;)

string = viool geluid zoiets bijv. iig van een snaarinstrument

[...]

toen ik nog geen keyboard had alleen maar de matrix.. en tegenwoordig vrijwel uitsluitend keyboard
Gents..back once again :*)

Tja volgens mij was ik dan in de war met een snare, maar nu weet ik meteen wat een string is.

Hoe neem je die melodie dan op in Reason? Gewoon met de record functie? Ik heb dat geprobeerd, maar ik vind het zeer moeilijk om een goede melodie in 1 keer juist op te nemen met de hand. Waarschijnlijk wijzig je na het recorden een hoop handmatig via de sequencer of nie?

Guitar Hero III

quote:
jagermeister1 schreef op 29 April 2003 @ 14:48:
[...]
Gents..back once again :*)

Hoe neem je die melodie dan op in Reason? Gewoon met de record functie? Ik heb dat geprobeerd, maar ik vind het zeer moeilijk om een goede melodie in 1 keer juist op te nemen met de hand. Waarschijnlijk wijzig je na het recorden een hoop handmatig via de sequencer of nie?

Welkom back :)

Als ik wat opgenomen heb met keyboard is het ook vaak zo dat noten niet op de plek staan zoals ik ze wil ;)

Dan moet je de noten quantinizen in de sequencer, dwz. dat Reason de noten netjes neer zet op de maat.
Lukt dit niet goed dan versleep ik ze gewoon met snap aan.
Ook handig is om te recorden met quantinize aan.

software:
ACID
Sound Forge
Cubase
Reason
VSTi's, teveel om op te noemen
DX Plugs, teveel om op te noemen

hardware :
M-Audio Audiophile 2496 (<5 ms latency) en een goedkoop yamaha midi keyboard. ik heb geen mixers of mengpanelen, de post-production vind ik niet interessant en laat ik liever aan een pro over. :)

stijl : downtempo, dusty grooves.
www.crookram.net

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: