Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Producer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Artillerie magneet :-(
Reg. datum: 15 februari 2002

quote:
Redje schreef op 21 April 2003 @ 12:23:
[...]

Van Reason is er ook een demo, probeer deze eerst eens zou ik zeggen.

Je hebt niet per definitie een keyboard nodig voor Reason(wel sterk aanteraden), Reason heeft namelijk ook een stepsequencer, deze kan je gewoon met je muis bedienen.

Reason is imho wat meer trance georienteerd, maar andere stylen kan ook heel goed denk ik.

Verder heeft je geluidskaart een midi-ingang nodig voor een keyboard. Bij de Creative kaarten zit dit gezamelijk in de gameport. Je moet dan een verloopstekker kopen van game->midi.
Tegenwoordig hebben bijna alle midi-controllers ook een USB interface, dus lekker makkelijk.

http://www.evolution.co.uk/products/keyboards_01.htm
http://www.m-audio.com/products/midiman/keystations.php
http://www.edirol.com/products/keyboard.html

Thanks voor de links en je reactie, maar wat is een midi-controller dan precies? Is dat gewoon het aansluitpunt op je geluidskaart of komt dit tussen je geluidskaart en je keyboard in te zitten?

De demo van 1.0 heb ik wel eens geprobeerd, maar in 20 minuten krijg ik niet echt een beeld van de moeilijkheidsgraad e.d. Kwaliteit zat wel goed geloof ik, maar echt oefenen met de demo lukt niet imho. Gewoon te weinig tijd en je kunt niet saven.

Oja...geen prijzen bij die linkjes. Iemand een prijsindicatie voor een goed beginners keyboard? Waar moet ik zoal opletten voordat ik zo'n keyboard aanschaf?

jagermeister wijzigde dit bericht 21-04-2003 12:40 (6%)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER

Guitar Hero III
Reg. datum: 13 juli 2000

Een midi-controller is een device waarmee je midi signalen verstuurt net zoals een midi-keyboard.

Normaal gesproken is een midi-controller een device met alleen knoppen, wordt vaak gebruikt bij softsynths om lekker te kunnen draaien ;)
http://www.evolution.co.uk/products/images/uc16_s.jpg

Een keyboard met alleen toetsen en verder geen synthesizer heet een master-keyboard.
http://www.evolution.co.uk/products/images/pro49_s.jpg

Omdat er tegenwoordig ook een tal (draai)knoppen op een master-keyboard zitten wordt zo'n keyboard soms ook wel midi-controller genoemd.
http://www.evolution.co.uk/products/images/pro25c_s.jpg

De termen worden vaak door elkaar gebruikt, maar meestal bedoeld men hezelfde :) master-keyboard = midi-controller.

Bij http://www.feedback.nl kan je de prijzen bekijken.
Zo'n master-keyboard is rond de 150,-
De aanslag is belangrijk: hij moet velocity sensitive zijn, dus druk gevoelig(hoe harder je slaat, hoe harder de noot)
Verder zijn er verschillende grootten, met 2, 3 of 4+ octaven.
Het keyboard hierboven is 2 octaafs, lekker compact, handig. Maar als je met 2 handen Wibi wil immiteren mis je een aantal octaven en heb je minimaal een 4 octaafs nodig ;)

Redje wijzigde dit bericht 21-04-2003 19:24 (12%)

Kijk dat is nou eens info! Thanks m8. Valt opzich best mee die prijzen en misschien is het wel een strak plan om eerst eens met een 2de handsje te gaan werken. Bij Feedback Rotterdam (ben er weleens geweest. Woon er niet ver vandaan) staat een Yamaha PSR 225 GM instapmodel voor ¤225,-. Dit is tevens de goedkoopste die op de site vermeld staat.

Wat is een lekker keyboard om mee te beginnen? Ik kan absoluut geen noot lezen en het beste wat ik kan spelen is vader jacob.
Ik zie trouwens bij Peter verspuij http://www.peterverspuij.nl die Evolution MK249 voor ¤199 en de MK249C voor ¤225,-. Zien er leuk uit maar verder heb ik geen idee of het wat is.

Edit: Kun je met Reason 2.0 trouwens ook smerige techno maken en / of hardhouse?

Hoe beginnen jullie bijvoorbeeld in Reason met het producen van een track? Vertel eens iets over de opbouw en hoe ongeveer te werk te gaan.

jagermeister wijzigde dit bericht 22-04-2003 09:15 (15%)

Guitar Hero III

De site is wat onduidelijk van Feedback, maar je moet eens naar toetsen gaan dan keyboards, vervolgens rechts bij het pull-down menutje master-keyboards kiezen.

De midiman/m-audio Oxygen8 is een hele leuke voor 159,-

Ja met Reason kan je zeker hardhouse maken.

Dat is zeker een leuk apparaat. Is het aantal toetsen geen beperkende factor of is dit wel een geschikt beginners keyboard?

Kan niet w88 tot ik kan beginnen.

Guitar Hero III

Tis maar net wat je er mee wil doen, wil je gewoon wat deuntjes maken is het prima.
Voor het echte piano werk is het niet geschikt.
Je kan mbv. 2 knoppen het octaaf verhogen/verlagen dus je mist niks.
Misschien kan je in de winkel vragen of je hem mag ruilen als je 2 octaven te weinig vind...

Anders is een Roland/Edirol PCR-30 wel mooi, 3 octaven. Dus nog redelijk compact.
http://www.edirol.com/products/info/images/pcr30_diagonal.jpg
Alleen die zal wel 200+ zijn ;)

Als de grootte je niet veel uitmaakt kan je ook gewoon voor een 4 octaafs gaan.
Edirol/Roland, Evolution, Midiman/M-Audio zijn prima dingen, een miskoop zal je dus niet maken.

Ik zelf heb een Roland, maar die heb ik al een tijdje, ik heb jammer genoeg dus nog geen draaiknopjes...
Zelf zit ik een beetje te azen op de Novation Remote 25 :9~
http://www.nose.ag/html/novaprodukte/fotos/remote25.jpg
Met semi-weighted keys, touchpad en endless rotary draaiknoppen.

quote:
Redje schreef op 22 April 2003 @ 11:14:
Tis maar net wat je er mee wil doen, wil je gewoon wat deuntjes maken is het prima.
Misschien kan je in de winkel vragen of je hem mag ruilen als je 2 octaven te weinig vind...

Anders is een Roland/Edirol PCR-30 wel mooi, 3 octaven. Dus nog redelijk compact.
[afbeelding]

Edirol/Roland, Evolution, Midiman/M-Audio zijn prima dingen, een miskoop zal je dus niet maken.

Ik zelf heb een Roland, maar die heb ik al een tijdje, ik heb jammer genoeg dus nog geen draaiknopjes...
[afbeelding]

Hmm cool, maar 2 of 3 octaven zegt me niks. Ben dus echt een n00b op dit gebied. Maar wat wil ik ermee...tja...gewoon wat deuntjes spelen, niet echt het vingervlugge werk. Ik hoop wel dat je in Reason een melodie kan componeren zonder dat je de melodie vloeiend achter elkaar kan spelen. Dus ik bedoel dat je toets voor toets in kan drukken en dat Reason het geheel achterelkaar plakt om tot een melodie te komen. Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar ik denk dat je wel snapt wat ik wil zeggen. Het wordt voor mij eerder speelgoed dan dat ik meteen piano lessen ga nemen enzo. Maaruh erg mooi spul en niet eens zo duur. Ik denk dat ik van de week eens even bij Feedback langs rijd.

Edit: Hoe zit het eigenlijk met al die knoppen op zo'n keyboard. Moet je zelf functies toekennen of 'herkent' Reason zelf het aangesloten keyboard?

jagermeister wijzigde dit bericht 23-04-2003 07:42 (6%)

*Schop*

Topic is niet echt hot volgens mij. Anyway...kun je bij Feedback ook een verloopstuk naar MIDI voor de gameport van SBLive kopen of moet je dan bij een Computerzaak zijn. Ik ga namelijk vanmiddag na mijn werk even een kijkje nemen en misschien neem ik wel gelijk een keyboard mee. Verder nog tips?

Guitar Hero III

quote:
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 07:45:
*Schop*

Topic is niet echt hot volgens mij. Anyway...kun je bij Feedback ook een verloopstuk naar MIDI voor de gameport van SBLive kopen of moet je dan bij een Computerzaak zijn. Ik ga namelijk vanmiddag na mijn werk even een kijkje nemen en misschien neem ik wel gelijk een keyboard mee. Verder nog tips?

Idd, maar dat komt denk ik door de term producer... klinkt misschien wat vaag voor velen.
Feedback zal vast zo'n kabeltje hebben van game->midi.
Maar zoals ik al zei hebben de meeste keyboards gewoon USB, scheelt je toch weer wat geld ;)

Misschien tijd voor een topic titel change.

Jah, maar ik heb een beetje USB troubles met WinXP. Volgens mij een voltage probleem. Werken die USB keyboards ook samen met een SB Live?

Guitar Hero III

quote:
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 09:37:
Misschien tijd voor een topic titel change.

Jah, maar ik heb een beetje USB troubles met WinXP. Volgens mij een voltage probleem. Werken die USB keyboards ook samen met een SB Live?

Why not? USB is niet geluids kaart afhankelijk.

Maar ga gewoon naar Feedback en laat je informeren, zou zonde zijn als je iets koopt wat niet werkt of waar je niet tevreden mee bent... :)

quote:
Redje schreef op 23 april 2003 @ 10:19:
[...]

Why not? USB is niet geluids kaart afhankelijk.

Maar ga gewoon naar Feedback en laat je informeren, zou zonde zijn als je iets koopt wat niet werkt of waar je niet tevreden mee bent... :)
Da's waar. Ik ga vanmiddag meteen na mijn werk even langs en dan hoor je mijn bevindingen. Misschien neem ik ook wel meteen een Reason tutorial cd'tje mee (als ze die hebben), want ik ben echt een super n00b op dit gebied.

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
Redje schreef op 22 April 2003 @ 11:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

omg.. deze kende ik helemaal niet..
:D
wel erg leet :9~ ik moet alleen uitkijken me tmijn midi kanalen.. 8 zijn er al te wienig :/

dan amar een usb hubje erbij kopen :P maar goed.. ik wil het liefst alles met midi doen.. ik denk eerst dat ik maar ene mooi klavier koop met verzwaarde toetsen.. ik vind die keyboards helemaal niets :D naja.. voor piano spelen dan ;)

Gitaarwerk wijzigde dit bericht 23-04-2003 10:39 (9%)

Guitar Hero III

quote:
Gitaarwerk schreef op 23 april 2003 @ 10:38:
[...]

omg.. deze kende ik helemaal niet..
:D
wel erg leet :9~ ik moet alleen uitkijken me tmijn midi kanalen.. 8 zijn er al te wienig :/

dan amar een usb hubje erbij kopen :P maar goed.. ik wil het liefst alles met midi doen.. ik denk eerst dat ik maar ene mooi klavier koop met verzwaarde toetsen.. ik vind die keyboards helemaal niets :D naja.. voor piano spelen dan ;)

Ik neem aan dat je de Novation bedoelt.

Zag dat er meer info op de site stond.
http://www.novationmusic.com/nov_route/images/prod_pics/remote_25_1.jpg

De specs en grotere foto's:
http://www.novationmusic....emote25/remote25_over.htm

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

ik bedoelde ze eigenlijk allebei.. :D
lijkt me wel een erg gaaf ding !!! :D

Heb net ff een Midiman Oxygen aangeschaft. Verkoper raadde mij deze aan om mee te beginnen. Ik heb hem aangesloten en er komt geluid uit, maar ik snap er de ballen van!
Komt wel...alle begin is moeilijk zeggen ze toch altijd.

Guitar Hero III

quote:
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 18:05:
Heb net ff een Midiman Oxygen aangeschaft. Verkoper raadde mij deze aan om mee te beginnen. Ik heb hem aangesloten en er komt geluid uit, maar ik snap er de ballen van!
Komt wel...alle begin is moeilijk zeggen ze toch altijd.

Nice, have phun ;)

Ik zou alleen de KX Drivers downloaden, de latency met de standaard Sound Blaster driver is om te huilen.

Als je een toets indrukt op je keyboard hoor je "veel" later het geluid.
Een latency van <10ms is ideaal.

Redje wijzigde dit bericht 23-04-2003 18:17 (3%)

quote:
Redje schreef op 23 April 2003 @ 18:16:
[...]

Nice, have phun ;)

Ik zou alleen de KX Drivers downloaden, de latency met de standaard Sound Blaster driver is om te huilen.

Als je een toets indrukt op je keyboard hoor je "veel" later het geluid.
Een latency van <10ms is ideaal.

Volgens mij heb ik daar geen last van. Als ik een toets indruk hoor ik onmiddelijk het geluid. Misschien iets vertraging, maar niet merkbaar. Voorlopig zit ik alleen maar te klooien met geluiden uit de soundbank en komt er niet veel zinvols uit mijn handen :D

Edit: Ik zie het al. Zodra ik effect bakkies eronder hang krijg ik last van latency. Is dit altijd zo, of alleen met de Live?

jagermeister wijzigde dit bericht 23-04-2003 23:05 (57%)

Guitar Hero III

quote:
jagermeister1 schreef op 23 April 2003 @ 18:44:
[...]

Volgens mij heb ik daar geen last van. Als ik een toets indruk hoor ik onmiddelijk het geluid. Misschien iets vertraging, maar niet merkbaar. Voorlopig zit ik alleen maar te klooien met geluiden uit de soundbank en komt er niet veel zinvols uit mijn handen :D

Edit: Ik zie het al. Zodra ik effect bakkies eronder hang krijg ik last van latency. Is dit altijd zo, of alleen met de Live?

Als ik het rack vol hang met effecten en een paar NN-19's een paar subtractors dan het ik nog steeds 5ms latency. Dus niet merkbaar.
Dit met een M-Audio Audiophile 2496. Maar met een Audigy haal ik ook stabiel 7ms.

De SB Live staat er om bekent een hoge latency te hebben, de KX driver zouden dit probleem moeten oplossen. De Live heeft standaard geen ASIO drivers, die je wel nodig hebt met Reason voor een lage latency.
Kijk een daar op de site of Google ff eens op dit probleem, het is imho goed op te lossen.

Kijk eens in Reason bij preferences en dan bij de gebruikte audio driver.
Dan kan je ook je latency zien in milliseconden.

Redje wijzigde dit bericht 24-04-2003 09:09 (10%)

quote:
Redje schreef op 24 april 2003 @ 09:07:
[...]

Als ik het rack vol hang met effecten en een paar NN-19's een paar subtractors dan het ik nog steeds 5ms latency. Dus niet merkbaar.
Dit met een M-Audio Audiophile 2496. Maar met een Audigy haal ik ook stabiel 7ms.

De SB Live staat er om bekent een hoge latency te hebben, de KX driver zouden dit probleem moeten oplossen. De Live heeft standaard geen ASIO drivers, die je wel nodig hebt met Reason voor een lage latency.
Kijk een daar op de site of Google ff eens op dit probleem, het is imho goed op te lossen.

Kijk eens in Reason bij preferences en dan bij de gebruikte audio driver.
Dan kan je ook je latency zien in milliseconden.

Hmmm..mijn samplerate stond op 44100 en had 92 ms. Daarna zette ik de samplerate op 9600 baud en toen had ik 42 ms. Idd wel hoog jah. Ik hoop alleen dat die drivers er niet voor zorgen dat ik verneukt geluid in spellen heb.

Ik heb nu toch ff die KX drivers geinstalleerd, maar welke moet ik nu binnen Reason kiezen? Ik heb Asio KX Asio geselecteerd maar dan kan ik maar 1 samplerate (48000) kiezen met een latency van 21ms. De overige drivers geven me een veel hogere latency. Ongeveer 185ms.

jagermeister wijzigde dit bericht 24-04-2003 12:14 (13%)

Guitar Hero III

De KX dus :+

LoL jah..

Heb jij toevallig ook die tutorial cd of weet je misschien of je er als beginner iets aan hebt? Ik snap namelijk geen hol van die sequencer en volgens mij is dat het belangrijkste om te snappen.

Guitar Hero III

Ja die heb ik, maar echt veel wijzer wordt je daar niet van.
Misschien als je echt helemaal niks van Reason en ook niks van muziek weet.

Op http://www.reasonstation.com staan wat tutorials.

btw. het manual en getting started guide kan je gewoon downloaden bij Propellerheads ;)
http://www.propellerheads.se/downloads/docs/main.html

Dus die cd is het aanschaffen niet waard?

Dia handleiding e.d. had ik al, maar de basics vind ik niet echt duidelijk uitgelegd worden. Heb eerlijk gezegd ook nog niet veel gelezen. Wilde eerst effe hengsten :D op m'n nieuwe aanwinst (Oxygen). Erg relaxed apparaatje moet ik zeggen. Knoppen toewijzen enzo is echt kinderspel. Ik heb hem aangesloten via USB, maar ik vraag me af of ik een lagere latency heb als ik hem aansluit op de MIDI port (Gameport) van mijn Live.

Die tutorials op reasonstation vind ik ook nog niet echt super voor mensen die van scratch af willen beginnen. Het liefts heb ik een tutorial waarbij je met een leeg rack een compleet nummer in elkaar gaat zetten, wat voor nummer dat is maakt me dan geen flaus aus.

Bedankt voor je reply's trouwens! :)

jagermeister wijzigde dit bericht 24-04-2003 15:55 (5%)

Guitar Hero III

Het tutorial (Quicktime movies)is heel kort, maar er wordt wel een trance achtig nummertje gemaakt en ze beginnen met een leeg rack en lopen een beetje door de basics heen. Dus ja, wel wat je zoekt... :)

Dus misschien vind jij hem het downl.. kopen wel waard. ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: