quote:
Waldorf ruleerd
bijna net zo goed als access
Bass moet je voelen
GoT Index » Audio en HiFi » How to become a Producer
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]quote:Gitaarwerk schreef op 12 February 2003 @ 16:54:
[...]
heb trouwends pas een "nieuwe" synth erbij
Waldorf Microwave 1
nu nog ff flink uittesten! (heb er te weinig tijd voor)
Bass moet je voelen
Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored
quote:TeeDee schreef op 12 February 2003 @ 17:26:
misschien offtopic:
maar in een vroeger verleden heb ik tracks gemaakt met X-tracker. Dit was een DOS tracker die ontwikkeld was door d-lusion (juist ja, de mensen van RubberDuck en drumstation e.d.)
Je kon deze .dmf's alleen afspelen met Cubic Player en in Xtracker zelf. (Xtracker was in principe niet te kopieren, want na de install werd het file 10 Mb, wat destijds niet op een floppy kon. Ja een floppy ja, want ik spreek over een jaar of 10 geleden!
Wat ik hier eigenlijk wil weten is: zijn er hier mensen die wel eens met x-tracker gewerkt hebben? Of het programma kennen?
Website TweakU2, met Bio! Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! I'm Bored
Ik begrijp wat je zegt, maar je verward de namen ervan wel.quote:DJ_mike schreef op 18 februari 2003 @ 14:49:
Ik heb dus nog geen midi keyboard maar kan ik dan mbv cubase wel muziek maken met VST plug ins? Of heb ik daarvoor apart weer een softsynth nodig zoals Reason
| Een beetje van jezelf en een beetje van de wereld. | De Track achter mijn ondertitel! |
Midi klaviertje kost 3 keeren nikx.. Evolution is bijvoorbeeld een goed merk. Maar je hep er zoveel.quote:SuBBaSS schreef op 19 February 2003 @ 00:16:
[...]
Ik begrijp wat je zegt, maar je verward de namen ervan wel.
Je kan met beide programma's (als ik het goed heb) wel muziek maken mbv VST Instruments. Technisch gezien zijn dit ook plugins, maar voor de duidelijkheid:
VST plugins= effecten (FX) zoals reverb, echo, delay ed.
VST Instruments= Soft-synths,-samplers en dat soort reut.
Cubase SX pagina
Op deze pagina vind je ook demo's van programma's. Cubase VST is niet meer te vinden en die zal wel een andere naam gekregen hebben, maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden wat nou precies het verschil is tussen Cubase SL en -SX (die SL zal dan vast de oude VST-versie zijn.:?).
Zonder midi-keyboard is het vast wel te doen, maar eigenlijk moet je zo'n ding er wel bij hebben. Het zal echt een nieuwe wereld voor je openen (like it did for me; ik was gewend aan trackers toen ik begon en toen kwamen Reason en het midi-keyboard.![]()
Daar worden die softsynths vast ook een x zo leuk van. Met Reason 2 en een goede geluidskaart merkte ik dat ik echt heel wat gemist had zonder dat ding.
Die keyboards komen ook regelmatig voorbij in het How To Become a DJ topic. Hoeft geen dikke smak centen te kosten als ik dat zo las.
Bass moet je voelen
Dat kan inderdaad, dmv. Rewire. Ik weet niet of je er een beest van een pc voor nodig hebt, maar ik weet wel dat toen ik Reason 2.0 en Rebirth RB-338 via Rewire probeerde te linken, dat toen mijn cpu-usage vrij knetterhard omhoog ging (zo hard dat ik er geen normale playback meer van overhield.) Je laatste zin gaat dus niet altijd op.quote:XL1 schreef op 19 February 2003 @ 20:33:
[...]
Volgens mij kan je reason sync laten lopen met cubase... zo kan je vst synths gebruiken en gelijkertijd reason. Heb je alleen wel een vette peecee nodig denk ik... Maar aangezien dit het tweakers forum is moet dat denk ik geen probleem zijn.
SuBBaSS wijzigde dit bericht 20-02-2003 00:12 (6%)
Reden: Specs vergeten
| Een beetje van jezelf en een beetje van de wereld. | De Track achter mijn ondertitel! |
M.I.D.O.R. & Six4Eight - After Midnight EP
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Dat geloof ik zo ja. Het was alleen zo dat het bij mij de spreekwoordelijke druppel was toen ik Rebirth en Reason probeerde te syncen. (en het was een nogal grote druppel dus...):Dquote:Six4Eight schreef op 20 februari 2003 @ 01:17:
Je kan die 2 met een niet al te zware PC al aardig synchroon laten lopen hoor
T zijn meer de Cubase VST effecten en instrumenten die je processor leegvreten alsof t niks is.
Ik denk dat je dan het beste naar de site van evolution kan gaan en het daar proberen...quote:Gitaarwerk schreef op 20 February 2003 @ 11:37:
mijn evoltution heeft 1 toets het begeven, ik heb gezien dat ze in 1 klavier zijn te vervangen..
weet iemand of je die klaviertjes (1 octaaf) los kan bestellen??
Bass moet je voelen
Meet me at the bar, than we drink breakfest together
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
XenoDaSouljah wijzigde dit bericht 14-03-2003 03:30 (22%)
Specs | Encode-guides |
quote:Adion schreef op 14 March 2003 @ 08:30:
ok, erg bedankt voor je mening in ieder geval
Ik moet inderdaad nog een hoop leren, en ik zal zeker je tips proberen te gebruiken!
Specs | Encode-guides |
quote:StijnIsLike schreef op 04 March 2003 @ 23:02:
In tegenstelling tot de meeste hier maak ik nederlandse hiphop. Zijn er nog meer mensen hier die dat doen?? En zo ja, kunnen die even vermelden welke apparatuur ze gebruiken?? Dan heb ik tenminste wat 'feelin' hier...
quote:XenoDaSouljah schreef op 14 maart 2003 @ 15:23:
Ken je het blad sound-on-sound ? of de website daarvan ?
Daar kun je altijd een hoop nuttige tips vinden
quote:Adion schreef op 14 maart 2003 @ 16:17:
[...]
Met dat layeren bedoel je gewoon 2 samples gelijktijdig gebruiken voor hetzelfde 'instrument' eigenlijk?
XenoDaSouljah wijzigde dit bericht 14-03-2003 16:49 (12%)
Specs | Encode-guides |
jagermeister wijzigde dit bericht 21-04-2003 11:29 (8%)
quote:
GoT Index » Audio en HiFi » How to become a Producer
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos