[WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
Reageer Nieuw Topicquote:Aikon schreef op 16 juni 2003 @ 13:54:
Hoe hebben jullie die radiators en fans ingebouwd?
Ik heb nu een 120MM Papst gekocht, maar die moet op een rad van 17x17. Ik wil zo'n 10cm tussen de fan en de rad hebben zodat de lucht overal kan komen, maar hoe doe ik dat?
Kort en krachtig ,dat doen we met een fanduckt
Das een simpel doosje met een 120mm gat erin wat je voor de rad plaatst/monteerd om zo heel het oppervlak te benutten..
-=Specs=-Oc'ing - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box..
quote:Speedy-J schreef op 16 juni 2003 @ 17:26:
[...]
Kort en krachtig ,dat doen we met een fanduckt
Das een simpel doosje met een 120mm gat erin wat je voor de rad plaatst/monteerd om zo heel het oppervlak te benutten..
Ja zover was ik al
Maar hoe monteer je dat doosje op de rad was mijn vraag eigenlijk.\
Maar tis me gelukt, nog niet helemaal klaar, maar toch
Reg. datum: 24 december 2002
Net een radiator uit een toyota corolla gesloopt
Afmetingen : 24 x 14.5 x 3
Kosten : 12 euro
Sloop-tijd : +/- 1 uur
waar : toyota garage, stond nog één afbraakwagen.
Luchtbus wijzigde dit bericht 02-07-2003 11:04 (5%)
It's not the bullet that kills you, it's the hole.
Reg. datum: 02 september 2002
quote:Silentpuma schreef op 12 June 2003 @ 19:57:
Kheb hier een betere foto van een rad uit een Opel Kadett:
De maten die jullie hiervan opgeven zijn alleen niet helemaal juist. Ik ben bezig de rad in CAD te zetten, als dit klaar is post ik wel een pic van alle maten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben benieuwd hoe die gaat presteren, ziet er iig 'cool' uit...
Ik heb dezelfde bij gaat alleen net niet in mijn Aopen HQ-08 passen
Dus maar eens kijken of ik hem kan inkorten
Hij heeft me trouwens 5 euro gekost
Cordless wijzigde dit bericht 02-07-2003 16:03 (4%)
Heb een butaan-brandertje met soldeer-toebehoren gekocht en heb EINDELIJK een goede slangpilaar gevonden voor mijn setup!

Deze past mooi op me Eheim 1048 en liet zich toevallig perfect op radiator passen! De binnen diameter was iets kleiner dan de buiten diameter van de radiator!

Beetje slijpen tot ze strak in elkaar zaten en daarna, voor het eerst, hardsolderen hierop toegepast. Het resultaat was een solide, waterdichte verbinding. Heb de tuinslang erop aangesloten, andere kant dicht gehouden voor een druk test. En hij hield het, geen lekkage what so ever!
Let op, soldeer heeft geen vullende eigenschappen, dus mocht er een kier tussen de verbinden onderdelen zitten vloeit alles er mooi tussenuit!

Enkele pics hoe de bocht inelkaar zit:
Silentpuma wijzigde dit bericht 07-03-2004 14:03 (42%)
Reden: *Update*
Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs
[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z
- Voorzie de te solderen onderdelen van soldeervloestof (CFS S-39)
- Monteer de onderdelen
- Verwarm de onderdelen (met b.v. een butaan-brandertje, zie boven) zodanig todat je het soldeer makkelijk op het oppervlak kan laten smelten. Tijdens het aanbrengen van de slodeer, geen brander erop houden. Breng voldoende soldeer aan zodat het hele oppervlak bedekt wordt.
- Na het aanbrengen, even de brander erop om alles lekker door te laten vloeien. Het geheel af laten koelen tot kamertemp, soldeervloeistof dat achter is gebleven verwijderen en klaar is kees
Dit alles staat ook afgedrukt op bijna alle verpakkingen van CFS, dus een kind kan de was doen.
Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
als je dat doet, moet je dan eerst de te solderen voorwerpen voorverwarmen?quote:Silentpuma schreef op 08 juli 2003 @ 22:26:
Het principe is vrij eenvoudig:
- Voorzie de te solderen onderdelen van soldeervloestof (CFS S-39)
[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z
Use the Search Luke...
Specs
Ik heb het net ook toegepast om me Opel Kadett radiator, man wat zit daar een gruis en algen lijkt het wel in zeg
Use the Search Luke...
Specs
[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...
quote:Luchtbus schreef op 02 July 2003 @ 11:02:
*kick*
Net een radiator uit een toyota corolla gesloopt(dankzij onder andere dit topic
heel gericht kunnen zoeken, misschien linkje naar dit topic in de faq ? >> is al gebeurd zie ik).
Dat zijn wel mooie maten.
Welke Corrola is dit (bouwjaar) en zit er nog verschil tussen benzine en diesel ?
Deze heb ik dus ook draaiend nu. Werkt gewoon perfect mits je voldoende lucht erdoorheen blaast.quote:Silentpuma schreef op 12 June 2003 @ 19:57:
Kheb hier een betere foto van een rad uit een Opel Kadett:
De maten die jullie hiervan opgeven zijn alleen niet helemaal juist. Ik ben bezig de rad in CAD te zetten, als dit klaar is post ik wel een pic van alle maten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben benieuwd hoe die gaat presteren, ziet er iig 'cool' uit...
ik heb ook zo'n rad met 4x92mm derop me cpu word 35 idle en 41 stressed, das met een xp2500 @ 2535Mhz op 1.9vquote:basterd schreef op 11 juli 2003 @ 12:41:
[...]
Deze heb ik dus ook draaiend nu. Werkt gewoon perfect mits je voldoende lucht erdoorheen blaast.
Mustang Grandé '72 351Cui
Deze heb ik ook mijn setup zitten, koelt goed met 2x120mm Papst op 7 voltquote:Luchtbus schreef op 02 July 2003 @ 11:02:
*kick*
Net een radiator uit een toyota corolla gesloopt(dankzij onder andere dit topic
heel gericht kunnen zoeken, misschien linkje naar dit topic in de faq ? >> is al gebeurd zie ik).
edit: uitkijken met solderen, je soldeert zo de pijpjes uit het rad, heb ik ook gehad en dan is het erg lastig om hem weer goed te krijgen
Een ander rad is de volgende: Daihatsu Cuore '93, pijpjes inkorten en zonder problemen 12 mm slangen erop. Op de foto staat ie met een 120mm fan.
ransbal wijzigde dit bericht 11-07-2003 16:46 (14%)
Heb vandaag de zoutzuur-oplossing eruit laten lopen, verkleurt, dat wel, maar toen ik daarna weer ging spoelen... Nog steeds gruis en zelfs grote stukken rot 'klei' lijkt het wel of roestschilfers. Als het maar niet het binnenwerk is!
Conclusie: Zelfs met dat zoutzuur is niet al het vuil eruit gekomen, ook niet na verschillende keren spoelen
Begin er stilstaand in te geloven dat dat ding gewoon niet schoon te krijgen is...
Enigste wat ik nog kan verzinnen is veel, VEEEEEL spoelen, als ik me pomp morgen krijg. Kan een Eheim tegen azijn/water oplossing?
Use the Search Luke...
Specs
Ik heb mijn radiator een tijdlang doorgespoeld met een pompje in een emmer - in een korte kringloop zónder blokje - met water of ook schoonmaakazijn (gaf heel snel kopergroen in het water).
Gewoon een dag laten draaien, en de rotzooi blijft in de emmer achter.
Geduld is een schone zaak!
Waarom soldeert iemand nog eens extra slangpilaren op de slangpilaren die al op de radiator zitten? Die rillen op de aansluitbuizen doen hetzelfde als de rillen op de messing slangpilaar. Dubbelop dus!
quote:augustus schreef op 11 July 2003 @ 20:21:
Ik zie niks in de slang - alleen de vlekken van het aanrecht erdoor heen.
Ik heb mijn radiator een tijdlang doorgespoeld met een pompje in een emmer - in een korte kringloop zónder blokje - met water of ook schoonmaakazijn (gaf heel snel kopergroen in het water).
Gewoon een dag laten draaien, en de rotzooi blijft in de emmer achter.
Geduld is een schone zaak!
Waarom soldeert iemand nog eens extra slangpilaren op de slangpilaren die al op de radiator zitten? Die rillen op de aansluitbuizen doen hetzelfde als de rillen op de messing slangpilaar. Dubbelop dus!
Die 'vlekken' IN de buis is dus die troep, en niet de vlekken van de terras-TEGELS
En ik weet niet waar jij nog meer 'slangpilaren' op me rad zie, maar die heb ik er om een goede reden opgezet: de DIAMETER van het orgineel was veel te groot voor de slangen (10/14mm) Dus vandaar dat die 'gemod' moesten worden.
Btw ik heb in dit forum nog een topic gevonden over hoe je je rad goed schoon kan krijgen, staan geweldige oplossingen in!
Strax gelijk proberen... met gootsteen-ontstopper!
Use the Search Luke...
Specs
Reg. datum: 24 december 2002
Sorry, weet ik helaas niet, maar ik gok dat als je een corolla ergens tussen ´91 en `99 vindt, dat het dan wel in orde komt. (In nieuwe auto's zit iig meestal een alu rad.)quote:
Dat zijn wel mooie maten.
Welke Corrola is dit (bouwjaar) en zit er nog verschil tussen benzine en diesel ?
It's not the bullet that kills you, it's the hole.
Het is een koperen rad van Opel record 1988
hij is 15,8*24,9*5 , buisaansluiting is +/- 13mm
http://members.home.nl/rj.wiersma/rad03.jpg
http://members.home.nl/rj.wiersma/rad04.jpg
**Edit**
Btw de prijs was gratis
Super Cow wijzigde dit bericht 16-07-2003 18:55 (8%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last