Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik post hier nog ff een paar pics van een radiator uit een opel kaddet , hij is 18x18 cm, 5 cm dik en de diameter is 15cm binnen (de aansluitingen dus)
http://www.xs4all.nl/~jlbeen/rad/Rad1.jpg
en hier een pic met een 120mm fan erbij.
http://www.xs4all.nl/~jlbeen/rad/Rad2.jpg
sorry voor de gare webcam kwaliteit

Mustang Grandé '72 351Cui

Zijn die auto- of andere alternatieve radiatoren nu zo weinig in het gebruik door Tweakers??

Digital Media Junkie

Krokodil \o/

quote:
Gaer schreef op 04 June 2003 @ 21:12:
Zijn die auto- of andere alternatieve radiatoren nu zo weinig in het gebruik door Tweakers??
Tuurlijk niet, maar denk je dat elke tweaker dit topic ziet? :P

I used to have Stoney3K...

Ff terzijde, je kan toch ook de fan die al op de rad zit gebruiken (Zo'n ding heet een aanjager...) die dingen zijn stukken efficiënter dan axiale fan's d8 ik... En ze draaien op 12V, dus gewoon in je mobo snukken en met SpeedFan regelen zou ik zeggen...

I don't think you're as stoned as I am

quote:
dus gewoon in je mobo snukken en met SpeedFan regelen zou ik zeggen...

Tuurlijk jo ,en dan na een uurtje terug komen en concluderen dat je geen fanheaders meer op je mobo heb ,laat staan een werkend mobo :)
Wel es aan wattage gedacht beste tweakert ??

-=Specs=-Oc'ing - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box..

I used to have Stoney3K...

Geen probleem, dan pakken we toch de normale +12V op de PSU met een regelaar ertussen... Enne die aanjagers verbruiken echt geen hele ampères hoor... dat zou je auto ook nie leuk vinde ;-)

I don't think you're as stoned as I am

LPG ftw

Maja kom ik maar ff

ik heb een Golf kachelrad gehad van mij oom. Was net iets te breed voor in de kast, maar koelde wel ok. Nooit mee gedraaid omdat ik er geen zin meer in had toen. Nu in bezit van Fewture (of ze huismaat :P)

Koffie?
Ja, Lekker

schopje

nog iemand goeie radiatoren uit autp's gesloopt?

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

Ik kan er 1 krijgen van een oude nissan micra. Iemand ervaring ermee. Het is een kopere zei de man.
200e post op naar de 300.

lumminsky wijzigde dit bericht 10-07-2003 11:36 (13%)

ik heb vandeweek een rad uit een honda civic gesloopt, en hij er passen echt geen 2 120mm fans op. de kammen van het rad zijn nog geen 23 cm lang. de fans blazen dus een deel van de lucht tegen de randen van het rad. Anyway, ga hem nu schoonmaken en kijken wat voor smurrie eruit komt.

Net twee opgehaald voor ¤15 / stuk, van een Renault Megane. Maten 26,5 x 16 x 4 cm, en weegt op 14 gram na een kilo. O ja, aansluitingen: 19 & 25 mm, losjes uit de hand gemeten :)

Net opgehaald bij de recycle-boer, dus niet de sloperij. Daar was ik gisteren, en na 3 uur moeite gedaan te hebben kwam ik erachter dat het een alu-rad was :( Maar nu ben ik weer blij en heb twee koper-rads! :*)

Pics (thnx voor theforumisdown tip!):
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/buizen.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/radiatAr.jpg
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/inlaten.jpg

DRvDijk wijzigde dit bericht 12-06-2003 09:40 (82%)
Reden: Picz

quote:
elviver schreef op 11 June 2003 @ 14:57:
Net twee opgehaald voor ¤15 / stuk, van een Renault Megane. Maten 26,5 x 16 x 4 cm, en weegt op 14 gram na een kilo. O ja, aansluitingen: 18 & 26 mm, losjes uit de hand gemeten :)

Net opgehaald bij de recycle-boer, dus niet de sloperij. Daar was ik gisteren, en na 3 uur moeite gedaan te hebben kwam ik erachter dat het een alu-rad was :( Foto's zou ik gaarne online zetten, als ik wat webspace had (wanadoo kan ik niet meer op inloggen, @home doet wazig).
Ow dat is nou echt :'( zeg
quote:
elviver schreef op 11 June 2003 @ 14:57:
Net twee opgehaald voor ¤15 / stuk, van een Renault Megane. Maten 26,5 x 16 x 4 cm, en weegt op 14 gram na een kilo. O ja, aansluitingen: 18 & 26 mm, losjes uit de hand gemeten :)

Net opgehaald bij de recycle-boer, dus niet de sloperij. Daar was ik gisteren, en na 3 uur moeite gedaan te hebben kwam ik erachter dat het een alu-rad was :( Foto's zou ik gaarne online zetten, als ik wat webspace had (wanadoo kan ik niet meer op inloggen, @home doet wazig).

Je kan er toch 2 x 12cm fans opzetten dus das al iet. Is het zo erg dat het een alu-rad is? Het koelt niet zo goed als een kopere, maar is er zo'n groot verschil?

Zet anders je pics @ http://www.theforumisdown.com/

Sorry voor de verwarring! Ik was gisteren op de sloop: dáár hadden ze alu-rads.. Waar ik vandáág was, heb ik 2 koperen rads meegenomen! :)

-=Think Twice=-

Ik werk bij een autoonderdelen zaak als vakantiebaantje en daar heb ik ooit is een kachelradiator van een Peugeot 205 meegenomen gewoon nieuw. (34 pleuro) Deze zit nu ook in mijn wc setup.
De maat is 15*22 meen ik. (heb 2 120mm op, 1 valt er net iets buiten maar geen prob)
Nu heb ik is lopen zoeken naar een koperen in het magazijn. Maar die dingen worden bijna niet meer gemaakt en als ik ze vond waren ze niet van de goede maat. Airco radiators zijn ook mooi (wel van alu) maar zijn duurder. Wat een probleem is vind ik bij mijn radiator, dat is dat de lammellen te dicht op elkaar zitten. En al die alu radiators lijken daar last van te hebben.
Ik zit er over te denken om gewoon een airplex evo 240 te kopen. Wat zouden de prestatie's zijn tov een kachelradiator van het zelfde formaat ongeveer?
In de boeken van de kachelradiator leveranciers kan ik geen waarden vinden mbt warmte afgifte of gelijding coëfficient oid.
Wie heeft ervaring met beide en kan een oordeel geven?

Wat doet u dapper swà?!

Ik heb ook een koperen rad gehaald vorige week, uit een Opel gesloopt.
ding is 20x20x5 cm. aansuitingen zijn 15mm en zitten aan 1 kant (staat ook een pic van iets eerder in topic). buitenkant is helaas niet helemaal koper, er zitten zilverkleurige koelvinnen op. (alu, zink???)

o ja, kosten, ¤15 bij een auto-demontage bedrijf in Uden

-=Specs=- TF2: [GoT|TheS4ndm4n L2: TheS4ndm4n (Bartz) AoC: Doll(Wildsoul)

-=Think Twice=-

Is het geen coating dat zilvere?

Wat doet u dapper swà?!

quote:
RocketKoen schreef op 11 June 2003 @ 20:07:
Ik heb ook een koperen rad gehaald vorige week, uit een Opel gesloopt.
ding is 20x20x5 cm. aansuitingen zijn 15mm en zitten aan 1 kant (staat ook een pic van iets eerder in topic). buitenkant is helaas niet helemaal koper, er zitten zilverkleurige koelvinnen op. (alu, zink???)

o ja, kosten, ¤15 bij een auto-demontage bedrijf in Uden
dat is een soort coating, zit ook op mijn opel rad, mote je maar is goedkijken, in het middden zijn ze gewoon koper (bij mij dan)

Mustang Grandé '72 351Cui

offtopic/ik heb heb een passive radiator van 200*60 cm(verwarming)1 plaat+convector >:)
daar passen 80 fan's 120*120 op :+

volgende maand draait het zaakje

edit/ reactie op elviver:klopt ja,ik ga hem passive gebruiken,
vermogen is 2kw bij delta t van 20 gr :P

erikdeperik wijzigde dit bericht 12-06-2003 16:49 (31%)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

¯¯¯¯¯
Reg. datum: 23 november 2002

en dat meen je ook?

Ik ga volgende week naar het demontage bedrijf voor een rad wat hopelijk in 2 5 1/4" bays past.

ik post de afmetingen dan wel. Het hele WC zaakje moet in een midi tower chieftec komen namelijk.

Specs :: 3DMark2001SE :: D2X Acc (SCL): *Odinand *GoT-Odin

quote:
erikdeprik schreef op 11 June 2003 @ 21:57:
offtopic/ik heb heb een passive radiator van 200*60 cm(verwarming)1 plaat+convector >:)
daar passen 80 fan's 120*120 op :+

volgende maand draait het zaakje
Ik neem dan aan dat je met 'draait het zaakje' bedoeld dat je het in gebruik hebt genomen, en niet dat je er 80 12*12cm fans op hebt gezet right? 8)7

"To much mind..."

Kheb hier een betere foto van een rad uit een Opel Kadett:
De maten die jullie hiervan opgeven zijn alleen niet helemaal juist. Ik ben bezig de rad in CAD te zetten, als dit klaar is post ik wel een pic van alle maten.

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=130660

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=130658

Ben benieuwd hoe die gaat presteren, ziet er iig 'cool' uit... :p

Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs

Ik ben vandaag samen met een vriend op mn fietske gespronge en ure rondgerden op zoek achten nen radiator, en net toen ik het wou opgeven, de allerlaatste garagist die ik bezocht had 1 waar ik s'middags mocht omkomen, het is een rad van een Lade Samara van 56 * 35 * 3 c m. Hij is wel groot, dus za ik hem aan de zijkant van mn pc moete hangen, maar moet ik daar nog FAN's ophangen ? (hij gaat dus tegen de pc hangen) Ik moet nog kijken hoe ik hem ga vastkrijge, vijsjes of ijzerdraad denk k. Hij bestaat uit verschillende kleine buisjes, dat gaat mss de waterflow wat afremmen, maar ik denk dat hij daardoor beter zal koelen en er kan genoeg water door ik schat een diameter van +- 14 mm ik weet het nt juist, hij ligt nu bij mn vriend. Ik heb het eens uitegrekend en als ik elke cm2 wil koelen heb ik 12 FAN's nodig van 120mm

Mn vraag is dus of er nog FAN's opmoeten ?

Ahja, ik weet het nt zkr maar ik denk dat het ulu is.
Ik ontdek nu juist dat mn pc 42 * 48 cm is, dat betekent dus dat de rad gaat uitsteken pff da ga zo'n raar zicht geve

EDIT: Het is dus geen kachelradiator maar 1 voor de motorkoeling, maar hij koeld echt SUPER, ik liet er HEET water doorlopen en het kwam er frisjes uit

Tofu wijzigde dit bericht 13-06-2003 12:49 (9%)

http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/overclocking/Radiator-1.jpg

http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/overclocking/Radiator-2.jpg

uit welke auto: Suzuki Alto
Afmetingen: 18*14*3(dikste punt: 4)

Het is dus een kleine radiator, die redelijk gemakkelijk uit een suzuki alto valt te halen.

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Ik heb een radiator met diameter 40 mm, maar mn andere buizen zijn 10 mm, weet iemand hoe ik gemakkelijk van 40 - 10 geraak ?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws