Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel IV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Soul in the music
Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:
Universal Creations schreef op 11 augustus 2002 @ 13:46:
[...]

Dit is al een oudje en het origineel is:

Andre Michelle - A2 uit 1997 (Le Petit Prince Records)

Klopt, maar dat neemt niet weg dat de remixes lekker zijn (imho) :)

Reind zijn mix is binnen, net even snel naar geluisterd; hele relaxe (rustige) mix met een aantal erg lekker nummers ;)
Ik zal hem vanavond is helemaal luisteren als ik wat meer tijd heb .. alleen jammer dat ie in WMA formaat is ( ik heb het niet zo op WMA ... ).

Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House

Kiss the Moonlight

quote:
Universal Creations schreef op 10 augustus 2002 @ 14:47:
[...]

Wat ik zelf altijd gebruik om iemand de bassisprincipes van het draaien te leren is het volgende: je neemt 2 dezelfde nummers, je zet ze op pitchlock 0 en laat er eentje afspelen. De truc van de leerling is om de tweede bij gelijke tel erin te "gooien" en vervolgens wat pitchbend om het zaakje gelijk te krijgen (ze moeten leren tellen en horen of iets nu voor of achter loopt). Overigens lijkt het mij beter om ze met vinyl te laten beginnen, zodat ze gevoel krijgen voor het geen ze aan het doen zijn. De volgende stap is om de pitch van de ene te verzetten (dit werkt natuurlijk alleen als de pitch niet zichtbaar is, of een ander nummer gebruikt wordt) en het dan gelijk te laten lopen (deze stap kost vele, vele uren)

Klinkt bekend: 2 platen (niet per sé 2 dezelfde) gelijk zetten, en de leerling de 2e plaat laten que'en en instarten op het juiste moment. Inderdaad ook maar gewoon met vinyl, want dat is letterlijk tastbaarder.

Alleen pitchbenden meteen al ? :? Laat ze alsjeblieft met hun tengels van de pitch afblijven, die heb ik daarnet goedgezet voor ze! :P Maar even serieus, ik zie pitch benden nog steeds als techniek voor gevorderden, niet voor iemand die voor het eerst met z'n tengels aan het vinyl zit. Een zetje mee, of afremmen is makkerlijker in de vingers te krijgen en, voor de beginneling, ook makkelijker te doseren dan pitch benden.

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

a.k.a. Yog4Frog!

quote:
MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 14:01:
het probleem bij 2step is niet t mixen, ghehehe techniek blijft t zelfde, die eikels stoppen alleen veelstesnel met de beat en gooien er constant breakes in...
De la soul - all good {2 step} remix :P

Mehamana 60 UD priest // Shimmy 60 troll rogue

Anti-1337

quote:
JumpStart schreef op 11 augustus 2002 @ 14:12:
[...]

Klinkt bekend: 2 platen (niet per sé 2 dezelfde) gelijk zetten, en de leerling de 2e plaat laten que'en en instarten op het juiste moment. Inderdaad ook maar gewoon met vinyl, want dat is letterlijk tastbaarder.

Alleen pitchbenden meteen al ? :? Laat ze alsjeblieft met hun tengels van de pitch afblijven, die heb ik daarnet goedgezet voor ze! :P Maar even serieus, ik zie pitch benden nog steeds als techniek voor gevorderden, niet voor iemand die voor het eerst met z'n tengels aan het vinyl zit. Een zetje mee, of afremmen is makkerlijker in de vingers te krijgen en, voor de beginneling, ook makkelijker te doseren dan pitch benden.
laat ze fijn met cd's beginnen, anders leren ze dat never nooit meer, das een van de dingen die ik heb eleerd van een gozer die zelf dj curussen geeft...

stiekum toch een beetje 1337 ;) | bezoek ook eens www.mrwazoo.nl

Kiss the Moonlight

quote:
MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 14:37:
[...]

laat ze fijn met cd's beginnen, anders leren ze dat never nooit meer, das een van de dingen die ik heb eleerd van een gozer die zelf dj curussen geeft...

:? :? :?

Volgens mij begrijp ik je niet helemaal goed... Wat is dan de achterliggende gedachte van de stelling dat je niet meer met CDs zou kunnen mixen als je begint met vinyl ?

Het belangrijkste [van beatmatchen] is tenslotte het kunnen horen van kleine foutjes voordat het grote fouten worden en het weten welke track gecorrigeerd moet worden (remmen/versnellen, en veel of weinig correctie) Dat lijkt me toch niet gebonden aan het 'medium', toch ?

Sow, hoezo open deur intrappen zeg ?? ;)

Reg. datum: 01 mei 2000

't maakt volgens mij idd niets uit waar je mee begint, als je 't principe doorhebt, kan je mixen :)
of dat dat met vinyl, cd of mp3 (met controller) is, maakt niets uit volgens mij...

wel is 't zo, dat vinyl gewoon fijner draait dan CD's of mp3's. dat kan als gevolg hebben, dat als je net 'n beetje met vinyl om weet te gaan, je waarschijnlijk nog niet goed met CD's overweg kan
andersom is 't wel zo: als je goed overweg kan met CD's, is vinyl ook 'n eitje :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Anti-1337

t schijnt dat t een enorm moeilijke opgaaf is om van vinyl op cd's over te stappen, weet verder ook niet waarom, maar die gozer waar ik t over had heb bestwel ervaring...

a.k.a. Yog4Frog!

quote:
Flat© schreef op 11 augustus 2002 @ 15:23:
't maakt volgens mij idd niets uit waar je mee begint, als je 't principe doorhebt, kan je mixen :)
wel is 't zo, dat vinyl gewoon fijner draait dan CD's of mp3's. dat kan als gevolg hebben, dat als je net 'n beetje met vinyl om weet te gaan, je waarschijnlijk nog niet goed met CD's overweg kan andersom is 't wel zo: als je goed overweg kan met CD's, is vinyl ook 'n eitje :)
Het enige grote nadeel aan het draaien met cd's ik neem aan dat jullie de pioneer cd draaitafel bedoelen is dat je bij een plaat precies ziet wat je doet. Je kunt aan de plaat zien wanneer er een rustig stuk komt of een track ophoudt. Je kunt heel eenvoudig 15 min verder skippen wat met een cdtje een stuk lastiger is (digitaal).Maar ik moet wel toegeven.... bij een concert van De la Soul die dj Pasemaster Mase van hun echt geniaal stond te draaien / scratchen met cd's ik was behoorlijk onder de indruk van het geluid en de mogelijkheden. Maar ja om te beatjugglen moet je het oude vertrouwde draaitafeltje hebben 8)

Mehamana 60 UD priest // Shimmy 60 troll rogue

quote:
E-Mile schreef op 10 augustus 2002 @ 17:09:
Hey mensen welke nummers vinden jullie nou echt de zomerhits van 2002, voor mij geldt dat voor Kimono - One and One (check daarvoor vip-records sneek :) )

Vip records kom ik ook vaak. Woon nu even in Sneek.
Vriendin woont in Wageningen...

Ff icq'en?

Heb je al beroicht gestuurd
Reg. datum: 28 april 2002

quote:
B3aTjUggl3r schreef op 11 augustus 2002 @ 15:53:
[...]
Het enige grote nadeel aan het draaien met cd's ik neem aan dat jullie de pioneer cd draaitafel bedoelen is dat je bij een plaat precies ziet wat je doet. Je kunt aan de plaat zien wanneer er een rustig stuk komt of een track ophoudt. Je kunt heel eenvoudig 15 min verder skippen wat met een cdtje een stuk lastiger is (digitaal).Maar ik moet wel toegeven.... bij een concert van De la Soul die dj Pasemaster Mase van hun echt geniaal stond te draaien / scratchen met cd's ik was behoorlijk onder de indruk van het geluid en de mogelijkheden. Maar ja om te beatjugglen moet je het oude vertrouwde draaitafeltje hebben 8)

En wat dacht je van house dan...??
House heef ook korte breaks en dergelijke en dat is lekker makkelijk af te lezen..
Om eerlijk te zijn vindt ik het mixen met cd`s niet echt mixen ...

Wat denken jullie ervan......??

Ben benieuwd naar jullie reactie`s

ik heb te weinig moeite gedaan....moest een mailtje sturen.... Ja Quinie ik draai op je begrafenis.....I LOVE TECHNICS....zoeken doe je met je muis, niet met je kont.

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
JumpStart schreef op 11 augustus 2002 @ 14:12:
[...]
Pitchbenden betekent niets anders dan kortstondig de pitch aanpassen zodat 2 tracks weer in-sync komen. Of je dit nu met je vingers doet of met de pitch-fader of met een knopje, dat maakt verders niet uit.

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

T.net=OC^2
Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 15:25:
t schijnt dat t een enorm moeilijke opgaaf is om van vinyl op cd's over te stappen, weet verder ook niet waarom, maar die gozer waar ik t over had heb bestwel ervaring...

Ik heb weleens geprobeerd te draaien met de Pioneer CDJ-1000, wat toch eigenlijk het gevoel van draaitafel moest evenaren (verkooppraatje). Maar helaas, dat viel dus vies tegen: ik probeerde de track te remmen door met mijn vinger tegen de "platter" aan te drukken => er gebeurt niets => nog steeds een treinongeluk. Het versnellen ging wel goed, want dat is bijna hetzelfde als met een draaitafel.

Het probleem blijft natuurlijk dat je gewend bent om het medium zelf terhande wil nemen, maar dat gaat dus niet met cd's

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

Kiss the Moonlight

quote:
Universal Creations schreef op 11 augustus 2002 @ 17:07:
[...]

Pitchbenden betekent niets anders dan kortstondig de pitch aanpassen zodat 2 tracks weer in-sync komen. Of je dit nu met je vingers doet of met de pitch-fader of met een knopje, dat maakt verders niet uit.
Spraakverwarring dan :) Ik weet niet beter dan dat pitch bending echt het tijdelijk aanpassen van de pitchinstelling is, al dan niet zelf door de pitch knop te verplaatsen en weer terug te zetten, of op CD spelers, door het drukken op de pitch bend knoppen. (Er zijn zelfs draaitafens die de voorziening hebben). En aangezien je door een vinger op de platter wel afremt, maar niet aan de pitch knop zit (of de platter een zet meegeeft) valt dat bij mij in ieder geval niet onder pitch benden, want de pitch waarop de tafel wil draaien blijft gelijk. Maar erhh, nu begrijp ik wel wat je bedoelt.

Anti-1337

quote:
Universal Creations schreef op 11 augustus 2002 @ 17:11:
[...]

Ik heb weleens geprobeerd te draaien met de Pioneer CDJ-1000, wat toch eigenlijk het gevoel van draaitafel moest evenaren (verkooppraatje). Maar helaas, dat viel dus vies tegen: ik probeerde de track te remmen door met mijn vinger tegen de "platter" aan te drukken => er gebeurt niets => nog steeds een treinongeluk. Het versnellen ging wel goed, want dat is bijna hetzelfde als met een draaitafel.

Het probleem blijft natuurlijk dat je gewend bent om het medium zelf terhande wil nemen, maar dat gaat dus niet met cd's
en daar zit t verschil dus...

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
B3aTjUggl3r schreef op 11 augustus 2002 @ 13:29:
[...]
DnB is een afkorting voor een Drum N Base . Een set uiteraard zijn je gekozen platen en de volgorde daarvan. 2-step is een stijl die je veelvuldig in de Londonse uitgaans scene zal tegenkomen net als DnB trouwens. Om een beetje idee te krijgen wat 2step is kun je wat bekendere songs downen van bijv artful dodger. Ik vindt er helemaal niets aan die muziek veel te zoet enzo maar ja.... wie ben ik. Drum n Base is een stijl gebaseerd op de jungle (=breakbeat) uit de jaren negentig. Drum n Base is nu weer in opkomst maar de meeste goede DnB platen zijn in de jaren 90 geperst. Kryptic Minds, Roni size etc zijn voorbeelden van DnB van nu. :)

thanx voor je uitleg. Gelukkig weet ik nog wel wat Drum N base is. Maar m.n. bij house raak je snel de weg kwijt. house/techno gabber garage speed groovy club 2step pfffff.....

die 2step vin ik echt relaxed: gewoon lekker positief en je danst dan ook wat meer samen met je vriendin. bij meer hardere house is het toch wat meer solistisch. Maar techno is op zijn tijd ook lekker. Enige wat me niet bevalt aan 2step is de naam!! Het lijkt wel een soort nieuwe arobics ofzo... ;) Weet iemand waarom het 2step heet?
quote:
Reind schreef op 11 augustus 2002 @ 01:47:
Maarre mensen ff over dat hele DnB gebeuren. Ik wil de eerste nog wel is horen die een 2Step zet neer kan zetten van 1 uur lang zonder ook maar 1 mix fout. Ik ken maar 1 iemand die dat kan en dat is Joost van Bellen.

DJ EZ ;)

maargoed ik zou het wel willen proberen, het lijkt me niet al te moeilijk, in principe is 2-step gewoon hele langzame dnb ;)

het aantal 2-step platen in mijn collectie beperkt zich echter tot 3, dus een uur foutloos volmixen gaat niet lukken tenzij je om de 10 minuten dezelfde platen langs wil horen komen ;)

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Reg. datum: 01 mei 2000

quote:
gewoonabje schreef op 11 augustus 2002 @ 17:03:

de techniek is inderdaad wel 'n klein beetje anders, maar 't principe en het resulaat zijn gelijk
dus waarom zou 't met CD's dan ineens niet "echt" zijn?

ik :r eigenlijk best wel 'n beetje op mensen die zo denken...

enneh, reind: ik zal zo/morgen eens proberen 'n 2step-set neer te zetten, eens kijken of ik er wel wat van bak (vrees van niet, soms lukt 't me zelfs niet om goed te pitchen :X)

trouwens: ik was gisteren bij Shine in eindhoven, nog meer mensen daar geweest?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

AboutDJ

quote:
B3aTjUggl3r schreef op 11 augustus 2002 @ 12:16:
[...]
Moeten we nou een 2step of een DnB set neerzetten van een uur. :P
* B3aTjUggl3r heeft ook zeker niet een uur 2-step op vinyl moet er niet aan denken

2Step :)

quote:
B3aTjUggl3r schreef op 11 augustus 2002 @ 13:29:
[...]
2-step is een stijl die je veelvuldig in de Londonse uitgaans scene zal tegenkomen net als DnB trouwens. Om een beetje idee te krijgen wat 2step is kun je wat bekendere songs downen van bijv artful dodger. Ik vindt er helemaal niets aan die muziek veel te zoet enzo maar ja.... wie ben ik.

We noemen niet voor jan *** vrouwenhouse hé ;)
En 2 Step is ontstaan uit DnB -> Mensen die de DnB te rauw en te hard vonden zijn over gestapt op 2Step/Garage
Al is het wel jammer dat de hedendaagse 2Step ook zo donker en rauw begint te worden -> Ik ga dus wat anders draaien want ik ben juist zo gek op die vocalen en lekkere bekende tunes (90% van de 2Step nummers zijn een remix van een RnB hit :) )

quote:
MR_WAZOO schreef op 11 augustus 2002 @ 14:01:
het probleem bij 2step is niet t mixen, ghehehe techniek blijft t zelfde, die eikels stoppen alleen veelstesnel met de beat en gooien er constant breakes in...

Das nou het leuke van 2 Step draaien :)

quote:
TReBLA schreef op 11 augustus 2002 @ 14:10:
[...]

Klopt, maar dat neemt niet weg dat de remixes lekker zijn (imho) :)

Reind zijn mix is binnen, net even snel naar geluisterd; hele relaxe (rustige) mix met een aantal erg lekker nummers ;)
Ik zal hem vanavond is helemaal luisteren als ik wat meer tijd heb .. alleen jammer dat ie in WMA formaat is ( ik heb het niet zo op WMA ... ).

Tsja ik kon niet in MP3 saven zei soundforge -> zal wel niet helemaal lekker gecracked zijn ;)
Naja dan maar WMA -> tis niet anders :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 21 juni 2000

Zo, afgelopen zaterdag voor het eerst met cd's gemixed. Normaliter draai ik op SL's. Omdat ik binnenkort toch een keer een setje Pioneer CDJ-500's (mark 2) wil kopen ben ik bij een maat van mij even bezig geweest met deze cd spelers. Moet zeggen dat het mij niet tegenviel. Pitchbenden gaat met deze apparaten vrij eenvoudig.

I`m on the edge of sanity¡¡¡¡¡
Reg. datum: 15 juli 2002

quote:
Jalla schreef op 10 augustus 2002 @ 10:25:
/offtopic ik zat gisteren in het vliegtuig samen met Johan Gielen, Marcel Woods, Erick E , Michel de Hey en DJ Jose, ik sta met hun op de foto :P pics coming soon
En, was het gezellig¿¿

Just follow your self, and you will be the master of the universe.

8 pm
Reg. datum: 03 februari 2000

quote:
B3aTjUggl3r schreef op 11 augustus 2002 @ 15:53:
[...]
Het enige grote nadeel aan het draaien met cd's ik neem aan dat jullie de pioneer cd draaitafel bedoelen is dat je bij een plaat precies ziet wat je doet. Je kunt aan de plaat zien wanneer er een rustig stuk komt of een track ophoudt. Je kunt heel eenvoudig 15 min verder skippen wat met een cdtje een stuk lastiger is (digitaal).

Ken je platen DJ ;)

Het is inderdaad wel handig dat je kunt zien wanneer er een rustig stuk komt, maar als je je platen (mag ik dit wel zo noemen als CD-DJ zijnde :? :P) kent dan weet je wanneer ze komen. En over wanneer een plaat is afgelopen : je kunt de verlopen tijd of de resterende tijd van een nummer zien door een druk op de Time Mode/Auto Cue knop :)

http://www.deep-sounds.com

AboutDJ

Komop zeg je kunt zo'n stuk toch ook aan horen komen of niet dan?

Ik kijk er iig nooit naar :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Soul in the music
Reg. datum: 10 oktober 2000

Idd ... als je je platen kent weet je wel wanneer zo'n stuk eraan komt. Vaak kan je het ook al horen aankomen. Het is wel handig .. maar ik vind niet dat het nodig of noodzakelijk is.

Funk | Disco | Deep | Groove | Latin | Soul | House

slick & smooth
Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
IDP/DJ Sets FTP
IP: 130.89.163.64
Port: 21
Name: djsets
Pass: Xone:62
C&P: ftp://djsets:Xone:62@130.89.163.64:21
Zal morgen eens 2 sets van mezelf uppen. Oude goa/psy-trance, interesse? :)

Drinking for Holland @ Le Mans

quote:
gewoonabje schreef op 11 augustus 2002 @ 17:03:
[...]

Kan je ook zeggen waarom je dat vindt?

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: