Hoofdcategorieën
Topicacties

Software Ideeen geef ze me ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 mei 2002

Waar ik zelf erg in geïnteresseerd ben: een programmaatje om de uptime van een webserver te checken (bijvoorbeeld door iedere 30 seconden te checken door middel van ping). Er bestaan een hoop grote dure paketten hiervoor met allerlei alert-zooi maar da's allemaal overbodig

Wat ik gewoon wil zien:
Server is de afgelopen maand: 95% bereikbaar geweest
4x down geweest. Totale downtime 4 uur.
Tijdstippen onbereikbaar: maandag 4 maart van 20-21 uur enzovoorts.

Da's eigenlijk alles waar ik geïnteresseerd in ben.
Bestaat zo'n programmaatje al? (freeware)

ik heb sinds kort een touchscreen
hiervoor zou ik wel multimedia software willen hebben bv.
- webradio
- dvd
- mp3
-divx enz
in verschillende menu's met grote knoppen (i.v.m. touchscreen)
maar ook info over de pc temp enz enz
http://members.home.nl/simonevanderende/case/SIMG2206.JPG
http://members.home.nl/simonevanderende/case/SIMG2209.JPG
ik heb nu wat simpels gemaakt met access

wouter37 wijzigde dit bericht 12-03-2004 23:03 (29%)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://members.home.nl/woutervanderende

Reg. datum: 22 oktober 2002

quote:
krozz56 schreef op 12 maart 2004 @ 22:36:
een monitoring proggramma, die cpu, memory en traffic logt. deze gevens worden opgeslagen in html's (per dag een nieuwe aanmaken) met daarin de gegevens van de gemiddeldes per minuut. en er een mooi grafiekje bij :)

Of....

een programmatje dat een serversocket heeft, wanneer er een connectie is om de sec memory free space, memory max space, cpu usage, traffic up & down.

dat programmatje die connect maak ik zelf graag in java :)

dit zou ik graag willen hebben. ik weet niet of dit een goed idee is omdat het niet egt voor iedereen bruikbaar is

TV is gooder then books
Reg. datum: 21 juni 2001

quote:
wouter37 schreef op 12 maart 2004 @ 23:01:
die touch screen in combinatie met dit topic op FOK! geeft me een idee. Die Photoplay kasten die je wel in cafes en de poolhal ziet staan dat zijn gewoon pc's, maar draait niet op windows. Het is al jarenlang onmogelijk gebleken dit gewoon te copieren naar een gewone windows pc, dus...

Een Photoplay-achtige game, zoiets bestaat nog niet, maar daar is wel veel vraag naar. Je zou kunnen beginnen met eerst simpel 1 spelsoort en 1 spel met standaard score/tijd indicatie enzo, en dan steeds uitbreiden met meer spellen en spelsoorten. :)

mijn puzzel games -> Snake Slider, Arrow Slider

Spoken words!
Reg. datum: 24 februari 2002

quote:
- webradio
- dvd
- mp3
-divx enz
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik was ook van plan om een multimedia programma te maken, maar dan een voor als HTPC. Dan windows gewoon helemaal strippen. En dan dat multimedia progje als shell te laten draaien.

Ik ga er binnenkort eens aan beginnen.

Dingen die ik er dan in wil gaan zetten:
- DVD
- MP3
- Webradio
- eventueel gewoon radio en tv, voor tv kaart gebruikers (maar word ingewikkeld)
- Films
- Codec pack
- CD albums
- OSD
- Keuze tussen grote en kleine knoppen
- Een soort van plug-in ondersteuning
- En nog wat dingetjes

Dit word wel een groot project, maar dat maakt me niet echt veel uit.

Of het me gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga m'n best doen.
Grote Smurf
Reg. datum: 20 september 2000

quote:
- webradio
- dvd
- mp3
-divx enz
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk dan gewoon eens naar myhtpc of op http://www.htpcnews.com/main.php?id=software

Grote Smurf
Reg. datum: 20 september 2000

Ik zoek een programma waarvan ik niet weet of het zou kunnen bestaan :) Ik zou namelijk willen dat ik een programma heb, dat bepaald welke bestanden of mappen ik het beste samen op een dvd of cd zou kunnen zetten zodat ik optimaal gebruik maak van mijn dvd's. Zo zou bijvoorbeeld een map van 200Mb samen met de map van 500Mb op een 700Mb cd gezet moeten worden (grofweg). Nu zet ik vaak allerlei bestanden of mappen bij elkaar die minder dan het maximum zijn.

Bij een paar bestanden of mappen kun je natuurlijk zelf even kijken maar op het moment dat er dit erg veel worden, is hier geen beginnen meer aan.

Bij mij gaat het om een groot aantal bestanden/mappen en het zou fijn zijn als ik op deze manier een aantal dvdr's of cdr's zou kunnen besparen. Ik weet ook niet of er een programma is dat dit doet (nooit kunnen vinden) maar ik zou het iig verrekte handig vinden :>

Reg. datum: 13 september 2003

Je kan ook mee gaan helpen aan dscaler, en dan moet dit ongeveer gebeuren:
-beter recordfuncties
-minder cpu
-stereo upmix functie

AFX Ghey Edition by HlpDsK
Reg. datum: 05 februari 2002

Bestaat er ook een programma dat:

een 1 lange mp3 (full album - dus eigenlijk meerdere tracks) automatisch de knippunten detecteerd zodat ik geen moeite hoef te doen om zelf de knippunten te gaan opzoeken. Dus hij moet dat automatisch doen, en ook automatisch gaan knippen.
Ik heb gehoord dat er zo'n programma is en die werkt met de fade out van een nummer.. ik kan hem alleen niet vinden :/

edit: Er zitten geen .cue bestanden bij. dus die gedachte gaat ook niet op ;)

Outerspace wijzigde dit bericht 23-04-2004 10:38 (10%)

Acties: [view]

Door: LuNaTiC
Admin General Chat
Koos Alberts-koning
Reg. datum: 19 februari 2000

quote:
outerspace schreef op 23 april 2004 @ 10:37:

een 1 lange mp3 (full album - dus eigenlijk meerdere tracks) automatisch de knippunten detecteerd zodat ik geen moeite hoef te doen om zelf de knippunten te gaan opzoeken. Dus hij moet dat automatisch doen, en ook automatisch gaan knippen.
Ik heb gehoord dat er zo'n programma is en die werkt met de fade out van een nummer.. ik kan hem alleen niet vinden :/

edit: Er zitten geen .cue bestanden bij. dus die gedachte gaat ook niet op ;)

Uhm ja gewoon met een CUE sheet en dan Musicutter? :P

grrr @ edit

LuNaTiC wijzigde dit bericht 23-04-2004 10:39 (4%)

Ik ben per direct op zoek naar een leuke nieuwe baan. Ik zoek iets als webredacteur/content manager/<insert $fancy titel wat te maken heeft met het produceren van content voor het web>
Weet jij toevallig iets? Laat het me weten via DM!

BOFH @ #Netwerken

quote:
outerspace schreef op 23 april 2004 @ 10:37:

moet je eens kijken naar software waarmee je LP's kan "opnemen" en op cd zetten, volgens mijn kunnen die paketten dat.

21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

AFX Ghey Edition by HlpDsK
Reg. datum: 05 februari 2002

Ik heb het gevonden : mp3 direct cut : http://www.rz.uni-frankfurt.de/~pesch/#mp3dc
Dit is dus geen warez site, dus mag lekker blijven staan ;)
moest dus ook zoeken dat hij op gaps moest cutten ;)

offtopic:
luna :P :w

Outerspace wijzigde dit bericht 23-04-2004 11:05 (17%)

Reg. datum: 31 juli 2002

Ik wil graag een knopje in IE waarmee ik de flashplugin aan en uit kan zetten.
Knopje daarnaast voor plaatjes (gif ed.)
Dus zo'n knopje wat ik naast home of geschiedenis kan plaatsen.
http://members.lycos.co.uk/terms/01.gif

Weet niet of het mogenlijk is maar zou wel fijn zijn ivm flashbanners etc.

Webdeveloper
Reg. datum: 12 oktober 2000

Ik ben al een tijdje op zoek naar een app/add-in voor Outlook Express om mijn mail (en evt. contacts) te synchroniseren tussen mijn laptop en mijn desktop.

Voor MS Outlook bestaat er genoeg, maar voor Outlook Express ben ik nog niks tegen gekomen. En ik wil liever geen MS Outlook gebruiken aangezien daar veel te veel balast in zit wat ik niet gebruik.

Laat maar weten of het haalbaar is en of je het een goed id vind.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Reg. datum: 10 juli 2001

quote:
FunkySmell schreef op 23 april 2004 @ 12:29:
[afbeelding]

Ik zou zeggen stap over op Firefox 0.8 en neem de Adblock extension erbij. Die kan precies wat jij wil en nog een berg meer.

Reg. datum: 10 juli 2001

quote:
Provision schreef op 17 mei 2004 @ 22:57:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een app/add-in voor Outlook Express om mijn mail (en evt. contacts) te synchroniseren tussen mijn laptop en mijn desktop.

Voor MS Outlook bestaat er genoeg, maar voor Outlook Express ben ik nog niks tegen gekomen. En ik wil liever geen MS Outlook gebruiken aangezien daar veel te veel balast in zit wat ik niet gebruik.

Laat maar weten of het haalbaar is en of je het een goed id vind.
Ik weet niet of je er iets aanhebt maar in de voorlaatste duitse versie van het computerblad C'T stond een macro oplossing om outlook (express??) op meerdere pc's te gebruiken zonder tussenkomst van een server maar eenvoudigweg door het maken van een gedeelde map. Zie http://www.heise.de/ct

Natuurlijk leuk dat er hier nog steeds mensen requests neerplanten, maar volgens mij heeft skunkah inmiddels wel wat beters te doen ;)

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Webdeveloper
Reg. datum: 12 oktober 2000

quote:
Sjeng schreef op 17 mei 2004 @ 23:06:
[...]

Ik weet niet of je er iets aanhebt maar in de voorlaatste duitse versie van het computerblad C'T stond een macro oplossing om outlook (express??) op meerdere pc's te gebruiken zonder tussenkomst van een server maar eenvoudigweg door het maken van een gedeelde map. Zie http://www.heise.de/ct
Ik zal ff kijken of ik nog aan het blad kan komen....

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

BOFH @ #Netwerken

quote:
Maverick schreef op 17 mei 2004 @ 23:46:
Natuurlijk leuk dat er hier nog steeds mensen requests neerplanten, maar volgens mij heeft skunkah inmiddels wel wat beters te doen ;)
neemt niet weg dat andere wellicht iets met deze ideeen willen proggen ;)

21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

TV is gooder then books
Reg. datum: 21 juni 2001

quote:
SAiKO schreef op 30 maart 2004 @ 08:58:
Ik zoek een programma waarvan ik niet weet of het zou kunnen bestaan :) Ik zou namelijk willen dat ik een programma heb, dat bepaald welke bestanden of mappen ik het beste samen op een dvd of cd zou kunnen zetten zodat ik optimaal gebruik maak van mijn dvd's. Zo zou bijvoorbeeld een map van 200Mb samen met de map van 500Mb op een 700Mb cd gezet moeten worden (grofweg). Nu zet ik vaak allerlei bestanden of mappen bij elkaar die minder dan het maximum zijn.

Bij een paar bestanden of mappen kun je natuurlijk zelf even kijken maar op het moment dat er dit erg veel worden, is hier geen beginnen meer aan.

Bij mij gaat het om een groot aantal bestanden/mappen en het zou fijn zijn als ik op deze manier een aantal dvdr's of cdr's zou kunnen besparen. Ik weet ook niet of er een programma is dat dit doet (nooit kunnen vinden) maar ik zou het iig verrekte handig vinden :&gt;

(beter laat dan nooit :P)

er bestaat idd al zo'n programma -> Burn to the brim
http://bttb.sourceforge.net/

of deze -> Optimal File Combination Calculator 0.1
http://www.headstrong.de/software-ofcc.shtml

BdR wijzigde dit bericht 19-05-2004 23:12 (6%)

mijn puzzel games -> Snake Slider, Arrow Slider

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
FunkySmell schreef op 23 april 2004 @ 12:29:
[afbeelding]

dit zit ingebakken in mijn favo browser: Avant Browser

ideetje:
een msn hacker zeg maar die banner weghaalt, die nog wat fucties heeft maar dan moet hij niet zoals msgr+ moeten opstarten, dus gewoon eruit halen :)

quote:
wildmedia schreef op 22 juli 2003 @ 04:14:
How about ...
een progje wat de infraroodpoort van mijn laptop gebruikt als de infraroodlampjes van mijn afstandsbedieningen, bijvoorbeeld van de videorecorder, tv enz?

De codes van alle modellen zitten tegenwoordig ingebakken en moeten vast wel ergens te achterhalen zijn. Maar, het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als dit programmaatje zou kunnen 'leren' door de originele afstandbediening voor de ir-sensor te houden.

Nu ik dit zo lees, zit ik hier ook om te springen :)
Ga meteen zelf ff opzoek naar de mogelijkheden om met de IR-port te communiceren. Tis maar n gewone com-port lijkt me =)

Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
BdR schreef op 19 mei 2004 @ 23:10:
[...]

(beter laat dan nooit :P)

er bestaat idd al zo'n programma -> Burn to the brim
http://bttb.sourceforge.net/

of deze -> Optimal File Combination Calculator 0.1
http://www.headstrong.de/software-ofcc.shtml

Ik vond die programma's niet echt handig. Die ofcc kan niet meer dan 256 bestanden aan, en bttb werkte niet :? (missing dll). Die heb ik toen maar uit nero gekopieerd, maar ik snap niks van het programma 8)7 .

Daarom heb ik zelf een php scriptje geschreven, dat vanaf de shell (of cmd.exe) moet worden gerunt. Ik gebruik het om mijn mp3's zo optimaal mogelijk weg te fikken.

Het scriptje vereist een directory structuur als:

code:
1
2
3
4
/path/to/root_dir
+-- Artist 1
|     +-- Albums / Tracks
+-- Artist 2
      +-- Albums / Tracks

Run het script en het geeft je een (poging tot :Y)) optimale indeling van je cd's. Daarna kun je met je favo fikprogramma de cd's samenstellen.

Het script: http://hi.endoria.net/music.php.txt (rename naar music.php, of wat dan ook).

BHR wijzigde dit bericht 23-05-2004 12:53 (4%)

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

It might get loud

ik zoek een programma dat in m'n systray aangeeft of insert wel of niet actief is...lijkt me geen al te ingewikkeld programma :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

Een mailer geschreven in PHP oid waarbij je personen kan indelen in (meerdere groepen) en die groepen ook weer in groepen. Die gegevens worden opgeslagen in een database en het is dan voor elke muppet met de juiste inloggegevens mogelijk om een mailtje te sturen naar wie hij wil (door groepen/personen te selecteren) met een tekstje en eventueel een aanhangsel.
En dan de mogelijkheid dat mensen zich ook via formulieren kunnen opgeven (evt. met tussenkomst van een queue)

Ik moet toegeven dat ik het binnenkort zelf moet gaan maken, maar als iemand zich verveeld... Ik vermoed dat er nog wel markt voor is namelijk.

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: