Ja, maar er zijn ongeveer een jaar bijna geen klachten geweest... De laatste maanden staan er bijna dagelijks nieuwe topics over doodgaande K7T Pro2A's en Turbo'squote:Op donderdag 20 juni 2002 22:47 schreef tvdleur het volgende:
[..]
My words exactlyHier ook een tevreden gebruiker (van een K7T Turbo met VIA KT133A chipset)
Kijk, het is heel simpel, als een produkt naar tevredenheid werkt zijn er ook geen klachten. Volgens mij is dat met MSI een verschrikkelijk grote groep, vandaar dat er ook wat meer foutieve plankjes erdoor heen schieten bij de fabriek. Maar procentueel gezien niet meer uitval is dan andere merken.
quote:Op donderdag 20 juni 2002 22:51 schreef yardcure het volgende:
[..]
Sorry hoor als ik je hartje gebroken hebt![]()
Uiteindelijk heeft iedreen andere ervaringen dus ieder vind dat weer beter dan een ander. Verder mijn ervaring met msi en abit is ronduit slecht. Andere hebben mischien meer geluk gehad als mij, maar als je al dat gezeik en wachten meemaak wat ik heb meegemaakt (waardoor mijn werk is blijven liggen en ik geld verloren hebt) dan is bullshit een terechte opmerking, de service bij msi is gewoon 10x niks, bij asus had ik bijv. binnen 24 uur een nieuwe bios, ff bellen, en kon hem meteen ophalen(Plus ik kreeg 10EU korting omdat ik hem zelf kwam ophalen 15 euro dus)
, das beter dan die snauwende td'er van msi
dat zeg ik dus ook... iedereen heeft eigen ervaringen... kijk met abit rulez... asus 0wnz en Soltek sux kunnen we niets en het slaat nergens op, deze opmerkingen zijn meer geschikt voor een chatbox voor computerdummies die weten watvoor merk mobo ze hebben.. iig:
MODERATORZ... PLAESE pak die irritante flamers is aan
en jij klaagt als je van hen een nieuwer bord terug krijgt en dat niet terug hoeft te sturenquote:Op donderdag 20 juni 2002 22:53 schreef Jensd het volgende:
De service heb ik alleen maar slechte ervaringen mee. Kheb oorspronkelijk een K7T Turbo gekocht om dan later te kunne upgraden naar een XP. Het bord werkte niet, helemaal doodStuur ik het op, krijg de volgende week een nieuwe thuis. Wat blijkt? het is een K7T Pro2A, gemaild, gebeld en nog veel meer (ik had het bord natuurlijk al geinstalleerd.) Ze zeiden me dus dat ik het niet meer kon wissellen omdat ik het reeds gebruikt had
Google is your friend...
een msi k7t turbo = geen problemen
msi k7t pr0 problemen bij plaatsen 1200 mhz processor
msi k7t turbo 2 geen problemen
volgende keer voor mij een epox of gigabyte
AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax
quote:Op donderdag 20 juni 2002 22:57 schreef Havocnl het volgende:
[..]
en jij klaagt als je van hen een nieuwer bord terug krijgt en dat niet terug hoeft te sturen
Nieuwer bord?
De Pro2A was zeker al een half jaar uit toen de Turbo uitkwam... hij heeft GEEN support voor Athlon XP's (daarom dat ik juist een turbo kocht) en moest ik mijn gekochte bord hebben, dan zou ik er nu allang eentje zitten hebben.
Drive it like you stole it.
Reg. datum: 19 september 2000
quote:Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat er een heleboel MSI bordjes is verkocht (volgens mij wel, was erg goedkoop toendertijd, 'k heb zelf ook een) en daar een normaal percentage van kapot gaat.....
dat zeiden ze van ibm schijven ook. terwijl gewoon blijkt dat het om een groot percentage schijven is wat kapot gaat.
bij ons op de zaak, waar we veel msi verkocht hebben, is zeker 40% van de msi bordjes overleden. heel vervelend.
op het msi forum was er iemand die had er 120 verkocht, waarvan 40 kapot waren, and counting.
bij anandtech hadden ze msi's in de servers. die zijn ook bijna allemaal overleden.
we praten hier over een probleem wat er gewoon is, en wat niet gebaseerd is op de grote verkopen. er gaat gewoon een groot percentage kapot.
daarbij komt nog eens dat garantie alleen via leveranciers geaccepteerd wordt. dat is ook al slecht dus. voor mij heeft msi afgedaan, en niet zo'n beetje ook.
Fucking around ever since bitch suck my 12"
ging dood
Ik weet wel dat er ook bordjes bestaan met DDR & SDRAM samen, maar als je KT333 wil heb je dat niet meer
Reg. datum: 16 januari 2001
Eentje gebaseerd op de KT133a chipset > DOA
Eentje gebaseerd op de KT266a chipset > Heeft het drie maanden volgehouden, toen deden de fan-headers het ineens allemaal niet meer...
Beide keren het mobo omgeruild voor een Asus, die doen het beide nog steeds prima.
Ja, als je wil overclocken e.d dan zijn het niet de meest ideale bordjes maar voor normaal gebruik en juist geconfigureerd en zeeeer stabiel merk.
Heb zelf 2jaar Pc onderdelen verkocht en geloof me MSI was/is heeel populair en dan is het inderdaad logisch dat er relatief vaker problemen met MSI naar voren komen maar dat komt dan ook door de hoeveelheid MSI bordjes die er de afgelopen 2 1/2 jaar doorheen gegaan zijn in Nederland.
Mijn eigen ervaring was dat de uitval onder MSI juist heel erg laag is/was.
Just mij 2¤cents
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
De uitval WAS heel laag.. en zoals ik al zei de laatste maanden komen plots allemaal dode bordjesquote:Op donderdag 20 juni 2002 23:14 schreef Rocky het volgende:
Ben ook heeeeel tevreden over mijn MSI bordje, heb er totaal geen problemen mee. Doe er ook geen wilde dingen mee doe niet meer aan overclocken, gewoon alles standaard en als normale pc gebruiken. Dus ik game er mee, doe mijn office applicaties ermee, doe een beetje fotobewerking en heelveel internet en ook nog een boel downloaden. Ondervindt met mijn bordje en ondervond ook met mijn vorige MSI bordje nooit problemen.
Ja, als je wil overclocken e.d dan zijn het niet de meest ideale bordjes maar voor normaal gebruik en juist geconfigureerd en zeeeer stabiel merk.
Heb zelf 2jaar Pc onderdelen verkocht en geloof me MSI was/is heeel populair en dan is het inderdaad logisch dat er relatief vaker problemen met MSI naar voren komen maar dat komt dan ook door de hoeveelheid MSI bordjes die er de afgelopen 2 1/2 jaar doorheen gegaan zijn in Nederland.
Mijn eigen ervaring was dat de uitval onder MSI juist heel erg laag is/was.
Just mij 2¤cents
dikzak
quote:Op donderdag 20 juni 2002 23:18 schreef Jensd het volgende:
[..]
De uitval WAS heel laag.. en zoals ik al zei de laatste maanden komen plots allemaal dode bordjes
En waar kom jij die tegen dan
Kijk alleen maar eens hoe er hier gereageerd wordt, volgens mij toch meer positief als negatief.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Ik ben blij met m'n k7t turbo2
Zeker na die Jetway, waar ik graag een
Reg. datum: 23 januari 2002
quote:Op donderdag 20 juni 2002 23:14 schreef Rocky het volgende:
...
...
Hoor ik daar het woord OEM?
Ik heb zelf geen ervaringen met MSI. Ik denk dat die er ook niet zo veel toe doen. We hebben er hier toch niks aan als iedereen zijn/haar positieve of negatieve ervaringen met MSI gaat posten.
Ik hecht dan nog het meeste waarde aan het verhaal van smvs, alhoewel dat natuurlijk niet geheel "eerlijk" is. Hij benadrukt alleen de negatieve kanten van MSI. MAAR, hij doet dit wel met feiten en niet met meningen.
Bijna alles heeft zijn voor- en nadelen.
Bahalve bier, dat kent alleen maar voordelen
"It certainly appears so..."
ja, als de uitval onder de 50% blijft zijn er meer positieve dan negatieve reacties. briljant. bij ons zit msi op de 40% uitval denk ik. wat te hoog naar mijn smaak.quote:Kijk alleen maar eens hoe er hier gereageerd wordt, volgens mij toch meer positief als negatief.
en me FSB staat al een tijd op 150 en moet zeggen dat hij hier 100% stabiel draait.
dit bord heeft 1 voordeel als ik me cpu voltage instel in het bios op 1,85 dan is dat in realiteit 1,9
quote:Op donderdag 20 juni 2002 23:40 schreef smvs het volgende:
[..]
ja, als de uitval onder de 50% blijft zijn er meer positieve dan negatieve reacties. briljant. bij ons zit msi op de 40% uitval denk ik. wat te hoog naar mijn smaak.
als je een uitval van 40% hebt dan moet je geen afgekeurde rotzooi inkopen.
heb zelf ook computers verkocht en daar kwam nergens meer dan 5% van terug.
Dream as you live for ever, live as you'll die today.
Reg. datum: 07 december 2000
Opvallend is inderdaad dat er na een jaar die bordjes allemaal terug komen en dat de Turbo2 een heatsink op de voltage-regulator heeft zitten. (En dat de oudere 133 bordjes 'toevallig' niet meer gesupported worden)
Het zou MSI sieren als ze makkelijker deden over de inruilprocedure (RMA -> nieuw bord) en hun verlies zouden nemen. Nu is de procedure redelijk omslachtig als je je bordje via Internet besteld hebt. Nu zitten de leveranciers er tussen die ook niet altijd even gemakkelijk met de garantie omgaan.
quote:Op donderdag 20 juni 2002 23:01 schreef het_beest het volgende:
Ik ben best tevreden met mijn KT3 Ultra ARU.
Ik ook
En m'n K7T Turbo heeft ook altijd trouwe dienst geleverd. Nog nooit problemen mee gehad.
Denon | B&W | Cabletalk | Ixos | Oehlbach | Monster Cable | | Wii code: 5173-8461-9895-5551
Aopen en Jetway staat ergens onderaan
maar mijn volgende plank wordt zonder twijfel een MSI
Blog || Probeer eens een echte db, probeer eens PostgreSQL!
Klik hier voor ultieme ranzigheid! - PSN : Kettrick
quote:Op donderdag 20 juni 2002 23:51 schreef kleefding het volgende:
[..]
als je een uitval van 40% hebt dan moet je geen afgekeurde rotzooi inkopen.
heb zelf ook computers verkocht en daar kwam nergens meer dan 5% van terug.
tuurlijk, nieuw van de leverancier is afgekeurde rotzooi, ja hoor.
die k7t pro en pro 2 bordjes waren back in the days 280 piek inkoop bij de leverancier. dan mag je toch iets verwachten wat goed is.
Dit topic is gesloten.