Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke dig. camera tussen 250 en 500 ¤?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
the HUGE one

Heb een vraag voor m'n pa en tevens ook wel voor mezelf :)

M'n pa die wil een digitale camera kopen, maar weet niet welke. Hij heeft deze in een foldertje gezien:

HP SM 318 ¤318 (res. 2,1)
Olympus C120 ¤289 (res. 1,96)
Canon A100 ¤260 (res 1,2)

Hij wil foto's maken om deze op de pc te zetten en af en toe (lees na een tijdje denk regelmatig) uitprinten op fotopapier en fotokwaliteit. Voor welke camera zouden jullie gaan? Ik zit te denken aan de HP, maar zijn jullie meningen anders? Ik hoor het graag. Als het even kan wil hij ook de camera aan de tv koppelen zodat ie de foto's op de tv kan bekijken.

Verlangt naar vorig jaar......

wat mij betreft is deze meer thuis in de gadget talk....

Maar die oly lijkt me het beste.

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 16 juli 2001

Ik kan maar één iets zeggen over budget Digi Cams, neem er nooit één met minder dan 2 Mega Pixels

Ik heb die HP hier en je moet echt wel goed op de belichting letten en zoom-functies zijn er bijna niet.

die Canon zou ik dus zeker al uitsluiten...

eigenlijk raad ik je gewoon aan om nog ff wat meer te sparen :P want mijn HP 318 is wel goed, maar voldoet totaal niet meer aan de eisen (na paar maandjes)
the HUGE one

ok, en kodak dan, zijn dat een beetje camera's? Zit nu te kijken naar een dx3500. ziet er ook goed uit. en het is alleen maar voor huis tuin en keuken gebruik he.

Reg. datum: 22 juli 2000

Nog heel eventjes verder sparen en een Canon A40 kiezen voor ¤350-¤400? 2MP, 3x optische zoom, mooie plaatjes, point-and-shoot maar voor iets gevorderde gebruiker ook wat dingen met de hand in te stellen.

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 20:44 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik kan maar één iets zeggen over budget Digi Cams, neem er nooit één met minder dan 2 Mega Pixels

Ik heb die HP hier en je moet echt wel goed op de belichting letten en zoom-functies zijn er bijna niet.

die Canon zou ik dus zeker al uitsluiten...

eigenlijk raad ik je gewoon aan om nog ff wat meer te sparen :P want mijn HP 318 is wel goed, maar voldoet totaal niet meer aan de eisen (na paar maandjes)

sorry.. beetje lulkoek
canon zou ik zowieso NIET uitsluiten
de A10 en A30 en de A100 zijn stuk voor stuk hele goeie cams. Wat ze beloven maken ze waar : goeie groenfilter erin. Het groen komt er mooi uit te zien. Niet te flets beeld, goeie lenzen (ook erg belangrijk!)

de olympus dacht ikzelf dat ie kut was, maar naar veel gewerkt er mee te hebben blijkt ie toch wel redelijk ok te zijn, alshowel de bediening een stuk minder is dan een canon bijvoorbeeld. Het enigste nadeel is dat als je in de schdauw fotografeert, of inflits, dat er een hele blauwe waas overheen verschijn ,wat dus de canon weer niet heeft.

ook wat leuks van canon : photostich, das niet alleen een programma maar zit ook een del in de camera,
je neemt een aantal foto's 9let op : zonder statief) en knipt achter elkaar een aantal fotos |1|2|3| naast elkaar (voor panorama) photostichs leest ze, corrigeert wat, en hopla een perfecte foto komt eruit zonder lijnen... ik heb et allemaal getest, en ben redelijk kritsch : mijn mening is dat ik eerder een canon neem dan een olympus, maar ze vallen allebei neit tegen,.. hp vind ik weer wat minder eerlijk gezegd (geen mooie filter)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 20:50 schreef __Ted__ het volgende:
ok, en kodak dan, zijn dat een beetje camera's? Zit nu te kijken naar een dx3500. ziet er ook goed uit. en het is alleen maar voor huis tuin en keuken gebruik he.

NEE :( sorry..die moet ik je gelijk uit je kop praten..
dat is die zilveren/grijze bak toch?
dat is een met wel wat megapixels, maar het komt eruit alsof iemand heeft lopen tekenen ofzow.. echt bizar brak gewoon!..
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 19:03 schreef Antonius het volgende:
Nog heel eventjes verder sparen en een Canon A40 kiezen voor ¤350-¤400? 2MP, 3x optische zoom, mooie plaatjes, point-and-shoot maar voor iets gevorderde gebruiker ook wat dingen met de hand in te stellen.
met jou kan ik praten B-)

Jawel, stuiteren met De Meen!
Reg. datum: 21 september 2000

Topic 511879

misschien is dit een goede plaats om hem te bestellen???

ik zelf ga voor de a30 van canon

I'm not an Alcoholic, I'm a Drunk, Alcoholics go to meetings.

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
Op woensdag 05 juni 2002 20:17 schreef enigma het volgende:
Topic 511879

goeie keus B-)

en vergeet niet jongens : "You can, CANON"

beam me up snotty

quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 20:40 schreef __Ted__ het volgende:
Heb een vraag voor m'n pa en tevens ook wel voor mezelf :)

M'n pa die wil een digitale camera kopen, maar weet niet welke. Hij heeft deze in een foldertje gezien:

HP SM 318 ¤318 (res. 2,1)
Olympus C120 ¤289 (res. 1,96)
Canon A100 ¤260 (res 1,2)

Hij wil foto's maken om deze op de pc te zetten en af en toe (lees na een tijdje denk regelmatig) uitprinten op fotopapier en fotokwaliteit. Voor welke camera zouden jullie gaan? Ik zit te denken aan de HP, maar zijn jullie meningen anders? Ik hoor het graag. Als het even kan wil hij ook de camera aan de tv koppelen zodat ie de foto's op de tv kan bekijken.

maakt allemala niet zo veel uit alles is wel aardig behalve die van hp en als ie maar 2.1 megapixels is of meer dan zit je altijd goed en een accu is een hele goeie optie dr by

heb zelf een sony dsc-p50 echt een top ding

http://195.2.39.25/dime/www/NL/nl/homepage/products/digitalstillcameras/cybershot/DSC-P50/product.html

http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=1721 (system specs)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
Op woensdag 05 juni 2002 20:21 schreef laserguy het volgende:

[..]

zoals ik al zei : megapixels is eigenlijk minst belangrijkst!

als jij niet wilt uitvergroten en veel kleine foto's maakt en niet opblaast etc etc, is 1,5 mp genoeg.. wil je vergroten tot a4 of hoger moet je naar de 2 richting 3 megapixel

the HUGE one

thanks allemaal, denk dat we voor een canon gaan, a30/a40 Nog ff de specs bekijken op de canon site

beam me up snotty

wat wel erg belangrijk is by een digicam is

de zoom
goeie belichting goeie kleuren
snel scherpstellen
redelijk wat geheugen dus geef liever wat meer uit voor een goed merk om teleurstelling te voorkomen
en als je de kans krijgt probeer er een paar uit in de winkel ofzo

http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=1721 (system specs)

r0z3m!tj3 m3t K3rStMuTz

quote:
Op woensdag 05 juni 2002 20:28 schreef laserguy het volgende:
wat wel erg belangrijk is by een digicam is

de zoom
goeie belichting goeie kleuren
snel scherpstellen
redelijk wat geheugen dus geef liever wat meer uit voor een goed merk om teleurstelling te voorkomen
en als je de kans krijgt probeer er een paar uit in de winkel ofzo

you can, canon! :7
dat heeft die allemaal.. anders moet je een minolta nemen..die zijn ook erg goed, maar veelste duur denk ik

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

ik verplaatse deze >> [forum=gt

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

the HUGE one

quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:27 schreef JvS het volgende:
ik verplaatse deze >> [forum=gt
ok, thnx.

Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
Op woensdag 05 juni 2002 20:17 schreef enigma het volgende:
Topic 511879

A40 is hier 272 Euro. Valt dus binnen het budget en is de beste camera in de deze prijsklasse.

hey
Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
Op woensdag 05 juni 2002 21:49 schreef Waslijn het volgende:

[..]

A40 is hier 272 Euro. Valt dus binnen het budget en is de beste camera in de deze prijsklasse.
100% mee eens
* ---X2--- gaat ook voor de A40... :9

I don't discriminate, I just hate everyone equally

Reg. datum: 01 juni 2001

Ik zou er een iets ruimer budget voor uittrekken en de A40 kopen. dan kun je even voort en kun je goede afdrukken maken op acceptabele grootte.

Systeem: AMD Athlon 64® 3000+, AsRock K8S8X, 1 GB DDR400, 380 GB, Ati 9800Pro, Ilyama VMP 450

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

Om te voorkomen dat er steeds meer en meer topics komen met een kleine price range heb ik deze topictitle veranderd.

Het is of een algemener topic van maken, geschikt voor een breder publiek, of sluiten en in het grote digicamtopic verdergaan.

the HUGE one

quote:
Op donderdag 06 juni 2002 18:27 schreef athlonkmf het volgende:
Om te voorkomen dat er steeds meer en meer topics komen met een kleine price range heb ik deze topictitle veranderd.

Het is of een algemener topic van maken, geschikt voor een breder publiek, of sluiten en in het grote digicamtopic verdergaan.

ow, :(
maar weet je wel dat 500 euro 1100 piek is!!!
maar goed. ik ga vrijdag eens even met m'n pa kijken. misschien trekt hij nog iets meer uit z'n portomonnee :)

dus..?
Reg. datum: 14 maart 2000

'k Zou niet te zuinig zijn. Reken ook nog op wat kosten voor geheugenkaarten. Anders kun je slechts 20 foto's schieten op de bijgeleverde kaart.

You can't have everything. Where would you put it?

the HUGE one

das ook weer waar. Ik denk dat we gaan kijken naar een canon Powershot A40 (de A30 heeft 'maar'1,2 MP toch?). Met die camera kunnen we dan wel een paar jaar vooruit, veel zelf in te stellen of alles op auto zetten.
Welke camera in deze prijsklasse (250-350) heeft ook de mogelijkheid om vanalles zelf in te stellen ipv het op auto staat?

Party Animal
Reg. datum: 13 augustus 2001

Nou ik probeer het nog maar eens, misschien dat toch nog eens iemand het leest en erop reageerd :D

Wat dachten jullie van de nieuwe Olympus C-220 ???
Adviesprijs 350 euro
Dit schijnt dus een super camera te zijn/worden qua prijs prestatie ??

Iemand die hem al heeft ?

Ik ben benieuwd

Tazzzzz

Reg. datum: 21 april 2000

Hou je d'r wel ff rekening mee dat je naast de camera nog zo'n ¤150 aan accesoires kwijt bent?

- Geheugen (min. 64 Mb)
- Accu/batterijen + lader
- Tasje
- Evt. statief

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: