Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
MacBook Air 2011, 13 inch, 4Gb, 128 Gb
Graag. En zie je helemaal nix op je lcd of alleen maar bagger?quote:Op woensdag 05 juni 2002 15:02 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Zal als ik thuis ben nog wel even een foto maken van het geheel.
* doorhalen wat wel/niet van toepassing is
Wat bedoel je met 2 weerstandjes aan elkaar geknoopt en op het middelste de potmeter gezet?
kan je dat eens uittekenen (ik heb daar een wazig idee bij).
Kan je meten welke spanning tussen pin 1 en pin 2 (LCD) staat?
Bracht de PCB plotter naar GoT
SPP staat..........niet in de BIOS.quote:Op woensdag 05 juni 2002 16:19 schreef equinoxe het volgende:
Kan je checken of je LTP in je bios op SPP kan zetten?
Wat bedoel je met 2 weerstandjes aan elkaar geknoopt en op het middelste de potmeter gezet?
kan je dat eens uittekenen (ik heb daar een wazig idee bij).
Kan je meten welke spanning tussen pin 1 en pin 2 (LCD) staat?
En met die weerstandjes voor het licht bedoel ik dit schema van jou (variabel):

die 2 weerstandjes kunnen toch gewoon in elkaar gedraaid worden om zo het licht te regelen? (licht doet ut trouwens goed). Wat ik dus bedoel is dat je 2X 12 Ohm weerstandjes inelkaar vlecht om zo 6 ohm te krijgen?
Tijdens het starten van XP zie ik dat ie keurig het hele scherm opvult (contrast).quote:Op woensdag 05 juni 2002 15:58 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
Graag. En zie je helemaal nix op je lcd of alleen maar bagger?
Zodra ik PowerLCD opstart zie ik dus bagger
Lijkt erop dat dus de data overdracht niet goed gaat.
Dat is idd goed.
Welk besturingssysteem draai je?
LOL zit je nog steeds rechtop te slapenquote:Op woensdag 05 juni 2002 16:35 schreef equinoxe het volgende:
Voor het licht ahh (ik zat rechtop te slapen)
Dat is idd goed.
Welk besturingssysteem draai je?
Zal eens ff proberen of het op de laptop wel werktquote:Tijdens het starten van XP zie ik dat ie keurig het hele scherm opvult (contrast).
Zodra ik PowerLCD opstart zie ik dus bagger
Lijkt erop dat dus de data overdracht niet goed gaat.
probeer maar eens, omdat mijn XP (US prof) alles tegenhoud, op me lapdoos werkt 't wel allemaal, maar op me XP nietquote:Op woensdag 05 juni 2002 17:30 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
[..]
LOL zit je nog steeds rechtop te slapen![]()
nofi uiteraard
[..]
Zal eens ff proberen of het op de laptop wel werkt
Vakanties zijn er om in te snowboarden! >> jan 2012 boarden @ France
Hmmmm m'n laptop is ook XPquote:Op woensdag 05 juni 2002 17:38 schreef zwahiel het volgende:
[..]
probeer maar eens, omdat mijn XP (US prof) alles tegenhoud, op me lapdoos werkt 't wel allemaal, maar op me XP niet![]()
quote:Op woensdag 05 juni 2002 18:24 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
[..]
Hmmmm m'n laptop is ook XP
LOL
Heb je al vaker lcd's op je pc aangesloten (oftewel: heeft het vroeger wel eens gewerkt?)
Ik word er nu echt gewoon hopeloos van!
Ik weet nu dus niet of het display wel goed werkt.
Voor zover ik kan zien is alles gewoon goed aangesloten en doet dat k*&*$t ding het gewoon niet.
Sorry voor de negativiteit, maar ik heb er ff genoeg van
Oja wat ik nog ff wou weten is of de 5 V van pin 2 via de Pot meter moet lopen of rechtstreeks in de molex
In het uiterste geval mag je m ook naar me opsturen, dan kijk ik wel ff.quote:Op woensdag 05 juni 2002 21:32 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Ik word er nu echt gewoon hopeloos van!
Ik weet nu dus niet of het display wel goed werkt.
Via een 12ohm weerstand aansluiten op de molexquote:Oja wat ik nog ff wou weten is of de 5 V van pin 2 via de Pot meter moet lopen of rechtstreeks in de molex
Helaas nog geen tijd gehad. (kheb 26 van de 31 dagen gewerkt).quote:Op woensdag 05 juni 2002 12:26 schreef equinoxe het volgende:
Cybergenius, jij was de eerste die van mij dat scherm kreeg (persoonlijk overhandigd) wat is de status van jouw schermpie, doet ie ut, of heb je er nog niets mee gedaan?
Kheb wel al diverse onderdelen gehaald. Kan em wel ff langsbrengen als je wilt
They call me BOFH: Biblical Offender From Hell
Mijn vrouw is eindelijk thuisquote:Op woensdag 05 juni 2002 23:57 schreef CyberGeniuS het volgende:
[..]
Helaas nog geen tijd gehad. (kheb 26 van de 31 dagen gewerkt).
Kheb wel al diverse onderdelen gehaald. Kan em wel ff langsbrengen als je wilt
Daarnaast heb ik nog 2 inkoopacties lopen, die ik spoedig hoop af te ronden.
Heb jij MSN of iets dergelijks?quote:Op woensdag 05 juni 2002 23:43 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
In het uiterste geval mag je m ook naar me opsturen, dan kijk ik wel ff.
[..]
Via een 12ohm weerstand aansluiten op de molex
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me.
neuzelhaas.nl
PC Specs
fabrikant, etc..
Indien fabrikant bekend is kan ik hen vragen om een paar "monsters" op te sturen.
Ja, mail me maar even op mmmuttley at hotmail.com..quote:Op donderdag 06 juni 2002 01:09 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
[..]
Heb jij MSN of iets dergelijks?
Het gaat over het minimalistische aansluitschema van Equinoxe.
- De nummers van de LPT connector zijn toch gewoon de nummers van het mannetje? Dus de nummers die op de connector die je in de achterkant van je compu stopt?
- Ground is de zwarte draad?
- +5 is rood?
- Als ik alles aansluit meet ik overal 2 volt.....
hellup!
- "I can't relate to 99% of humanity." -
eerst waar je moet voor opletten is die +5Volt, dat is niet altijd zomaar de rode draad, bij mij is het toch niet zo(hier is 12V = rood). Kijk ff op de sticker die normaal aan de zijkant van je PSU kleeft zou ik zeggenquote:Op donderdag 06 juni 2002 18:57 schreef Sp het volgende:
ik zit nu een tijdje te knoeien met alles, maar het wil niet echt lukken. Dus even een paar domme vragen;
Het gaat over het minimalistische aansluitschema van Equinoxe.
- De nummers van de LPT connector zijn toch gewoon de nummers van het mannetje? Dus de nummers die op de connector die je in de achterkant van je compu stopt?
- Ground is de zwarte draad?
- +5 is rood?
- Als ik alles aansluit meet ik overal 2 volt.....
hellup!
als je er 12V op gezet hebt is je LCD(of beter de ram chip) normaal dood
nummers van connecotr die je in je PC stopt
kan ff niet meer volgen daar
De kant waar je pin18 tot 25 aan elkaar moet doen en aan de ground = de kant van de LPT connector die dus in de LPT-poort achteraan de PC moet
de andere kant is dan natuurlijk de kan van je LCD (20 pinnen)
Als je de nummers die in het plastic van de stekkers staan gedrukt bedoelt, ja.quote:Op donderdag 06 juni 2002 18:57 schreef Sp het volgende:
Bij het vrouwtje is de nummering precies omgedraaid, dus je zit altijd goed
- "I can't relate to 99% of humanity." -
Ik word steeds meer depri zoquote:Op vrijdag 07 juni 2002 14:38 schreef Mixology het volgende:
yes! hier werkt iethanks to EquinoXe!
* eLeCtRaBeLg denkt dat het scherm in het begin al niet goed was
quote:Op vrijdag 07 juni 2002 15:41 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
[..]
Ik word steeds meer depri zo
* eLeCtRaBeLg denkt dat het scherm in het begin al niet goed was
Dan had ie het ook bij mij niet gedaan, had nl. 2 dilletjes (voetjes voor IC's) (2* 2x10) doormidden geknipt en daarvan 2* 10 op een testkabel gesoldeerd, waarna ik de rest op de bovenkant heb gefrot om een goede aansluiting te garanderen.
daarna gewoon met winamp-plugin getest.
Zo zag de testkabel uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| |||||||||||||||||||| kabel van testprintplaat
[_________|__________] 2 halve dil-voetjes
|||||||||||||||||||| pinnetjes van de dil-voetjes
oooooooooooooooooooo Gaten in PCB van Scherm
Tja ik blijf natuurlijk dit threadje volgen, ondanks dat ik al de hoop heb opgegeven.
Net een 4x20 LCD binnen gekregen van Conrad, aangesloten en het werkt als een tiet
Dus ik ben er zeker van dat het niet aan mijn soldeer kunsten lag....
Mijn Waterkoeling spullen komen nu langzaam binnen, dus ga ik me daar even op richten.
en ik moet FF kwijt dat ik het een prachtige MOD vindt wat Bart_Banaan heeft gemaakt ( ja ook het LCDtje zag ik al zitten
Tot Laters
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me.
neuzelhaas.nl
PC Specs
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Ja! En wij hebben er éénquote:Op zaterdag 08 juni 2002 17:10 schreef theezeefje het volgende:
lijkt me gaaf zo'n lcd man
Tja, momenteel ligt die LCD daar ook maar te liggen... Maar deze week ga ik er zeker aan beginnen. Ik heb een goede connector gezien die heel zeker goed contact zal maken. Hopelijk heeft de elektroboer deze liggen. Jammergenoeg zijn deze enkel te krijgen in 18 en 24-pins en dus geen 20-pins.
Maar als ik mij niet vergis moet 18-pins voldoende zijn?
Ah, ik zal wel zien
Hoeveel heb je al?quote:Op maandag 10 juni 2002 12:39 schreef Juggernaut het volgende:
ik ben ook bezig geweest mijne te solderen, ben op dit moment een beetje gestrand met het solderen van de printerkabel aan de lcd. Khad alle 25 kabels doorgemeten zodat ik nu weet welke pin welke kleur is. maar die kabeltjes zijn zo verdomde dun
kga nu dlportIO installeren en dan kijken wat ie doet
I think I just toasted my 1st one
ik zie alleen geen schade op welke chip dan ook. En ik weet zeker dat ik er 5v op het gezet.
Ik zette de computer aan, maar toen lichtte de backlight niet op en er kwam niks op het scherm te staan. Ben niet in windows zelf gekomen vanwege de stank.
arghl..
Hoe krijg je dat voor elkaar?
heb je hem eerst "los" getest?
1e vraag: geen idee. ik zou zweren dat ik alles goed heb aangesloten. Vandaar dat ik zo enthousiast direct ook de contrast en backlight potmeters heb aangesloten.quote:Op dinsdag 11 juni 2002 21:05 schreef equinoxe het volgende:
auw..
Hoe krijg je dat voor elkaar?
heb je hem eerst "los" getest?
Het kan ook dat de draadjes waar 5v. op stond niet dik genoeg waren en begonnen te roken. Kon namelijk geen dikkere draden vinden. Kun je eigenlijk 5v. door een 40 polige IDE kabel mikken? kheb namelijk nog IDE connectors liggen en 2 meter IDE kabel. Denk dat ik maar net doe als wat dr. dna voorstelde om IDE connectors te gebruiken.
welke draden MOET je trouwens aansluiten om hem werkend te krijgen in de minimale opstelling, en hoe sluit je hem voor de eerste keer aan?
edit: ik heb ff me voeding doorgemeten en er komt 5,04 volt uit de 5v. lijn
Ik mik zelf ook 5 volt door de ide kabel, als het zijn moet ook 20..quote:Op dinsdag 11 juni 2002 21:10 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
1e vraag: geen idee. ik zou zweren dat ik alles goed heb aangesloten. Vandaar dat ik zo enthousiast direct ook de contrast en backlight potmeters heb aangesloten.
Het kan ook dat de draadjes waar 5v. op stond niet dik genoeg waren en begonnen te roken. Kon namelijk geen dikkere draden vinden. Kun je eigenlijk 5v. door een 40 polige IDE kabel mikken? kheb namelijk nog IDE connectors liggen en 2 meter IDE kabel. Denk dat ik maar net doe als wat dr. dna voorstelde om IDE connectors te gebruiken.
welke draden MOET je trouwens aansluiten om hem werkend te krijgen in de minimale opstelling, en hoe sluit je hem voor de eerste keer aan?
edit: ik heb ff me voeding doorgemeten en er komt 5,04 volt uit de 5v. lijn
Als ze gaan roken dan zit er dus ergens een flinke kortsluiting. Dat verklaard ook waarom de backlight het niet doet (backlight is niet kritisch).
Je moet bij het minimale schema ALLE draden aansluiten die ik getekend heb, daarom is het ook een minimaal schema, als er meer weg kon had ik meer weggelaten.
Contrast moet dus ook!
De eerste keer sluit je hem gewoon aan als andere keren:
Sluit de lpt-stekker in je bak.
Sluit de molex aan de voeding.
en dan moet je geen problemen hebben.
mocht deze doorgebrand zijn dan heb ik er nog 1 over
Ik heb alles netjes gesoldeerd. Voor het aansluiten alles mooi uitgemeten, daarna spanning aangesloten en gecontroleerd, daarna LCD aangesloten en daarna alles aan PC.
Hierbij heb ik twee problemen ondervonden, bij het controleren van de spanning kreeg ik maar 3.96V, wat dus te weinig is. Ik had dus ook een LM78L05 gebruikt. Door als ingangsspanning 12V te nemen ipv 5V heb ik dit probleem opgelost.

Hierboven dus ingangsspanning 12V nemen ipv 5V. Dus GEEN 12V als voedingsspanning voor de LCD maar 12V die toekomt op de LM78L05 (als je begrijpt wat ik bedoel).
[edit2]Dus ook GEEN 12V aansluiten op de LED schakeling![/edit2]
Het bovenstaand probleem was snel opgelost. De rest bleek allemaal perfect in orde en toen ik mijn LCD aansloot en het contrast kon regelen heb ik maar onmiddellijk alles aan mijn PC gekoppeld en PowerLCD gestart met dit als resultaat:

Ik eerst heel blij maar al heel snel zag ik dat er dus iets niet in de haak was...
Ik krijg trouwens ook af en toe rare tekens of zo in het beeld; bug in de software? (in paars aangeduid).
Figuren aangepast
Tja, achteraan op de print zitten er 6 grote chips. Eén ervan is de controller, dan blijven er nog 5 over. En er is precies 1/5 van het display dat niet werkt. Dus volgens mij is er één van die chips kapot. Dat zijn RAM's zeker? Ik denk dat U7 de boosdoener is.quote:Op woensdag 12 juni 2002 08:54 schreef equinoxe het volgende:
Dit is idd vreemd, lijkt of het laatste kolom niet aangestuurd wordt.
Is er garantie op die displays?? Want ik heb dus echt niks verkeerd gedaan. Voor ik de LCD aansloot, heb ik alles uitgemeten. Toen ik de LCD aansloot, heb ik gevoeld of er iets warm kreeg maar alles was in orde.
anyways.. ik ga vanavond nog een poging wagen om de mijne werkend te krijgen. Heb niet het idee dat hij doorgebrand is dus we doen nog een poging. Ga in ieder geval die 5.05 volt nog iets verlagen met een weerstand.
Ik moet alleen nog bedenken hoe ik de soldeer weer van die pinnetjes afkrijg voordat ik de IDE connector er op soldeer. Ben anders bang dat ik kortsluiting ga maken. Iemand een idee? Ik heb geen desolderdingske
Haal zo'n vacuum pompje voor het desolderen, heb ik ook: 3.50 Euro.
Ofwel zijn ze gewoon VEEL te gevoleig ofwel zien we echt iets over het hoofd denk ik
Bij mij zijn de datalijnen al gesoldeert, maar echt veel zin om verder te doen heb ik niet echt meer nu ...
voordat ik ging testen heb ik alle 20 pinnen doorgemeten of ze geen contact met hun buurman maakten, dat was niet zo dus ik ging er van uit dat het werktequote:Op woensdag 12 juni 2002 10:22 schreef equinoxe het volgende:
Ja, kan ook zijn dat er een druppeltje soldeer tussen de pinnen ligt.
Haal zo'n vacuum pompje voor het desolderen, heb ik ook: 3.50 Euro.
Wel ja, 1/5 van die kolommen werkt niet, dus moet het wel die chip zijn. Ik zou anders echt niet weten wat het is.quote:Op woensdag 12 juni 2002 10:09 schreef equinoxe het volgende:
't zijn geen ram's, maar de aansturing voor de kolomen.
Gewoon verder doen. Bij mij werkte alles in 1 keer (welja, eigenlijk maar 4/5). Gewoon geduldig solderen. Ik ben gisterenavond rond 9 uur begonnen met solderen en pas rond 2-3 uur was ik klaar.quote:Op woensdag 12 juni 2002 10:24 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Die LCD's blijven maar raar doen ...
Ofwel zijn ze gewoon VEEL te gevoleig ofwel zien we echt iets over het hoofd denk ik
Bij mij zijn de datalijnen al gesoldeert, maar echt veel zin om verder te doen heb ik niet echt meer nu ...
Toen ik dat eenmaal door had was het geen probleem om ook anderen aan te sluiten.
Mijn twee hebben toch al behoorlijke mishandeling achter de rug, de eerste vooral, die chip is me behoorlijk vaak warm geworden bij het testen (om achter de problemen van de mensen hier te kunnen komen: verwisselen van data-lijnen, hogere voltages etc..).
Maar ze doen het nog steeds.
Hey wacht eens even:
check die header eens
ik heb het nog steeds niet op headers, deze schermpjes reageren er allergisch op lijkt het wel..
nog ff een paar uur werken en dan ga ik ff solderen
voordeel van zo'n IDE kabel is dat het moeilijker wordt om de datalijnen kort te sluiten.
Dit zal waarschijnlijk bij mij het probleem niet oplossen zeker??quote:Op woensdag 12 juni 2002 11:18 schreef equinoxe het volgende:
edit:
Hey wacht eens even:
check die header eens
ik heb het nog steeds niet op headers, deze schermpjes reageren er allergisch op lijkt het wel..
* Laagvliegerke zit met de moed in de schoenen
Deze namiddag opnieuw beginnen!
Ik begin er nu een beetje beu van te worden.
Mocht dit het niet zijn dan stuur ik mijn LCD naar mmmmuttley op.
* electrabelg gaat vanavond maar weer eens voor de verandring solderen.
anyways.. wat ik me afvraag. Ik heb de potmeter voor het contrast ertussen gesoldeerd, als ik die pinnen (3 en 17) doormeet varieert de spanning tussen 4,9 volt en 5.04 volt. Klopt dit of heb ik dat ding er verkeerd aangesoldeerd?
kan iemand ff bevestigen dat bovenstaand klopt? dan sluit ik hem zo aan
Ohjah.. nog ff een vraagje. Ik heb dat dlportIO gedownload en heb nu 2 links in me start staan nml
c++ portIO en VBportIO
heb ik nu wel het goede ge-installeerd want iedereen zegt dat je moet googelen maar daar kom ik niet verder mee dan bovenstaand. Mocht dit niet het goede zijn geef dan ff een link als het freeware is
that's all
1. Heb inkoopactie gemist
2. Kan niet solderen
3. Kijk hopeloos er tegen op... om um aan de gang te krijgen..
Kom ik dus op het volgende...
Heb op het ogenblik wel geld, dus...
Zou 1 van deze tweakers, voor mij een WERKENDE GFX LCD inmekaar kunnen zetten, en um dan betaald op de post te zetten? ik betaal wel, indien redelijk natuurlijk..
Zou het zeer op prijs stellen..
PS. woon in Lemmer (Zuid Friesland)
Elke Nederlandse Slet @ Www.Lemsters.Net
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Zo snel schoppen wordt meestal niet gewaardeerd hoor! (gewoon ff vermelden, no offense)quote:Op donderdag 13 juni 2002 23:02 schreef PLeX het volgende:
Schopje
Hoeveel dat kost? Hoe bedoel je? De LCD of het laten solderen?
Maar het gaat me er dus om wat het hele ding inclusief het solderen me zou gaan kosten...
dit keer brandde een gnd draadje door. Geen idee hoe dat kwam ineens.. morgen maar eens nakijken
wat gebruiken jullie eigenlijk als gnd? het draadje wat in de printerkabel zit of de gnd in de molex?
* Juggernaut wordt een beetje moe van dat ding
Bedoel je de pinnen 18 t.e.m. 25 van de LPT die aan de GND moeten? Die heb ik gewoon allemaal samengesoldeerd en dan aan de LPT-connector zelf.quote:Op donderdag 13 juni 2002 23:46 schreef Juggernaut het volgende:
goed... net voor de 2e keer mijn kamer onder de rook gezet
dit keer brandde een gnd draadje door. Geen idee hoe dat kwam ineens.. morgen maar eens nakijken
wat gebruiken jullie eigenlijk als gnd? het draadje wat in de printerkabel zit of de gnd in de molex?
* Juggernaut wordt een beetje moe van dat ding
Ik heb alle gnd draden doorverbonden, die van de molex en die uit de printerpoort. Werkt op al m'n schermpjes perfect.quote:Op vrijdag 14 juni 2002 00:17 schreef theezeefje het volgende:
oeps
1. De kostprijs van de LCD zelf is afhankelijk van welke je precies wil natuurlijk. De LCD die wij gekocht hebben via The EquinoXe kost ongeveer ¤75. Er is hier momenteel een inkoopactie aan de gang voor zeer goedkope grafische LCD's (¤10-¤15). Maar er zit wel geen backlight op en er is ook nog niet echt software voor. Maar de software komt er altijdquote:Op donderdag 13 juni 2002 23:17 schreef PLeX het volgende:
Sorry voor het schoppen, ik moet gewoon zo'n ding hebben
Maar het gaat me er dus om wat het hele ding inclusief het solderen me zou gaan kosten...
2. Het solderen zelf zou ik wel gratis doen maar aangezien ik in België woon zou dat nogal omslachtig zijn, hé. Maar ik ben zeker van dat een mede-tweaker dit wel voor jou zou willen doen. Connectoren, pot-meters, ... zou je natuurlijk wel moeten betalen. Als je het mooi wil uitvoeren met verschillende (goede!) connectoren, dan zal de kostprijs ongeveer tussen de ¤5 en ¤10 liggen.
Kortom, je kan het dus zo duur maken als je zelf wil.
En zo hoort het ook, ga geen 2 gnd groepen creeren, dit werkt niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2002 00:20 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Ik heb alle gnd draden doorverbonden, die van de molex en die uit de printerpoort. Werkt op al m'n schermpjes perfect.
deed beetje stinken doen
Dan heb je waarschijnlijk 5V en GND aan elkaar gesloten.quote:Op vrijdag 14 juni 2002 10:13 schreef Juggernaut het volgende:
Dat had ik gister dus gedaan. Toen smolt het draadje door wat de verbinding maakte tussen de gnd van de lpt en de molex.
deed beetje stinken doen
Anders kan ik me niet bedenken dat de GND doorfikt..
Of er moet iets goed fout zijn met je LPT (aansluiting)..
ben alleen bang dat ik 1 van de 2 schermpjes heb gemold, ik durf alleen het werkende scherm er niet zomaar aan te hangen als ik niet weet of het printje goed is. Zodadelijk zit ik met 2 kapotte schermen
Mmmmmuttley, ik zal je binnenkort wel ff msg-en via MSN.
* eLeCtRaBeLg vraagt zich af of ie zelf nu zo dom is, ofdat er iets niet klopt met het scherm
* The Equinoxe baalt hier heel erg van.quote:Op vrijdag 14 juni 2002 11:45 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Nou ik weet het ook niet meer.
Mmmmmuttley, ik zal je binnenkort wel ff msg-en via MSN.
* eLeCtRaBeLg vraagt zich af of ie zelf nu zo dom is, ofdat er iets niet klopt met het scherm
Ik heb zo'n ding:
op de display gesoldeerd en op een printplaatje. Daar heb een IDE kabel tussen hangen. Op de printplaat heb ik de kabels uit de printerkabel aan de pinnetjes van die stekker gesoldeerd.
Heb daarna alles doorgemeten van printerstekker tot display en alles maakte contact.
verder heb ik die pinnen uit de printerkabel die verbonden moeten worden met de aarde verbonden met de aardekabel die in de printerkabel zit. pin 1 en pin 19? heb ik verbonden met de aarde van de molex. En ik heb een verbindingsdraadje tussen de aarde van de molex en de aarde van de printerkabel gelegd.
Toen heb ik pin 3 aan het middelste pootje van de potmeter gesoleerd en op de ene poot 5v. gezet en op de andere poot pin 17 gesoldeerd. pin 16 en 20 heb ik leeggelaten. Verder heb ik pin 1,2 en 18? verbonden met +5v.
Backlight heb ik nog niet aangesloten.
ik heb schema niet bij de hand dus ik kan er een pinnetje naast zitten
quote:Op vrijdag 14 juni 2002 12:18 schreef Juggernaut het volgende:
die van mij moet gewoon op het punt staan om te werken, dat kan gewoon niet anders.
verder heb ik die pinnen uit de printerkabel die verbonden moeten worden met de aarde verbonden met de aardekabel die in de printerkabel zit. pin 1 en pin 19? heb ik verbonden met de aarde van de molex. En ik heb een verbindingsdraadje tussen de aarde van de molex en de aarde van de printerkabel gelegd.
Toen heb ik pin 3 aan het middelste pootje van de potmeter gesoleerd en op de ene poot 5v. gezet en op de andere poot pin 17 gesoldeerd. pin 16 en 20 heb ik leeggelaten. Verder heb ik pin 1,2 en 18? verbonden met +5v.
Backlight heb ik nog niet aangesloten.
ik heb schema niet bij de hand dus ik kan er een pinnetje naast zitten

1,2 en 18 op 5V = KORTSLUITING
Pin 1 = GND
Pin 2 = 5V (vdd)
Pin 18 moet aan GND en
Pin 19 aan 5V (Vdd)
Dat krijg je als je stage loopt
Ik ga binnenkort toch een [CM] toppic openen zal ik wel wat pics van bij zetten!!!
welke resolutie heeft 'ie?quote:Op vrijdag 14 juni 2002 15:13 schreef Crewlz het volgende:
Ik heb nu ook een t6963c GFX LCDHelemaal GRATIzZ
![]()
Dat krijg je als je stage looptHij doet het nu ook het is alleen een beetje een draden bende omdat ik eerst een verkeerd schema heb gebruikt
![]()
Ik ga binnenkort toch een [CM] toppic openen zal ik wel wat pics van bij zetten!!!
ik geloof namelijk niks van het voltage wat op die pinnen voor het contrast staat
dat kan 2 dingen betekenen:
1. hij is naar de kloot
2. het voltage van de contrast is niet goed.
Kan iemand precies uitleggen hoe ik die potmeter aan moet sluiten? Ik heb het ding zo aangesloten dat als je er bovenop kijkt met dat draaistaafje van je af dat het eerste pinnetje +5v is, de tweede naar pin3 gaat en de derde naar pin 17. klopt dit? zo niet, hoe dan wel?
Je potmeter is iig goed aangeslotenquote:Op vrijdag 14 juni 2002 18:57 schreef Juggernaut het volgende:
Kan iemand precies uitleggen hoe ik die potmeter aan moet sluiten? Ik heb het ding zo aangesloten dat als je er bovenop kijkt met dat draaistaafje van je af dat het eerste pinnetje +5v is, de tweede naar pin3 gaat en de derde naar pin 17. klopt dit? zo niet, hoe dan wel?
dacht dat ik hem gemold zou hebben als ik verder ging dus ik vraag het maar ff
ik computer weer aanzetten... beeld weer zwart...
keer draai aan pot voor contrast. Aha.. het zwarte trekt weg.
Plugin gestart voor winamp niks. Voelen aan achterkant...hete eeprom chip. Arghl... vanavond nog maar eens doormeten..
Kword er nu wel helemaal ramgek van
er komt 5.03v uit me 5v lijn..
hoe heet wordt jouw eeprom chip eigenlijk?
Heb zelf een 12ohms gebruikt en de mijne doet t prima daarmee...quote:Op vrijdag 14 juni 2002 19:52 schreef Juggernaut het volgende:
nope, dat nog niet... kheb nog wel een 12ohms hier liggen werkt dat ook?
werkt ook,quote:Op vrijdag 14 juni 2002 19:52 schreef Juggernaut het volgende:
kamertemp..
Een paar seconden hitte kunnen ze wel tegen (uit eigen ervaring).quote:Op vrijdag 14 juni 2002 19:55 schreef theezeefje het volgende:
ik ga echt balen als Juggernaut de mijne gemold heeft
kheb alleen de soldeervlakjes op m'n andere display een beetje om zeep geholpen
trouwens... kan een niet ingeplugde printerkabel er voor zorgen dat je eeprom heeft wordt?
* Juggernaut geeft schaamtevol toe dat hij net het display aanhad zonder de printerkabel in de poort gehad te hebben
Deze vraag was wel niet aan mij gesteld, maar komquote:Op vrijdag 14 juni 2002 19:52 schreef Juggernaut het volgende:
Mijn LCD is volledig koud. Niks warme chips. Alles werkt, behalve een stukje beeld dat ik dus niet zie. Ik heb zelfs de spanning verlaagd naar 3.96V en de LCD blijft werken!
bij mij kapt ie er mee rond de 4.0 voltquote:Op vrijdag 14 juni 2002 19:59 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
Deze vraag was wel niet aan mij gesteld, maar kom
Mijn LCD is volledig koud. Niks warme chips. Alles werkt, behalve een stukje beeld dat ik dus niet zie. Ik heb zelfs de spanning verlaagd naar 3.96V en de LCD blijft werken!
helemaal perfect!!!
man wat ben ik blij
Goed.. een niet aangesloten printerkabel kan dus zorgen voor een hete eeprom. Kan het niet bewijzen want ik heb ook een weerstand van 12 ohm tussen de 5volt lijn geplempt
Equinoxe bedankt voor de schermpjes en voor je hulp de laatste paar dagen
ik ga nu nog kijken of ik het andere scherm werkend kan krijgen
morgen maak ik pictures want me cam is leeg
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 14 juni 2002 23:42 schreef Juggernaut het volgende:
HIJ DOET HET!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
helemaal perfect!!!
man wat ben ik blij![]()
Man, wat heb je ons in spanning laten zitten!! Het leek wel Doet 'ie 't of doe 'ie 't niet...
Nu gaat de lol pas echt beginnen: ECP, EPP, Auto, MSINET.OCX, andere OCX'en en beta software......
En welkom in ons selecte clubje (werkende) LCD bezitters
ik moet alleen die andere lcd nog tot leven zien te wekken voor theezeefje... ben een beetje bang dat ie de marteling niet echt lekker vond. Kheb die rij met koperen vlakjes waar je de draden aan moet solderen aan 1 kant een beetje gemoldquote:Op zaterdag 15 juni 2002 00:12 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!
Man, wat heb je ons in spanning laten zitten!! Het leek wel Doet 'ie 't of doe 'ie 't niet...![]()
Nu gaat de lol pas echt beginnen: ECP, EPP, Auto, MSINET.OCX, andere OCX'en en beta software......
En welkom in ons selecte clubje (werkende) LCD bezitters
enige hoop is dat ik er nog iets aan kan solderen aan een nog goede kant
Goed, weer een werkende erbij..
Ik heb zojuist de bestaande schema's aangepast en de 10 Ohm standaard erin gezet.
Wel jammer, maar aan welke kant heb je ze gemold? Voorkant (kant van LCD) of achterkant (kant met chips op)?quote:Op zaterdag 15 juni 2002 00:17 schreef Juggernaut het volgende:
Kheb die rij met koperen vlakjes waar je de draden aan moet solderen aan 1 kant een beetje gemold
ik heb ze aan de voorkant gemold. dus waar het scherm zelf zit. Vandaar dat ik nog hoop hebquote:Op zaterdag 15 juni 2002 12:11 schreef Laagvliegerke het volgende:
Gefeliciteerd! Als die andere LCD ook werkt, bestaat er dus veel kans dat de anderen met problemen ook hun LCD werkend krijgen (als hij niet te zwaar mischandeld is).
[..]
Wel jammer, maar aan welke kant heb je ze gemold? Voorkant (kant van LCD) of achterkant (kant met chips op)?
ik moet nu bij de werkende de backlight nog werkend krijgen
en daar zit ik weer met het probleem 3 pootjes aan de potmeter, en maar 2 gebruiken
wederom de potmeter van bovenaf gezien, het draaiding van je af.
waar moet de 5v aan en waar moeten de weerstanden aan?
Ik krijg mijn digicam alleen niet werkend potverde$#%$ anders had ik wat foto's gepost
5 volt + weerstanden heb ik op de buitenste gesoldeert, en de middelste doorverbonden met de A(node) van de backlight.quote:Op zaterdag 15 juni 2002 12:36 schreef Juggernaut het volgende:
wederom de potmeter van bovenaf gezien, het draaiding van je af.
waar moet de 5v aan en waar moeten de weerstanden aan?
(de andere buitenste gebruik je dus niet)
aha, oki, spanks.. dan ga ik dat zo ff proberenquote:Op zaterdag 15 juni 2002 13:28 schreef mmmuttley het volgende:
[..]
5 volt + weerstanden heb ik op de buitenste gesoldeert, en de middelste doorverbonden met de A(node) van de backlight.
(de andere buitenste gebruik je dus niet)