Hoofdcategorieën
Topicacties

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 maart 2001

quote:
BreezeCOM schreef op 15 augustus 2002 @ 15:51:
[...]

Ik zou zelf H2000 Flex gebruiken.......

Rg-58 zal teveel demping geven en dat willen we toch niet ?!?!

Zeker weten niet,

weet jij ook waar die kabel te krijgen is

en weet iemand ook een progie net zo als WlanExpert voor win 9x ook zo iets voor winXP

jopie2 wijzigde dit bericht 16-08-2002 10:30 (0%)
Reden: toevoegen Wlanexpert

heeft niemand een idee waar ik die kabel kan krijgen voor een redelijke prijs

beetje googelen kan geen kwaad hoor ;)

dit was de 1e link:
http://www.classicint.nl/textned/kabel.htm

2 euro de meter....valt opzich wel mee :)

http://www.classicint.nl/images/h2000n

[edit]
Weet iemand zo ff snel watvoor connector er op de WAP 11 zit?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het geen gewone N connector is :?

[edit2] Lama, heb het al gevonden: een RP-TNC :)
http://www.kcip.com/wireless/rp-tnc.jpg

welke connector als je nodig hebt voor de wap11 staat wel op www.wirelessleiden.nl.

maar krijg ik op die kabel wel een RP SMA connector

waarschijnlijk niet...mischien kun je die er los bijbestellen :?

a.k.a. Dr. Nix
Reg. datum: 23 september 2000

Hmz, Ik was al een tijdje van plan om een wireless linkje aan te leggen van 7 km. Nu kwam een week geleden mijn broer aanzetten met een complete set op kosten van de zaak!!

De set bestaat uit: 2 x wap11 ver2.2, 1 x 24 dBi richt antenne, 1 x 14.5 dBi richt antenne, en de broodnodige kabeltjes.
Ik heb vervolgens onze antenne mast verhangen, de antenne zelf hangt nu op ongeveer 14 meter boven de grond. Bij mijn vriend 7 km verderop hangt de 14 dBi antenne, op ongeveer 13 meter.

Nu wil het feit dat hij aan de rand van de stad woont (aan de goede kant) in ik ver in het platteland (dus geen breedband whatsoever). Er is echter geen line of sight; er zitten verspreid een aantal rijtjes bomen tussen (best wel wat, totaal denk ik 200 - 400 meter) en, helaas, en stomme ijzeren boogbrug over een rivier. De top is ongeveer evenhoog als de beide masten (denk ik). En nu wil het vervelende lot dat wij niet kunnen connecten. Het volgende geprobeerd: verschillende kanalen (6 en 11, misschien moet ik er nog maar wat proberen) en de zend/ontvangkop op mijn 24 dBi antenne een kwart slag gedraaid (polarisatie) Maar nog steeds niets. Op deze acces points zit helaas geen metertje voor signaalsterkte.

Wat kan ik nog proberen?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Ik denk dat je het meeste opschiet als je die 14 dBi omruilt voor ook een 24....

Ik dnk namelijk dat hij het probleem is; niet krachtig genoeg, terwijl de 24 dat mischien wel is :)

Maarja, kans is natuurlijk ook dat er gewoon teveel qua bomen etc tussenzit....

Ruud Ruudjah = new Ruudjah();
Reg. datum: 24 november 1999

Weet iemand of er al antenne's zijn voor de 802.11a versie van wireless netwerken? 11 mbit is voor mij op den duur niet meer genoeg. 54/108 Mbit lijkt mij veel sappiger... :P:9

Compile error: circular reflection detected | TweakBlog

Je kunt uiteraard gewoon zelf 5.8 ghz antenne's maken. Mischien zijn ze ook al wel te koop, maar nog niet in overvloed iig ;)

Ik denk overgins NIET dat het gaat lukken met 802.11A. De snelheden zijn lang zo hoog niet als beloofd wordt; en de maximale afstanden zijn zo'n 10x zo klein als bij 802.11B....

he ruudjah ik denk dat je het beste eens een km dichterbij kan gaan zitten om te zien als hij het dan wel doet. dan kun overgins altijd nog een andere antenne proberen

Cute:

De snelheden niet zo hoog als beloofd? maakt niet uit. Al loopt ie op 25%, dan is dat al sneller dan 802.11b. Bovendien heeft 802.11a ondersteuning voor QoS, wat 802.11b niet heeft. Dat de maximale afstanden veel kleiner zijn dan 802.11b maakt ook niet uit, hiervoor zijn dus richtantenne's uitgevonden.

En jopie2:
waar de f*ck heb je het over...? Misschien zou je je zinnen wat duidelijker moeten formuleren?

Ruudjah wijzigde dit bericht 21-08-2002 01:30 (0%)
Reden: Typo's

Reg. datum: 11 juli 2002

[quote]Ruudjah schreef op 21 augustus 2002 @ 01:29:
Cute:

De snelheden niet zo hoog als beloofd? maakt niet uit. Al loopt ie op 25%, dan is dat al sneller dan 802.11b. Bovendien heeft 802.11a ondersteuning voor QoS, wat 802.11b niet heeft. Dat de maximale afstanden veel kleiner zijn dan 802.11b maakt ook niet uit, hiervoor zijn dus richtantenne's uitgevonden.

Even iets van een site gepikt:

Bij 1 Watt EIRP (waarschijnlijk max. vermogen in Nederland) en volledig FLOS (inclusief 100% vrije Fresnel-zone) Oftwel optimale omstandigheden:

54Mbp/s 322 meter
36Mbp/s 573 meter
24Mbp/s 722 meter
18Mbp/s 1144 meter
12Mbp/s 1440 meter
9Mbp/s 1813 meter
6Mbp/s 2282 meter

Dit zijn wederom de bruto-bandbreedte waardes vergelijkkbaar met 11 Mbp/s = +/- 3.5Mbp/s.

Dit scheelt wel errug veel vergeleken met sommige DS.11 verbinding, zeker als je naar optimale omstandigheden gaat kijken. Of niet soms?

Het is allemaal wel leuk dat draadloos, maar gaan we ook nog serieus iets doen offe...........

quote:
Ruudjah schreef op 21 augustus 2002 @ 01:29:
Cute:

En jopie2:
waar de f*ck heb je het over...? Misschien zou je je zinnen wat duidelijker moeten formuleren?

Dat klopt natuurlijk wel; maar als je hetzelfde bereik wilt halen als 802.11B + antenne's, dan heb je toch minimaal een versterker nodig....

Want een paar KM overbrug je echt niet zo makkelijk, ookniet met supderdesuper antenne's....

Maarja, voor een kleine afstand is het mischien wel goed te doen icm richtantenne's :)

quote:
Even iets van een site gepikt:

Bij 1 Watt EIRP (waarschijnlijk max. vermogen in Nederland) en volledig FLOS (inclusief 100% vrije Fresnel-zone) Oftwel optimale omstandigheden:

54Mbp/s 322 meter
36Mbp/s 573 meter
24Mbp/s 722 meter
18Mbp/s 1144 meter
12Mbp/s 1440 meter
9Mbp/s 1813 meter
6Mbp/s 2282 meter

Dit zijn wederom de bruto-bandbreedte waardes vergelijkkbaar met 11 Mbp/s = +/- 3.5Mbp/s.

Dit scheelt wel errug veel vergeleken met sommige DS.11 verbinding, zeker als je naar optimale omstandigheden gaat kijken. Of niet soms?

Die 1Watt, volgens de rdr wordt de 5ghz band nog NIET als een rlan band gezien. Vandaar dat er nu nog 1 watt staat in het schema, maar volgensmij wordt het heel wat minder uiteindelijk....

Voor kleinere afstanden zal het ongetwijfeld beter werken dan 802.11B, maar ik verwacht dat je oor de wat grotere afstanden (1KM+) toch terug moet naar 802.11B hoor ;)

Hmmm. Ok... Da's nieuw voor mij. Maar waar ligt dit dan aan? Aan de frequentie, of gewoon aan de .a techniek? In geval van frequentie betekend het dus gewoon wachten op 802.11g, die 54 Mbit ondersteunt op 2.4 Ghz.

quote:
Ruudjah schreef op 24 augustus 2002 @ 09:30:
Hmmm. Ok... Da's nieuw voor mij. Maar waar ligt dit dan aan? Aan de frequentie, of gewoon aan de .a techniek? In geval van frequentie betekend het dus gewoon wachten op 802.11g, die 54 Mbit ondersteunt op 2.4 Ghz.

De frequentie ligt het inderdaad aan.
HOe meer Ghz-en, hoe meer dataoverdracht er kan plaatsvinden, maar hoe kleiner de range wordt bij hetzelfde zendvermogen ...

Reg. datum: 01 november 2001

Geachte medetweakers,

Ik ben het volgende van plan:

Beneden in huis staat de kabelmodem, hier wil ik een E-tech wireless router bij plaatsen, mijn PC staat op zolder (hoeveel meter zou dat zijn? 10? 15?) Daar wil ik een sitecom USB wireless network adapter op plaatsen.
(en misschien later ook op de PC van m'n broertje op de 2e verdieping)

Is dit haalbaar? Dus hou ik 11 mBit?

En heeft iemand ervaring met de ping van bv Counter-Strike... gaatie erg omhoog? (heb zonder wireless een ping van 30)

Ik hoop dat ik antwoord krijg.

ps. Ik ben niet van plan om met richt antenne's of met extra antenne's te gaan werken... of moet ik dit ook bij het kostenplaatje gaan rekenen.

quote:
Praeth schreef op 24 augustus 2002 @ 11:00:
Geachte medetweakers,

Ik ben het volgende van plan:

Beneden in huis staat de kabelmodem, hier wil ik een E-tech wireless router bij plaatsen, mijn PC staat op zolder (hoeveel meter zou dat zijn? 10? 15?) Daar wil ik een sitecom USB wireless network adapter op plaatsen.
(en misschien later ook op de PC van m'n broertje op de 2e verdieping)

Is dit haalbaar? Dus hou ik 11 mBit?

En heeft iemand ervaring met de ping van bv Counter-Strike... gaatie erg omhoog? (heb zonder wireless een ping van 30)

Ik hoop dat ik antwoord krijg.

ps. Ik ben niet van plan om met richt antenne's of met extra antenne's te gaan werken... of moet ik dit ook bij het kostenplaatje gaan rekenen.

Of de 11Mbit gaat lukken weet ik niet, maar waarschijnlijk lukt 11 of 5.5 mbit wel ja. Het zou wel kunnen dat je de antenne's moet draaien van vertikaal naar horizontaal. Op die manier "straald" de omni antenne naar boven en beneden, ipv horizontaal over de benedenverdieping ;)

Maarja, het hangt er allemaal vanaf. Als je vloeren/plafonds van puur beton zijn, met een metalen rooster erdoorheen, dan zal het signaal drastisch zakken waarschijnlijk....Heb je wat dunnere vloertjes, gaat het al stukken beter meestal...

Ik kan zometeen wel ff met een laptop naar boven lopen, even kijken of het lukt :)

Reg. datum: 10 februari 2002

ik ben van plan de linksys WMP11 te kopen (PCI kaart met antenne) nu heb ik routershop gebeld, en die man daar zei dat het heel moeilijk was de kaarten ad-hoc te laten werken in windows. In linux zou je 1 kaart als acces point in kunnen stellen, maar in windows kan dat niet. Heeft iemand ervaring met het ad-hoc laten werken van deze kaarten? En hoe heb je dat gedaan? :)

wa jij bob,stoel moet er staan
Reg. datum: 13 november 2000

Welk merk is nou eigenlijk het beste,
dat is iets wat toch eigenlijk mis in dit "grote wireless topic"
Ik ben zelf vanplan om een 3com access point 2000 te kopen in combinatie met een Intel Pro Wireless kaartje
iemand ervaring met deze dingen of is er een ander merk toch beter?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Reg. datum: 11 juli 2002

quote:
pyravex schreef op 26 augustus 2002 @ 16:57:
Ik ben zelf vanplan om een 3com access point 2000 te kopen in combinatie met een Intel Pro Wireless kaartje

Volgens mij is er niet Het Beste Merk..... (eigenlijk wel maar ben wel een beetje partijdig komt door mijn werk....) O-)

Maar ook al heeft bijna elk product een WIFI compliant merk zou ik geen mix ervan maken (3com/Intel)

Ligt er ook aan wat je er mee wil doen en natuurlijk wat je ervoor wilt uitgeven.

Britney correct me if I'm wrong....

Het is allemaal wel leuk dat draadloos, maar gaan we ook nog serieus iets doen offe...........

:)
k heb net een bestelling gedaan voor een 3com AP 2000+ een 3Com® OfficeConnect® 11 Mbps Wireless LAN PC Card
zal mijn bevindingen hier posten!

quote:
pyravex schreef op 26 augustus 2002 @ 16:57:

"het beste" is een beetje moeilijk te zeggen. Elk kaartje heeft zo z'n voordelen en nadelen :)

Als ze WIFI zijn, zullen ze ook kunnen samenwerken. Wel kan het zo zijn dat in uitzonderlijke gevallen de snelheid iets lager wordt (dan de max snelheid van het traagste merk) maar ik heb dat nog nooit meegemaakt.

Over die 3com, tweakers.net heeft daar een tijdje terug een review over geschreven, zie hier:
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest

Ik heb in dit topic nu bijna elke letter gelezen en het valt mij op dat er erg weinig over Sitecom verteld word. Wat ik erg jammer vind want ik heb zelf een Sitecom AP en een PCMCIA kaartje in m'n laptop.

Het bereik valt mij alleen een klein beetje tegen. Dus is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik het bereik van mijn AP kan vergroten?

Ik heb al wel een tip voor mensen die een 3com wlan nic willen gaan kopen
deze: 3Com 11 Mbps Wireless LAN Office Connect PC Card met XJACK antenne (3CRSHPW196)
moet je niet kopen.
Deze heeft veel minder bereik als de
3Com® OfficeConnect® 11 Mbps Wireless LAN PC Card (3CRSHPW696)

Reg. datum: 28 december 2000

Ben dan eindelijk de 10 pagina's doorgekomen.. ;)
Maar ik heb een vraag; welke sites raadplegen jullie voor reviews betreffende hardware?
Zelf kijk ik regelmatig bij www.practicallynetworked.com maar ik hoop dat er meer sites zijn die dieper in wireless gaan.
Google... tja.. ik zou graag jullie meest gebruikte sites willen hebben.. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: