Reg. datum: 14 november 2002
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg.....
Forum » Internet & Netwerken » Netwerken » -=: Het Grote Wireless Topic :=-
het begint een beetje op spam te lijken meneer peterkpsquote:peterkps schreef op 22 May 2003 @ 23:36:
Ik ben ook bezig met een Wifi verbinbding over c.a. 4km.
Wie kijkt er op mijn website: http://www.peterkuijpers.com en wil commentaar/tips geven ??
mag het wat sneller???quote:peterkps schreef op 22 May 2003 @ 23:36:
Ik ben ook bezig met een Wifi verbinbding over c.a. 4km.
Wie kijkt er op mijn website: http://www.peterkuijpers.com en wil commentaar/tips geven ??
Copyright and left by SED...
peterkps wijzigde dit bericht 23-05-2003 00:44 (101%)
Dre@m-machine => Kan er nog net mee door ;-)
I feel the need, the need for speed !!!
FatalError wijzigde dit bericht 23-05-2003 15:18 (8%)
If it ain't broken, tweak it!
quote:qless schreef op 23 May 2003 @ 14:58:
Ad-hoc netwerkje is niet leuk voor je doorvoer snelheid. Kun je echt beter een Access Point kopen.
*kick*quote:tweak_master schreef op 23 May 2003 @ 16:41:
[...]
Wat ik nu maar niet kan uitvinden, is hoe een acces point eigenlijk werkt![]()
Is dat gewoon een "draadloos" verlengstuk van je netwerk om een groter bereik te behalen die je alleen maar op het stroomnet moet aansluiten (en dus overal in huis kan zetten), of moet je daarop de internet-verbinding laten komen (wat ik dus niet kan met een usb-modem) en als router laten werken???
'k Weet, 'k ben een nOOb op dit gebied, maar ik kan er dus niet meer aanuit...
Het zit dus eigenlijk zo: ik zit met m'n game-pc beneden...Pa wil beneden een werkpc zetten, mij boven op m'n kamer laten gamen, en zelf in-en rond het huis met z'n laptop kunnen werken....en allemaal draadloos met de werkpc als internet-en printserver...(bekabeling leggen is geen optie...)
Nu zat ik te denken aan een ad-hoc netwerkje omdat een volledig netwerk met nieuwe adsl-modem, router en AP + NIC's mij al vlug boven de 500¤ zal kosten...
Dus enige suggesties ???
quote:Flupse schreef op 23 May 2003 @ 20:17:
vraag: zijn er ook al wifi mogelijkheden op hogere snelheden zogenoemde g standaard van 54 mbps ? binnen kort wordt hiervoor de standaard officeel gemaakt
quote:Canard schreef op 25 mei 2003 @ 15:18:
@tweak-master:
Een access point kun je zien als een verdeler van het netwerk. Elke client (netwerkkaart) krijg via het access point toegang tot het netwerk en hieraan kun je meerdere clients hangen.
Je kunt ook een draadloos "netwerk" zonder een access point maken, maar dan kun je alleen van één client naar één andere client. (peer-to-peer, bij een bedraad netwerk: vergelijkbaar met een UTP-crosscable die je gebruikt als je 2 pc's wilt koppelen)
Op een access point kun je geen internet binnen laten komen, hiervoor heb je een router nodig. Alle wireless routers hebben een ingebouwd access point.
Aangezien jij geen router wilt, kun je zoals je zegt één PC als server gebruiken waarop je je ADSL USB-modem en printer aansluit. Hierbij neem je dan gewoon een access-point en dan ben je klaar.
Alleen natuurlijk nog je internetverbinding en printer delen op de server zodat de andere PC's hiervan gebruik kunnen maken. In Windows XP is dit simpel te configureren.
quote:tweak_master schreef op 25 May 2003 @ 16:35:
[...]
Fel bedankt voor de uitleg, maar toch nog dit:
Dat accespoint, moet ik dat dan op de server (met wireless NIC) aansluiten dmv een netwerkkabel, of kan ik dat gewoon ergens centraal (vb zolder) zetten zodat ik een optimaal bereik heb...( dus gewoon: in stopcontact, configureren, en het werkt)???
quote:Canard schreef op 25 May 2003 @ 16:41:
[...]
wireless is wireless hè.... dus geen netwerkkabel.
Je server is gewoon een PC in het netwerk net zoals de andere PC's in het netwerk maar toevallig heeft die ene een ADSL-modem en printer...
quote:Canard schreef op 25 May 2003 @ 16:41:
[...]
wireless is wireless hè.... dus geen netwerkkabel.
Je server is gewoon een PC in het netwerk net zoals de andere PC's in het netwerk maar toevallig heeft die ene een ADSL-modem en printer...
hoe kommie aan dat bakjequote:peterkps schreef op 22 mei 2003 @ 23:56:
ik zal het spul z.s.m. ergens parkeren...... nog ff geduld graag
EDIT.
kijk op: http://members.home.nl/peterkps/index.htm
Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl
Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl
Erm...
quote:grinono schreef op 30 May 2003 @ 12:05:
Als je je AP heb versterkt of een anntenne hebt geplaatst, vergroot dat wel het berkijk van je AP maar de clients zitten nogsteeds met het lage straal vermogen is dat geen probleem voor de te overbruggen afstand?
Pentium III 933@133Mhz, 512 Mb geheugen, ASUS CUSL2-C, 30 Gb IBM 307030, 75 Gb IBM 307075, ELSA Gloria II 64 Mb Nvidia Quadro, Plextor 24x10x40A, Pioneer DVD 16x40, Pinnacle DV500, Soundblaster Live 5.1, HP Deskjet 970 Cxi, HP scanjet 5470C
ran_ver wijzigde dit bericht 31-05-2003 00:35 (21%)
quote:Een antenne/versterker versterkt beide signalen (verzend en ontvangst signaal)
quote:Flappel schreef op 01 juni 2003 @ 13:18:
probeer dan alleen een extra anntenen
quote:supergrover schreef op 01 juni 2003 @ 14:29:
[...]
??
Er kan dus op dat ding geen externe antenne worden aangesloten.
Erm...
Yo.
Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.
quote:John_Hoek schreef op 04 June 2003 @ 07:08:
Bestaan er Wireless Routers met ingebouwd accespoint met een USB aansluiting tbv aansluiting USB ADSL modem?
Zo Ja, welke dan,
Zo nee, wat is aan te raden; een nieuw ADSL modem te kopen met een losse router of zo'n router met ingebouwde modem?
Als het mogelijk is wil ik niet met een PC als server gaan werken.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗ T.net ID en Specs
╚═╩═╩═╝
quote:John_Hoek schreef op 04 June 2003 @ 07:08:
Bestaan er Wireless Routers met ingebouwd accespoint met een USB aansluiting tbv aansluiting USB ADSL modem?
Zo Ja, welke dan,
Zo nee, wat is aan te raden; een nieuw ADSL modem te kopen met een losse router of zo'n router met ingebouwde modem?
Dus.....
quote:Dond3r schreef op 05 June 2003 @ 11:32:
Nog een keer mijn situatie:
Wil verbinding met een een vriend 700 meter verder op.
Hij woont midden in het dorp, ik buiten het dorp
Signaal moet dus over een hoop huizen heen, en door een aantal bomen. (hoge bomen)
Ik heb via wifishop.nl de 1km bundle gekocht.
met 2x wap11
en 2x sd15
hiermee kregen we GEEN verbinding. De apparatuur werkte zo wel goed.
Met welk apparatuur zou ik WEL een goede verbinding kunnen krijgen???
Erm...
Ik zie geen router staan die én USB én Wireless is...quote:BaSsDruM schreef op 05 June 2003 @ 11:36:
[...]
Ja die is er, Draytek heeft zo'n model.
Paar weken geleden nog geinstalleerd bij een klant van me, werkt goed.
op www.draytek.nl kan je wel vinden welk model het is. in ieder geval 1 uit de 2600 serie.
Nee. Of je moet een manier weten om de USB-drivers van je modem in je router te laden......quote:John_Hoek schreef op 04 June 2003 @ 07:08:
Zo Ja, welke dan,
quote:
BaSsDruM wijzigde dit bericht 05-06-2003 13:59 (8%)
Dus.....
quote:
Inzetbaar in elk besturingssysteem
Uitgebreide log-files met E-mail alert optie
UPnP compatible
Ingebouwde Printer Server (NIET voor Macintosh)
Ingebouwde Router
Ingebouwde DHCP Server
Ingebouwde Firewall
Ingebouwde Switch voor vertakking naar een bedraad netwerk
Wireless Access Point
http://www.sitecom.com/pr...oduct_id=177&grp_id=6

quote:
Merk SMC
Type W-LAN Router
Snelheid intern 11 / 22 Mbit
Snelheid extern -
Aantal interne aansluitingen 4 x RJ-45 (UTP)
Wireless Ja
Geschikt voor Kabel, ADSL
http://silverapp1.mycom.n...tType=1§ionID=129
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
quote:
SMC lijkt me een groot merk in het wifi gebeuren maar het ding is wel wat duurder.
Dus: Wat kan ik het beste doen?
Zandor wijzigde dit bericht 06-06-2003 12:06 (3%)
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
buiter wijzigde dit bericht 06-06-2003 13:21 (11%)
quote:Flupse schreef op 06 June 2003 @ 17:02:
vraagje, ik heb al verschillen de wlan topic door geworsteld maar ik kan het over het hoofd hebben gezien (was eerst opzoek naar wlan op grote afstand)
Wat heeft nou de voorkeur?
een routertje/ap met een pcmcia kaartje of
een routertje met ingebouwde wifi zooi met 1 of 2 antennetjes
ik heb het dan over in en out door use (zeg maar in en om het huis), ik kan nl een routertje over nemen met een pcmcia kaartje in, maar ik wil dus weten of ik niet beter een andere kan nemen?
Oxi wijzigde dit bericht 07-06-2003 17:10 (10%)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
quote:Zandor schreef op 06 juni 2003 @ 12:04:
- netgear me102: redelijk goed apparaat, geen externe atenne mogelijk
VonFoX wijzigde dit bericht 07-06-2003 19:44 (8%)
Yo.
quote:Oxigun schreef op 07 June 2003 @ 17:09:
Je hebt ondertussen zoveel info dat je door de bomen het bos niet meer ziet
Ik moet nog een AP en PCMCIA-kaartje kopen dus ik zit nog nergens aan vast. Natuurlijk moet het werken met de 802.11b 11mbit wlan van me broertje maar dat zal geen probleem zijn.
We hebben in huis op veel plekken toch al UTP liggen dus als we vee/grote files versturen hoeft dat niet wlan.
De AP komt centraal te staan op de eerste verdieping. Ik denk dat 15m hemelsbreed en door maximaal 2 muren het dan wel beschrijft.
Wat moet ik dan minimaal aanschaffen? 11mbit is voldoende voor divx maar ook na 15m?
edit: is het verstandig om een pcmcia kaartje met antenne aan te schaffen of zal ik dat verschil niet echt merken?
quote:Cutebritney schreef op 07 June 2003 @ 18:12:
'k heb een aantal specifieke vraagjes, mischien dat iemand hier dit weet:
Situatie:
Een netwerk van point-to-point verbindingen, met hiertussen Access points voor clients. (Versimpeld) tekeningetje: (Ja ik weet het; Paint RULED!)
[afbeelding]
Het is dus de bedoeling om een netwerk te bouwen welk een groot gebied kan dekken. De verschillende AP's willen we dmv straalverbindingen koppelen.
"Ja, leuk...wat is je probleem?"
Ik heb een aantal vraagjes:
• Ervaringen met AP's welke RADIUS (bandwidth throttle!) ondersteunen.
- Het liefst gewoon 802.11B, maar evt. ook 802.11G of 802.11B enhanched
• Welke techniek is het best te gebruiken voor de point to point verbindingen?
- 802.11G: Op welke manier maakt 802.11G gebruik van de kanalen? Gebruikt hij net als 802.11B dezelfde kanalen, en drukt hij dus 44mbit over 1 kanaal? Of is het eigenlijk hetzelfde princiepe als 802.11B enhanched, dat hij kanalen combineerd? Of gebruikt hij een ander kanalen-stelsel, welke per kanaal meer frequentiebereik toegewezen krijgt? (En hoeveel kanalen zijn er dan?)
- FSA (Free Space Optical). In hoeverre is dit al goedkoop te krijgen in Ethernet versie? (10+mbit)
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
VonFoX wijzigde dit bericht 08-06-2003 10:21 (106%)
Yo.
quote:Flappel schreef op 07 June 2003 @ 19:43:
[...]
zou er nog een dikke omni aan de ap hangen
en dan moe het goed gaan
zou wel met anntenne nemen, zelf heb ik er 1 zonder maar dat valt toch wel tegen he
en natuurlijk beetje fatsoenlijk merk enzo
simpel
quote:Flappel schreef op 07 June 2003 @ 20:06:
je kunt best veel instellen in die dingen dus volgens mij is dat het probleem ook niet
radius enzo zit er ook wel in
quote:

quote:Cutebritney schreef op 08 juni 2003 @ 17:14:
[...]
Weet je dat zeker, want op de Dlink site staat niets over Radius...
Alleen de Dwl-1700 heeft radius volgens de site, en die kost bijn 1200 dollar per stuk
quote:Flappel schreef op 08 juni 2003 @ 17:42:
[...]
ja hoor
alleen die wpc11 heb ik dus ook, en dat ding heeft een interne anntenne:
[afbeelding]
zou dus bijvoorbeeld voor deze gaan:
[afbeelding]
en die wap11 doet wel goed
alleen voor ietsje meer geld heb je die D-Link DWL-900AP+
en die zijn ietsje sneller, en iets uitgebreider
ja je kunt die wap11 ook wel naar die d-link doen, maar voor die paar euro vindt ik het dat geprutst niet waardt
quote:Oxigun schreef op 08 June 2003 @ 19:01:
[...]
bij dat kaartje staat tot 100m en bij die WPC11 staat tot 600m. ik geloof best dat een externe antenne beter bereik geeft dan een interne maar waarom is die afstand dan 6x zo klein? en hij is wel 25,- duurder!
ik hoef geen fortuin uit te geven aan professioneel spul voor een thuis netwerkje maar ik wil wel goed spul. maar nu heb ik geen reden om die duurdere te nemen..
zelfde geld voor die AP. (die is wel goedkoper)
en gepruts om een wap11 op die d-link te zettendat is toch dezelfde 802.11b standaard dus compatible?
quote:Cutebritney schreef op 08 juni 2003 @ 17:14:
[...]
Weet je dat zeker, want op de Dlink site staat niets over Radius...
Alleen de Dwl-1700 heeft radius volgens de site, en die kost bijn 1200 dollar per stuk
quote:Flappel schreef op 08 juni 2003 @ 20:55:
[...]
die pcmcia gaf ik ff snel als voorbeeldje die ik daar zag staan
en wat ik bedoel met dat gepruts
je kunt die firmware van die d-link op die wap11 zetten
maar voor ietsje meer geld heb je die d-link gewoon
en die heb je ook wel liever hoor
en daar zou ik ook voor gaan, maar dat moet je zelf weten he
en dus ff een mooie pcmcia kaart zoeken met externe anntenne
weet zo ook niet welke
mischien iemand ?

Ik vind het hartstikke leuk op GoT!
quote:Flappel schreef op 08 June 2003 @ 17:42:
...en die wap11 doet wel goed
alleen voor ietsje meer geld heb je die D-Link DWL-900AP+
en die zijn ietsje sneller, en iets uitgebreider
ja je kunt die wap11 ook wel naar die d-link doen, maar voor die paar euro vindt ik het dat geprutst niet waardt
Erm...
quote:tweak_master schreef op 10 June 2003 @ 10:25:
Hiervoor heb ik al enkele vragen gesteld, maar voor alle duidelijkheid toch nog ff dit:
......
Canard wijzigde dit bericht 10-06-2003 11:08 (29%)
quote:Canard schreef op 10 juni 2003 @ 11:07:
[...]
Waarschijnlijk ga ik zelf ook voor deze set... Het snelheidsverschil is toch wel de moeite waarde tov 802.11b vind ik, en heel veel duurder is het niet.
Weet je dat deze produkten gebaseerd zijn op de niet-definitieve versie van 802.11g? Op zich is dat niet erg... ik hoor goede verhalen over de Linksys produkten.
tweak_master wijzigde dit bericht 10-06-2003 12:26 (21%)
Volgens mij is het bereik van 802.11b (11Mbps) en 11g (54Mbps) nagenoeg gelijk... 11a (54Mbps) is wel een stuk minderquote:Oxigun schreef op 10 June 2003 @ 15:41:
ik kreeg de indruk dat 11mbit verder draagt dan 54mbit (weet ik niet zeker, anders kan ik ook wel 54mbit spul aanschaffen)
enige ding dat zeker is dat ik het morgen ga halen, WAT het wordt is nog niet helemaal zeker
Account was van iemand anders, nu van mij omdat ik deze naam wou dus vandaar 1 account voor 3 gebruikers.
quote:Canard schreef op 10 June 2003 @ 15:55:
[...]
Volgens mij is het bereik van 802.11b (11Mbps) en 11g (54Mbps) nagenoeg gelijk... 11a (54Mbps) is wel een stuk minder
quote:Canard schreef op 10 June 2003 @ 15:55:
[...]
Volgens mij is het bereik van 802.11b (11Mbps) en 11g (54Mbps) nagenoeg gelijk... 11a (54Mbps) is wel een stuk minder
Erm...

N-Joy309 wijzigde dit bericht 10-06-2003 19:16 (70%)
Ik vind het hartstikke leuk op GoT!
Ja.quote:en als g terugschakelt naar lagere bitrates draagt ie dan ook verder?
Precies, ook de ontvangstkwaliteit van deze kaartjes is zeer goed. Dit rechtstreeks met een pigtail op een goede antenne moet een behoorlijk bereik gevenquote:N-Joy schreef op 10 juni 2003 @ 19:13:
ik had het hier ook al gepost
Zoiets als zo`n "Senao pcmcia card met echte 100 MW output" .
Dus waarom hoor ik dan dat 802.11b verder draagt omdat die terug kan schakelen terwijl 802.11g dit ook doet? Lijkt me sterk namelijkquote:FatalError schreef op 10 June 2003 @ 19:17:
De Sitecom WL-012 is n USB wireless kaart die prima onder linux werkt.
[...]
Ja.
*kick => nogal cruciale vraag, jah, 'k weet et...nOOb, majaquote:tweak_master schreef op 10 June 2003 @ 11:43:
[...]
Is het dan mss beter te wachten tot deze producten van linksys gecertificeerd worden, of kan er later dmv een firmware-upgrade de definitieve versie gebruikt worden?
Nog een bijkomende vraag: wat is het bereik binnenshuis van een 802.11G vs B ???
Kom ik nog aan de maximale snelheid, als zowel de server als de client beide +-6 meter van het AP liggen (dus totaal 12m overbruggen dmv AP) , of moet ik het accespoint dmv een netwerkkabel aan de server verbinden?
quote:tweak_master schreef op 10 June 2003 @ 19:51:
[...]
*kick => nogal cruciale vraag, jah, 'k weet et...nOOb, maja
Erm...
Ben jij al bewust gelukkig? Ben je bewust - van je gevoelens, gedachten, doen en communiceren. Wordt je van dat alles gelukkig?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: