Hoofdcategorieën
Topicacties

-=: Het Grote Wireless Topic :=-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 juli 2002

Ik zat te kijken naar dit setje van D-Link
Het is zeker goedkoper dan intel of 3com maar is het even goed?

Dit voor mijn laptop:
http://www.dlink.com/products/digitalHome/wireless/11b+/dwl650+/

En dit als AP:
http://www.dlink.com/products/digitalHome/wireless/11b+/dwl900ap+/

Heeft iemand al ervaring met dit spul?

quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 17:15 schreef jobo123 het volgende:
Ik zat te kijken naar dit setje van D-Link
Het is zeker goedkoper dan intel of 3com maar is het even goed?

Dit voor mijn laptop:
http://www.dlink.com/products/digitalHome/wireless/11b+/dwl650+/

En dit als AP:
http://www.dlink.com/products/digitalHome/wireless/11b+/dwl900ap+/

Heeft iemand al ervaring met dit spul?

Ziet er niet slecht uit, maaaar er staat dat de maximale snelheid 22mbit is. Op de een of andere manier bundelen ze dus 2 kanalen ofzo, om zo een 2x zo hoge snelheid te krijgen...
Heel leuk allemaal, maar het is dan natuurlijk niet WIFI compatible...en het is dus ookmaar de vraag of het met andere merken wel wil samenwerken....

Reg. datum: 26 juli 2002

Jaja dus dat WiFi moet je wel echt hebben als je een beetje overal wil binnen lopen en op het netwerk wil komen! Maar in principe als je het alleen thuis gebruikt met dezelfde D-Link spullen dan moet prima werken? Dus wel ongveer 500kb/s.

Ik denk dat ik dit wel ga aanschaffen of is er iets beters?

quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 17:27 schreef jobo123 het volgende:
Jaja dus dat WiFi moet je wel echt hebben als je een beetje overal wil binnen lopen en op het netwerk wil komen! Maar in principe als je het alleen thuis gebruikt met dezelfde D-Link spullen dan moet prima werken? Dus wel ongveer 500kb/s.

Ik denk dat ik dit wel ga aanschaffen of is er iets beters?

als die techniek van hun goed werkt, dan zul je met wat geluk wel een datasnelheid van 750-1000KB/sec kunnen halen :)
Maar idd, ik weet dus niet zeker of het met andere merken wel goed werkt... (mischien werkt het wel hoor, maar de klans bestaat dat het niet werkt).
Die AP en PCMCIA kaartje werken natuurlijk wel prima samen :)

Reg. datum: 13 december 2000

Na heel veel lezen toch maar de vraag hier stellen...
gewenst (tenminste ik denk dat ik dit moet hebben):

lan-AP-richtantenne~~~450 m~~~richtantenne-AP-lan
of
lan-AP-pringles can~~~~450 m~~~pringles can-AP-lan

in de 450 m (ff met GPS gecheckt :)) staat nog wat zooi zoals huizen waar ik niet om- of overheen kan.
Wat moet ik kopen (en de bon goed bewaren) om deze opstelling te gaan testen? Als het al mogelijk is...

Mappy wijzigde dit bericht 09-08-2002 02:24 (0%)
Reden: added pringles :)

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :)

let's all love lain
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
Mappy schreef op 09 augustus 2002 @ 01:33:
Na heel veel lezen toch maar de vraag hier stellen...
gewenst (tenminste ik denk dat ik dit moet hebben):

lan-AP-richtantenne~~~450 m~~~richtantenne-AP-lan
of
lan-AP-pringles can~~~~450 m~~~pringles can-AP-lan

in de 450 m (ff met GPS gecheckt :)) staat nog wat zooi zoals huizen waar ik niet om- of overheen kan.
Wat moet ik kopen (en de bon goed bewaren) om deze opstelling te gaan testen? Als het al mogelijk is...

Nou gelukkig zijn het allebij richtantennes. Alleen ben ik persoonlijk niet zo dol op die pringles can. Ow jah, als het regent ben je je pringles can kwijt (in de praktijk geleerd)

Wat betreft die huizen enzo, tja lastige shit. Je kan het nooit met zekerheid zeggen, de praktijk moet het uitwijzen. Aangezien er mensen zijn die door bomen gaan, door huizen en zelfs 2 elektriciteitsmasten (ondergetekende)

Mocht het niet werken, zou ik als ik jouw was toch maar een mast van een paar meter de lucht ingooien, daarmee kom je vaak over de meeste gebouwen heen. Tot 5 meter mast kan je zonder problemen vergunning aanvragen bij de gemeente :) zelfs tot 10 meter dacht ik. Of was het nou 10 meter zonder vergunning alleen van de woningbouwvereniging oid .... Weet ik veel, iig het kan vrij simpel :)

http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=780

quote:
morphje schreef op 09 augustus 2002 @ 09:33:
[...]

Nou gelukkig zijn het allebij richtantennes. Alleen ben ik persoonlijk niet zo dol op die pringles can. Ow jah, als het regent ben je je pringles can kwijt (in de praktijk geleerd)

Wat betreft die huizen enzo, tja lastige shit. Je kan het nooit met zekerheid zeggen, de praktijk moet het uitwijzen. Aangezien er mensen zijn die door bomen gaan, door huizen en zelfs 2 elektriciteitsmasten (ondergetekende)

Mocht het niet werken, zou ik als ik jouw was toch maar een mast van een paar meter de lucht ingooien, daarmee kom je vaak over de meeste gebouwen heen. Tot 5 meter mast kan je zonder problemen vergunning aanvragen bij de gemeente :) zelfs tot 10 meter dacht ik. Of was het nou 10 meter zonder vergunning alleen van de woningbouwvereniging oid .... Weet ik veel, iig het kan vrij simpel :)

wordt idd lastig....

je mag overgins zonder vergunning tot 5meter boven dakniveau bouwen, 5+ meter = vergunning needed.

Reg. datum: 13 december 2000

quote:
morphje schreef op 09 augustus 2002 @ 09:33:
hmm ja of sealen of binnen achter glas zetten (voorzover glas de boel niet teveel belemmert... die pringlescan leek me het beste te werken voor gerichte communicatie.
quote:
nice :) ik zit nu nog op het punt dat ik geen flauw idee heb welke accesspoints ik zal kopen. zie nog weinig verschil tussen al die dingen. Maar 't zou wel handig zijn als je op zo'n AP ook uit kunt lezen hoe het signaal is, net als bij sommige pcmcia kaartjes kan, aangezien ik in eerste instantie geen pcmciakaartjes aanschaf maar de hele zooi alleen gebruik voor de building to building bridge.
quote:
Mocht het niet werken, zou ik als ik jouw was toch maar een mast van een paar meter de lucht ingooien
laatste redmiddel :) isnietmijnhuis O-)

I wanna be a Mappy and I wanna have fun :)

Ik heb een mondje
Reg. datum: 08 mei 2002

ik lees veel over antennes en dergelijke

nu vraag ik mij af: is het niet mogelijk om een sent/receive apparaatje aan te sluiten op je switch en dat een maat hetzelfde doet om zo contact te krijgen? (afstand 200/300 meter hemelsbreed, geen line of sight)

dus zonder tussenkomst van antennes? of kijk ik nu te ver in de toekomst? of wordt het te prijzig op die manier?

BVD

AMD64 3800/ 2GB / XFX7800GT / Abit AN8 SLI

quote:
Rubberlaars schreef op 09 augustus 2002 @ 14:23:
ik lees veel over antennes en dergelijke

nu vraag ik mij af: is het niet mogelijk om een sent/receive apparaatje aan te sluiten op je switch en dat een maat hetzelfde doet om zo contact te krijgen? (afstand 200/300 meter hemelsbreed, geen line of sight)

dus zonder tussenkomst van antennes? of kijk ik nu te ver in de toekomst? of wordt het te prijzig op die manier?

BVD

Je bedoeld access-points ;)

Maar ik ben bang dat het niet gaat lukken zonder antenne. Mischien over open veld, maar niet als je ookgeen line of sight hebt....

apt-get --fix-computer

nou omdat er nog zo weinig vragen zijn ;)

Ik heb een volgende situatie:
Ik wil een afstand van 4KM (misschien iets minder) (!) overbruggen. Er staan geen dingen in de weg, misschien een enkele hoge boom maar dat is dan ook alles.

Ik wil geen duur accespoint kopen. Ik dacht aan een USB dingetje, dat ik dan met een zooi USB verlengkabels tot bij een antenne op m´n dak kan zetten. Ik kan zonder problemen een antenne op dak zetten.
Ik denk zelf dat een richt antenne het beste is. O ja een beetje illegaal met zendbereik boeit niet hoor >:) . Ik wil gwoon een goede verbinding, 2 mbit minimaal. (is nog steeds best snel en internet kunje ook goed delen toch)

Welke antenne kan ik het beste nemen, en kun je op een USB dinges ook die antenne aankoppelen. En welke heb ik nodig? Ik heb een zeeeeeeeer laag budget, maar liever goed dan niet werken. Ik kan de antenne zelf bouwen natuurlijk mits het goed te doen is. Ik heb geen zin in eeuwig klooien en maar blijven posten

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor iemand die hier info voor heeft

De nieuwe IRC Bouncer: FleXbouncer - www.flexbouncer.com - gebaseerd op MySQL database, sneller en stabieler dan PsyBNC!

quote:
pierre-oord schreef op 10 augustus 2002 @ 19:28:
nou omdat er nog zo weinig vragen zijn ;)

Ik heb een volgende situatie:
Ik wil een afstand van 4KM (misschien iets minder) (!) overbruggen. Er staan geen dingen in de weg, misschien een enkele hoge boom maar dat is dan ook alles.

Ik wil geen duur accespoint kopen. Ik dacht aan een USB dingetje, dat ik dan met een zooi USB verlengkabels tot bij een antenne op m´n dak kan zetten. Ik kan zonder problemen een antenne op dak zetten.
Ik denk zelf dat een richt antenne het beste is. O ja een beetje illegaal met zendbereik boeit niet hoor >:) . Ik wil gwoon een goede verbinding, 2 mbit minimaal. (is nog steeds best snel en internet kunje ook goed delen toch)

Welke antenne kan ik het beste nemen, en kun je op een USB dinges ook die antenne aankoppelen. En welke heb ik nodig? Ik heb een zeeeeeeeer laag budget, maar liever goed dan niet werken. Ik kan de antenne zelf bouwen natuurlijk mits het goed te doen is. Ik heb geen zin in eeuwig klooien en maar blijven posten

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor iemand die hier info voor heeft

Die USB dingen, heb ik helaas geen ervaring mee. Ik verwacht echter niet dat het problemen gaat opleveren :)
Wel is het zo dat ze over het algemeen minder snel gaan 4-5Mbit maximum en een vrij hoog CPU verbruik.
Zorg uiteraard wel dat ze een antenne aansluiting hebben, anders zul je ze moeten gaan openmaken en solderen....

Qua antenne, zou ik OF zelf de helical antenne's bouwen, maar er is een kans dat ze niet genoeg versterken. Dus als je graag zelf knutseld, en je wilt het proberen, ze kosten zo goed als niets....

Een andere mogelijkheid is om een grid antenne ofzo te gebruiken. Dat zijn dus deze:
http://www.onlineimage.com/wireless/graphics/antenna.jpg

En die zijn dan te verkrijgen in 18, 21, 24 en mischien zelfs 28 dBi. Hoe meer dBi, hoe "smaller" de straal is die uitgezonden wordt (maar uiteraard wordt hij dan langer). Bij een 24 dBi antenne zal het uitrichten ook niet makkelijk zijn, aangezien je heel precies de (smalle) uitgezonden straal moet mikken op de andere antenne. Zeker bij een afstand van 4KM, kan een paar mm hoger of lager, de verbinding doen wegvallen...

Met 21dBi antenne's heb je denk ik wel een redelijke kans van slagen. Maarja, zeker weten doe je het nooit....

apt-get --fix-computer

quote:
Cutebritney schreef op 10 augustus 2002 @ 19:44:
[...]

Die USB dingen, heb ik helaas geen ervaring mee. Ik verwacht echter niet dat het problemen gaat opleveren :)
Wel is het zo dat ze over het algemeen minder snel gaan 4-5Mbit maximum en een vrij hoog CPU verbruik.
Zorg uiteraard wel dat ze een antenne aansluiting hebben, anders zul je ze moeten gaan openmaken en solderen....

Qua antenne, zou ik OF zelf de helical antenne's bouwen, maar er is een kans dat ze niet genoeg versterken. Dus als je graag zelf knutseld, en je wilt het proberen, ze kosten zo goed als niets....

Een andere mogelijkheid is om een grid antenne ofzo te gebruiken. Dat zijn dus deze:
afbeelding

En die zijn dan te verkrijgen in 18, 21, 24 en mischien zelfs 28 dBi. Hoe meer dBi, hoe "smaller" de straal is die uitgezonden wordt (maar uiteraard wordt hij dan langer). Bij een 24 dBi antenne zal het uitrichten ook niet makkelijk zijn, aangezien je heel precies de (smalle) uitgezonden straal moet mikken op de andere antenne. Zeker bij een afstand van 4KM, kan een paar mm hoger of lager, de verbinding doen wegvallen...

Met 21dBi antenne's heb je denk ik wel een redelijke kans van slagen. Maarja, zeker weten doe je het nooit....

Dank voor de info. Nu wat vragies daarover:

Ik wil denk toch maar PCI dingen gaan gebruiken :) . o.a. omdat ik liever geen usb kaart in server zet. Maar ik kan server maximaal onder de dakrand van de zolder zetten, onder een schoorsteen die niet in gebruik is. Daar kan ik dan het draad doorheenlussen die naar de antenne gaat. Ik moet een aardig hoge antenne staaf erop zetten. Wat is maximaal om weinig signaalverlies te hebben :? Ik wil geen accespoint in de antenne hangen want accespoint is te duur voor mij. Wat is een goede PCI kaart die een antenne aansluiting heeft? ik heb eens een dynalink gezien volgens mij. Is die wat?

O ja ik snap die pagina die hier eens langs is geweest niet helemaal. Daarmee kun je uitrekenen hoever je kunt komen met hoeveel signaalsterkte. Red ik het met een standaard signaal uit de wireless lan kaart of moet ik versterken? een versterker schijnt erug duur te zijn :'( . Ik heb nog niet gekeken maar zou je met een verrekijker de andere antenne kunnen zien over 4 KM?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ alvast

edit:

op http://www.wirelessleiden.../moin.cgi/HardwareVerkoop staat een antenne van 21 dBi is dat wat?

De nieuwe IRC Bouncer: FleXbouncer - www.flexbouncer.com - gebaseerd op MySQL database, sneller en stabieler dan PsyBNC!

quote:
pierre-oord schreef op 10 augustus 2002 @ 22:18:
[...]

Dank voor de info. Nu wat vragies daarover:

Ik wil denk toch maar PCI dingen gaan gebruiken :) . o.a. omdat ik liever geen usb kaart in server zet. Maar ik kan server maximaal onder de dakrand van de zolder zetten, onder een schoorsteen die niet in gebruik is. Daar kan ik dan het draad doorheenlussen die naar de antenne gaat. Ik moet een aardig hoge antenne staaf erop zetten. Wat is maximaal om weinig signaalverlies te hebben :? Ik wil geen accespoint in de antenne hangen want accespoint is te duur voor mij. Wat is een goede PCI kaart die een antenne aansluiting heeft? ik heb eens een dynalink gezien volgens mij. Is die wat?

O ja ik snap die pagina die hier eens langs is geweest niet helemaal. Daarmee kun je uitrekenen hoever je kunt komen met hoeveel signaalsterkte. Red ik het met een standaard signaal uit de wireless lan kaart of moet ik versterken? een versterker schijnt erug duur te zijn :'( . Ik heb nog niet gekeken maar zou je met een verrekijker de andere antenne kunnen zien over 4 KM?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ alvast

edit:

op http://www.wirelessleiden.../moin.cgi/HardwareVerkoop staat een antenne van 21 dBi is dat wat?

Als je goede kabel koopt, kun je een meter of 2-3 met bijna geen verlies nogwel doen :)
Nouja, bij geen verlies van de kabels, bedenk dat elke connector ongeveer 1 dBi kost...

Dynalink is niet echt de "allerbeste" om het zo maar ff te zeggen. Zie hiervoor ok de t.net review.

ff een quote:
quote:
Dynalink Wireless PCI Card

De Dynalink kaart komt als PCMCIA kaart op een PCI riser kaart. Je kan deze kaart dus zowel in een pc als in een laptop gebruiken (dit is vrij speciaal, 3Com's PCMCIA kaarten op PCI riser mag je er niet uit halen). Deze kaart heeft als een van de weinige een externe antenne, in de vorm van een snoertje op een voetje (het draadloze idee is er dan ook meteen af ). Dit is een slimme zet, aangezien een PCMCIA kaart in een pc aan de achterkant gegarandeerd connectieproblemen oplevert. Het geheel is alleen best wel gammel, ook de constructie van het voetje, waarop een zachte sticker geplakt moet worden als de antenne erdoorheen gestoken is, kan beter. De installatie werd door ons gedaan in een PCMCIA slot, wat geen problemen opleverde. Van Fannatic hebben we vernomen dat de installatie in een PCI-slot lastiger is, de PCI riser kaart wil door Windows als standaard PCI controller geïnstalleerd worden, maar is dit vervolgens niet. Nadat de warrige handleiding gelezen is blijkt er een driver voor te zijn die dit verhelpt en na wat proberen werkt de kaart ook goed in een PCI slot. Dynalink levert al jaren budget-hardware voor vooral network connectivity.

Onze indruk van deze NIC is daarom ook niet zo heel positief. Aan de andere kant is de prijs wel weer aantrekkelijk en werkt het uiteindelijk wel. Het installeren onder Windows XP ging iets minder moeilijk, alleen ziet XP het niet als een WLAN kaart. Dit wordt door Dynalink opgevangen door er een stukje software van Intersil Prism bij te leveren, waarin alle instellingen gedaan kunnen worden.

De metertjes voor bereik en signaalsterkte werken in deze software wel, wat een pluspunt is. Later bleek alleen dat de metertjes heel gevoelig en gefrustreerd werken, wat de connectie niet ten goede kwam. Op het plaatje is het hoogst haalbare bereik te zien, terwijl de Intel AP er naast stond.

Echt goed scoort hij ook niet qua snelheid etc .....

Ikzelf zou voor een linksys of dlink gaan. Dat zijn bekende merken op wireless gebied. Qualitatief erg oke :)

Als je zorgt voor een goede antenne, heb je geen versterker nodig. Een versterker is ook veel te duur, en bovendien vrij illegaal.
Ik denk dat je met die 21 dBi antenne's een heel eind komt, maarja, het blijft natuurlijk de vraag of het gaat werken...
Zekerheid heb je nooit helaas....

[edit]
http://tweakers.net/ext/i.dsp/1020419201.gif

apt-get --fix-computer

Als ik zo kijk zouden 2 intel kaartjes best goed moeten kunnen presteren. Of anders 3com. Ik weet alleen niet of er makkelijk een antenne aan te zetten is. Liever niet solderen, maar iets van een verloopplug want dan blijf je je garantie houden en kun je ze misschien terug brengen...

quote:
pierre-oord schreef op 11 augustus 2002 @ 11:38:
Als ik zo kijk zouden 2 intel kaartjes best goed moeten kunnen presteren. Of anders 3com. Ik weet alleen niet of er makkelijk een antenne aan te zetten is. Liever niet solderen, maar iets van een verloopplug want dan blijf je je garantie houden en kun je ze misschien terug brengen...

Dat klopt, maar er zijn een aantal redenen waarom ik niet voor deze kaartjes zou gaan:
+ Moeilijke / dure / geen aansluiting voor een antenne
+ Pcmcia

Wat jij wilt is een PCI kaart, geen PCMCIA. En voor zover ik weet zijn er maar 2 merken die echte PCI wireless kaartjes maken: Linksys en Dlink :)

http://www.linksys.com/products/imagelib2/wmp11.jpg

Ik meende dat het ook mogelijk was om de antenne eraf te halen....en dan kun je waarschijnlijk vrij makkelijk er een andere connetor met kabel & antenne op prikken :)

Dlink heeft ongeveer eenzelfde kaartje, maar ik geloof dat die in NL niet te koop is...
Maar bij Dlink staat tussen de specs hetvolgende:
Antenna: Reverse SMA connector with a detachable antenna
Daar kun je hem dus wel zeker loskoppelen :)

apt-get --fix-computer

ooooooooooooooooooooooooh :9 :9 :9

Dat klinkt ereg leuk. Nou ik ga er eens achteran.

Nog ff vragie ik zie je wel vaker hier in Network Troubleshooting staan. Weet je toenvallig een oplossing voor topic Bandbreedte limiteren? ?

(Ik zit hier dus met casloma te internetten en ikke steeds traag site laden.... zit er hier weer iemand te downen :'( . Ik zou GRAAG >:) bandbreedte willen beperken zoals in dat topic staat!)

quote:
pierre-oord schreef op 11 augustus 2002 @ 15:28:
ooooooooooooooooooooooooh :9 :9 :9

Dat klinkt ereg leuk. Nou ik ga er eens achteran.

Nog ff vragie ik zie je wel vaker hier in Network Troubleshooting staan. Weet je toenvallig een oplossing voor topic Bandbreedte limiteren? ?

(Ik zit hier dus met casloma te internetten en ikke steeds traag site laden.... zit er hier weer iemand te downen :'( . Ik zou GRAAG >:) bandbreedte willen beperken zoals in dat topic staat!)

Je kunt windows QoS proberen, maar 'k dnek niet dat je daar echt wat aan hebt...

Een mogelijkheid is mischien om er een oud pctje tussen te zetten, linux installen, en dan kun je het met programma's wel mooi regelen allemaal :)
Voor windows is er niets voor zover ik weet. (Gratis dan, betaald is er wel wat, maar is meestal erg duur....)

Ik heb ook nog een vraagje / situatie schetsje:

Ik woon in de polder van een boerengat. In het dorp wel internet via de kabel , in de polder niks. ADSL zeer waarschijnlijk nooit vanwege te weinig belangstelling.

Ik had nu het volgende in gedachten. 2-way via de schotel. Abbo van plus/minus 100 euro per maand (is redelijk) Aanschaf kosten 3000 euro. Is wat aan de hoge kant. Op wat op de kosten terug te verdienen had ik het idee om als een soort provider Wireless internet aan te bieden aan de buren die allemaal zo'n 500 mtr rond me wonen (stuk of 4).

Wat zou ik hier voor nodig hebben ?
Prijzen ?
Redelijk prijs voor abbo aan de buren ?
haalbaarheid ??

al veel _/-\o_ voor de reply's

Hackito ergo sum.

Ik ben van plan om een "lange" afstands wlan aan te leggen (1km). Hiervoor moet ik een antenne op het dak zetten. Ik heb nu een paar vraagjes:
Hoe zit het met bliksem beveiliging (Hij steekt ongeveer 1,5 meter boven het platte dak uit)
Hoeveel demping (in dB) kan ik verwachten per meter kabel, ik weet al dat je op ongeveer 1 dB per connector kan rekenen.

If it ain't broken, fix it 'til it is.

quote:
PetePenguin schreef op 12 augustus 2002 @ 12:30:
Ik heb ook nog een vraagje / situatie schetsje:

Ik woon in de polder van een boerengat. In het dorp wel internet via de kabel , in de polder niks. ADSL zeer waarschijnlijk nooit vanwege te weinig belangstelling.

Ik had nu het volgende in gedachten. 2-way via de schotel. Abbo van plus/minus 100 euro per maand (is redelijk) Aanschaf kosten 3000 euro. Is wat aan de hoge kant. Op wat op de kosten terug te verdienen had ik het idee om als een soort provider Wireless internet aan te bieden aan de buren die allemaal zo'n 500 mtr rond me wonen (stuk of 4).

Wat zou ik hier voor nodig hebben ?
Prijzen ?
Redelijk prijs voor abbo aan de buren ?
haalbaarheid ??

al veel _/-\o_ voor de reply's

Is een mogelijkheid, maar ikzelf zou het niet op die manier doen. Internet via de schotel is traag, hoge ping en duur.
Als er in het dorp kabelinternet beschikbaar is, spreek dan daar met een bekende af, dat hij op jou kosten een abbo neemt. Vanaf zijn locatie zet je met richantenne's een straalverbinding op naar jou huis, en op jou dak/antennepaal zet je een accesspoint waar buren op kunnen inloggen.

De aansluitkosten zullen hierdoor niet zo hoog zijn als van de sateliet (3 AP's + voor elke buurman een AP.
Qua aansluitkosten zul je dan ongeveer uitkomen op 1000 euro. (3AP's met antenne's, kabelaansluitkosten etc)

Voordeel is ook dat je een veel snellere verbinding hebt, aangezien ik verhalen heb gehoord van 10KB/sec met satteliet......

quote:
McFizban schreef op 13 augustus 2002 @ 13:35:
Ik ben van plan om een "lange" afstands wlan aan te leggen (1km). Hiervoor moet ik een antenne op het dak zetten. Ik heb nu een paar vraagjes:
Hoe zit het met bliksem beveiliging (Hij steekt ongeveer 1,5 meter boven het platte dak uit)
Hoeveel demping (in dB) kan ik verwachten per meter kabel, ik weet al dat je op ongeveer 1 dB per connector kan rekenen.

Blikseminslag, ik denk niet dat dat in jou geval erg gevaarlijk is, maarja, er is altijd een kansje...
Wat je kunt doen, is van een paar oude waterleidingen een soort pyramide boven je antenne bouwen. Dan aard je die pyramide via een dikke kabel ergens in de grond ofzo.... Lijkt me dat dat voldoende moet zijn, maarja, * Cutebritney is geen expert op dat gebied ;)

Hoeveel demping je per meter kabel zult ondervinden zal verschillen per kabel. Het is het beste om dat gewoon aan de leverancier te vragen, die zal het prcies weten :)

goede wijn is nog geen bier!
Reg. datum: 15 november 2001

ha..
ik heb hier net 2 breezecom(.com) (alvarion(.com)) Accespoints/bridges (WBC-DSC.11 en WBC-DSS.11) allebij 11mbs gekocht en de rom geflashed en deze zouden nu 100mw zijn.

ik probeer hier ongeveer 200mtr mee te overbruggen...
nu zit ik met het probleem dat er een halve woonwijk tussen zit :(
er is dus 's avonds (warneer er beter condities zijn volgens mijn pa die zendammateur is) alleen een swakke link van 50% ong met erg veel timeouts....

ik hoop dit probleem op te lossen met 2 exterene antennes (een helical richtantenne).

nu is mijn vraag:
- zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk AP / BC?
- zijn er mensen met ervaring met de helical antenne?
- is er nog iemand die belangstelling heeft voor een Wlan pmca kaart van alvarion 11mbs?

linux is just like an wigwam, no windows, no gates and an apache inside

In deze draad hebben een aantal mensen gepost die breezecom producten gebruiken:
Draadloos +-600m netwerk

Maar dat was denk ik voornamelijk de typische Breezelink apperatuur, die op 3Mbit loopt...

In die draad staan ook een boel ervaringen van zelfgemaakte antenne's, ook van de helical geloof ik :)

goede wijn is nog geen bier!
Reg. datum: 15 november 2001

aha dan zil ik dat eens even doorlezen
ik heb de breezeNET.....

mijn vader die zendammateur is die rade mij aan om deze antenne te maken:
http://www.wlan.org.uk/simple_double_quad.gif
een zogenaamde butterfly / quad antenne...

als ze af zijn dan plaats ik wel mijn bevindingen...

linux is just like an wigwam, no windows, no gates and an apache inside

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: