quote:Op zaterdag 01 juni 2002 16:12 schreef Cavedude het volgende:
[..]
Ik heb net mij MYCOM in utrecht een AP en een wireless kaart gekocht voor 200 euro totaal en ik zit nu blij in de tuin te internetten
Lache
Welke snelheid haal je met dat Edimax spul maximaal over het locale netwerk ?
Reg. datum: 13 mei 2002
Het heeft of een frequentie van 5.2 ghz, geen mogelijke stoorzender. Met 100mw kom je 15 meter dus dat schiet niet op.
iemand al iets van gehoord.
Reg. datum: 05 december 2001
Produkten zijn nogal out-dated maar als je naar de sites van de producenten zelf gaat hebben ze meestal wel nieuw spul erop staan.
9worlds.net @ hattrick.org
quote:Op zaterdag 01 juni 2002 16:22 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Lache
Welke snelheid haal je met dat Edimax spul maximaal over het locale netwerk ?
Ja bevalt echt prima snelheden tussen de 50 en 70 kb/sec

Verder zitten er nette programmatjes bij waarmee je de verbinding snelheid en sterkte van het signaal kan checken
Ik moet alleen nog mijn accesspoint op een centrale plek hangen want ik heb nu nog plekken in huis waar ik geen signaal heb...op zolder bijvoorbeeld
quote:Op zaterdag 01 juni 2002 22:03 schreef Cavedude het volgende:
[..]
Ja bevalt echt prima snelheden tussen de 50 en 70 kb/sec
[afbeelding]
Verder zitten er nette programmatjes bij waarmee je de verbinding snelheid en sterkte van het signaal kan checken
Ik moet alleen nog mijn accesspoint op een centrale plek hangen want ik heb nu nog plekken in huis waar ik geen signaal heb...op zolder bijvoorbeeld
Noem je dat prima snelheden??
Ik neem aan dat dat van Internet is, maar als je van een PC die gewoon locaal staat iets download via FTP ofzo, dan moet je als het goed is nog ruim 10x zo hoge snelheid halen
Ik haal met dat Edimax setje 550-650k.quote:Op zondag 02 juni 2002 16:42 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Noem je dat prima snelheden??
Ik neem aan dat dat van Internet is, maar als je van een PC die gewoon locaal staat iets download via FTP ofzo, dan moet je als het goed is nog ruim 10x zo hoge snelheid halen
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW
Ik heb alleen laptop installed momenteel, ik mot m'n server nog bouwen. Geen idee wanneer ik daar zin in heb, maar verders prima hardware.
Ik kreeg errors met installen van die utils, ik heb dus geen signal-meting, maarja.. boeie, zolang die het maar doet. Moest eerst drivers voor XP downen, want die zaten er niet bij
Een dakloze vrouw uitwonen, da's nooit grappig...
Ik ben tegen zinloos geweld, en als je me niet gelooft, sla ik je voor je bek..
quote:Op zondag 02 juni 2002 16:46 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ik haal met dat Edimax setje 550-650k.
5 mbit dus.... Opzich wel goed
Valt me nog mee dan van dit soort "noname" apperatuur
Noname op wireless gebied bedoel ik
hmmm... als ik deze review lees van "name" artikelen komt mijn Edimax hardware er nog niet eens zo erg slecht vanaf...quote:Op zondag 02 juni 2002 16:48 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
5 mbit dus.... Opzich wel goed
Valt me nog mee dan van dit soort "noname" apperatuur
Noname op wireless gebied bedoel ik![]()
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW
red ik niet met m'n orinoco's.
http://www.motor-forum.nl | Nieuwe baan gevonden.
http://www.tweakers.net/pricewatch/28764
Het mooie is wel dat er ook gewoon connectors voor te krijgen zijn bij wirelessleiden. Zo is het wel heel handig om er een externe antenne aan vast te maken.
Ik heb er nu 5 clients aanhangen. De afstanden zijn 200 / 500 / 750 / 1350 / 1650 meter. Bij de clients tot 750 meter heb ik een 13 dBi antenne hangen. En bij de andere clients 24 Dbi antenne.
Het signaal kwaliteit varieert tussen de 70 en 95%. Ook de gemiddelde snelheid zit rond de 350 a 450 kb/s. (hoogste wat ik gehaald heb (maar dan met 2 richtantenne's) was 540 kb/s)
Bij de meeste "clients" zit er minimaal 1 boom tussen. En bij eentje zelfs 3 huizen.
Ook is het me gelukt om een multi point in combinatie met een point to point op te zetten.
• <---> • <---> [Basis] <--> • <--> •
Dus iedereen die verbinding kan maken met het basis station, kan weer als tussenpunt dienen voor clients die geen directe verbinding kunnen maken met het basis station.
Tot zover mijn verhaal
quote:Op zaterdag 08 juni 2002 14:10 schreef appiensat het volgende:
Ik heb nu mijn Wireless netwerkje draaien. Ik heb 1 basispunt, daar staat een Jaht Accespoint (ATMEL chippie net zoals b.v. de Linksys WAP11) en een Omni 15,4 dBi.
Ik heb er nu 5 clients aanhangen. De afstanden zijn 200 / 500 / 750 / 1350 / 1650 meter. Bij de clients tot 750 meter heb ik een 13 dBi antenne hangen. En bij de andere clients 24 Dbi antenne.
Het signaal kwaliteit varieert tussen de 70 en 95%. Ook de gemiddelde snelheid zit rond de 350 a 450 kb/s. (hoogste wat ik gehaald heb (maar dan met 2 richtantenne's) was 540 kb/s)
Bij de meeste "clients" zit er minimaal 1 boom tussen. En bij eentje zelfs 3 huizen.
Ook is het me gelukt om een multi point in combinatie met een point to point op te zetten.
• <---> • <---> [Basis] <--> • <--> •
Dus iedereen die verbinding kan maken met het basis station, kan weer als tussenpunt dienen voor clients die geen directe verbinding kunnen maken met het basis station.
Tot zover mijn verhaal
en twerkt suuuuper geeiill
Reg. datum: 06 oktober 2000
quote:Op zaterdag 01 juni 2002 17:24 schreef grinono het volgende:
Wat zijn de maximale vermogens voor de 802.11a serie
Het heeft of een frequentie van 5.2 ghz, geen mogelijke stoorzender. Met 100mw kom je 15 meter dus dat schiet niet op.
iemand al iets van gehoord.
Ondergrens Bovengrens Toepassing Vergunning-
regime Referentienorm Vermogen Kanaal-
spatiering
5.15 GHz 5.25 GHz RLAN Nee EN 300 652 1 W e.i.r.p. All MHz
5.25 GHz 5.3 GHz RLAN Nee EN 300 652 1 W e.i.r.p. All MHz
Zo te zien 1 Watt dus.
Reg. datum: 20 juli 1999
Ik ben ook op zoek naar een wireless oplossing voor mijn laptop en ik zat al te denken aan een nieuwe router ..
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
niet dus helaasquote:Op zondag 09 juni 2002 15:08 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Ondergrens Bovengrens Toepassing Vergunning-
regime Referentienorm Vermogen Kanaal-
spatiering
5.15 GHz 5.25 GHz RLAN Nee EN 300 652 1 W e.i.r.p. All MHz
5.25 GHz 5.3 GHz RLAN Nee EN 300 652 1 W e.i.r.p. All MHz
Zo te zien 1 Watt dus.
quote:
Geachte heer ****,
Het gebruik van de frequentiebanden in Nederland kan worden gevonden via onze site http://www.divisietelecom.nl/nfr
De band 5150 - 5300 MHz is vrijgegeven voor Radiolans met een max.uitgestraald vermogen van 1W (eirp).
In de loop van dit jaar zal de vrijstellingsregeling waarschijnlijk worden gewijzigd en wordt de band uitgebreid tot 5350 MHz. Het maximaal toegestane vermogen wordt verlaagd (overeenkomstig de Europese aanbeveling) naar 200 mW eirp.
In de band 5250 - 5350 MHz wordt Transmitter Power Control (TPC) en Dynamic Frequency Selection (DFS)verplicht gesteld. Verder zal dit jaar ook de band 5470 - 5725 MHz worden vrijgesteld voor RadioLan toepassingen met een maximaal uitgestraald vermogen van 1W (eirp) en het gebruik van TPC en DFS is verplicht.
Waarschijnlijk wordt de frequentieband 2400-2483.5 MHz, 100 mW eirp., ook voor gebruik buitenshuis vrijgesteld van vergunning.
De gewijzigde regelgeving zal gebaseerd zijn op recommandatie ERC/REC 70-03 en de decision ERC/DEC(99)23, die te vinden zijn op http://www.ero.dk
Meer informatie over TPC en DFS is te vinden in de ETSI standaard ETS 300 836, die te vinden is op http://www.etsi.org .
Met vriendelijke groeten,
Jarig Tilstra
Inspectie Verkeer en Waterstaat
Divisie Telecom
tel. (050) 587 72 67
email: jarig.tilstra@ivw.nl
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: **** [mailto:*****
Verzonden: zondag 2 juni 2002 17:50
Aan: jarig.tilstra@ivw.nl
Onderwerp: Vraagje Rlan
Hallo,
Ik had een vraagje over Rlan.
In het NFR, staat bij de 2.4 ghz, dat de maximale output 100mWatt is, binnenshuis. Een vergunning is niet nodig.
Nu is het zo, dat er op 5.25 en 5.3 Ghz nog een keer ruimte is voor Rlan, ik zie hier ook steeds meer producten voor op de markt komen die op deze frequentie werken. Ook voor deze frequentie is geen evrgunning nodig.
Nu is het zo, dat hier bij staat, dat de maximale output 1 Watt is.
Mag dit ook buitenshuis zijn ?
Dus een soort van ORLAN, maar dan op de frequentie van 5.25 en 5.3 Ghz ?
Alvast bedankt
ps. Als dit niet zonder meer toegestaan is, is het dan wel toegestaan als je een licentie koopt ? Welke prijs moet ik dan aan denken ?
Frequentie: 2.4 ghz
output: < 100mWatt (legaal !)
speed: 32, 64 of 128 kbit
range: 40KM !!!!!
dit is echtwel beter spul, als je zulke afstanden kunt halen
http://www.p-com.com/products/AirLink_128-512.html
quote:Op zondag 09 juni 2002 19:07 schreef appiensat het volgende:
speed max 128 kbit???????![]()
yup, dat is natuurlijk omdat het op de 2.4 ghz band zit
Het is afwegen he... OF hoge bandwith en kleine range, of een grote range en lage bandwith....
Prijzen zitten rond de $3000 voor een setje
Ik vraag me af of je dit op de een of andere manier ook met bijvoorbeeld de WAP11 kunt doen. Aangezien het opzich alleen een software instelling is...
De Wap 11 is normaal geoptimaliseerd voor een kleine range, en een hoge bandwith. maar in princiepe zou je ook een hoge range, en een lage bandwith kunnen realiseren, door bijvoorbeeld van het WIFI protocol af te stappen...
Zou wel cool zijn, ff een lijntje leggen naar iemand 20KM verderop, kan ie via mijn @home verbinding internetten
Reg. datum: 06 oktober 2000
quote:Op zondag 09 juni 2002 16:40 schreef Chemist het volgende:
Dat AP van de mycom: is dat nou met een UTP verbinding op een switch aan te sluiten?
Ik ben ook op zoek naar een wireless oplossing voor mijn laptop en ik zat al te denken aan een nieuwe router ..
Ik heb zaterdag bij MyCom de "Edimax wireless broadband router" gekocht (Edimax BR-6014W).
Het is een makkelijk te configureren router waarop je je (kabel/dsl/whatever) modem knalt en maximaal 4 pc's wired kunt aansluiten. Daarnaast kunnen er 252 wireless connecties op worden gemaakt.
Router en AP in één dus.
Het bereik binnenshuis is okay, achter in de tuin haal ik nog net niet (maar het apparaat staat dan ook nog gewoon op de eerste verdieping op mijn monitor en hangt nog niet op een gunstiger plaats).
Reg. datum: 20 juli 1999
Kan iemand mij vertellen of dat AP van de Mycom gewoon in een switch te douwen is???
*UPDATE*
Ik ben er al achter; het antwoord is ja...
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last
Dit topic is gesloten.