Dat klopt jah maar mijn gateway staat vlak bij het raam en ik kom op 11 mbit al heel erg ver. En dan gaat het natuurlijk steeds minder worden. Maar door heel het huis heb ik met 1 gateway gewoon 11 mbit of het nou op de wc is of in de badkamer of in de huiskamer.quote:Op woensdag 29 mei 2002 10:42 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Heb je het al eens geprobeerd op 550 meter afstand???
edit:
Ik heb net ff bij Orinoco gekeken en daar staat idd dat het tot 550m is maar dan wel op 1MBIT/S, even voor de volledigheid:
11MBIT/S ->160m
5,5MBIT/S ->270m
2MBIT/S ->400m
en dit alles in de open lucht, binnen wordt het snel een stuk minder!
Wat is de snelheid dan? En wat voor configuratie gebruik je?quote:Op maandag 20 mei 2002 17:26 schreef VHware het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook zoeentje erbij nu... Maar die dingen zijn echt baggertraaggeen aanrader dus.
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW
En ik heb nog altijd geen wireless spul gekregen...grrrr 
quote:Op donderdag 30 mei 2002 15:01 schreef Daniel het volgende:
En ik heb nog altijd geen wireless spul gekregen...grrrr
Had je wa.. bla
Ja dus. Duurt idd lang. Heb net 3mnd gewacht op de nieuwe intel pci wifi kaart. Blijkt nog kutding te zijn ook.
Binnenkort nieuwe review maken over 54mbit spullies.
quote:Op woensdag 29 mei 2002 10:13 schreef Perlian het volgende:
Wat heb ik nodig voor een wireless connection ??
Specs:
Afstand: 120 meter
Situatieschets: Standaard woonwijk, rijtjeshuizen.
Signaal treft 2 huizenblokken.
is er in deze situatie de mogelijkheid om wireless een connectie op te zetten met "standaard" kaartjes of vraagt
dit om een antenne ?? Het moet allemaal betaalbaar blijven...
Is zeker mogelijk, als er maar geen obstakels staan. Line of Sight is wel erg belangrijk
Ikzelf zou voor zo'n toch niet heel erg grote afstand zelf een helical-antenne setje bouwen. Kost bijna niets, en geeft toch een behoorlijke performance boost.
Je kunt hier lezen hoe je zo'n antenne maakt.
Rustig maar hoorquote:Op woensdag 29 mei 2002 10:29 schreef zwahiel het volgende:
[..]
als je goed gelezen hebt, moet je voor afstanden groter dan 15 meter bijna altijd een antenne pakken!
quote:Dus als je kijkt naar een afstand van 120 meter, nou bedenk zelf maar dat als je 't legaal wilt houden je zeker antennes nodig hebt!
Dit heeft niets met legaal illegaal te maken. Een antenne versterkt het signaal net zo goed als een versterker.
Het gaat om het uitgangssignaal, of dat nu van een grote antenne, of een klein ingebouwde antenne in je Wnic is.
het gaat dus om het aantal mWats wat je uitstraald, niet welke apperatuur je gebruikt.
quote:Je zou natuurlijk ook een versterker op de antenne van WLAN kaart kunnen fixen, maar da's zwaar illegaal...
Als jij er een 10Watt versterker aan hangt, maar je zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld als antenne een ennkel koperdraatje gebruikt, hoeft dat nieteens illegaal te zijn.
Het wordt pas illegaal als je de 100mWatt overschrijd
het is wel standaard, of je er een antenne op kunt aansluiten, verschilt per setje denk ik.quote:Maar ik zit me af te vragen, hoe zit 't met die USB-ers, zijn die ook makkelijk te tweaken voor zo'n antenne en leveren die nou wel of niet een standaard WLAN / ieee 802.11b signaal en een standaard netwerksignaal opzich ?
quote:Op woensdag 29 mei 2002 10:41 schreef NewAgePerformance het volgende:
Dan heb ik ook een vraag![]()
Hebben ze in amerika dan andere standaarden? Of voorwaarden voor WIFI? Want ik heb een lucent bak uit amerika gehaald. En deze staat met de specs op:
Wide coverage range of up to 1,750 ft/550 m
En dat is gewoon standaard zonder extra antenne? Ik kan inderdaad door heel het huis met excellent (zoals windoos dat aangeeft) door het rennen.
En buiten zit ik op good en excellent. Hangt ervanaf hoe ver ik van het huis buiten zit met de laptop. Ik gebruik dan lucent orinoco gold kaartjes in de pc's en laptop.
Dus ben ik nu illegaal bezig? Of is dat spul van lucent gewoon retegoed?
Ikzelf heb ook een Orinoco Gold kaartje, in combinatie met een Netgear MR314 Wireless router. Werkt inderdaad zeer goed !
er is niets illegaals aan, aangezien je de maximale output niet overschrijd. (Ze leveren 30mWatt.)
quote:Op donderdag 30 mei 2002 15:01 schreef nigelator het volgende:
Binnenkort nieuwe review maken over 54mbit spullies.
zwahiel vroeg of de pcmcia kaarten ook werken onder linux.
Het antwoord is JA!
Ik heb zelf een paar Orinoco Gold kaartjes en die werken prima onder linux. Ik heb in de meterkast een PC staan aan mn kabelmodem. Orinoco Gold kaart erin en verder niets.
Diverse clients in huis en het werkt prima.
De drivers staan op hun site.
Het antwoord is JA!
Ik heb zelf een paar Orinoco Gold kaartjes en die werken prima onder linux. Ik heb in de meterkast een PC staan aan mn kabelmodem. Orinoco Gold kaart erin en verder niets.
Diverse clients in huis en het werkt prima.
De drivers staan op hun site.
Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg - Loesje
Jaja Cute.. tis allemaal afwachten
Magoed, moet wel lukken lijkt me.. Hielko neemt zsm contact met me op, dan gaan we gear regelen. Samen met de dingen die jij kan krijgen moet er wel wat leuks uit komen
Magoed, moet wel lukken lijkt me.. Hielko neemt zsm contact met me op, dan gaan we gear regelen. Samen met de dingen die jij kan krijgen moet er wel wat leuks uit komen
kee danquote:Op donderdag 30 mei 2002 15:33 schreef nigelator het volgende:
Jaja Cute.. tis allemaal afwachten![]()
Reg. datum: 13 mei 2002
Ben opzoek naar een versterker die versterkt naar het maximaal toegestaande in Nederland 100mw. Dit zal wel te maken hebben met wat de AP mij aanbied maar het zou mogelijk kunnen zijn om een AP met een zeer laag vermogen aan te te schaffen (en zeer lage prijs) en deze dan een hogere vermogen te geven door de versterker.
Welke straal versterker kan ik dan het beste aanschaffen?
Heb er heel wat over gehoord maar echt een goede optie ben ik niet tegen het lijf gelopen.
Zoek iets met inovatie iets wat anders is als normaal en zo dus ook een andere presatie kan leveren.
UUu hoop dat er een beeetje uit te komen valt.
Heb er heel wat over gehoord maar echt een goede optie ben ik niet tegen het lijf gelopen.
Zoek iets met inovatie iets wat anders is als normaal en zo dus ook een andere presatie kan leveren.
meestal gaan die amplifiers meteen vanaf 500mwatt of 1watt 
het valt best tegen hoor van 30 naar 100 mwatt. is maar iets meer dan 4 dB , kun je beter een high gain antenne gebruiken..
ander voordeel van een high gain antenne is ook dat je meer ontvangt 
het valt best tegen hoor van 30 naar 100 mwatt. is maar iets meer dan 4 dB , kun je beter een high gain antenne gebruiken..
"whiiiiiii"
quote:Op donderdag 30 mei 2002 16:21 schreef grinono het volgende:
Ben opzoek naar een versterker die versterkt naar het maximaal toegestaande in Nederland 100mw. Dit zal wel te maken hebben met wat de AP mij aanbied maar het zou mogelijk kunnen zijn om een AP met een zeer laag vermogen aan te te schaffen (en zeer lage prijs) en deze dan een hogere vermogen te geven door de versterker.
Eigenlijk alle AP's zijn 30mWatt. Een enkele is mischien 80 mWatt. Qua prijs maakt het eigenlijk allemaal niets uit.
In jou geval lijkt me het goedkoopste om gewoon een goede antenne te gebruiken, die het signaal dan "versterkt" naar 100mWatt.
Om uit te rekenen welke antenne in combinatie met welke kabel en AP, kun je het beste deze site gebruiken
Hoezo kan ik mijn ecoflex15 coax niet in dat lijstje vinden?quote:Op donderdag 30 mei 2002 16:54 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Eigenlijk alle AP's zijn 30mWatt. Een enkele is mischien 80 mWatt. Qua prijs maakt het eigenlijk allemaal niets uit.
In jou geval lijkt me het goedkoopste om gewoon een goede antenne te gebruiken, die het signaal dan "versterkt" naar 100mWatt.
Om uit te rekenen welke antenne in combinatie met welke kabel en AP, kun je het beste deze site gebruiken
"whiiiiiii"
Denk het niet, een kabel zorgt toch al snel voor verlies. Maar je kan best een antenne nemen die het signaal iets boven de 100mW versterkt, geen kip die dat zal merken tussn alle duizenden magnetrons ed in NL.
Edit: trouwens een klein vraagje, hoe kan je de maximale afstand bereken als je de oude afstand weet en je het signaal versterkt met x dB?
Edit: trouwens een klein vraagje, hoe kan je de maximale afstand bereken als je de oude afstand weet en je het signaal versterkt met x dB?
quote:Op donderdag 30 mei 2002 19:28 schreef Hielko het volgende:
Denk het niet, een kabel zorgt toch al snel voor verlies. Maar je kan best een antenne nemen die het signaal iets boven de 100mW versterkt, geen kip die dat zal merken tussn alle duizenden magnetrons ed in NL.
Kun je opzich ook met die site berekenen.
Je voert het aantal meters in dat je het liefst wilt halen, en dan ga je kijken met hoeveel dBi voor een antenne het uitganssignaal op 100mWatt komt te staan....
Zou het mogelijk kunnen zijn om bijv. 2 AP's op een afstand van 20cm naast elkaar te plaatsen en dan als client met een mooi ontworpen progie kunnen switshen tussen deze bijde ap's
dus dat je dan als je over 802.11b praat 22 mbps kan berijken.
Ik las ergens dit:
klopt dit,
is belangrijk voor mij want ik moet een essay schrijven over dit onderwerp, en daar moet natuurlijk geen crap in
snappie
quote:
In de praktijk ligt de snelheid nog een stuk lager. De snelheid kan worden teruggeschakeld afhankelijk van de omstandigheden. Bijvoorbeeld bij een slechte verbinding of bij een grote afstand van het Acces Point. Hoe de snelheden zich gedragen ten opzichte van de afstand zal ik u laten zien in de onderstaande tabel.
Afstand (meters)Snelheid (Mbps)
0-30 11
30-40 5,5
40-70 2
70-90 1
Zoals je ziet word de snelheid in stappen naar beneden gebracht. Deze stappen zijn ook afgesproken in de 802.11b standaard.
Die snelheid geld niet alleen voor de computer die zich in dat gebied bevind, maar ook voor de rest van de computers die zich aangemeld hebben op het Acces Point. Dus als één gebruiker zich in de zone van de 70 tot 90 meter bevind zal hij niet de enige zijn die op de 1 Mbps zal worden teruggebracht, maar dus ook alle ander aangemelde gebruikers
Er is al een nieuwe standaard ontwikkeld en staat nu in de kinderschoenen. Er zijn ook nog geen produkten voor op de markt, maar ze worden binnenkort verwacht. Het is de 802.11a standaard en heeft een maximum snelheid van 54 Mbps.
klopt dit,
is belangrijk voor mij want ik moet een essay schrijven over dit onderwerp, en daar moet natuurlijk geen crap in
Dat klopt als een busquote:Op vrijdag 31 mei 2002 11:12 schreef Sloepe het volgende:
Ik las ergens dit:
[..]
klopt dit,
is belangrijk voor mij want ik moet een essay schrijven over dit onderwerp, en daar moet natuurlijk geen crap insnappie
"whiiiiiii"
quote:Op vrijdag 31 mei 2002 10:29 schreef grinono het volgende:
Zou het mogelijk kunnen zijn om bijv. 2 AP's op een afstand van 20cm naast elkaar te plaatsen en dan als client met een mooi ontworpen progie kunnen switshen tussen deze bijde ap's
Denk niet dat dit zo gaat lukken. Wat mischien WEL kan:
2 AP's gebruiken, elk op een ander kanaal.
2 WNIC's gebruiken, elk op een ander kanaal. (het kanaal van de bijbehorende AP natuurlijk)
En dan met iets van software de boel bundelen. Hiermee zou je denk ik een 11mbit full duplex verbinding vrij makkelijk kunnen realiseren. Echt 22Mbit wordt denk ik erg moeilijk, aangezien je natuurlijk ook 2 netwerkkaarten, dus 2 IP's hebt....
http://www.tweakers.net/nieuws/21960
Dit kwam ik toevallig tegen!!
hier maar ik uit op dat het dus wel degelijk mogelijk is.
Maar wat er technishe achter zit geen IEDEEeee
Dit kwam ik toevallig tegen!!
hier maar ik uit op dat het dus wel degelijk mogelijk is.
Maar wat er technishe achter zit geen IEDEEeee
Reg. datum: 24 oktober 2001
Een kennis van mij wil graag een draadloos netwerk.
het gaat hier om 2 laptops (win2000) en 2 desktops (1 winxp en 1 win98)en een basic mxstream adsl verbinding. Wat is het handigst om te kopen en natuurlijk niet te duur.
De afstanden in het huis zijn ongeveer 10 a 15 meter. (met muren ertussen).
het gaat hier om 2 laptops (win2000) en 2 desktops (1 winxp en 1 win98)en een basic mxstream adsl verbinding. Wat is het handigst om te kopen en natuurlijk niet te duur.
quote:Op vrijdag 31 mei 2002 23:57 schreef ghost2003 het volgende:
het gaat hier om 2 laptops en 2 desktops en een mxstream adsl verbinding. Wat is het handigst om te kopen en natuurlijk niet te duur.
Morgen met zn 2en naar Mycom in Utrecht zie -> Topic 511346 en dan 2x een Edimax PCMCIA wireless netwerk kaartje kopen voor ¤50 p/st. en een Wireless accesspoint ¤150 en een Router ¤65.
Voor de complete prijslijst zie bovenstaand topic.
05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW
quote:Op zaterdag 01 juni 2002 00:01 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Morgen met zn 2en naar Mycom in Utrecht zie -> Topic 511346 en dan 2x een Edimax PCMCIA wireless netwerk kaartje kopen voor 50 p/st. en een Wireless accesspoint 150 en een Router 65.![]()
Voor de complete prijslijst zie bovenstaand topic.
Dit is inderdaad wel goedkoop maar alleen een beetje jammer dat het tot morgen is aangezien ik morgen geen tijd heb gaat dat dus niet lukken.
Wat ik me ook afvroeg er bestaat toch ook z´n accesspoint + router in 1 apparaat?. Weet iemand daar iets van en zoja welke zou ik dan moeten nemen. En dan natuurlijk ook voor die andere 4 pc´s die aangesloten moeten worden.
quote:Op vrijdag 31 mei 2002 23:57 schreef ghost2003 het volgende:
Wat je nodig hebt:
1* router + Wireless AP (Of inderdaad een router met AP ingebouwd!)
2* Wireless PCMCIA kaartjes voor in de laptop
2* Wireless USB, of PCI.
(Het is ook mogelijk om PCMCIA kaartjes te gebruiken, maar dan heb je een converter nodig van PCMCIA tot PCI, en dat is niet goedkoop.)
Ikzelf heb ook een wireless router. Om precies te zijn de Netgear MR314. Bevalt me opzich prima, maar ik heb wel het idee dat je er minder mee kan als bij een losse AP.
Dit is bijvoorbeeld het enigste dat ik qua wireless kan instellen:
Zoals je ziet: ik ben ERG slecht beveiligd op't moment
woei, eindelijk meer info 
Ik ben al een tijdje bezit met rondkijken voor een bridge-mogelijkheid tussen twee netwerken (dus netwerk >> switch >-< AP ~~~~~Wireless~~~~~ AP >-< switch << netwerk.
Dus de verbinding moet eigenlijk 24/7 zijn; alsof de twee switches via een uplinkkabel zijn verbonden.
Nou weet ik dat de WAP11 dingen dat ondersteunen. En de prijzen in amerika zijn niet eens zo hoog. Als ik daar zou zitten had ik al láng zo'n setje gehaald. Maar dan vraag ik me toch af: waarom is dat in NL toch zo f0cking duur? Willen ze gewoon de markt klein houden, voor de 'elite'? Want zo duur zijn die dingen dus niet om te produceren.
Dus ik vraag me af: zijn er in NL wél goedkopere WAP11's verkrijgbaar, of zijn er andere merken met een goede performance die deze zelfde taak kunnen vervullen?
Ik ben al een tijdje bezit met rondkijken voor een bridge-mogelijkheid tussen twee netwerken (dus netwerk >> switch >-< AP ~~~~~Wireless~~~~~ AP >-< switch << netwerk.
Dus de verbinding moet eigenlijk 24/7 zijn; alsof de twee switches via een uplinkkabel zijn verbonden.
Nou weet ik dat de WAP11 dingen dat ondersteunen. En de prijzen in amerika zijn niet eens zo hoog. Als ik daar zou zitten had ik al láng zo'n setje gehaald. Maar dan vraag ik me toch af: waarom is dat in NL toch zo f0cking duur? Willen ze gewoon de markt klein houden, voor de 'elite'? Want zo duur zijn die dingen dus niet om te produceren.
Dus ik vraag me af: zijn er in NL wél goedkopere WAP11's verkrijgbaar, of zijn er andere merken met een goede performance die deze zelfde taak kunnen vervullen?
it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!
Die zijn er wel... alleen altijd nog wat duurder dan in de USA
deze heeft iig een paar op voorraad (heb er zelf laatst ook 3 besteld) http://www.actiecom.nl/shop/NetwerkLINKSYSWIRELESS.html
naar mijn idee zijn die linksys wap11 de enigste voor dat bedrag die bridge ondersteunen
deze heeft iig een paar op voorraad (heb er zelf laatst ook 3 besteld) http://www.actiecom.nl/shop/NetwerkLINKSYSWIRELESS.html
naar mijn idee zijn die linksys wap11 de enigste voor dat bedrag die bridge ondersteunen
"whiiiiiii"
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last
Dit topic is gesloten.